Gå til innhold

Bryllupsdagbok


cypress

Anbefalte innlegg

Tusle

Det er koselig å bare være kjærester også. Men, jeg tror det blir enda mer koselig å være gift og få barn *den evige optimist* :skratte:

Ser fram til alt jeg, med utfordringer og det hele :)

I mellomtiden får det bli masse tørrtrening :sengekos::humpe::hjerter::skratte:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

cypress

I dag har jeg sendt mail til kirken og spurt om den er ledig den dagen vi vil ha den!!!

Måtte informere om at vi sannynligvis vil bruke medbragt prest da. Og at jeg ikke er medlem av statskirken. Kjære er medlem da, så det går forhåpentligvis fint. Håper de er raske til å svare!! :) Burde sikkert egentlig ringt, men kom på det etter det sikkert uansett var stengt, og fikk lyst til å få det unnagjort...

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cypress

Hurra, fikk mail fra kirken! Går greit at en av oss ikke er medlem i statskirken, og å ha med medbragt prest var bare fint.

Men - jeg kunne egentlig tenkt meg vielse kl 13, men da var det opptatt. De hadde ledig kl 14.30. Noen som har erfaring med dette? Er det et bra tidspunkt?? Det blir ikke sent?? Tar man fotografering først kanskje da eller? Nei, det går vel ikke, brudgommen skal vel ikke se brura før i kirken?? Jaja, dette finner vi sikkert ut av, men... Hører gjerne fra noen ang dette!! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

cypress

Hehe, i dag har jeg bare skrevet i andres dagbøker, ingenting i min egen... MEN jeg har faktisk gjort en innsats med å titte etter lokale i dag (bare på nett da..). Det er jo en del å velge i - sånn ved første øyekast, men det er ikke alt som passer. Og det blir så innmari DYRT!! Æsj... Noen som har gjort noe seriøs forskning på om det lønner seg å booke et lokale der de stiller med alt, eller å leie et "tomt" lokale, og ordne alt selv?? Alternativ to høres umiddelbart billigest ut, men har hørt noen si at hvis man tar med alt, så blir det ikke så stor forskjell??

Egentlig ikke pengene som er det største problemet, mer det at jeg ikke helt har tid eller ork til å styre så mye med alle de bittesmå detaljene. Ønsker meg at noen kommer inn og bare ordner for meg... :gråte:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sekretæren

:vinke: Lettere å komme inn i planleggingen din når du foreløpig "bare" har fire siden :P

Ja? Har Onkel Prest ringt deg opp igjen eller? ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cypress
:vinke: Lettere å komme inn i planleggingen din når du foreløpig "bare" har fire siden :P

Ja? Har Onkel Prest ringt deg opp igjen eller? ;)

Nei, det har han ikke!!! Men jeg var på fest med min fetter - altså prestesønnen - nå på lørdag, og han ble overrasket over at jeg ikke hadde fått noen tilbakemelding. Han lovte å minne ham på det. Men han sa også at tante kommer til å insistere på at han gjør det. Han blir jo uansett invitert, så dersom han har anledning til å komme i det hele tatt, er det naturlig at han også tar den "jobben" i kirken. Syns jeg da... Tenkte jeg kunne sende en melding til min fetter igjen jeg, om et par dager, dersom jeg fortsatt ikke har hørt noe, og minne han på å minne han på det! :sjenert:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kanutten

Hei

Innom å hilser pent. :blomst:

Gratulerer med bryllupsplaner. Gøy med flere bruder å følge med framover.

Virker jo som det er så lenge til ennå, men tiden går jammen meg fort alikevel. :)

Håper du får svar fra presteonkel snart. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DDuck

Vi leier et tomt lokale å står for alt selv... det er ihvertfall det billigste alternativet her hvor vi bor... både for oss selv og for gjestene som skal slippe å betale for det de vi ha å drikke til festen :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
*Aprin*
Vi leier et tomt lokale å står for alt selv... det er ihvertfall det billigste alternativet her hvor vi bor... både for oss selv og for gjestene som skal slippe å betale for det de vi ha å drikke til festen :)

Vi gjør det samme.. blir billigst her også.. Dessuten har vi da lokalet fra fredag ettermiddag til søndag kveld, og kan være der så lenge vi måtte ønske på lørdagen :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DDuck

Vi får også ha lokalet fra fredag til søndag, så lenge det ikke er utleid til andre arrangement på fredag, men jeg regner med at når man bestiller så god tid i forveien så er man sikret at man har det hele helgen.. .V er jo avhengige av å pynte det Fredag... har jo ikke sjangs å gjøre det samme dag vi skal gifte oss så, hvis ikke noen andre gjør det for oss... ;) men jeg er litt sånn kontrollfreak så jeg vil gjerne gjøre det selv... :sjenert:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

cypress
Vi leier et tomt lokale å står for alt selv... det er ihvertfall det billigste alternativet her hvor vi bor... både for oss selv og for gjestene som skal slippe å betale for det de vi ha å drikke til festen :)

Vi gjør det samme.. blir billigst her også.. Dessuten har vi da lokalet fra fredag ettermiddag til søndag kveld, og kan være der så lenge vi måtte ønske på lørdagen :)

Okay, fint å høre om. Regner med det ikke blir store forskjellen i resultatet på regnestykket, selv om vi bor og skal ha selskapet i Oslo? Er jo spesielt vin vi sparer masse på hvis vi ordner selv, og det kommer det nok til å bli en del av da kan du si... Ikke sånn fyllebryllup altså, men hvis alt går som det ser ut, så blir vi nærmere 100 gjester, så da sier det seg selv at det blir en del.... :skaal:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Siripiri

:vinke:

Innom å sniker litt :lur:

Så bra at dere får kirka å datoen selv om dere ikke får rett kl.slett...

Når på dagen har dere tenkt å ha resten av opplegget? Som middag og kaffe og slikt? Hvis det går for dere å ha fotografering etter vielsen 14.30 er det jo bare å gjøre det :) Jeg syn det høres litt sent ut å ha middagen og enda senere å ha kaffe :) Vi skal vel ha middag kl 16 tror jeg.. eller 16.30... Da kommer jo også festen litt tidligere igang :D

Vi skal også leie tomt lokale.. Syns det høres absolutt best ut :) Og iallefall når det gjelder mat og drikke! Vi regner vel med å kjøpe inn all mat selv og få en kokk til å forberede det så da blir det jo ikke så dyrt.. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cypress
Hei

Innom å hilser pent. :blomst:

Gratulerer med bryllupsplaner. Gøy med flere bruder å følge med framover.

Virker jo som det er så lenge til ennå, men tiden går jammen meg fort alikevel. :)

Håper du får svar fra presteonkel snart. :)

Hei! Takk for hyggelig hilsen! Jeg skal sende en melding til fetter, og be han mase på onkel. Han må jo skjønne at jeg gjerne vil ha svar snart... :)

Lykke til med egen planlegging! Skal gå inn i din dagbok og lese om dine planer nå jeg!! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cypress
:vinke:

Innom å sniker litt :lur:

Så bra at dere får kirka å datoen selv om dere ikke får rett kl.slett...

Når på dagen har dere tenkt å ha resten av opplegget? Som middag og kaffe og slikt? Hvis det går for dere å ha fotografering etter vielsen 14.30 er det jo bare å gjøre det :) Jeg syn det høres litt sent ut å ha middagen og enda senere å ha kaffe :) Vi skal vel ha middag kl 16 tror jeg.. eller 16.30... Da kommer jo også festen litt tidligere igang :D

Vi skal også leie tomt lokale.. Syns det høres absolutt best ut :) Og iallefall når det gjelder mat og drikke! Vi regner vel med å kjøpe inn all mat selv og få en kokk til å forberede det så da blir det jo ikke så dyrt.. :)

Jeg har tenkt litt på det med klokkeslettet, og funnet ut at å ha vielsen kl 14.30 nok kan være helt greit. Det varer vel en times tid, og så kan folk reise rett til selskapslokalet mens vi drar til fotografen. Fotograf kan vel ikke ta mer enn maks en time-halvannen?? Da kan folk få litt fingermat så lenge, og litt å drikke. Vi skal forhåpentlig ha et lokale ganske nært kirken, så det trenger ikke gå så mye tid med på å reise.

Tror det kan bli helt greit tidsmessig jeg. Vi har tenkt å prøve å begrense antall taler til et minimum, slik at middagen forhåpentlig ikke tar 5 timer... :ler:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Siripiri
Jeg har tenkt litt på det med klokkeslettet, og funnet ut at å ha vielsen kl 14.30 nok kan være helt greit. Det varer vel en times tid, og så kan folk reise rett til selskapslokalet mens vi drar til fotografen. Fotograf kan vel ikke ta mer enn maks en time-halvannen?? Da kan folk få litt fingermat så lenge, og litt å drikke. Vi skal forhåpentlig ha et lokale ganske nært kirken, så det trenger ikke gå så mye tid med på å reise.

Tror det kan bli helt greit tidsmessig jeg. Vi har tenkt å prøve å begrense antall taler til et minimum, slik at middagen forhåpentlig ikke tar 5 timer... :ler:

Det var jo bra da!

Er usikker på hvor lang tid det tar til fotograf.. Så lenge alt går etter planen kan det vel ikke ta mer enn en til halvannen time nei. Hvis ikke du får det slikt som en venninne av meg, som måtte få moren til å komme fordi ene pyntebandet på kjolen røyk.. Litt surt, men de fiksa det :)

Ja det er jo bare å aktivisere gjestene med en liten bli-kjent lek eller noe slikt mens de venter! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
*Lollipop*

Heisann! Da fikk jeg tatt en tur innom her også og fått lest hele boken :)

Så mange nyyydelige kjoler du har funnet deg!! Man kan bli helt gal av utvalget ja, men jeg merket det at det fins mye mer på nettet enn i butikkene og jeg fikk nesten aldri prøvd de jeg faktisk kom for å prøve... Og flere av kjolene jeg hadde sett meg ut fra nettet så helt forferdelige ut på meg :fnise:

Så.. beste tipset er egentlig å få prøvd litt forskjellige typer kjoler bare for å se hvilke typer du passer. Ofte kan kjolene se helt annerledes ut på en selv enn på modellene :sjenert: Og vips, kanskje du finner selveste Kjolen mens du prøver! Det skjedde med meg :rødme: Angrer ikke ett sekund på den!! Og det er kanskje en selvfølge at jeg også liker kjoler med skrå (siden min er sånn :ler: ) Maggie Sottero har masse fine! Men jeg kan også anbefale Benjamin Roberts, Pronovias og Lily :)

For oss ble det heeelt klart billigere å ha lokale hvor vi ordner alt selv. Men vi fikk oss et veldig billig lokale også da, og maten gjør vi halvparten selv (forrett og dessert) mens hovedretten bestilles. Der sparer vi inn en hel del uten at det er noe særlig ekstra arbeid. Og servietter kjøpes jo bare inn... Blomster skal blomsterdekoratører fikse... Det er ikke så mye vi må gjøre egentlig :) Bare sette på blomsterdekorasjonene og bordkort.

Håper du får telefon fra din onkel-prest snart da.. kjipt å gå rundt å lure på ting som dato og sånt... been there, done that for å si det sånn :klemmer:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...