Gå til innhold

Mayami sin dagbok!


Mayami

Anbefalte innlegg

For en fæl dag.... Jeg tenker og tenker på om jeg egentlig orker/greier dette her lenger. Vet at mange andre sliter med verre ting enn dette, men likevel... Jeg tenker også at det hadde vært så fint om vi kunne sette i gang prosessen med adopsjon nå, i og med at det tar så lang tid. Men vi er jo ikke gift, og det må man være. Vi skal gifte oss neste sommer, men vet ikke om det er raskt nok. Sambo vil ikke gifte seg før det, fordi han vil ha fest og greier. Men jeg mener at vi kanskje heller burde bruke pengene på "prosjektet" vårt - enten det blir IVF eller adopsjon. Dyrt begge deler... Han er på jobb nå, men jeg tror nok at vi skal snakke om det i kveld.. han er veldig snill og forståelsesfull, men jeg tror ikke han skjønner hvor ille det er for meg at alt tar så sinnssykt lang tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååååååå :cry: Uffa Mayami :troest:

Kjenner den følelsen du sitter med, selvom jeg ikke har holdt på like lenge som deg :sjenert: Håper du og mannen får en god prat i kveld, slik at ha skjønner hvordan du har det og hvor viktig det er for deg..

:hug:

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han forstår nok ikke helt... :tristbla: Det som er saken er at jeg ikke vil vente, fordi han er 8 år eldre enn meg, og hvis vi skal prøve videre i to år til, for eksempel, for så å begynne en adopsjonsprosess, så er jeg fort flere og 30 år før det skjer noe. Og i og med at han da er tilsvarende eldre, er det heller ikke gunstig... Men han tviholder på planen om bryllup enn så lenge... Lurer på om jeg skulle ha snakket med gyn igjen jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg skal si :sjenert: Er så enig med deg at det er greit å komme i gang med noe, adopsjonsprosessen tar jo tid den også. Det er så dumt at ikke disse mennene altid forstår oss på slike punkter :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå synes jeg ikke du har det greit altså. :troest:

Er det lapraskopi du skal ha forresten? Beklager gullfiskminnet mitt...

Skjønner at du tenker på å starte adopsjonsprosessen, særlig med tanke på hvor tregt sånt kan gå. Håper du får snakket ordentlig med mannen i kveld, og at han tar deg på alvor. Og så håper jeg at operasjonen er det som skal til, sånn at det plutselig klaffer innen dere rekker å komme langt med en evt. adopsjonsprosess! Kjempeklem! :klemmer:

Forresten - hva med tinghus nå og fest senere? Sikkert urteit forslag, men dette er jo store og viktige saker, og man må kanskje evne å hive seg rundt til tross for andre planer? Håper uansett dere finner ut av det... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå synes jeg ikke du har det greit altså. :troest:

Er det lapraskopi du skal ha forresten? Beklager gullfiskminnet mitt...

Skjønner at du tenker på å starte adopsjonsprosessen, særlig med tanke på hvor tregt sånt kan gå. Håper du får snakket ordentlig med mannen i kveld, og at han tar deg på alvor. Og så håper jeg at operasjonen er det som skal til, sånn at det plutselig klaffer innen dere rekker å komme langt med en evt. adopsjonsprosess! Kjempeklem! :klemmer:

Forresten - hva med tinghus nå og fest senere? Sikkert urteit forslag, men dette er jo store og viktige saker, og man må kanskje evne å hive seg rundt til tross for andre planer? Håper uansett dere finner ut av det... :klem:

Jeg lanserte forslaget om tinghus (eller... faktisk var det han som lanserte det selv...!), så det skal vi i alle fall tenke på. kan jo gå for en mellomting - litt fest, men ikke så sinnssykt dyrt! Begynner å spare nå, så skal det ikke gå så veldig lang tid til vi har nok kroner til en liten fest!

Skal ha operasjonen, tror jeg. Tror det het hysteroskopi eller noe sånt?? Langt navn som gyn ikke skrev ned... Gruer meg, men skjønner at det kanskje kan være med på å få slutt på denne idiotiske ventingen og luringen!!

