Gå til innhold

Mayami sin dagbok!


Mayami

Anbefalte innlegg

Gratulerer med husvarm-status. :hoppe:

Håper det snart blir din tur. Gravid-lista for oktober er jo imponerande, men har plass til fleire. ;)

Eg skjønner at det er vanskelig å dra til legen. Og ikkje minst om det er mannen det er noko "feil" med. Men kanskje det hadde vore greiare å vita? Kan jo henda det berre er enkle grep som må til før du er gravid?

Håper søndagen din er god. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med husvarm-status. :hoppe:

Håper det snart blir din tur. Gravid-lista for oktober er jo imponerande, men har plass til fleire. ;)

Eg skjønner at det er vanskelig å dra til legen. Og ikkje minst om det er mannen det er noko "feil" med. Men kanskje det hadde vore greiare å vita? Kan jo henda det berre er enkle grep som må til før du er gravid?

Håper søndagen din er god. :klemmer:

Takk! :)

I dag er en skikkelig møkkadag, for i natt kom tanta... Huff.... Jeg våknet i sekstida i dag tidlig, og ble liggende og tenke. Jeg bestemte meg for at det er jo ingen grunn til at vi ikke skal sette i gang å adoptere, for det vil vi gjøre uansett om vi kan få barn eller ikke. Jeg presenterte ideen for sambo, men han var ikke like entusiastisk. "Vente og se" var ikke det svaret jeg trengte... Må vente til vi har giftet oss (bestemt dato er 10.juli 2010), må spare mer penger, må finne ut om det er noe feil med oss først... i og med at prosessen tar ca 3 år, vil det si at jeg er 31 før det blir noe av. Hvorfor kan vi ikke bare gifte oss da?? Vi har jo tross alt vært sammen i snart 9 år og forlovet i snart 3 år, så noen gedigen fest er jo ikke strengt tatt nødvendig. Uff, så sint jeg ble... måtte bare ut og gå meg en tur, også er svigers her, så vi kan ikke ta noen stor diskusjon før i morgen kveld. Sliten og trøtt etter jobb, og hjem til en "alvors-prat"= oppskriften på en sikker ikke-suksess... Wish me luck! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest:

Lykke til med alvorsprat. :klem:

Vil ikkje samboaren gifta seg med ein gong? Har han lyst på ein stor fest? Eg skjønner deg godt. Heller gifta seg uten fest enn å venta lenge. Og då kan dåke jo spara bryllupspengene til adopsjon/prøverør i staden. Og om det skulle klaffa uten "hjelp", kjem jo alltid oppsparte midler godt med. :Hehe:

Håper søndagen blir bedre enn frykta. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med pengene er et veldig godt argument! Det skal jeg bruke... Bortkastede penger... Vi har ikke akkurat masse oppsparte midler, og derfor er datoen for bryllup satt nesten 2 år fram i tid. Sambo har ganske klare ideer om hvordan bryllupet skal være, og det innebærer en god del penger! Hmm... lurer på om han skjønner hvor viktig dette egentlig er for meg.. mannfolk er jo ikke kjent for å være gode til å "lese mellom linjene", og må ha ting i klartekst. Kanskje han bare ikke har tenkt på det? Nå har vi vært sammen i 9 år, forlovet i 3, bodd sammen i 8,5, kjøpte hus for 4 år siden, har vært ferdigutdannede og hatt faste jobber i 4 år, så nå føler jeg liksom at det er på tide å gå videre.

Jaja... vi har da fått lagt litt mer golv, og svigerfar hjalp sambo å sette sammen peisen i kjelleren. Det ble kjempefint, og vi gleder oss til å ta kjelleren i bruk!! Der blir det hjemmekino og bibliotek. Nå skal vi snart til byen og spise indisk. Søndagen ble ikke så ille som fryktet, men jeg er nok litt stillere enn normalt, og det tror jeg sambo merker... håper han ser tegningen...

Tusen takk for oppmuntringen, Dreia! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt time hos legen... *redd*... Fikk ikke time før neste fredag, kl 14.20. God tid til å grue meg... Hva skjer på en sånn time? Samtale? Henvisnig videre? Liker ikke egentlig fastlegen min, men det er ingen andre ledig. Han er ikke så ille, det er bare det at jeg kjenner barna hans gjennom en fritidsaktivitet jeg var leder for, så det er litt ekkelt sånn sett. Grei fyr ellers! jeg vil helst ha en kvinnelig lege, men de er det jo ikke altfor mange av.. Heldigvis skal sambo være med, så da går det vel greit. Håper det ikke tar så lang tid før vi finner ut hva som skal til!

