Gå til innhold

Bryllupsdagbok

cypress

Anbefalte innlegg

Gjest Siripiri
Stakkar kjære Mannen min.. I går tror jeg han syns jeg var litt tullete.. Jeg fikk bare plutselig så veldig lyst på en baby, og syns disse bryllups-planene går så sakte!! Vi har tenkt på dette med barn en stund, og merker jeg har mer og mer lyst. Men jeg er litt gammeldags, og ønsker å være gift før jeg får barn. (ønsker også å ikke være gravid i bryllupet, slik at jeg kan være med og skåle! :) ) Så da spurte jeg Mannen om ikke vi kan pushe bryllupet frem, til november kanskje, siden jeg tenker det er større sjans for å finne lokale etc da, enn i sommermånedene.. Men han ville ikke det! Vil jo egentlig ikke det selv heller, men syns det var en god idé der og da. Fordi da kan vi sette i gang med barnelaging litt tidligere! Hihi...

Huff, crazy lady...

:skratte: Av en eller annen grunn hadde jeg ikke fått med meg denne diskusjonen :sjenert:

Men akkurat slik har jeg det også! Nå om dagen er jeg så babysjuk at jeg både ser og drømmer om :gravid: -mager og babyer! :fnise:

Jeg var så heldig og fikk flytta bryllupet et helt år fram fordi jeg er verpesjuk :lur::fnise:

Heldigvis var Mannen det også :dåne: :hakeslepp: (ja faktisk!) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stjal akkurat denne fra msplum. Greit for å se hvor langt etter i planleggingen jeg er... :)

18 - 8 mnd før bryllupet

Sjekk om vilkårene for inngåelse av ekteskap er tilstede - jaja, ingen av oss er gift fra før eller noe sånt...

Skaff forlovere - Nei, ikke fått spurt enda. Er litt i tvil nemlig...

Velg vielsesform, dato, sted og tid - Kirken er booket, presten er i boks. Dato 23. mai 2009.

Bli enige om de økonomiske betingelsene - hva menes med dette punktet egentlig?? Etter bryllupet?? Altså særeie, felleseie etc?? Men to jurister som skal vies, blir nok ikke det noe problem i hvert fall... hehe

Sett opp et budsjett for bryllupskostnadene - sånn ca i boks. Har fått spons fra mine foreldre, så da mangler bare å avgjøre hvor mye vi vil bruke av våre egne penger... :)

Lær dere brudevalsen. Meld dere på kurs i god tid! - ikke gjort noe med.. Så trege er vi vel ikke til å lære dette...?

Bestill evnt. kirke. - Utført

Endret av cypress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet bittelitt videre i jakten på lokale. Jeg og samboern skal faktisk straks dra ut og kikke på det lokalet som ikke er ledig på den dagen vi har satt, sånn at i tilfelle jeg ikke liker det, kan jeg slutte å vurdere å bytte dato på grunn av det!! :) Litt klønete opplegg, men nå ligger dette lokalet omtrent vegg i vegg med der vi bor, så det er i hvert fall ikke lange veien. En titt skader jo ikke! :-D

Hehe, det er bra :) Du får oppdatere når du vet noe mer ang lokale da :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Jeg har vært verpesyk i flere år jeg alt! Men gammeldags jeg og, så vil helst at ting kommer i "riktig" rekkefølge... :sjenert:

Jeg speedet opp slutten av studiene for å raskere komme i jobb, så jeg raskere kunne begynne å planlegge barn - vil jo ha jobbet litt før de kommer... Så da tok jeg like gjerne 90 studiepoeng på et semester. Snakker om babysyk :ler:

:skratte: Av en eller annen grunn hadde jeg ikke fått med meg denne diskusjonen :sjenert:

Men akkurat slik har jeg det også! Nå om dagen er jeg så babysjuk at jeg både ser og drømmer om :gravid: -mager og babyer! :fnise:

Jeg var så heldig og fikk flytta bryllupet et helt år fram fordi jeg er verpesjuk :lur::fnise:

Heldigvis var Mannen det også :dåne: :hakeslepp: (ja faktisk!) :fnise:

Hehe, skal si dere står på for å få baby så for som mulig ja! Både 90 studiepoeng på et semester (imponerende forresten!!) og å fremskynde byllupet et år er jo ganske tydelige signaler ja!! :gjeiper:

Jeg har heldigvis en mann som også er ganske klar, så det skal nok går greit når bare bryllupet er unnagjort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også framskynde bryllupet, men jeg fant ut at jeg kunne jo ikke gjøre set når jeg har bestilt servietter med navnene våre og bryllupsdato på :lur:

Neeeeeei for det går ikke ann å kjøpe nye servietter :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Jeg har vært sløv med å lese andres dagbøker.... men jeg har lest nesten hele din nå. 6 sider går :)

Jeg vurderte å be søskenbarn-prest om å vie oss, men fant ut at det kanskje ville bli rart for ham siden jeg ikke er medlem i statskirken, sambo er skilt og vi ikke ville gifte oss i kirken...... Det var kanskje litt mye å be ham om, så vi går for human-etisk vielse. Trygt for alle parter det.

