Gå til innhold

Bryllupsdagbok


cypress

Anbefalte innlegg

Nja, det koster jo kansje litt ekstra, men det er jo litt greit også :) Jeg synes det virker sikrere når ting blir sendt i oppkrav..

Syns du??? :klø: Jeg har alltid syns det er mye bedre med kredittkort - i hvert fall billigere. Det blir jo forsåvidt akkurat like sikkert da, siden kredittkortselskapet har et ansvar også. Men jeg ser den med at det kan være litt mer jobb å få igjen pengene sine dersom varen ikke dukker opp dersom det er betalt på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har vi vært på tur og sett på kirkestuen! Den var litt sånn 70-talls, furu-aktig, og luktet veldig innestengt... Ikke helt hva jeg så for meg... Så nå har vi bestemt at vi skal forsøke å bytte dato.. puh...

Blir nok ingen endelig avklaring før om en stund, for alle som adminstrerer er på ferie. Men jeg kommer selvfølgelig tilbake med oppdatering så snart det er noe nytt!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du??? :klø: Jeg har alltid syns det er mye bedre med kredittkort - i hvert fall billigere. Det blir jo forsåvidt akkurat like sikkert da, siden kredittkortselskapet har et ansvar også. Men jeg ser den med at det kan være litt mer jobb å få igjen pengene sine dersom varen ikke dukker opp dersom det er betalt på forhånd.

Ja det er akkurat det jeg også tenker :Nikke: Derfor liker jeg å vite at varene faktisk er kommet slikt at jeg bare henter den og betaler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har jeg ikke vært så flink til å skrive på en stund, men det er vel delvis fordi det ikke skjer noe bryllupsrelatert... Venter fortsatt på at hun som administrerer utleie av festlokalet skal komme tilbake på jobb, for å se om vi kan få byttet dato. Ellers har jeg gitt Kjære, som er sykmeldt om dagen, i oppgave å sjekke alternative lokaler og hente inn priser. Mistenker at jeg må mase litt på han for at det skal skje noen ting, men det får jeg heller gjøre. Det er vel ikke for mye forlangt at han også tar en del av jobben...

Var på besøk hos mamma i går, og hun hadde kjøpt et sånt bryllps-magasin da. Hun er litt søt. Tror hun er redd for å engasjere seg FOR mye, slik at vi skal føle oss overkjørt, men det er jo bare tull. Jeg har ikke peiling (eller spesielt stor interesse for) pynt og stash og styr, så den biten syns jeg GJERNE hun kan ta! Tihi, hun har så mye greier lagret hjemme, at jeg tror neimen ikke jeg trenger å kjøpe inn noe som helst til borddekorasjoner!! Hun er typen som kan finne på å kjøpe inn 12 like lysestaker kun fordi det er salg, og hun kanskje kan få bruk for det en gang... Jeg er ikke helt der...

Men jeg gleder meg til å titte i bladet når jeg kommer hjem fra jobb! Kanskje jeg får litt inspirasjon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: cypress

Håper dere får satt dato snart, ble mye mer avslappet i forhold til det hele når datoen var på plass. Selv om den ikke er 110% sikker for vår del heller, vi har ikke vært å kikket på lokalet vi har reservert (men ikke bestilt). Og hun som ordner med bestillinger der er på ferie (gjenganger det der :fnise:), så blir det heller ikke før i slutten av august. Det er på en annen kant av landet, så må reise et stykke også... Men det SER veldig bra ut på bildene på nettet, så tror det skal være i orden.

Blir vinterbryllup på oss da, men merker jeg gjerne skulle hatt vårbryllup jeg også :sjenert: Mai er definitivt den mest romantiske måneden! Men jeg er også så verpesyk at jeg ikke kan vente :fnise: Aller helst ville jeg hatt i november, men av praktiske grunner går ikke det.

Gleder meg til å følge med på planleggingen deres fremover!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh så koselig gjort av mamman din! :rødme:

Jeg har også hatt en sånn mamma som har vært veldig redd for å blande seg inn, men jeg også er som deg at jeg gjeeeerne har hatt lyst på hjelp, så da har jeg fått det også der jeg har spurt :)

Gode gode mammaer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: cypress

Håper dere får satt dato snart, ble mye mer avslappet i forhold til det hele når datoen var på plass. Selv om den ikke er 110% sikker for vår del heller, vi har ikke vært å kikket på lokalet vi har reservert (men ikke bestilt). Og hun som ordner med bestillinger der er på ferie (gjenganger det der :fnise:), så blir det heller ikke før i slutten av august. Det er på en annen kant av landet, så må reise et stykke også... Men det SER veldig bra ut på bildene på nettet, så tror det skal være i orden.