Ellers fikk jeg snakket med sambo i går, for vi gikk en tur med bisken uten svigers i går kveld. Det var godt. Han var helt enig, og skjønte akkurat hvordan jeg følte det. Han sa at dersom vi nå finner ut at vi ikke kan få barn selv, så kan vi selvfølgelig gifte oss toidligere og spare penger til adopsjon. Jeg sa rett ut at jeg ikke vil vente i 5 år med å få barn. :rødme: Jeg er også litt i tvil på om jeg orker alle hormoner og sånt med "alternativ behandling" (IVF og sånt) Etter det jeg har lest her inne virker det som om det tærer veldig på både forhold og resten av livet. Vel, vi må jo bare ta det som kommer. Har i alle fall satt ting i gang nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh.. Vi skrev visst samtidig.. nesten.. hehe, så ikke innlegget ditt når jeg skrev hvertfall..

Bra at du har fått deg time ! Det er litt greit å vite om det er noe som kan hjelpe dere på vei,. Håper alt går bra neste fredag da :)

Og du. det er ikke alle som får så mye bivirkninger og slikt ved ivf altså, det er store forskjeller her.. men skjønner at en blir litt skeptisk når en leser alt her inne..

Tror det blir :babysmokk: på dere snart jeg :lur:

:hug:

Endret av Ann78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. Vi skrev visst samtidig.. nesten.. hehe, så ikke innlegget ditt når jeg skrev hvertfall..

Bra at du har fått deg time ! Det er litt greit å vite om det er noe som kan hjelpe dere på vei,. Håper alt går bra neste fredag da :)

Og du. det er ikke alle som får så mye bivirkninger og slikt ved ivf altså, det er store forskjeller her.. men skjønner at en blir litt skeptisk når en leser alt her inne..

Tror det blir :babysmokk: på dere snart jeg :lur:

:hug:

Hehe... to sjeler - en tanke! :)

Håper i alle fall at all denne :duskedame: hjelper... Det er jo ganske lett å "lese seg blind" på alle problemene på slike sider som dette her. Ikke sikkert det er noe feil i det hele tatt! Vi krysser fingrene for det...! Hvordan gikk det hos homeopat, forresten, Ann? Hmm... kanskje på tide at jeg tar en tur innom div dagbøker igjen! Er så sløv at jeg blir helt flau!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har fått deg time. Det kan være litt rart med leger som man kjenner gjennom barna deres og slikt, har vært borti det, men jeg har opplevd at han var veldig profesjonell. Det går sikkert bra, også er jo mannen med og det hjelper godt.

Godt at dere fikk pratet ut, det hjelper på alt det. Bare føle at man tenker likt og er enige :jepp:

Håper legetimen blir bra, er spent på å høre hva som skjer :klem:

Endret av Høstjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er ganske spente her også! Prøver å finne ut hva som skjer på en sånn legetime (den første), men ser ikke ut som om noen har lagt ut noen tråd om det her! Kanskje jjeg skal prøve da!

I dag har vært en merkelig dag... først satt jeg på kontoret og jobbet på morgen kvisten. Plutselig kom en tidligere kollega inn! Altså, han sluttet i vår... Han og jeg var kjempe-kompiser hele skoleåret i fjor, og det ble skikkelig rart når han sluttet. Men i dag var han tilbake som vikar, og det var så godt å se han igjen!! Ble så overrumplet at jeg glemte å gi han klem! Hehe... bra start på dagen, i alle fall! Men så skulle jeg ha en klasse i tre timer, også var de helt utrolig bråkete. Jeg måtte skjenne på dem, og gikk ut derfra med dårlig følelse og gryende hodepine. Måtte inn til ex-kollega og klage litt.. og da ble jeg blid igjen... fint med sympati! Trollunger... Nå er sambo på jobb, og kommer tilbake om en times tid. Da skal vi ha skikkelig kveldsmat med egg og bacon! Også skal vi ha cookies til dessert! I og med at :kosteskaft: er på besøk, blir det ikke bedre dessert enn det på oss i dag.... :kjempesinna:

Jaja... nå skal jeg ta meg en runde på div dagbøker, tenkte jeg! Høstjenta: kan du ikke lage en link til dagboka di på signaturen din, så blir det greiere å finne fram til den? :)

I morgen er det på'n igjen, men heldigvis ikke med trollunge-klassen... dumt at ex-kollega ikke er der lenger!! Men han kommer kanskje innom igjen! På lørdag er det venninnekveld, med manne-lufting!! Det blir koselig! Endelig skal mennene treffes også.... hehe... oi, nå kom det en diger katt her og krever mat... får fore dyret og så lese dagbok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har ikke vært her før jeg da...

Er det time hos fastlegen din du skal til?