Ang. kjole og små bryster. Min svigerinne hadde null og niks da hun gifta seg (har fått litt mer nå etter at hun fikk barn), hun hadde en kjole som gikk rett over, og hun var fantastisk nydelig i den!

Fordelen med å ha lite er at man kan fylle ut - jeg har alt for mye, og kan dessverre ikke kutte vekk......

Ha en riktig fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville også framskynde bryllupet, men jeg fant ut at jeg kunne jo ikke gjøre set når jeg har bestilt servietter med navnene våre og bryllupsdato på :lur:

Neeeeeei for det går ikke ann å kjøpe nye servietter :hoho:

:skratte: Nei, det er klart ikke går!!! :hoho::hoho:

Men du - servietter med navn og dato - hvor har du bestilt det da??? Visste ikke at det fantes, men merket at det ble skapt et behov her... hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Jeg har vært sløv med å lese andres dagbøker.... men jeg har lest nesten hele din nå. 6 sider går :)

Jeg vurderte å be søskenbarn-prest om å vie oss, men fant ut at det kanskje ville bli rart for ham siden jeg ikke er medlem i statskirken, sambo er skilt og vi ikke ville gifte oss i kirken...... Det var kanskje litt mye å be ham om, så vi går for human-etisk vielse. Trygt for alle parter det.

Ang. kjole og små bryster. Min svigerinne hadde null og niks da hun gifta seg (har fått litt mer nå etter at hun fikk barn), hun hadde en kjole som gikk rett over, og hun var fantastisk nydelig i den!

Fordelen med å ha lite er at man kan fylle ut - jeg har alt for mye, og kan dessverre ikke kutte vekk......

Ha en riktig fin helg!

Ser den med å ikke ha en prest til å vie når man ikke har noen tilknytning til det. Jeg er faktisk ikke medlem av statskirken selv, men sambo er det, og det var ikke noe problem for kirken. Og min onkel vet jo selvsagt det, og bryr seg ikke om det.

Ang. (fravær av) pupper: kanskje jeg har vært litt rask med å avskrive kjole med skjæring rett over brystet?? Jeg skal nok snart få kommet meg til en kjolebutikk og prøve litt ja!! :) Det blir gøy!!!

Fin helg til deg og!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjal akkurat denne fra msplum. Greit for å se hvor langt etter i planleggingen jeg er... :)

18 - 8 mnd før bryllupet

Sjekk om vilkårene for inngåelse av ekteskap er tilstede - jaja, ingen av oss er gift fra før eller noe sånt...

Skaff forlovere - Nei, ikke fått spurt enda. Er litt i tvil nemlig...

Velg vielsesform, dato, sted og tid - Kirken er booket, presten er i boks. Dato 23. mai 2009.

Bli enige om de økonomiske betingelsene - hva menes med dette punktet egentlig?? Etter bryllupet?? Altså særeie, felleseie etc?? Men to jurister som skal vies, blir nok ikke det noe problem i hvert fall... hehe

Sett opp et budsjett for bryllupskostnadene - sånn ca i boks. Har fått spons fra mine foreldre, så da mangler bare å avgjøre hvor mye vi vil bruke av våre egne penger... :)

Lær dere brudevalsen. Meld dere på kurs i god tid! - ikke gjort noe med.. Så trege er vi vel ikke til å lære dette...?

Bestill evnt. kirke. - Utført

Stjeler denne jeg og... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg holdt på med seriøs googling!!

Resultatet er lister med frisyrer jeg liker, cateringselskaper, kakeprodusenter og invitasjonsprodusenter... Ganske stolt faktisk!! :-D

Vurderer dette catering-byrået: http://www.dominiques.no/ Noen som har erfaringer??? Del gjerne!!!!

Ellers har jeg ringt til kirken i dag, og hørt om det var mulig å leie kirkestuen, og det var det! Så da skal vi dra og se på den en dag denne uken. Er bare folk der mellom 10 og 14, så må gjøre det i arbeidstiden. Men det er så stille nå om dagen uansett, så det går helt sikkert bra.