Blir vinterbryllup på oss da, men merker jeg gjerne skulle hatt vårbryllup jeg også :sjenert: Mai er definitivt den mest romantiske måneden! Men jeg er også så verpesyk at jeg ikke kan vente :fnise: Aller helst ville jeg hatt i november, men av praktiske grunner går ikke det.

Gleder meg til å følge med på planleggingen deres fremover!

:klem:

Ja, veldig irriterende det der at alle skal ta ferie!! (Jeg er bare misunnelig, egentlig....) :)

Jeg syns vinterbryllup virker helt supert jeg! Kunne gjerne hatt det, men min samboer ville så gjerne ha det når det var varmere i været. Se, dét hadde han sterke meninger om! hehe...

Gleeeder meg til datoen er ordentlig på plass i hvert fall!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh så koselig gjort av mamman din! :rødme:

Jeg har også hatt en sånn mamma som har vært veldig redd for å blande seg inn, men jeg også er som deg at jeg gjeeeerne har hatt lyst på hjelp, så da har jeg fått det også der jeg har spurt :)

Gode gode mammaer :)

Ja, mammaer er verdens beste!! :love:

Når vi bestemmer lokalet og endelig kan planlegge litt mer ift dekorasjoner, skal jeg LETT delegere det ansvaret til henne ja!! (Hun er utdannet blomsterdekoratør også da, selv om hun ikke jobber med det. Så hun har veldig mye mer peiling enn meg!!!)

Apropos det - mamma har hjulpet til med å lage blomsteroppsatser i flere andre brylluper, så jeg vet at hun er veldig flink til det. Men er det kanskje dumt å spørre henne om det til mitt bryllup? Kanskje det blir litt masete for henne, siden hun jo vil ha mer å gjøre med "resten" av bryllupet også, og sikkert vil ha litt tid til å bare nyte dagen også? Kanskje det er best om jeg leier inn noen til å lage blomsteroppsatsene??

(Kan jo selvfølgelig spørre henne om det direkte da... Bare kom på det nå...) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har på følelsen av at mamman din kommer til å bli kjempeglad for at du spør jeg, det er vel ditt bryllup av alles, hun kunne tenke seg å dekorere ;) Selv om jeg ikke kjenner henne... men det er jo sånn mammaer er :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har på følelsen av at mamman din kommer til å bli kjempeglad for at du spør jeg, det er vel ditt bryllup av alles, hun kunne tenke seg å dekorere ;) Selv om jeg ikke kjenner henne... men det er jo sånn mammaer er :hoppe:

Ja, det er sant. Det er akkurat sånn mammaer er!!

:rødme: Mamma :rødme:

:klemmer: :klemmer: :klemmer:

Og om hun syns det blir hektisk å gjøre det selv, så vil hun heeelt sikkert være med på planleggingen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas Dybdahl, Rain down on me fra albumet Stray Dogs som brudevals??? Ble plutselig veldig gira på det!!!!

Noen synspunkter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Trenger litt råd!

Er det innmari dumt å kjøpe sko før man kjøper kjole????

Har en nabo som har kjøpt opp et konkursbo med masse fine sko nemlig, og fant der ikke mindre enn to par som kunne egne seg som bryllupssko. Får veldig bra pris på det, så er fristet til å kjøpe et av dem. Det ene er kritthvite med spiss tupp, det andre er mer krem med åpen tupp, sånn flettet foran hvis dere skjønner. Jeg har fått låne med meg begge to og prøvegikk dem hjemme i går kveld. Begge er gode å ha på. (Kjenner jeg meg selv rett ender jeg med å kjøpe begge to... Har en annen kjole som de kremhvite passer til også, nemlig... )

Noen som har greie på farging av sko?? Var på nettsiden til produsenten, og så de hadde veldig mange som var "dyeable". (http://www.ninashoes.com/) Fant ikke akkurat de som jeg kan kjøpe der, men tror at de også er fargbare.

Kan ta bilder når jeg kommer hjem og legge ut! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan aldri få for mange par sko Cypress :lur: Er det sko fra The Shoe Studio i akersgata? Så de hadde konkurssalg der, og de hadde jo masse fint!

