Gå til innhold

Mayami sin dagbok!


Mayami

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, hadde en veldig bra helg! Koselig med jobb-tur, og faktisk ganske produktivt! Tok det veldig piano på festen, men så kom :kosteskaft: i går morgen. Ikke akkurat uventet denne gangen, men man hører jo om de som nesten ikke har fått til noe :sengekos: en mnd, og akkurat da blir de gravide.. men ikke med oss, tydeligvis! Uansett, neste PP skal vi prøve ALT (kanskje med unntak av eggehvite, for det høres skikkelig klinete ut!!), så jeg skal lage meg en liste over hva som skal gjøres/inntas når. Noen forslag kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... var på apoteket i går og skulle kjøpe Wild Yam og salvietee, men det hadde de ikke... LITT dårlig utvalg??!! Huff og huff... må vel finne et apotek i byen da, og ikke et landsens dop-utsalg som det der! I dag skal jeg på kurs, så det ble en sen morgen med te og ristet brød, for en gangs skyld! Godt å ikke ha undervisning også, men å få litt påfyll! I kveld har jeg bare fri, og sambo skal en tur på jobb. Kanskje jjeg skal hive meg ut i regnet og gå en tur med bisken! Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt time hos akupunktør! Hvorfor ikke prøve ALT når jeg først er i gang?! Timen er på mandag morgen kl 09.00. Gleder meg litt og gruer meg litt. Det ser liksom så vondt ut, men det er visstnok ikke det. Hmm... Spennende! I dag skal jeg innom apotek i byen og kjøpe Wild Yam og salviete. Håper på litt større utvalg enn sist... her går ingenting uprøvd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forslag til tilskudd! Vitex! Har skravlet en del om det tidligere også, en "mirakelurt" for alt som har med syklusen å gjøre. Vær obs på at den er langtidsvirkende, kan ta noen mnd før full effekt (men jeg merket endring kjapt altså). Er klassifisert som legemiddel i Norge, men kjøpes enkelt på nett fra f.eks. danske helsekostbutikker. Jeg bestilte min på helsekosten.dk. :)

God helg, og lykke til hos akupunktøren på mandag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så bra ut! *investere* Fikk tak i Wild Yam i dag, så nå er det bare å helle nedpå med hostesaft i en ukes tid, og så i bøtter og spann med Wild Yam! Og akupunktur.. så mye har jeg aldri gjort i en PP før! Leste også et sted at det var lurt med :sengekos: annenhver dag gjennom hele PP, så det skal vi også prøve. Blir spennende påskeferie...!

I dag har jeg vært på shopping med venninne, og i kveld skal jeg og sambo på middag med andre venninner+menn. Blir koselig! Skikkelig venninnehelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venninnekveld i går, det var kjempekoselig!! Masse god hjemmelaget mat, vin (en av fordelene med å være DINK!), og tullprat! Var ikke hjemme og i seng før i tre-tiden i natt.. Den ene av damene er gravid i 6.mnd, og har fått en fin mage. Det ble en del baby-snakk. Vanligvis går det fint for meg, men i går ble det litt i overkant. Så jeg meldte meg litt ut av samtalen en stund. Uff, det er ikke noe moro med sånt altså... men det blir kjempekoselig når den lille kommer ut! Har begynt å strikke teppe!

Bare avslapping i dag. Sambo på jobb (igjen), men kommer hjem om et par timer. Da skal vi gå tur med bisken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat snakket med Mamma på telefon - hun har vært borte på kurs noen dager, så har ikke snakket med henne på en stund.. hadde så lyst til å si at jeg skal til akupunktør i morgen, men feiget ut. Vet ikke om eller hvordan jeg bør si det - de vet ikke offisielt at vi prøver en gang, men de har sikkert mistanke. Kom på det etter jeg hadde lagt på at kanskje skupunktøren vil vite om det er noen arvelige problemer med graviditet, men det vet jeg jo ikke noe om.. uff, føler meg så dum... Men hun var så opptatt av å snakke om det kurset hun hadde vært på at jeg liksom ikke syntes det "passet" å komme med en sånn "nyhet" utav det blå.. Det var litt det samme da jeg og hun og søster mi var i Eventyrlandet hos mormor. Søster har et veldig spennende liv med mye reising og "høyt på strå"-karriere, så jeg ble bare sittende stille og høre på at hun snakket med mormor. Har ikke et så spennede liv jeg.. Det er jo litt begrenset interessant for "utenforstående" at jeg snakker om mine elever og skoledager. Jeg fikk da fortalt at jeg og sambo skal gifte oss og at vi har funnet en dato, men det kom jo ikke akkurat som noen stor bombe (vi har jo vært sammen i over 9 år), så to minutter etter var vi i gang å høre om søsters siste utenlandsopphold.. Nei, nå høres jeg skikkelig drittunge ut her.. tror jeg skal gå og legge meg jeg... :søvn: Håpe det går bra hos nåledame i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mandag var jeg hos akupunktør, og det var jo ikke vondt i det hele tatt! Hun fant ut at jeg sannsynligvis har dårlig sirkulasjon av ett-eller-annet, så det skal hun fikse på. Det kunne visstnok ha noe med en bilulykke å gjøre. Var i bilulykke for et par år siden, ble ikke skadet, men fikk blåmerker av bilbeltet. Det kunne visst ha ødelagt for sirkulasjonen... Jaja, intet skal være uprøvd! Jeg fortalte mamma om alt sammen i går, og hun ble ikke akkurat overrasket. Hadde nok forstått hvordan det ligger an. Og som typisk er, kom hun med det (sikkert velmenende men altfor lettvindte) rådet om å slappe av og ta det med ro. Akkurat som om jeg ikke har prøvd det, liksom... og selvfølgelig den obligatoriske historien om de som ikke fikk det til, men så adpoterte de, og da fikk de plutselig tre egne barn rett etterpå.. Sikkert ikke ment som noe annet enn gode råd og oppmuntring, men det virker ikke..

