Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det aller, aller verste er tørken. Alle skogbrannene, elendige avlinger og evig bekymring både for bøndene og meg og de mange andre hesteeierne. Jeg er konstant redd for å ikke få tak i nok mat til hestene mine. Det knyter seg i magen min hele tiden. Jeg har alt begynt å hamstre fôr, for jeg kan ikke vente. Har ikke så stor lagringsplass, men fyller opp overalt hvor det er mulig. Kan ikke kjøpe ett og ett lass som jeg har pleid å gjøre. Jeg håper så inderlig på regn så det blir en 3.slått, for jeg vil helst unngå importhøy om det lar seg gjøre. Høy er definitivt ikke høy, men jeg skal ikke ta det her. 2.slåtten går til helvete, så håper så inderlig på litt regn og en OK 3.slått. Både for dyrenes, hesteeiernes og bøndenes skyld. 

Så selv om varmen er grusom og gjør meg veldig dårlig er tørken mye verre. Hadde det enn kunnet regne litt så avlingene ble gode, skogen ikke brant ned og folk slapp å avlive dyr eller være redde for å ikke få tak i nok mat skulle jeg holdt ut varmen. Selv om den gjør meg sykere enn jeg er til vanlig. 

Selv om det kanskje er dumt å klage over noe man ikke kan gjøre noe med er denne tråden utrolig god å ha. Det er godt å kunne lette hjertet sitt, syte, klage og få ut litt frustrasjon og bekymringer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forbaska avissaker! Finværet fortsetter!, 30 grader hele uka!, Rekordene ryker!, Beste juli på 30 år!

Og alle sakene fremstilles utelukkende som gladsaker. Beste for faen?! Finvær?! Det er ulevelige forhold! :kjefte:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Nevian skrev:

Forbaska avissaker! Finværet fortsetter!, 30 grader hele uka!, Rekordene ryker!, Beste juli på 30 år!

Og alle sakene fremstilles utelukkende som gladsaker. Beste for faen?! Finvær?! Det er ulevelige forhold! :kjefte:

Det er best for barnefamilier som ikke har noe særlig å ta hensyn til, sånn som badetemperaturer i vannene og om badetøyet fortsatt passer i år.. Stakkars bønder og dyrene i skogen :( og litt stakkars oss andre som snart er utmattede og ikke orker denne heten stort lengre.

Ikke minst er det så ekstrem skogbrannfare ift. tordenvær at det er skummelt. Når omtrent hvert lynnedslag skaper skogbrann er det ekstremt 😭

Endret av Moondance
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nevian skrev:

Forbaska avissaker! Finværet fortsetter!, 30 grader hele uka!, Rekordene ryker!, Beste juli på 30 år!

Og alle sakene fremstilles utelukkende som gladsaker. Beste for faen?! Finvær?! Det er ulevelige forhold! :kjefte:

Det der provoserer meg skikkelig. :frustrert: Finvær du liksom! Drittvær heter det! Drittvær har fått en ny betydning. Skogen og resten av naturen er jo snart i ferd med å dø, hvordan kan de kalle det finvær og bra? Idiotiske aviser! :kjefte: Verste juli på 30 år tenker jeg vi sier. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
4 minutter siden, Nevian skrev:

Forbaska avissaker! Finværet fortsetter!, 30 grader hele uka!, Rekordene ryker!, Beste juli på 30 år!

Og alle sakene fremstilles utelukkende som gladsaker. Beste for faen?! Finvær?! Det er ulevelige forhold! :kjefte:

Enig, provoserende 🤬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2018 den 16.58, Tuxy skrev:

Enda festligere er det når nettavisene skriver enda mer godvær i vente. Det har ikke vært mindre vann på hundre år og skogbrannfaren har aldri vært større, men nå skal vi virkelig kose oss dere og være krampeaktig lykkelige.

Skratter hele veien til graven ! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Aurora** skrev:

Typisk at de melder regn, men så ombestemmer de seg og tar det tilbake!! Møkk

Ja!!!

Men, nå i ettermiddag kom det plutselig en kort og meget velkommen styrtbyge faktisk!!! :mynona:

Det var deilig så lenge det varte, ble dessverre ikke kjøligere da :sukk:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om de er vant til det, så går mine tanker til folk som har det så varmt og verre...hele året omtrent. Fyttikatta. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 dager igjen av juli. August kan være ram den også, men da blir det i det minste mørkt om natten og solnedgang til mer vettuge tider. Allerede nå går solen ned tidligere for hver kveld. For en uke siden gikk den ned bak åsen klokka ni, nå halv ni. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder bare sol og varme neste uke 😒 Er vanvittig tørt. Var på stranda i dag å badet (ferskvann) og vannet var ganske varmt ja. Fikk ikke akkurat kjølt meg ned

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest middagshøyden

Nå fikk vi en fem minutters skur i Trondheim. Temperaturen stupte ned til 24 grader. Blæh! Det monner så lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
Akkurat nå, Kristina Schwartz skrev:

Da blir det tropenatt her igjen. De har meldt 23 grader fram til kl. 06.00. Ser værmeldingen på Pent.no, burde skiftet navn til Stygt.no.

Ikke sant :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes jeg kjente et friskt drag i lufta nå.

Nei, vent- det var bare den siste rest av livsvilje! :sol:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
9 minutter siden, visp skrev:

Jeg synes jeg kjente et friskt drag i lufta nå.

Nei, vent- det var bare den siste rest av livsvilje! :sol:

Hahaha, den var god :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Kristina Schwartz skrev:

Da blir det tropenatt her igjen. De har meldt 23 grader fram til kl. 06.00. Ser værmeldingen på Pent.no, burde skiftet navn til Stygt.no.

Helt enig! Et mye mer passende navn! :hoho: Er "bare" 20 her nå, men fryktelig lummert, så føles mye varmere. Var spådd tropenatt her og, men er heldigvis satt ned til 18 grader på det kaldeste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så at noen forskere spådde at denne værtypen vi har det siste året kommer til å bli mer normalt fremoer

Konklusjon for resten av livet:

November-April= Sitte inne med varmen på for å unngå kulde, isglatte veier, bekmørke og sludd.

Mai-August= Sitte inne med Air condition for å unngå varme, UV-stråler, klam luft og plagsomme sommerfanatikere i gatene.

September- Oktober= Eneste levelige måneder en kan bevege seg utendørs på.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er. Så. Lei. Føles som jeg er på en høyst ufrivillig sydentur som har vart fra tidlig mai.... Østlandet aka. Playa Ingles 😏😑

Når skal det ta slutt? Drømmer om jeans, ull, støvletter, HØST.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt var en helvetesnatt! Så varmt og hadde store problemer med å sove. Våknet hele tiden og 😠😠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en god dusj i går kveld, la meg og våknet i dag tidlig og følte meg enda ganske nydusjet og frisk. Helt til jeg går på badet og begynner å kle på meg, så kjenner jeg den varme lufta siver inn gjennom vinduet og BANG så er jeg gjennomsvett og ekkel igjen :frustrert:

Når skal dette ulevelige været ta slutt!!? Enda er jeg utrolig skuffet over at vi aldri hadde noen vår. Det gikk rett fra vinter og over på sommeren. Jeg elsker våren og gledet meg til den helt fra høsten i fjor. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...