Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det blir iallefall kjøligere i morgen!

Men 22 grader er fortsatt 7 for mye. Hørte rykter om at neste uke blir det mye bedre. Med regn og alt!

Da skal jeg ut og gå en lang tur, og ha et glass rødvin ventende på meg hjemme :)

Endret av cilipili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

høsten er perfekt! verken for kaldt eller varmt.. når jeg tenker meg om er våren ganske deilig også.. våren og høsten er deilige årstider! men sommeren blir for varm (ihvertfall denne helvetes tortur tiden som har vært nå) og vinteren blir for kald igjen! hater snø og kulde, selvom det frister litt nå..

men gleder meg til blåst og litt regn nå.. eller at gradestokken kan krympe gradene endel.. og man skyr fra alt som heter fysisk aktivitet, pga enda mer ubehag og utmattelse..

det er ikke kost lenger når det er 30 grader ute... konstant svett, og gleder meg mindre til å begynne i jobb nå og gå rundt å være svett og jævlig.. nå har jeg bodd på stranda i ferien.. men nå er det jobb og ingen bading så jeg kommer vel til å dæææve i denne varmen... null aircon og endel ute på grus og asfalt med 20 barn hoppende på en..

og enda værre som er, er at når man vil kose med sin kjære svetter man enda mer.. trenger minst mulig klær og mer luft! sex er jo også svettende og værre..

hærregud jeg dusjer og bader ørten ganger om dagen.. aldri dusja og bada så mye for tiden som jeg gjør nå..

kunne aldri bodd i sydlige strøk jeg asså... priser meg for norge :P

(sier jeg nå..) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_maiken_*
Hersens varme altså!!

Jeg er så glad jeg ikke bor i Middelhavet

Det tror jeg du kan være glad for ja. Med mindre du har gjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor er alle dere sjelefrender i hverdagen? Har aldri møtt noen som dere. Hvis man ymter frampå om at man ikke liker varme, så får man jo bare beskjed om at jamen man må jo nyte det mens det varer, sommeren er så kort etc. Prøv å forklare at du lider i varmen, det nytter jo bare ikke det.
Man er litt outsider om man sier høyt dette som vi føler så sterkt for. De fleste orker ikke alle sure blikk og kommentarer tilbake, når folk mener at vi bare må skjerpe oss og bli normale, slik som dem. Men vi er rundt deg i alle varianter - vi bare skjuler misnøyen godt, så lenge vi er blant folk.

Jeg byr "cyber-iskrem" og svalende drikke med isbiter til alle som er innom her i dag. Glad for at vi endelig fant døra inn til denne tråden, som har plass til oss også. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg oooOOOoorker ikke mer! Denne ulidelige trøndervarmen bare varer og varer og varer! Mister helt piffen. Får ikke gjort en dritt. Det eneste positive er at brødet tiner ila. 15 min og klesvasken tørker på 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misunner dere :P Jeg er et menneske som ikke tåler kulde, og blir deprimert av regn. Uff, ender ganske sikkert opp som en av dem som drar til syden hele vinteren og kommer hit når det er varmt igjen.

Ikke bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Lurer på om jeg rett og slett er litt rar? He, he..

Jeg takler rett og slett ikke stekende sol og varme. Blir dårlig fysisk og psykisk! Jeg synes det er merkelig med alle solbaderne ute :sjenert:

Men det er visst meldt regn til søndag her i Trondheim ihvertfall :)

Gleder meg :) Flere som ikke liker stekende sol og varme?

Jeg liker heller ikke så godt sånn skikkelig sommervær med stekende sol. I allefall ikke hvis jeg skal sitte i sola! Etter at jeg begynte å sitte i skyggen, går det mye bedre, synes jeg. Og i tillegg har jeg bestemt meg for å ikke ha dårlig samvittighet hvis jeg vil være inne på en solskinnsdag!

Det lærte jeg meg da jeg bodde i et varmere land. Der har du ikke det presset om å gå ut å gjøre noe hver gang sola titter frem. For det er noe av grunnen til at jeg blir så sliten. Vi nordmenn kaster alt vi har i hendene og styrter ut så snart sola glipper frem mellom skyene. Hvorfor ikke være inne hvis man har lyst til det? Sola er jo faktisk skdelig..

Så kan man heller gå ut om kvelden - for sommerkvelder er jo deilig da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min egen del må jeg nok ganske sent ut om kvelden, før jeg kan kalle det deilig. Varme sommerkvelder og ditto netter, er like phyton som på dagtid! Men tidlig om morran derimot; DA er det ok å ta en tur ut. Klokka fem-seks eller deromkring. :tommelsmil:

Jeg vil ha en Iglo - NÅ! :tristbla:

Endret av Margareth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det vind om ikke annet. Gjennomtrekk er deilig! Jadda, jeg kommer til å få gikt både her og der om jeg sitter i slikt hele tiden, men det kan jeg ikke bry meg om nå. Jeg må kjøles ned - koste hva det koste vil! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selv synes jeg alltid at den årstiden vi til enhver tid er i, den er den beste. Men når alt kommer til stykket er jeg nok mest vintermenneske - blir det i overkant av 25 grader renner jeg bort, og tappet for energi. Det er vel ikke uten grunn at det er i de varmere landene det er siesta-kultur, heller.

Men jeg elsker sol, skyfri himmel, overskyet, yr, regn, vær og vind. Det er alltid noe med hver slags værtype og alle årstider som på en måte minner meg om noe, uten at jeg kan sette fingeren på det.

Endret av K.A.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare henge meg på denne! Det er tydeligvis ikke politisk korrekt å klage på varmen i dette landet - da er man en utakknemlig jævel...

Jeg elsker godt norsk sommervær med MODERAT varme og sol. Men bikker termometeret 24-25C så er jeg helt ødelagt. Blir helt satt ut, får hodepine og det hele kuliminerer gjerne i migrene. Fysiske anstrengelser, mangel på skygge og ikke minst bare en slurk vin (som er så hyggelg om sommeren) så er det bare å finne senga og bøtta.. Har ikke tall på hvor mange sommerfester. konserter etc som har blitt ødelagt for meg - pga varme..

Ambi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad for at jeg bor i et land som har alle de 4 årstidene..slik blir man jo ikke så fort lei..men jeg hadde aldri klart å bo i syden..fatter ikke at folk på død og liv skal reise dit både en og to og tre ganger i løpet av året! :sukk:

synes d er greit med sol og varme, men sånn som d har vært her i de siste ukene i trøndelag, så er det godt at det har blitt regn nå jah! synes absolutt ikke at man er noe rar når man ikke er særlig begeistret for altfor hete og varme dager.. en temp på mellom 18-22 grader er perfekt for meg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til høsten, da er det mulig å faktisk få sover om nettene! Det er ikke mye gøy å være sløv pga varmen, og på jobb går alt tregere også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...