Kamilia Skrevet 15. april 2009 #781 Skrevet 15. april 2009 Åh, så trist, Prada. Synes det begynner å bli lenge siden vi har hørt noe positivt her inne. Det MÅ jo bare bety at det snart begynner å rette seg for oss alle? Det kan jo ikke fortsette med bare elendighet i all evighet. Jeg satser på at før høsten kommer så har vi alle fått det til! (falsk optimisme er bedre enn ingen optimisme, right?)
Devilina Skrevet 15. april 2009 #782 Skrevet 15. april 2009 Åh, så trist, Prada. Synes det begynner å bli lenge siden vi har hørt noe positivt her inne. Det MÅ jo bare bety at det snart begynner å rette seg for oss alle? Det kan jo ikke fortsette med bare elendighet i all evighet. Jeg satser på at før høsten kommer så har vi alle fått det til! (falsk optimisme er bedre enn ingen optimisme, right?) Henger meg på den siste setningen der!!! You go girls!!!!
^^Sunny^^ Skrevet 16. april 2009 Forfatter #783 Skrevet 16. april 2009 Jeg må si meg enig i at det snart bør begynne å skje noe her inne i ivf-gjengen.. Vi "slitere" må vel få det til snart !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nå er det snart sommer, ny frisk energi, og SÅ.... tenker jeg at vi snart er hele gjengen *positive tanker*positive tanker*
Strix Skrevet 16. april 2009 #784 Skrevet 16. april 2009 Ny ul i dag... Ingenting hadde skjedd siden sist, bom stopp med eggposene, ikke en var større enn forrige gang Ble kjempeskuffet etter den lille oppturen forleden. Så nå er det økning av dose og lengre stikketid. Uvisst med dato for uttak Andre som har vært med på dette? Antar vel at det er noenlunde vanlig, men jeg ble litt lei meg må jeg innrømme. Håper på at en større dose skal gjøre susen nå!! Og jeg er så absolutt enig i at nå må det snart skje noe for noen her inne også
^^Sunny^^ Skrevet 17. april 2009 Forfatter #785 Skrevet 17. april 2009 Ny ul i dag... Ingenting hadde skjedd siden sist, bom stopp med eggposene, ikke en var større enn forrige gang Ble kjempeskuffet etter den lille oppturen forleden. Så nå er det økning av dose og lengre stikketid. Uvisst med dato for uttak Andre som har vært med på dette? Antar vel at det er noenlunde vanlig, men jeg ble litt lei meg må jeg innrømme. Håper på at en større dose skal gjøre susen nå!! Og jeg er så absolutt enig i at nå må det snart skje noe for noen her inne også nei, så dumt !!! Håper virkelig at eggposene kommer seg nå altså !! Nå vil vi ha mange fine egg hos Strix Jeg har ikke opplevd dette.. Men legene er jo gode i dag, håper de får fart på sakene igjen STOR til deg ..
Kamilia Skrevet 17. april 2009 #786 Skrevet 17. april 2009 Dere som har prøvd dette før...kan crinone-gelen utsette mensen?
Prada Skrevet 17. april 2009 #787 Skrevet 17. april 2009 Dere som har prøvd dette før...kan crinone-gelen utsette mensen? Det er ikke min erfaring. Jeg har både spottet og fått mens med crinone.
Kamilia Skrevet 17. april 2009 #788 Skrevet 17. april 2009 Snodig...er på rugedag 15 idag, 18 dpo, og ingen antydning til mens. Og man kan vanligvis stille klokka etter mensen min. Må jo være et eller annet som forårsaker det. :klø:
Prada Skrevet 17. april 2009 #789 Skrevet 17. april 2009 Snodig...er på rugedag 15 idag, 18 dpo, og ingen antydning til mens. Og man kan vanligvis stille klokka etter mensen min. Må jo være et eller annet som forårsaker det. :klø: Gravid...?
Gjest Gjest_Sofi_* Skrevet 18. april 2009 #790 Skrevet 18. april 2009 Etter tre mislykka forsøk med pergo (ingen eggløsning) har legen bestemt at vi skal gå videre med prøverør. Første post på programmet er at mannen skal ta sædtest, og deretter skal vi begge til legen for å fylle ut skjemaer.. Dere som har gjort dette tidligere - hva er tidsperspektivet videre? Hvor fort kan vi regne med å komme til utredning på et sykehus? Takknemlig for svar..
Gjest Gjesti Skrevet 19. april 2009 #791 Skrevet 19. april 2009 Kamilla, du må jo teste!! Jeg testet positivt rugedag 14 siste forsøk, men mistet dessverre (og forsøket før det begynte jeg spottingen på denne dagen).. Vi trenger at det ordner seg for noen her inne nå! Jeg merker at jeg er blitt litt nysgjerrig på dere andre som er her inne... Kan vi ikke ta en liten presentasjonsrunde? Tror Sunny har froreslått det tidligere også?! Jeg er: Alder:33 år, ingen barn ennå Ivf historie: Har gjennomgått 2 icsi (neg + sa uke 5) Hvor: Holder til på Østlandet på privatklinikk Årsak: Dårlige svømmeferdigheter (men selv får jeg ikke ut flust med egg heller akkurat) Forsøk: Neste forsøk i Juni 09 håper jeg Hvem er dere da??
prinzess Skrevet 19. april 2009 #792 Skrevet 19. april 2009 Kan vi ikke ta en liten presentasjonsrunde? Alder: Jeg er 29 år ... men dessverre i kun i 35 dager til Ingen barn her heller.. Ivf historie: Har gjennomgått 2 lap, fjernet begge eggledere da dem hadde tennisballstore cyster. Begynte første offentlige forsøk i høstes men eggene delte seg ikke som dem skulle og forsøket blev avbrutt Hadde forsøk nr 2 (icsi ) nå nylig og fikk satt inn to egg men disse ville ikke bli der inne Hvor: Bor i Oslo og prøver på Ullevål Årsak: Dårlige svømmeferdigheter, og som sagt tidligere ingen eggledere. Eggene mine holder dessverre ikke noen særlig kvalitet heller. Forsøk: Neste forsøk i Juli/august Ellers er jeg en ivrig hobbyfotograf, og har brukt forsøksrundene med å lære meg photoshop, jeg har nemlig vært sykmeldt i begge forsøk -litt i første og 100 % i andre forsøk.
Kamilia Skrevet 19. april 2009 #793 Skrevet 19. april 2009 Kamilla, du må jo teste!! Jeg testet positivt rugedag 14 siste forsøk, men mistet dessverre (og forsøket før det begynte jeg spottingen på denne dagen).. Vi trenger at det ordner seg for noen her inne nå! Nei, er ikke noe behov for det i hvertfall, våknet til mensen i dag morges. Er nok ikke meningen at det er jeg som skal stå for spenningen her inne nå. Hvem jeg er? Alder:37 år, en datter på 14 fra tidligere Ivf historie: Nettopp hatt 1. ICSI, neg. Hvor: Bor i Nord-Norge, behandlingssted UNN, Tromsø Årsak: Si det? Ingenting påvist. Forsøk: Neste forsøk neppe før i august, feriestengt tatt i betraktning.
^^Sunny^^ Skrevet 19. april 2009 Forfatter #794 Skrevet 19. april 2009 (endret) Alder: 31 snart , en datter på 9 fra tidligere forhold. Ivf historie: Har hatt 2 ivf og 2 fryseforsøk. (3 runder med pergotime før dette ) Hvor: Haugesund Årsak: Endometriose, sammenvoksninger og cyste. Lap sc mars-09. Håper dette er årsaken til at eggene våre ikke har festet seg tidligere.. Forsøk: Sprayer synarela - 5 dager til sprøytestart Endret 20. april 2009 av ^^Sunny^^
Gjest Gjest_Sofi_* Skrevet 19. april 2009 #795 Skrevet 19. april 2009 Alder: 29 Ivf historie: Ingen enda, mannen skal ta sædprøve til uka, deretter skal vi fylle ut skjema om prøverørsbehandling hos legen. 3 runder med pergotime uten at jeg har fått eggløsning. Hvor: Vet ikke ennå, men bor i Oslo - hvor mange aktuelle steder er det her? Offentlige eller private? Hva anbefales? Årsak: Ikke godt å si, men jeg har verken menstruasjon eller eggløsning. PCO er ikke påvist. Dere som har gjort dette noen ganger må gjerne fortelle meg litt om hva jeg har i vente..
Prada Skrevet 20. april 2009 #796 Skrevet 20. april 2009 Alder: 30, en AIH-gutt fra før IVF historie: Søskenforsøk siden november -07. 5 AIH, 2 IVF og 2 frys, alle negative Hvor: Rikshospitalet Årsak: Uforklarlig barnløshet Forsøk: Venter på 3. IVF. På venteliste til uttak i uke 29, reservert plass i uke 36. Håper jeg får plass i uke 29, for uke 36 er leeeeenge til.... Satser at alle gode ting er 10!
^^Sunny^^ Skrevet 23. april 2009 Forfatter #797 Skrevet 23. april 2009 Kun EN dag til sprøytestart :hoppe: Nå er jeg klar som et egg
flowergirl777 Skrevet 23. april 2009 #798 Skrevet 23. april 2009 Alder: 27, ingen barn. Prøver i snart 3 år IVF historie: 1 forsøk avbrutt/feb.mars-09. Hvor: Ullevål Årsak: Mangel på eggløsning/mens Forsøk: Venter på neste forsøk, håper på forsøk før sommerferien..
barnesangen Skrevet 24. april 2009 #799 Skrevet 24. april 2009 Hei. Je ger ny i fht dette med å skrive på sånne sider, men jeg håper å få være en i gjengen snart. Min historie er som følger: Møtte mannen i mitt liv for 3 år siden, da var jeg 32, han 35. Vi brukte litt tid å finne ut at det skulle bli oss 2, men i august 2007 giftet vi oss. Forsøkte på barn i mnd etterpå, men mensen kom hver mnd Vi trodde vi hadde god tid, og ønsket ikke å stresse, men slik skulle det ikke gå. I desmber 2007, fant mannen min en kul, og i januar 2008 fikk han diagnosen lymfekreft. Sjokket ga seg etterhvert, og han gjennomgikk 8 mnd med cellgift og en operasjon før han ble friskmeldt i feb i år:) Vi ble oppmuntret til å søke om assistert befruktning på Riksen i Oslo, og gjorde det. var på forsamtale i april i fjor. Vi ble godkjent, men måtte vente til han var friskmeldt før de ville gjøre noe. Nå på mandag har vi time, og skal etter hva jeg vet snakke med en sykepleier en times først før vi skal inn til legen. Noen som vet noe om forløpet etter det? Vi håper at det skal lykkes oss å bli foreldre, så jeg håper å kunne få info og dele tanker med andre i samme situasjon.
barnesangen Skrevet 24. april 2009 #800 Skrevet 24. april 2009 Hei. Je ger ny i fht dette med å skrive på sånne sider, men jeg håper å få være en i gjengen snart. Min historie er som følger: Møtte mannen i mitt liv for 3 år siden, da var jeg 32, han 35. Vi brukte litt tid å finne ut at det skulle bli oss 2, men i august 2007 giftet vi oss. Forsøkte på barn i mnd etterpå, men mensen kom hver mnd Vi trodde vi hadde god tid, og ønsket ikke å stresse, men slik skulle det ikke gå. I desmber 2007, fant mannen min en kul, og i januar 2008 fikk han diagnosen lymfekreft. Sjokket ga seg etterhvert, og han gjennomgikk 8 mnd med cellgift og en operasjon før han ble friskmeldt i feb i år:) Vi ble oppmuntret til å søke om assistert befruktning på Riksen i Oslo, og gjorde det. var på forsamtale i april i fjor. Vi ble godkjent, men måtte vente til han var friskmeldt før de ville gjøre noe. Nå på mandag har vi time, og skal etter hva jeg vet snakke med en sykepleier en times først før vi skal inn til legen. Noen som vet noe om forløpet etter det? Vi håper at det skal lykkes oss å bli foreldre, så jeg håper å kunne få info og dele tanker med andre i samme situasjon. Glemte å legge til at vi ikke få rlo vå prøve på naturmetodne før 1 år etter siste cellgift kur(det betyr september), og at vi skal bruke ICSIS-metoden. Noen som kjenner til den?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå