Strix Skrevet 24. april 2009 #801 Skrevet 24. april 2009 Hei barnesangen! Vi holder på med prøverør, men er ikke i samme situasjon som dere. Leit at mannen din har fått lymfekreft, men godt at det går rette veien(for det gjør det vel når dere planlegger barn?!) Du vil sikkert få svar fra flere her inne etterhvert. På vår forsamtale tok de blodpøver av oss begge, sædprøve av mannen, innvendig ul av meg. Forklarte litt om hva de hadde tenkt, spurte litt om hva vi hadde gjort på hittil osv. Etter det måtte vi vente noen måneder på at det skulle bli plass til oss i rekkene, ringe inn mensen og begynne på medisiner. Ellers vil jeg tipse deg om www.onskebarn.no/forum Der vil du muligens finne noen i samme situasjon også, et fint forum spesielt for oss ufrivillig barnløse Masse lykke til!
barnesangen Skrevet 25. april 2009 #802 Skrevet 25. april 2009 takk for info. PÅ vår forsamtale sa de at vi var godkjent, og at vi måtte vente til han var friskmeldt. Min mann ble friskmeldt i slutten av februar. Han leverte 3 sædprøver før han begynte på cellgift, så jeg regner med det er de de skal bruke. Hei barnesangen! Vi holder på med prøverør, men er ikke i samme situasjon som dere. Leit at mannen din har fått lymfekreft, men godt at det går rette veien(for det gjør det vel når dere planlegger barn?!) Du vil sikkert få svar fra flere her inne etterhvert. På vår forsamtale tok de blodpøver av oss begge, sædprøve av mannen, innvendig ul av meg. Forklarte litt om hva de hadde tenkt, spurte litt om hva vi hadde gjort på hittil osv. Etter det måtte vi vente noen måneder på at det skulle bli plass til oss i rekkene, ringe inn mensen og begynne på medisiner. Ellers vil jeg tipse deg om www.onskebarn.no/forum Der vil du muligens finne noen i samme situasjon også, et fint forum spesielt for oss ufrivillig barnløse Masse lykke til!
Devilina Skrevet 27. april 2009 #803 Skrevet 27. april 2009 Da slenger jeg meg på presentasjons tråden 28 år gammel, bosatt på østlandet. Har pcos og vist dette siden jeg var sånn 17 års alder, men da var det jo uaktuelt med barn, så har brydd meg lite om det... helt til nå. Funnet mannen/gutten jeg skal dele livet mitt med, gifter oss i juni. Ut ifra sædprøver, så var det ikke den bestekvaliteten han hadde å komme med. Bruker Rikshospitalet. Gjennomgått lapraskopi 07, endometriose i tillegg. Nettopp vært i kontakt med RH og fått beskjed om egguthenting i uke 33 Men må gå på Provera, så de måtte regne ut når jeg skulle starte med dette... mens kommer og går så
barnesangen Skrevet 27. april 2009 #804 Skrevet 27. april 2009 Hei igjen. Siste nytt fra denne kanten..... Vi var på Riksen i dag. Fikk masse info om medikamentene, og behandlingen og om prosedyrene. Fikk omvisning der alt skjer, og snakket med legen. Jeg skal ringe inn neste mens i mai. Tidligst oppstart i juli/august fikk vi beskjed om. Syns ikke det er så ille. Vi er satt opp med ICSI metoden, men legen sa at varene til mannen er gode. Spm er bare om de er liek god når de tines opp. han skal levere en ny prøve før jeg ringer inn mens. Så får de se hvilken av varene de benytter De kunne også bruke IVF, eller kanskje inseminering. Det blir bestemt etter hvert. Hos legen ble det innvendig UL-den viste ikke noe galt. Så nå er vi et lite skritt nærmere. B
Devilina Skrevet 27. april 2009 #805 Skrevet 27. april 2009 (endret) Hei igjen. Siste nytt fra denne kanten..... Vi var på Riksen i dag. Fikk masse info om medikamentene, og behandlingen og om prosedyrene. Fikk omvisning der alt skjer, og snakket med legen. Jeg skal ringe inn neste mens i mai. Tidligst oppstart i juli/august fikk vi beskjed om. Syns ikke det er så ille. Vi er satt opp med ICSI metoden, men legen sa at varene til mannen er gode. Spm er bare om de er liek god når de tines opp. han skal levere en ny prøve før jeg ringer inn mens. Så får de se hvilken av varene de benytter De kunne også bruke IVF, eller kanskje inseminering. Det blir bestemt etter hvert. Hos legen ble det innvendig UL-den viste ikke noe galt. Så nå er vi et lite skritt nærmere. B Har snakke med de idag, de har ledig til egguthenting fra uke 33 (10 aug) sånn til info bare Endret 27. april 2009 av Devilina
IrmaAdele Skrevet 27. april 2009 #806 Skrevet 27. april 2009 Da hører jeg også til her sammen med dere. Gyn skal sende henvisning til IVF på Ullevål. Men mens vi venter i køa har vi bestemt oss for å ta et privat forsøk hos Aleris. Fått time til forsamtale/første konsultasjon den 27. Mai:D Gleder meg.
Gjest Gjest-L Skrevet 27. april 2009 #807 Skrevet 27. april 2009 Da var vi til egguthenting i dag og det var jo ikke noe vondt.. Fikk ut 4 brae egg og skal fryse ned det som blei befrukta for så å sette inn om ikke så lenge håper jeg.. Måtte gjøre det slik pga at hinna hadde krypa så var ikke noe vist å sette inn igjen nå for da ble jeg ikke gravid. Så blir spent å høre i morra om hvordan det har gått med egga..
Prada Skrevet 27. april 2009 #808 Skrevet 27. april 2009 Da er vi jo en hel gjeng som skal ha uttak rett over sommeren! barnesangen - skal dere benytte sædprøvene til ICSI, fryse og tine igjen? Trodde det var vanlig å bruke fersk, at han leverte ny prøve samtidig med din egguthenting, men da lærte jeg noe nytt...
Devilina Skrevet 27. april 2009 #809 Skrevet 27. april 2009 Da er vi jo en hel gjeng som skal ha uttak rett over sommeren! barnesangen - skal dere benytte sædprøvene til ICSI, fryse og tine igjen? Trodde det var vanlig å bruke fersk, at han leverte ny prøve samtidig med din egguthenting, men da lærte jeg noe nytt... Oj så spennende Da har vi mange å følge opp her, hehe Blir sikkert lite skriving her på meg fram til da, har nok med bryllupet for tiden
Gjest Heidi Ivonne Skrevet 29. april 2009 #810 Skrevet 29. april 2009 Så kjekt at flere har funnet veien inn hit :) Nå er det 1 time og 15 minutter til denne fruen skal sette inn egg :hoppe: Jeg går forresten privat, klinikk Hausken ( noen lurte på hvor folk holdt til). kjempehyggelige folk der !! Vi vet enda ikke om det blir 1 eller 2 egg .. er så spent at jeg vet ikke hva jeg skal si huff, vondt i magen. Vet ikke om det er etter uttaket eller om jeg har stresset litt for mye (å glemt å gå på toalettet noen dager ) noen som har erfaringer med smerter etter uttak ?? vet også at sterke smertestillende kan gi hard mage :klø: men jeg tok jo bare EN oxynorm.. Lykke til alle sammen !!! Blir spennende å følge med her inne !!
barnesangen Skrevet 29. april 2009 #811 Skrevet 29. april 2009 Oj så spennende Da har vi mange å følge opp her, hehe Blir sikkert lite skriving her på meg fram til da, har nok med bryllupet for tiden Hei Prada. Min mann avlegger ny sædprøve for å sjekke kvaliteten på den etter cellegift beh. Er den like god som før han ble syk, kan vi evnt forsøke på egenhånd igjen etter sept. Velger vi prøverør på Rh fra sensommeren bruker de frosne varer. Devalina..........Syns det var lang tid til egguthenting når du ringte alt nå? Vet det er stor pågang på RH-er det der du er?
barnesangen Skrevet 29. april 2009 #812 Skrevet 29. april 2009 (endret) HEidi Ivonne: Hvordan gikk det med eggene? var det vondt eller ubehagelig? Endret 29. april 2009 av barnesangen
Gjest Heidi Ivonne Skrevet 29. april 2009 #813 Skrevet 29. april 2009 Hei Dette er første gangen jeg skriver på en sann her side. Er og veldig usikker på om det i det hele tatt er bra et jeg skriver her. Jeg har ikke hatt så god erfaring til nå, litt redd for hva folk vil si. Men jeg tenker sann at jeg kan ikke være den eneste. Faktisk hvet jeg at det er flere som har det sann og kansje bare ikke tør å si noe. For all del de fleste får strålende behandlig og alt går bra fra første gang! Jeg håper at om noen uker vil jeg ha et stort smil fra øre til øre men saken er at jeg tør ikke glede meg for mye... Har vært mye berg og dalbane de siste tre årene, begynte så optemistisk... Vi fikk veldig dorlig behandlig fra første dag men jeg overså det hele. Jeg skulle bli mor! Hva så om legen var både spydig og krass fra første stund ?? Skulle ikke stoppe meg... Det er mangt man finner seg i når en tror en har kun en utvei. Etter tre behandlinger gikk vi til legen for og få hjelp til og satse alt vi kunne for at neste gang skulle det gå ville ta imot alle råd vi kunne få. Despirasjonen hadde meldte seg vi var villige til ALT... Vi fikk oss litt av et sjokk. Vil ikke si alt legen sa for det er rett og slett forferdelig men denne 1.5 timen vi var hos legen var det værste jeg noen gang har opplevd. Om ikke det hadde vært for mannen min var tilstede tror jeg ikke noen ville trodd meg. At det var mulig å si så mye stygt til en pasient... Legen sa blandt annet at det var vår egen feil at vi ikke ble gravid, legen knakk meg helt i bonn. Det her var dråpen. Jeg har nå vært sykemeldt i 6 mnd. Mye har endret seg siden den gang. Jeg har en fantastisk fastlege som tok afære og sendte oss til et nytt sykehus. Jeg er på min 4 IVF behandling nå. Har og hatt egg på frys. (Kun en gang festet egge seg men mistet barne bare dager etter jeg hadde fått positiv test. Det var utrolig trist.) Som sagt har endret mye til denne behandlingen, har helder ikke vært i jobb i det hele tatt under hele behandlingen. Mye pga jeg blir veldig trøtt og omtåket av medesinen, ikke minst humørsvingingene. Hjelpe meg hva mennene må gå igjenom.. men mest av alt trenger jeg ro. Jeg sover mye..... men fokusen er ene og alene at denne gangen skal det gå bra!! Har og klart og kutte røyken etter 18 år, meget stolt over det. Det va veldig vanskelig og kutte helt, de andre IVF forsøkene har jeg bare skiftet til det mildeste merke og trappet ned, mye. Så mye at dette skal ikke alene ha skadet for forsøkene men uansett.. Noen vil kansje si det skulle bare mangle men det er ikkje så lett. Men saken er at jeg nå er helt røykfri !! Som jeg sa har vi byttet sykehus, det har hjelpt MYE!! Helt annen behandlig! Utrolig imøtekommende Trenger ikke fortelle dere at hele IVF prosessen er tøff påkjenning, da er det og viktig at en får bra med oppfølging. Ikke minst støtte og forståelse. Imorgen er UL og mulig siste dag med gonal sprøytene. Jeg er veldig spent på hva utslaget blir, hvor mange egg der mulig er. Jeg gruer meg veldig til uthentingen. Skulle ønske det ikke gjorde så vont, mange merker det ikke en gang. Mener ikke at jeg er den eneste, men sann er det for meg iallefall. Tror jeg har smerteterskel på 0.. hehe Men det er vært d Jeg har bestemt meg for at dette er siste gangen min, håper derfor vi får ut mange egg. Jeg prøver og holde meg litt nøytral til det hele, har vært mye å hanskes med de siste tre årene menst IVF forsøkene har holdt på. Skuffelsen er så stor når det ikke går. Som sagt dette er min siste gang me medesiner. Må sette ned foten en plass. Nå krysser jeg alle fingrene for at dette skal gå bra! Det skal gå bra den her gangen. Heidi Ivonne
Gjest Heidi Ivonne Skrevet 29. april 2009 #814 Skrevet 29. april 2009 HEidi Ivonne: Hvordan gikk det med eggene? var det vondt eller ubehagelig? Hmm nå vet jeg ikke hvordan dette gikk til har ikke skrevet dette innlegge... Jeg har ikke tatt ut eggene enda :/ Skal som sagt på UL i morgen. Jeg føler det og ta ut er ubehagelig men det å sette inn kjenner man ikke
^^Sunny^^ Skrevet 29. april 2009 Forfatter #815 Skrevet 29. april 2009 Åh, det var rart å se Ann78 (gamle navnet mitt) igjen her nå Jeg teller også ned til UL, 4 dager til.. ja, Skal faktisk til ul på en søndags-kveld
Devilina Skrevet 30. april 2009 #816 Skrevet 30. april 2009 Hei Prada. Min mann avlegger ny sædprøve for å sjekke kvaliteten på den etter cellegift beh. Er den like god som før han ble syk, kan vi evnt forsøke på egenhånd igjen etter sept. Velger vi prøverør på Rh fra sensommeren bruker de frosne varer. Devilina..........Syns det var lang tid til egguthenting når du ringte alt nå? Vet det er stor pågang på RH-er det der du er? Det stemmer jeg er på RH ja, og der er det laaaaag tid nå... for de har ferie avvikling og da nedsatt kapasitet i sommer, så da var det få som fikk tid og det er jo første mann til mølla som får timen vettu
barnesangen Skrevet 1. mai 2009 #817 Skrevet 1. mai 2009 Det stemmer jeg er på RH ja, og der er det laaaaag tid nå... for de har ferie avvikling og da nedsatt kapasitet i sommer, så da var det få som fikk tid og det er jo første mann til mølla som får timen vettu Jeg skal ringe inn på mens i mai. har fått beskjed om at beh med medikamenter kan skje i juli/august. Så da blir det nok egguthenting på senhøsten eller noe. God helg .Nyt sola og været.
^^Sunny^^ Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #818 Skrevet 3. mai 2009 Da har jeg vært på UL i dag og der var mange flotte egg (klarer ikke hoppe altfor høyt nå da, siden magen er gaaaanske øm) Skal sette ovitrelle i kveld og uttaket blir på tirsdag
Gjest Gjesti Skrevet 4. mai 2009 #819 Skrevet 4. mai 2009 Hmm...har vært på sykehuset i dag for ettersamtale etter 2.icsi. Sambos sædprøve var for første gang normal (jippi), men jeg har fortsatt noe lav eggkapasitet uten at det er andre enn meg selv som har hengt meg opp i det.. Så da har jeg valget etter samtale med legen.. 1. Begynne med medisiner om to uker ca for nytt forsøk. Mye raskere enn forventet, trodde jeg måtte vente to hele sykluser slik jeg gjorde sist. 2. Ikke begynne med noen medisiner, men heller prøve naturmetoden til kanskje etter sommeren..(har ikke forsøkt mer enn 1,5 år og har påvist dårlig kvalitet hos svømmerne fra etter 6 mnd prøving). Legen synset litt og sa at han trodde jeg kunne klare det selv..(ja, ikke helt selv da..) 3.Vente nok en syklus for å kunne planlegge dette enda litt bedre (litt mye på jobben fremover, kan bli vanskelig å komme fra uten at alle merker det) Hva ville dere ha gjort? Bare skriv opp et alternativ, jeg blir glad for all hjelp! Ps. Lykke til i morgen Sunny, dette lover bra. Har god følelse jeg!
LystPaBaby Skrevet 4. mai 2009 #820 Skrevet 4. mai 2009 Hei hei folkens. Da har vi fått innkallelse til første samtale med prøverørs folkene på KK i Bergen. Fikk den halvannen mnd etter at legen sendte den inn, så er godt fornøyd med den tiden. Det er ikke funnet noe feil på hverken meg eller mannen min, så vi krysser fingrene for at alt skal gå i orden og vi endelig skal få oppleve graviditet. Vi har prøvd i 2 år nå, vet at det er lite i forhold til mange her inne, men det sliter veldig på meg, har så lyst på barn. Og føler selvsagt at alle rundt meg blir gravide bare de kikker på hverandre. Så nå er vi positive, endelig få hjelp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå