Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Yr lover 26 grader på det varmeste idag, vel det var brutt allerede kl 9 med 27 grader. :frustrert: Nå er det sikkert 30. Jeg er så LEI! Det klikker snart for meg. Egentlig skulle det regnet hele dagen idag, det spådde yr for noen dager siden. Men neida, det måtte de fjerne. :grine: 

Helt enig, @Moondance, jeg er også skuffet over at vi ble snytt for våren i år. :sukk: Våren er min favorittårstid. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

41 minutter siden, Moondance skrev:

Tok en god dusj i går kveld, la meg og våknet i dag tidlig og følte meg enda ganske nydusjet og frisk. Helt til jeg går på badet og begynner å kle på meg, så kjenner jeg den varme lufta siver inn gjennom vinduet og BANG så er jeg gjennomsvett og ekkel igjen :frustrert:

Når skal dette ulevelige været ta slutt!!? Enda er jeg utrolig skuffet over at vi aldri hadde noen vår. Det gikk rett fra vinter og over på sommeren. Jeg elsker våren og gledet meg til den helt fra høsten i fjor. :sukk:

Frykter at det vil vare ut August og :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, LeilaS skrev:

Frykter at det vil vare ut August og :(

Ja, jeg har dessverre hørt noen rykter om det 😔 Lurer på hvordan det skal gå med skog og mark tilslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om det verst tenkelige skjer, at det varer til langt ut i september. :( Det har jo vært varme septembere med lite nedbør før også. Skogen er allerede brungrønn, ikke knallgrønn og frodig som den pleier å være. Stakkars dyrene i skogen, det er lite mat der. :trist: 

Ser dårlig ut for sopp og bær også i år. Vi har både markjordbær og villbringebær på tomta, vllbringebæra har overlevd i litt skyggefulle områder, men markjordbæra var tørr før den kom. Pleier å komme masse kantarell og traktkantarell i skogen, i år blir det nok ingenting. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo

22 grader og overskyet i dag. Helt fantastisk. 

I morgen er det visst tilbake til 29 grader og sol fra skyfri himmel. Juhu.. Er så uendelig lei det her. Det har vært mer eller mindre stabilt dritvarmt siden mai, er det mulig?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, endelig noen som er enige med meg! Alle sier bare ”man kan ikke klage på så fint vær”. Jo, det kan man! Jeg har en liten baby som sliter med å sove og det er altfor varmt til å trille tur. Jeg har permisjon og da blir dagene lange. Jeg sliter også med å sove nå. Og ja, snutt for våren! Jeg elsker våren også hoppet vi bare over den :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer hjem igjen på fredag og jeg vil ikke :grine:Vil ikke hjem til varmen. Selvfølgelig melder de kun sol sol og mere sol! Kan det gi seg snart?!! Hadde et minihåp om det kom til å være mindre sol og varmt, men nei ☹☹ Gruer meg. Tilbake til dårlig matlyst, svetting, irritasjon, dårlig nattsøvn, slapphet og alt som følger med.  Dette har vært den verste sommeren ever. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
3 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Jeg dør! Det er så varmt at luften er sykt tung her inne. Alle vinduer står oppe. Hjelper sykt lite da, siden den lille vindblaffen vi har er glovarm, bokstavelig talt varmluft!. :bond:

Samme her :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spådd 32 grader til uka. Og nå ryker nord-norge som reisemål også. Snart må vi til Arktis for å slippe unna. Jeg håper man en gang i fremtiden blir istand til å spå været eksakt lang tid i forveien. Ikke bare kunne vi da valgt fine og kjølige reisemål, vi ville fått dem nesten for oss selv også. Resten kan gjerne stue seg som sardin i boks på Sørenga i 40+.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest middagshøyden

Nå er det 18 grader utenfor her. I morgen er det meldt maks 17. Det er nesten så jeg ikke tror det! Så skal det visst bli noen dager rundt 20-21 før knallvarmen kommer tilbake i slutten av neste uke. Jeg gruer meg! Men jeg skal nyte de litt kjøligere dagene. Eller, jeg håper det varselet stemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 dager igjen av juli. Det regnet i hele natt og det var så deilig å ligge og høre på. Temperaturen var levelig (20-22 grader) frem til klokka seks, da den steg helt opp til 30 igjen. Da dro jeg og badet. I morgen skal jeg på tur til byen. Blir fint å tilbringe dagen inne med aircondition 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 grader til fredag!!! :grine: Fikk se det nå. Nå gruer jeg meg enda mer til jeg kommer hjem. Denne jævla dritt varmen!!!!! 🤬

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir tropevarme denne helgen! :( Varmen vil jo aldri gi seg. De melder mildere til uka, men kan de ikke bare melde 27 grader da? Alltid når de melder mildere så skrur de opp varmegradene rett før. Kan dere slutte å tulle sånn?!! Sitter på flyplassen og vil ikke hjem 😭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

49 minutter siden, Snuppah00 skrev:

Blir tropevarme denne helgen! :( Varmen vil jo aldri gi seg. De melder mildere til uka, men kan de ikke bare melde 27 grader da? Alltid når de melder mildere så skrur de opp varmegradene rett før. Kan dere slutte å tulle sånn?!! Sitter på flyplassen og vil ikke hjem 😭

Jeg føler med deg. Å forlate Island er alltid trist, særlig når det er så sykt varmt her i Norge. Håper du har kost deg masse! Så det var 15 grader og lettskyet i Hella igår, det er helt perfekt temperatur. Jeg er så lei den varmen og ikke minst tørken. Tørken er enda verre. Nå MÅ det bli regn snart! Og ja, drit irriterende at de spår kjøligere, så skrur de opp gradene rett før. Og spår regn en halvtime før for å ta det bort igjen 5 min før. Skulle ønske det kunne regne og være 14-15 grader en uke i strekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Salka skrev:

Jeg føler med deg. Å forlate Island er alltid trist, særlig når det er så sykt varmt her i Norge. Håper du har kost deg masse! Så det var 15 grader og lettskyet i Hella igår, det er helt perfekt temperatur. Jeg er så lei den varmen og ikke minst tørken. Tørken er enda verre. Nå MÅ det bli regn snart! Og ja, drit irriterende at de spår kjøligere, så skrur de opp gradene rett før. Og spår regn en halvtime før for å ta det bort igjen 5 min før. Skulle ønske det kunne regne og være 14-15 grader en uke i strekk. 

Hatt det kjempe fint 😊 nydelig vær og herlig å orke å gjøre ting uten å svette og bli fort sliten. Så frisk og god luft. Angrer på jeg ikke har dratt til Island tidligere. Men nå var det tilbake til varmen :svett: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti dager igjen av juli. I går gjemte vi oss fra varmen på kjøpesenteret og dro og badet etterpå. I dag er vi på stranden. Den nådeløse solen eter seg igjennom solkremen og truer med å brenne meg, men vinden i trærne er sval og mild. Nå går sommeren over i hundedagene, den mest uutholdelige delen av sommeren. Jeg er bekymret. Sommeren har vært altfor lang allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...