Endret av LilleEkorn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm nei hvis du er sikker på hvilken farge du skal ha på kjolen så kan du jo alltids kjøpe skoene allerede nå :) De aller aller aller fleste kjoler er kremhvite og ikke kritthvite.. når jeg var på salongen og prøvde på kjoler så fant jeg faktisk ikke en eneste som var kritthvit :sjenert:

Herlig å kunne få sko billigere enn i brudesalonger iallfall :hoppe:

*gleder seg til bilder* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan aldri få for mange par sko Cypress :lur: Er det sko fra The Shoe Studio i akersgata? Så de hadde konkurssalg der, og de hadde jo masse fint!

Det er såå sant!!! Aldri for mange!!! Jeg telte faktisk mine sko i går - turte ikke si det til min samboer, men det totale antall par er 67!!! :dåne: Er det passe antall eller?? Litt få kanskje?? :icon_razz: Kan kjøpe to til?? :jepp:

Vet faktisk ikke hvilken butikk de har vært solgt, men det var masse fra dette Nina Shoes-merket, og en del Jessica Simpson. Han hadde boden full, og sa at jeg gjerne måtte invitere venninnene mine på sko-homeparty. Hehe...

Hmm nei hvis du er sikker på hvilken farge du skal ha på kjolen så kan du jo alltids kjøpe skoene allerede nå :) De aller aller aller fleste kjoler er kremhvite og ikke kritthvite.. når jeg var på salongen og prøvde på kjoler så fant jeg faktisk ikke en eneste som var kritthvit :sjenert:

Herlig å kunne få sko billigere enn i brudesalonger iallfall :hoppe:

*gleder seg til bilder* :fnise:

Tviler vel egentlig på at jeg skal kjøpe kritthvit kjole. Jeg har nok ikke farger til å tåle det.. Kommer til å se helt blåhvit ut... :Hehe:

Men hvis det går an å farge dem så er det jo genialt. Da kan jeg kanskje farge dem igjen etter bryllupet, og ha et par fine selskapssko som jeg faktisk får brukt igjen!!

Bilder kommer i ettermiddag!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

67 er vel ingenting :fnise::lur: Da har du vel plass til 2 par til :) Jeg jobbet ett år i skobutikk, Bianco, og det ble ca 50 par de året..Huff..

Gleder meg til å se bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! :vinke: Nå har jeg endelig fått lest meg gjennom. :) Gratulerer med forlovelsen og (snart) fastsatt dato!

67 par sko er iiiingenting. :fnise: Man kan rett og slett ikke ha for mange sko, det er jeg hellig overbevist om. Må bare få sambo til å forstå det... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, nå er tydligvis ferien over for hun som har med utleie av lokalet vi vil ha, for har fått mail!!!

De har kun ledig 9. og 16. mai... Ikke 23. eller 30 som vi ville ha.. ÆSJ!! 9. tror jeg ikke onkel-prest kan, så det går ikke. Og 16. mai har jeg tenkt at er dumt, siden det er dagen før 17. mai, og at mange sikkert har mye annet rart på gang da?? Så nå sjekker vi juni, samtidig som jeg skal ta en runde på andre lokaler og høre hva som er ledig... Flott at min samboer - som er sykmeldt pga operasjon i benet og hjemme hver dag - ikke har tid til dette. Jeg som er på jobb får ta det... knurr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk forresten ikke å ta bilder av disse skoene før helgen, og så reiste vi på hyttetur.. Prøver igjen i kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Okay, nå er tydligvis ferien over for hun som har med utleie av lokalet vi vil ha, for har fått mail!!!

De har kun ledig 9. og 16. mai... Ikke 23. eller 30 som vi ville ha.. ÆSJ!! 9. tror jeg ikke onkel-prest kan, så det går ikke. Og 16. mai har jeg tenkt at er dumt, siden det er dagen før 17. mai, og at mange sikkert har mye annet rart på gang da?? Så nå sjekker vi juni, samtidig som jeg skal ta en runde på andre lokaler og høre hva som er ledig... Flott at min samboer - som er sykmeldt pga operasjon i benet og hjemme hver dag - ikke har tid til dette. Jeg som er på jobb får ta det... knurr...

Hei cypress!

Kikket litt i boka di nå, det kan jo hende mange synes det er ok å gjøre noe helt annet enn vanlig dagen før 17. mai ogå? Men det er vel kanskje en institusjon man ikke bør rokke for mye ved, særlig ikke hvis en del av gjestene har barn.

Håper dere finner en dato som passer både dere og et egnet lokale!

Lykke til!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...