Gå til innhold

Mayami sin dagbok!


Mayami

Anbefalte innlegg

Huff, ja nå har det vært et par veldig tunge dager... I går hadde jeg migrene, og var hjemme fra jobb. Det er tomt her uten lille-pus... Storepus bare ligger og sover, han som vanligvis er bare ute og jakter fugler. Nå ligger han i senga med oss hele natta, og skvetter opp av hver enestelyd som kan ligne katteluke-lyd. Men så er det ikke lillebror likevel...

On the bright side, vi har bestemt oss for å få tak i en ny katt med en gang! Jeg ringte på en i dag, og det er en liten hunnkatt. Navneforslag? Storepus har et veldig tradisjonelt mannsnavn på I, så vi vil kanskje ha et som passer til! Skal kanskje hente henne alt i morgen!

I dag er jeg på dag 11 i syklusen, og har begynt å teste for EL. Time hos legen i morgen, så det passer jo fint. Vi gleder oss ikke, men det blir bra å forhåpentligvis få noen svar. Jaja... tenk på oss i morgen kl 14.20 da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulere med en ny liten katt :catmilk: Hun vil siketr trives godt hos dere. Hva med Søtnos som navn? Kjente en liten søt katt med det navnet en gang, syns det var fint om det passer katten :jepp:

Hvordan gikk det hos legen i dag? Fikk dere noe svar? Håper dere følere dere litt bedre selv i alle fall, stor :klemmer: Og ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke hentet katt enda, for damen har ikke ringt tilbake... kanskje i morgen? :) Var hos legen i dag, og det bar jo ikke veldig skummelt. Han sender oss videre til en privatpraktiserede gyn. Så fortalte han alt som skal skje der, men det visste jeg jo alt om etter å ha frekventert her en stund! :gjeiper: Han sa at det ikke er lang ventetid, og at i mange tilfeller blir man gjerne gravide mens man venter på å komme gjennom utredningen. Så da håper vi på at det slå til her! Det begynner uansett å nærme seg EL! :popcorn: Nei, nå skal jeg se Kodenavn Hunter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg håpar den nye veslepusen blir godt mottatt av storepus. Eg vil tru det er tomt og trist for han etter at lillepus forsvann. Håpar det går bedre med dagane. Det er trist å mista husdyr. :klem:

Kva heiter storepus, og kva heitte lillepus? Eg elskar å tenka ut navn. ;)

Eg har vel funne navn til dei 3-4 første jentene og dei kanskje 3-4 første gutane våre allerede, i tillegg til 2 kattar. :fnise: (Og nei, me har ikkje planar om så mange verken barn eller kattar, altså. ;) )

God søndag! :klemmer:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan står det til hos dere, har dere fått en ny pus enda? Blir vel kos å få en til tenker jeg :)

Har du fått time hos gynekologen enda, håper det går raskt! Og om EL er rett rundt hjørnet så har dere det vel koselig for tiden :fnise:

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå er det lenge siden jeg har vært på KG! Har sinnssykt masse å gjøre for tiden. Retting og tentamen og styr. Også har jeg jo fått en fin liten pus! :rødme: Hun er så liten og søt, også går hun fint overens med både storepus og hund. Men hun går også løs på inventaret, så jeg måtte kjøpe katteleke til henne i går. Det er så lenge siden storepus var liten, og lillepus som døde kom til oss da han var ganske voksen, så jeg har ingen leker igjen etter dem. Men nå har jeg en fiskestang med en mus i enden, og dette vekker stor lykke!

Har ikke fått time hos gyn enda, venter spent på posten hver dag. Har aldri vært på en sånn undersøkelse før, så gruer meg egentlig ganske mye. Hva om jeg får time mens tanta er her?? Ikke så trivelig å ligge der da, liksom.. Kan man utsette timen, eller tar man det man får? Noen erfaringer?EL kom og gikk, og nå er jeg også på symptomjakt! Har vært grusomt trøtt den siste uka, men det kan jo like gjerne ha noe med årstiden å gjøre. Stakkars sambo - har blitt lite :sengekos: i det siste! :skratte:

Nei, nå skal jeg rette mer, hvis jeg greier å rive meg løs fra KG! Må vel finne på noe godt til kvelds også, for sambo er på jobb og fortjener litt stell! ;) Ha en fortsatt fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at lillepus går godt saman med storepus og hund. Sikkert kos med ein ny, liten pus i huset, når det verste savnet etter den forrige lillepusen har lagt seg. :klemmer:

Håpar du snart får time til utredning. Det må vera greit å få det unnagjort, sjølv om det nok er litt skummelt å venta på beskjeden. :klem:

God søndag. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å få en liten pus når dere har en stor fra før ?

Vi har vurdert å få oss en pus til , den vi har fra før en en kastrert hannkatt på snart 1 år.. Men er litt skeptisk til hvordan de kommer til å fungere sammen. Søsteren min sa de skulle få seg en katt til og deres hannkatt er IKKE kastrert, trodde det var ganske viktig jeg da :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det har mye å si om hannkatten er kastrert eller ikke, men de blir jo mer bedagelig anlagt når de blir kastrert da. Jeg hadde en hunnkatt, og hun satte IKKE pris på å få en lillebror. Mens storepus har godkjent to små nå! Sikkert forskjellig fra katt til katt også! :catmilk: Elsker katter!!

Ellers har vi fått time hos gyn fredag 2.des, gruer meg ganske mye... Jaja... :kosteskaft: skal ha reist sin vei innen da, heldigvis! (hvis hun kommer i det hele tatt da!). IKM til helga (dag 26 nå), har litt spotting. Veldig stive og "ukomfortable" pupper for tiden, selv sambo kommenterer det. Rart... Mulig det er bare pga min intense og utilsiktede symptomjakt som gjør det.. Murringer, og "mens-følelse" i underlivet også. Kommer sikkert mens jeg er på shopping på lørdag, tenker jeg! Min flaks...

Masse å gjøre på jobben om dagen, full fres. Jeg er så trøtt og sliten at jeg flater ut foran tvn når jeg kommer hjem, og loffer i seng tidlig på kvelden (les: nå snart!). November er egentlig min favorittmåned, med stearinlys og peiskos, men nå er det bare slitsomt... Tror jeg må kjøpe meg mulitvitamin, jeg.. Noen som har noe å anbefale? Jaja... nå skal jeg i alle fall innom Dreia, Ann, Pusilus og Høstjenta før sengetid! Må vel tasse en runde med bisken også tenker jeg... Natta! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det blir gyn time snart da :)

Ganske sliten jeg også for tiden, glad jeg har ferie snart :Nikke: Det skal bli herlig.

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: litt. Håpar eg ikkje er for seint ute?

Eg har det akkurat likt som deg. Har vore skikkelig sliten nå i fleire veker. Det er utrulig slitsomt å komma seg opp om morgonane, uansett kor tidlig eg legg meg på kvelden. Håpar det snart går mot lysare tider, slik at me blir litt meir oppfriska. Sjølv om stearinlys, fyr i peisen, varm te i koppen osv. er utrulig koselig. Men det er berre når ein har fri - det er jobbinga som er slitsom i vinterhalvåret.

Eg tar multivitaminer (utan A- og D-vitamin) frå Nycoplus. (Fås på apoteket.) Men om meg kan anbefala dei? :vetikke: Eg er iallfall like trøtt som før. :ler:

God helg, Mayami! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, nå tror jeg dessverre det er litt for sent, Dreia... TR kom i dag tidlig... menmen... det betyr bare at jeg kan ta et glass vin på julebordet! Dessuten har jeg jo time hos gyn neste tirsdag, så da skjer det kanskje noe etterhvert...

Nå skal jeg ut og måke snø... Skal på konsert i kveld, så da er det fint å få fram bilen igjen!

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så bra konsert! Også så koselig å gå ut med venninne etterpå!! Irish coffee og greier... noen fordeler med tantebesøk! Nå er det MASSE å gjøre på jobben, og jeg kjefter og smeller hele dagen... ikke trivelig, men nødvendig og til deres eget beste. Jaja... men i kveld har jeg og sambo fri sammen, og det er fint!!!! :rødme: Forelskaaa!! Så nå skal vi ut og gå tur med bisk, og så skal vi lage god kveldsmat med te! Fin mandagskveld til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Innom og hilser på dagboknaboene mine i dag jeg ;) Artig at vi er flere 82-modeller her, vi har prøvd bare et halvår lengre enn dere og noenlunde ferdig med utredningen. Ivf står for tur...

Så trist å miste lillepusen. Vi har også to puser, søsken og de har så mye glede av hverandre så jeg håper virkelig ingenting skjer med noen av de! Man blir jo så glad i disse små :jepp:

Ikke så lenge til du skal til gyn nå da, lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke:

Innom og hilser på dagboknaboene mine i dag jeg ;) Artig at vi er flere 82-modeller her, vi har prøvd bare et halvår lengre enn dere og noenlunde ferdig med utredningen. Ivf står for tur...

Så trist å miste lillepusen. Vi har også to puser, søsken og de har så mye glede av hverandre så jeg håper virkelig ingenting skjer med noen av de! Man blir jo så glad i disse små :jepp:

Ikke så lenge til du skal til gyn nå da, lykke til da!

Heihei! Koselig med "nye" naboer! Også så fin årgang da :) Når satte dere igang med utredning da? Har det gått veldig fort?? Huff, nei nå er det ikke lenge til gyn.. har aldri vært på noe sånt før, så jeg er nok ganske nervøs! Håper jeg ikke får skjenn fordi jeg ikke har gjort det før! (Tannlegen min skjenner på meg fordi jeg kommer for sjelden...) Ja, det var veldig trist med lillepus, men nå har nye lillepus kommet godt inn i gamet! Hun herjer med både storepus og bisken! Stakkars, de får ikke ro til å sove eller slappe av noen av dem! :knis:

nei, nå må jeg vel jobbe litt.. har altfor mye å gjøre, og altfor lite tid å gjøre det på! Også blir man jo sittende her og sladre på KG i stedet for å være flittig-lise! Hmm... lurer på å bytte jobb jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste! :tommelsmil:

Lykke til hos gynekolog! Når var det dåke skulle dit? :klem:

Flere 82ere her ja?! :) Vi skal til gyn på tirsdag morgen, har fått fri fra jobben og greier... huff... ja, det går nok fint, men likevel...

Nå er det snart HELG!!!!! :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame:

Skal ikke gjøre noe, bare fyre i peisen, lese bok og spise sjokolade. Sambo skal jobbe både lørdag og søndag, så det blir stille og rolig! :fnise:

Endret av Mayami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...