Er da hvertfall på jobb igjen i dag, så kanskje jeg skal prøve å få gjort noe snart.. Takker for alle klemmer!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:troest:

Håpar operasjonen er det som trengs for å få full klaff.

Og tinghus er absolutt ein fin måte å gifta seg på, om ein ikkje har behov for den aller største oppmerksomheten. ;) Og festen, eventuelt med den store, kvite kjolen, kan ein alltids ta seinare. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest:

Håpar operasjonen er det som trengs for å få full klaff.

Og tinghus er absolutt ein fin måte å gifta seg på, om ein ikkje har behov for den aller største oppmerksomheten. ;) Og festen, eventuelt med den store, kvite kjolen, kan ein alltids ta seinare. ;)

Vi snakket om det i går, og har omtrent bestemt oss for å flytte det fram fra neste sommer til i høst! Vi gjør det enkelt, har fest i gratis lokaler gjennom jobben, og gjestene ligger på gjesterom/flatseng hos oss. Skal nok få det kjempekoselig! Og den beste ideen av alle: Vi har jo sagt til folk at vi skal gifte oss sommeren 2010, men så sender vi plutselig en invitasjon til bryllup "om en måned"! Surprise!! :) Vi har vært sammen i 10 år, så det gjør ikke noe om det er et LITE element av overraskelse i det! Oppmerksomhet har aldri vært det helt store for meg, så noen bløtkakekjole og brudevals blir det ikke! Ikke taler heller, bare koselig fest!

Har ikke hørt mer om operasjon enda, men det kommer sikkert. Ting tar tid.. Ikke TR lenger, men vondt i magen. Merkelig at :kosteskaft: bare skulle være her i 1,5 dag, uten spotting hverken før eller etter... rart... Vi tok en avgjørelse i går (merkelig hvor mye man får bestemt på en times tid i et boblebad!) om at vi skal prøve alle kjerringråd på en gang denne mnd, for jeg må finne EL uansett (pga merkelig TR). Så da bøtter vi på med hostesaft, grapefruktjuice, vitaminbjørner, te, ananas, puter under rompa og tidlig-om-morgenen :sengekos: Håper det virker da... Hvis noen har flere kjerringråd er det bare å komme med dem, så skal vi få prøvd dem ut! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix:

så bra da Mayami :) Herlig at dere har en litt hurtigere fremdriftsplan :Nikke: 1 time i boblene gjør underverker :rødme:

Ananas :klø: her er det noe jeg har gått glipp av :fnise: Hvordan skel det virke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix:

så bra da Mayami :) Herlig at dere har en litt hurtigere fremdriftsplan :Nikke: 1 time i boblene gjør underverker :rødme:

Ananas :klø: her er det noe jeg har gått glipp av :fnise: Hvordan skel det virke?

Tror det skal virke i tiden etter EL, for å få bedre feste! Men det er sikkert bare tull... her skal ingenting være uprøvd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det skal virke i tiden etter EL, for å få bedre feste! Men det er sikkert bare tull... her skal ingenting være uprøvd! :)

Den var helt ny for meg! Men er veldig glad i ananas da, så kan godt slenge det på bare som en bonus. ;)

Ser for meg ananaspai, ananasjuice, ananaspizza, fruktcocktail med bare ananas og grapefrukt. Kanskje ananas er godt på knekkebrød? :klø:

Vi snakket om det i går, og har omtrent bestemt oss for å flytte det fram fra neste sommer til i høst! Vi gjør det enkelt, har fest i gratis lokaler gjennom jobben, og gjestene ligger på gjesterom/flatseng hos oss. Skal nok få det kjempekoselig! Og den beste ideen av alle: Vi har jo sagt til folk at vi skal gifte oss sommeren 2010, men så sender vi plutselig en invitasjon til bryllup "om en måned"! Surprise!! Happy.gif Vi har vært sammen i 10 år, så det gjør ikke noe om det er et LITE element av overraskelse i det! Oppmerksomhet har aldri vært det helt store for meg, så noen bløtkakekjole og brudevals blir det ikke! Ikke taler heller, bare koselig fest!

Nåh! :rødme: Det synes jeg høres helt fantastisk ut! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine forslag til ananas-oppskrifter! Tenkte å prøve det i smoothie i morgen, i samarbeid med blåbær og yoghurt.. høres litt snodig ut kanskje, men vi får se! Kommer tilbake med resultat, evt oppskrift!

Ja, det ER koselig å planlegge hemmelig bryllup! Jeg er på full jakt etter kjole! Men vi har ikke funnet et sted enda.. om det er noen som vet om noe koselig sted på Sunnmøre?!

Nå har vi trivelig hjemme-kveld. Hadde bedt en kollega/venninne på besøk, men pga trasige unger kunne hun ikke komme... Fordeler med å være DINK (double income no kids):

1. Masse penger til overs for alt man har lyst på!

2. Drikke rødvin når man vil

3. Gå på besøk til andre DINKs (ikke at jeg kjenner mange av dem..) når man vil

4. Man kan ha en kul sportsbil... med bare 2 seter...

Det var alle jeg kunne komme på... mange flere mot... *sukk* Men vi prøver igjen vi, med friskt mot..! Er veldig glad for at jeg har KG - sjekker flere ganger om dagen om jeg har fått noen nye innlegg her! Ikke tid til så mye mer når jeg er på jobb, men NÅ skal jeg ta meg en tur rundt på dagbøker og i alle fall gratulere Dreia! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den var helt ny for meg! Men er veldig glad i ananas da, så kan godt slenge det på bare som en bonus. ;)

Ser for meg ananaspai, ananasjuice, ananaspizza, fruktcocktail med bare ananas og grapefrukt. Kanskje ananas er godt på knekkebrød? :klø:

Nåh! :rødme: Det synes jeg høres helt fantastisk ut! :strix:

Kan spise ananas til jeg blir grønn i trynet ;) solmoden ananas er himmelen :strix:

*********

Ananas og blåbær smoothie hørtes fantastisk ut *må prøves ut*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ananas og blåbær smoothie hørtes fantastisk ut *må prøves ut*

Den hørtes veldig bra ut ja! Tro om man skal ha oppi litt banan også... hmm... og yoghurt med smak?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hørtes veldig bra ut ja! Tro om man skal ha oppi litt banan også... hmm... og yoghurt med smak?!

Hvis du skal ha youghurt tror jeg ikke at du trenger banan :) hadde prøvd meg med enten youghurt naturell eller banan og eplenektar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den var ikke dum! Min kjære liker ikke banan, men de fleste oppskrifter på smoothie har banan i seg... Fant en til uten da:

0,5 ananas

10 blader frisk mynte

2dl kokosmelk

2dl ananasjuice

Den skal vi prøve i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var ikke dum! Min kjære liker ikke banan, men de fleste oppskrifter på smoothie har banan i seg... Fant en til uten da:

0,5 ananas

10 blader frisk mynte

2dl kokosmelk

2dl ananasjuice

Den skal vi prøve i dag!

:sikle: Den hørtes kjempegod ut, spennende å høre om det blir en suksess ;)

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var suksess! Hadde oppi 5-6 frosne jordbær også, veldig godt! Skal prøve den uten jordbær i morgen.. har en tendens til å vandre fra oppskriften når jeg kokkelerer! Har en til som også høres god ut, med sjokolade melk, vaniljeis og banan. namnam! Den skal jeg også prøve snart...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordeler med å være DINK (double income no kids):

1. Masse penger til overs for alt man har lyst på!

2. Drikke rødvin når man vil

3. Gå på besøk til andre DINKs (ikke at jeg kjenner mange av dem..) når man vil

4. Man kan ha en kul sportsbil... med bare 2 seter...

:ler:

Fordeler og ulemper med så mangt. ;)

Støtter nr. 1,2 og 4, men på 3 må jeg si at jeg ikke kjenner så mange DINKs jeg heller. Kjenner mange SINKs jeg kan besøke da - flere av dem med nr. 4. :ler:

Jeg er så lat at jeg gidder å lage smoothies maks en gang i året jeg da (helst om sommeren) - blir så mye oppvask av den kjøkkenmaskinen. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...