Var og kikket på Schafteløkken på søndag, det var kjempefint... Men opptatt den helgen vi skal gifte oss, så hvis vi vil ha det der må vi bytte dato.. Går jo an da, men syns som nevnt tidligere at det er litt pes, siden jeg endelig har fått onkel-prest med på å vie oss den 23. mai. Og jeg vet han er opptatt tidligere i mai. Kanskje flytte det til helgen etter?? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns du skal ringe onkel-prest og si at det lokalet dere ønsket dessverre var opptatt den dagen og høre om han har anledning en annen lørdag i mai?

Tror du ikke han skjønner det?

Kirka er jo ikke noe problem, de er sikkert vant med avbestillinger, men kanskje du skal undersøke med dem først om hvlike andre datoer som er ledige?

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal ringe onkel-prest og si at det lokalet dere ønsket dessverre var opptatt den dagen og høre om han har anledning en annen lørdag i mai?

Tror du ikke han skjønner det?

Kirka er jo ikke noe problem, de er sikkert vant med avbestillinger, men kanskje du skal undersøke med dem først om hvlike andre datoer som er ledige?

Lykke til!

Joda, han skjønner sikkert det. Men jeg tror de er på ferie nå, så kan hende det er vanskelig å få tak i han. Men det hjelper jo ikke å ikke ringe og spørre! :) Akkurat nå er visst hun som administrerer selskapslokalet også på ferie da, så det er i grunn litt vanskelig både det ene og det andre... :kjefte:

Men det blir nok en ordning!! :) Kirken er vel det minste problemet ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kirkestuen kan bli fint jeg! :jepp: Skjønner deg godt med tanke på å spørre om onkelen din heller kan gjøre det en annen gang.. tror jeg også hadde hatt problemer med å føle meg så masete.. vet at andre sier at det ikke er masete, men jeg føler meg fort sånn :sjenert:

Men som sagt så tror jeg at kirkestuen kan bli vel så fint som alt annet! Håper dere klarer å finne ut av hva dere liker og får en skikkelig god følelse! Det er følelsen som teller mest når det gjelder bryllup, ikke det mest fornuftige eller logiske alltid... høres rart ut, men bryllup er jo en dag som er fylt av følelser så derfor er jo de en veldig stor del av dagen...

:klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg tror kirkestuen kan bli fint jeg! :jepp: Skjønner deg godt med tanke på å spørre om onkelen din heller kan gjøre det en annen gang.. tror jeg også hadde hatt problemer med å føle meg så masete.. vet at andre sier at det ikke er masete, men jeg føler meg fort sånn :sjenert:

Men som sagt så tror jeg at kirkestuen kan bli vel så fint som alt annet! Håper dere klarer å finne ut av hva dere liker og får en skikkelig god følelse! Det er følelsen som teller mest når det gjelder bryllup, ikke det mest fornuftige eller logiske alltid... høres rart ut, men bryllup er jo en dag som er fylt av følelser så derfor er jo de en veldig stor del av dagen...

:klemmer: :klemmer:

Tusen takk for fine ord!! :klemmer:Sant det der med å føle seg masete - jeg føler litt på det altså! Men nå har vi bestemt at vi skal dra opp og se på kirkestuen i morgen. Tror det kan bli bra jeg. Det er jo faktisk utrolig praktisk å ha selskapet rett ved siden av kirken da!!

Begynte å tenke litt på i går, at mens jeg og kjære er og fotograferes, kan vi leie inn noen som kommer og har litt dansekurs for gjestene! Tror dere det kunne vært gøy? Fant noen på nett som gjorde det for 2000 kr timen. Syns ikke det var så galt jeg. Kanskje værre å få plass til at 90 pers skal hoppe rundt, før middagen er jo all plassen inne opptatt av bordene. Hvis det blir fint vær kan man kanskje gjøre det ute da..? Mange detaljer som skal på plass merker jeg!! :)

Endret av cypress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: Nei, det er klart ikke går!!! :hoho::hoho:

Men du - servietter med navn og dato - hvor har du bestilt det da??? Visste ikke at det fantes, men merket at det ble skapt et behov her... hehe...

Har helt glemt å svare på denne jeg :murvegg:

Jeg bestilte fra kortbutikken.no :) Kjempegod service og det tok ikke lang tid heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har helt glemt å svare på denne jeg :murvegg:

Jeg bestilte fra kortbutikken.no :) Kjempegod service og det tok ikke lang tid heller :)

Takk for svar!! :) Så ut som en fin nettbutikk det, med både det ene og det andre til salgs! Eneste som irriterer meg litt er at de kun sender mot postoppkrav... Blir litt unødvendig dyrt på den måten... :( Men men , må man ha servietter med navn på, så må man!! hehe.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det koster jo kansje litt ekstra, men det er jo litt greit også :) Jeg synes det virker sikrere når ting blir sendt i oppkrav..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...