Skal til akupunktør igjen i morgen, for det er visst optimalt i forhold til EL (etter planen på søndag/mandag). Så da får vi se! Hun var i alle fall optimistisk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos akupunktør igjen i dag, men det var litt vondere enn sist. er på dag 12 nå, så hun skulle stimulere til eggløsning. Derfor satte hun et par nåler der som eggstokkene er, og det var ikke så veldig behagelig akkurat.. Det var visstnok slik det skulle være rundt eggløsning, så da går det jo bra likevel! Håper dette virker... Har også begynt med hostesaft, og har :sengekos: annenhver dag. Wil Yam etter EL. Som sjefen min sier; rock 'n' roll, full kontroll! (Ja, h*n er litt cheezy... men veldig hyggelig, i grunn!)

Slitsom dag på jobben i dag, fikk liksom ikke gjort så mye. Mye mas. I morgen MÅ jeg prøve å komme meg på trening, ha ikke vært der siden sist fredag!! Huff.. men det har vært så mye annet som har foregått at jeg ikke har hatt tid.. Dessuten tror jeg at je begynner å bli forkjølet, sitter her og snufser og nyser om hverandre! en kopp te kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Krysser fingre for at det er akupunktur som skulle til for at spiren sitter :jepp:

God helg :klemmer:

Ja, jeg tror det virker på denne sirkulasjonen min i alle fall, for jeg springer på do i ett kjør! Desstuen har jeg blitt sylte forkjølet... moro.. men, det er ikke doe sob skal stoppe beg då!! *atsjoo* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det håper jeg også! Har vært skikkelig forkjølet i helga, men det ser heldigvis ut til å bedre seg nå. Trene i morge kanskje, har ikke trent siden sist fredag... :haar: Håper venninne skal, for da blir det vanskeligere å si nei! :fnise:

Ellers er alt fint om dagen, EL i går, og masse :sengekos: Håper det hjalp! Vi gikk litt bort fra "annenhver dag"-reglen, i og med at EL var der. Så da la vi inn en "to ganger om dagen"-regel i stedet! Hehe... Denne perioden har jeg hatt andre tegn til EL enn jeg vansligvis har. Vondt/sliten i korsryggen, mye mindre vondt i magen, såre brystvorter men ikke tunge/harde/klumpete pupper. FORELØPIG... Hun akupunktøren sa at sistnevnte var et tegn på sånn dårlig sirkulasjon, som igjen kan hindre graviditet. Så da håper vi at hun har tatt det bort for godt! Å, i tillegg har det vært mye mer ELslim enn vanlig. Det er visst også bra! :) Spennende med nye metoder!! Vi er i PP18 nå, så teoretisk sett kunne vi snart hatt to barn på den tiden vi har prøvd.. men det skal jeg jo ikke tenke på... :tristbla:

Sambo er på jobb i dag, det er sol og biskeliten har ikke fått tur på år og dag.. kanskje jeg skal pakke meg godt inn og gå en tur med han i snøen! Da hadde han blitt glad biskeliten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Måtte jo legge igjen et spor når jeg var såpass uhøflig og ikke gjorde det tidligere ;)

Ja, dere skal ikke ha det på dere at noe er uprøvd i alle fall! Nå husker ikke jeg prøvehistorien deres, men har dere vært hos spesialist.. i og med at dere har prøvd så lenge?

Prøvde akupunktur noen sykluser jeg også, men så ble det for tungvindt ifbm. jobben(lang reisevei) så da sparte vi oss de pengene.

Håper dere er heldige denne syklusen :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Måtte jo legge igjen et spor når jeg var såpass uhøflig og ikke gjorde det tidligere ;)

Ja, dere skal ikke ha det på dere at noe er uprøvd i alle fall! Nå husker ikke jeg prøvehistorien deres, men har dere vært hos spesialist.. i og med at dere har prøvd så lenge?

Prøvde akupunktur noen sykluser jeg også, men så ble det for tungvindt ifbm. jobben(lang reisevei) så da sparte vi oss de pengene.

Håper dere er heldige denne syklusen :kose:

Hehe... vi møttes til slutt! ;) Har prøvd siden august 2007 uten hell. Vært til gynekolog (3 ganger), og tatt masse fine blodprøver. Sambo leverte sædprøve, og den var helt i orden. Jeg har EL hver mnd, og ingenting skulle tilsi at vi ikke skulle kunne bli gravid av oss selv. Så nå venter vi på innkalling til lapraskopi, og jeg har min 3.time hos akupunktør på onsdag. Det var kortversjonen! Vi er mentalt innstilt på IVF, i alle fall i utgangspunktet. Ikke sikkert vi blir like innstilt dersom det skulle bli nødvendig, men det får vise seg! :)

I dag har jeg virkelig ikke gjort noen ting annet enn å ligge på sofaen og surfe! Tidenes minst produktive dag! Men det er jo godt av og til det også! Nå kommer sambo straks hjem fra jobb, og han har med seg SJOKOLADE!!!! Har ikke spist sjokolade siden sist helg, så nå fortjener jeg det... (har ikke trent siden sist jeg spiste sjokolade heller, men det forblir usagt!) Når sambo kommer hjem skal vi se siste episode av Himmelblå, så skal vi gå tur med biskeliten, og til slutt i kveld skal vi boble oss aldri så lite! Og kanskje presser vi inn litt :sengekos: heeelt til slutt?! :fnise: Jobb i morgen - dårlig forberedt - men har to fritimer først, så ingen nervæse sammenbrudd av den grunn! FORTSATT GOD SØNDAG!!!! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei,hei!

Innom å leser litt hvordan det går med andre prøvere!

Håper akupunktør, litt helsekost og masse :sengekos: funker for dere denne PP! Synes dere fortjener det nå!

Lykke til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... vi møttes til slutt! ;) Har prøvd siden august 2007 uten hell. Vært til gynekolog (3 ganger), og tatt masse fine blodprøver. Sambo leverte sædprøve, og den var helt i orden. Jeg har EL hver mnd, og ingenting skulle tilsi at vi ikke skulle kunne bli gravid av oss selv. Så nå venter vi på innkalling til lapraskopi, og jeg har min 3.time hos akupunktør på onsdag. Det var kortversjonen! Vi er mentalt innstilt på IVF, i alle fall i utgangspunktet. Ikke sikkert vi blir like innstilt dersom det skulle bli nødvendig, men det får vise seg! :)

I dag har jeg virkelig ikke gjort noen ting annet enn å ligge på sofaen og surfe! Tidenes minst produktive dag! Men det er jo godt av og til det også! Nå kommer sambo straks hjem fra jobb, og han har med seg SJOKOLADE!!!! Har ikke spist sjokolade siden sist helg, så nå fortjener jeg det... (har ikke trent siden sist jeg spiste sjokolade heller, men det forblir usagt!) Når sambo kommer hjem skal vi se siste episode av Himmelblå, så skal vi gå tur med biskeliten, og til slutt i kveld skal vi boble oss aldri så lite! Og kanskje presser vi inn litt :sengekos: heeelt til slutt?! :fnise: Jobb i morgen - dårlig forberedt - men har to fritimer først, så ingen nervæse sammenbrudd av den grunn! FORTSATT GOD SØNDAG!!!! :duskedame:

Så bra at alt ser flott ut på prøvene da om ikke annet. Selv om ting tar tid, vi har hatt mange dårlige prøveresultater så vi var ikke i tvil om at vi måtte få litt fortgang i sakene :ler:

Mindre produktive dager kan være veldig kjekke de altså!! Og nødvendige til tider!

Håper det går bra på jobb i dag, ha en fin dag :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo fint at det ikke er noe feil med oss sånn sett, men jeg synes det kunne ha vært noe lite feil som kunne fikses lett slik at vi kunne få det til! Men, men .. beggars can't be choosers!

Bra dag på jobb, snille og hyggelige elever! Nå skal jeg bare slappe av og kose meg i kveld, sammen med sambo!

La forresten inn spm i forumet om wild yam; noen som vet når man kan begynne å ta det? Hadde positiv ELtest fredag og lørdag, negativ i går. Kan jeg starte å ta det i dag da? Redd for å gå glipp av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du fikk en flott dag på jobb, selv etter en rolig søndag. Det er deilig å slippe å tenke på jobbting i helgene. :nigo:

Får håpe akupunktur er det som hjelper for deg! Det høres i hvert fall spennende ut at du merker forandringer nå i EL-perioden. :lur:

:duskedame: på svømmere og egg :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...