Jeg var hos fastlegen min, men ble henvist til en 'ekspert' fra han. Så jeg har tatt alle utredningene gjennom privatlegen.Det som har blitt gjort er blodprøver, testing av hormoner, b-vitaminer og alt mulig annet. Vi var inne hos legen på dag 2, og kunne da ta en blodprøve som man da sjekker opp mot en ny en en ukes tid etterpå. Det er for å sjekke om man har eggløsning. Mannen fikk sjekket blodprosent, hepatitt og sånn smårusk.

Mannen leverte også en sædprøve ganske hurtig, og jeg ble satt på pergo. Siden mannens sædprøve er helt i orden, og de ikke fant noe galt med meg heller, så ble jeg innlagt på sykehuset for en laporoskopi og hysteroskopi for å sjekke om egglederne var tette. Alt vel der også, så da ble vi henvist til IVF i midten av september og skal inn for å ta ut egg rett over nyttår. Jeg har også tatt blodprøve ca en uke etter EL for å sjekke progresteroninnholdet.

Så, fra vi tok kontakt med min fastlege og til vi går gjennom IVF så har det tatt under ett år, ca 10 måneder for å være nøyaktig.

Sånn kan det se ut hvertfall... Regner med at enten tar legen din prøvene og slikt selv, eller så henviser han deg til en gynekolog som kan dette med graviditet og slikt. Uansett, lykke til! Og bare spør om det var noe du lurer på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fikset nå :Nikke: Har tenkt på det en stund, men fikk endelig fingern ut for å gjøre det. Omtrent samtidig som du har skrevet det. Ha en god helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vellukka lørdagskveld med venninner og menn? Håpar mennene hadde det hyggelig saman. :)

Håpar også at :kosteskaft: har reist igjen og at det blir ordentlig dessert på dåke i helga. :fnise:

Var det nå kommande fredag du skulle til legen? Masse lykke til! :klem:

God søndag, Mayami! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var en kjempekoselig kveld, og vi var ikke hjemme igjen før halv fem i dag tidlig!! Leeeeenge siden jeg har vært oppe så sent... Mennene fant ut at de har masse til felles (heldigvis!), og vi damene holdt det gående med vårt! Det er da en gjeng på fire damer, og alle unntatt meg har to barn fra før, i samme alder. Midt under middagen i går sprakk den ene av dem nyheten om at de skal ha et barn til. Er kjempeglad på hennes vegne, men tror kanskje det skinte litt igjennom at jeg kanskje skulle ønske det var meg! Huff, fælt å si sånt... men hun fortalte i juni at de lurte på å prøve igjen, og nevnte det igjen i begynnelsen av september, og nå er de der... Er i alle fall veldig glad for at de slipper denne ventingen her!!!

Jaja... :kosteskaft: har reist, så nå blir de t trivelig i heimen!! :skratte: I dag ble vi ferdige med golvet i kjellerstua, og har bestilt pizza som belønning til oss selv. namnam!! Utrolig hvor effektive man blir etter en aldri så liten fest!!

Det er nå på fredag vi skal til legen, kl 14.20... gruer oss nok litt, men det blir veldig bra å "få fakta på bordet"! Forhåpentligvis er det noe som kan gjøres. Det mest irriterende må jo være å få konstatert at slt er bra, men så går det ikke likevel. Man kan jo liksom ikke gi opp heller da!

Tusen takk for oppklarende innlegg om legetimer, Fisk! :) Kommer nok til å spørre og grave mer jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan gikk det hos homeopat, forresten, Ann? Hmm... kanskje på tide at jeg tar en tur innom div dagbøker igjen! Er så sløv at jeg blir helt flau!

Er nok ikke bare du som er sløv Mayami .. :sjenert:

Det gikk bra hos homeopaten :jepp: Nå blir det spennende fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, for en forferdelig dag... Var på jobb til kl sju i kveld, møte og greier. Så ringer sambo og forteller at den minste pusen min er død. Påkjørt i ettermiddag... Sambo gravde han ned før jeg kom hjem, for jeg takler ikke å se han død. Så nå ligger han under epletreet i hagen, som han var så glad i... :trist: lille pusen min... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeiii!! :cry3::tristbla::grine:

Håpar det går bra med deg. :klem:

Det er andre gang det skjer, men det er like ille hver gang... vet ikke om jeg bør få en ny katt med en gang eller om det er lurt å vente litt.. den andre katten savner den lille, ligger bare i stolen og ser trist ut i rommet. Han satt visst og så på da sambo begravde den lille. Den store var den som ble igjen sist det skjedde også, og han kjeder seg veldig da han ble alene. Ble et skikkelig rampetroll som ødela gardiner og bare ville ha oppmerksomhet.. men jeg vil jo bare ha tilbake lille-pus!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...