Rumle Skrevet 28. juli 2018 #3161 Del Skrevet 28. juli 2018 Jeg har katt, hun er varm og trøtt og sover mye, men det gjør hun egentlig alltid .. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Winza Skrevet 28. juli 2018 #3162 Del Skrevet 28. juli 2018 9 minutter siden, Rumle skrev: Jeg har katt, hun er varm og trøtt og sover mye, men det gjør hun egentlig alltid .. Samme som meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 28. juli 2018 #3163 Del Skrevet 28. juli 2018 2 minutter siden, Ella1 skrev: Noen som har katt eller hund her? Synes så synd på hunden min nå, hun orker ingenting, bare sover og er småspist. Vet hun ikke er syk for hun vil gjerne leke, men hverken hun eller jeg klarer mer enn 3-4 min. lek. Lufteturene er på maks 10 min. Jeg har 6 katter. De er inne nesten hele tiden og er ute bare korte turer. Sover veldig mye. Spiser greit, men må passe ekstra på så de drikker nok. På natten når det blir litt kjøligere får de raptus da og løper etter hverandre. Men på dagen sover de nesten hele tiden. Jeg har hester også, de oppholder seg i skyggen eller i leskuret de har i hesteinnhegningen hele tiden. Kommer ut av skuret først utpå kvelden. Passer på å fôre dem i skyggen. De spiser normalt og drikker ekstremt mye vann, heldigvis. Jeg rir først sent på kvelden, etter 22. De blir ikke slappe i varmen, men jeg blir ekstremt slapp. Og så er det uansett best å ri sent på kvelden siden de er like spreke og løpelystne uansett temperatur og ikke forstår sitt eget beste, hehe. Men blir mer fri på dem enn vanlig i varmen, for mange kvelder er jeg så utslitt av varmen hele dagen at jeg ikke har sjans til å orke og er det 26 grader midt på natten som igår er det for varmt for meg. Beitesesongen tok slutt nesten før den startet, håper på nok regn så beitene begynner å vokse igjen så de får beitet litt mer. Helt håpløst dette her altså. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjærestein Skrevet 28. juli 2018 #3164 Del Skrevet 28. juli 2018 Pus her sover og sover og sover. Drikker litt og sover igjen. Ute litt om natta. Godt hun får sove da. Høres ut som den mest fornuftige ting å gjøre nå, om en kan.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lexie Grey Skrevet 28. juli 2018 #3165 Del Skrevet 28. juli 2018 Ikke slite i varmen - relatert.. Men det er et sykt kraftig tordenvær i havet utenfor Vestlandet på vei innover Sør-Norge nå. Jeg er så redd at jeg føler jeg skal kaste opp. Det har blåst noe helt vilt her i dag, noe som gjør skogbrannfaren enda mer ekstrem ved eventuelle lynnedslag. Er nesten forberedt på å måtte ta pus i bur og evakuere landsdelen i natt 😥😭 Er så utrolig redd nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 28. juli 2018 #3166 Del Skrevet 28. juli 2018 30 minutter siden, Moondance skrev: Ikke slite i varmen - relatert.. Men det er et sykt kraftig tordenvær i havet utenfor Vestlandet på vei innover Sør-Norge nå. Jeg er så redd at jeg føler jeg skal kaste opp. Det har blåst noe helt vilt her i dag, noe som gjør skogbrannfaren enda mer ekstrem ved eventuelle lynnedslag. Er nesten forberedt på å måtte ta pus i bur og evakuere landsdelen i natt 😥😭 Er så utrolig redd nå. Huff, så grusomt. Ikke mye gøy dette her. Er spådd masse torden og lyn her også og jeg bor i skogkanten. Skogbrannfaren er helt ekstrem, det er så skummelt. Heldigvis ikke så mye vind da, men likevel. Ta vare på deg selv og pus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stella Rose Skrevet 28. juli 2018 #3167 Del Skrevet 28. juli 2018 Regne kom nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest devy79 Skrevet 28. juli 2018 #3168 Del Skrevet 28. juli 2018 Oh yes!!! Skikkelig mørke skyer ankommet på horisont, og det kommer regndråper. Halleluja ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 28. juli 2018 #3169 Del Skrevet 28. juli 2018 Savner nesten Nord-Norge nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest middagshøyden Skrevet 28. juli 2018 #3170 Del Skrevet 28. juli 2018 (endret) Alt regnet som var meldt her i morgen er nå borte... Det har blitt mindre og mindre av det i varslene dag for dag, og nå er det kun noen små dråper igjen. At det går an! Edit.: Lykkelig tilføyelse: NÅ kom det litt regn! Det var ikke meldt engang. Blir sikkert ikke så mye, men likevel Endret 28. juli 2018 av middagshøyden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lexie Grey Skrevet 28. juli 2018 #3171 Del Skrevet 28. juli 2018 40 minutter siden, Salka skrev: Huff, så grusomt. Ikke mye gøy dette her. Er spådd masse torden og lyn her også og jeg bor i skogkanten. Skogbrannfaren er helt ekstrem, det er så skummelt. Heldigvis ikke så mye vind da, men likevel. Ta vare på deg selv og pus Jeg bor også i skogkanten, derfor er jeg så dødsredd for de lynene 😓 Men bor du på Østlandet? For der melder de jo en haug med regn som kommer på én gang, og det kan nok dempe faren ganske mye der og da! Takk, ta vare på deg selv også og prøv og stol på at regnet gjør jobben sin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 28. juli 2018 #3172 Del Skrevet 28. juli 2018 Husk å koble helt ut/fra mobiler, tv og pc`er m.m. når det begynner å buldre. Ut med alle ledninger fra veggene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 28. juli 2018 #3173 Del Skrevet 28. juli 2018 Jeg har aldri sjekket yr så ofte som de to siste dagene. Detaljert time for time! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 28. juli 2018 #3174 Del Skrevet 28. juli 2018 7 minutter siden, Moondance skrev: Jeg bor også i skogkanten, derfor er jeg så dødsredd for de lynene 😓 Men bor du på Østlandet? For der melder de jo en haug med regn som kommer på én gang, og det kan nok dempe faren ganske mye der og da! Takk, ta vare på deg selv også og prøv og stol på at regnet gjør jobben sin Østlandet, ja, men de spår alt fra 0-80 mm hos meg, så ikke sikkert det kommer noe i det hele tatt. Nedbørsvarselet endrer seg hele tiden. Men lyn og torden i massevis spår de fra 20-02. Tusen takk, ja satser og håper på at det kommer masse regn og at regnet gjør jobben sin. Enn så lenge er det bare lummert ute. Jeg har opplevd (og slukket) gressbrann tidligere, så er nok litt ekstra nervøs for skogbrann/gressbrann pga det. Heldigvis oppdaget jeg det med en gang og fikk slukket brannen med hageslangen, men det satte en støkk i meg som sikkert vil sitte i lenge. Vi kunne blitt husløse, så utrolig flaks at jeg var hjemme og så det i tide og fikk løpt ut og slukket det. Tenker fortsatt på hva som kunne skjedd. Brann er det jeg frykter mest av alt og sånn har det alltid vært. Tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Winza Skrevet 28. juli 2018 #3175 Del Skrevet 28. juli 2018 (endret) Faen ta denne varmen! Jeg tok meg en dusj nå og nå etter så begynte jeg å bli dårlig og holdt på å brekke meg 😣 Endret 28. juli 2018 av Winza Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lexie Grey Skrevet 28. juli 2018 #3176 Del Skrevet 28. juli 2018 52 minutter siden, Salka skrev: Østlandet, ja, men de spår alt fra 0-80 mm hos meg, så ikke sikkert det kommer noe i det hele tatt. Nedbørsvarselet endrer seg hele tiden. Men lyn og torden i massevis spår de fra 20-02. Tusen takk, ja satser og håper på at det kommer masse regn og at regnet gjør jobben sin. Enn så lenge er det bare lummert ute. Jeg har opplevd (og slukket) gressbrann tidligere, så er nok litt ekstra nervøs for skogbrann/gressbrann pga det. Heldigvis oppdaget jeg det med en gang og fikk slukket brannen med hageslangen, men det satte en støkk i meg som sikkert vil sitte i lenge. Vi kunne blitt husløse, så utrolig flaks at jeg var hjemme og så det i tide og fikk løpt ut og slukket det. Tenker fortsatt på hva som kunne skjedd. Brann er det jeg frykter mest av alt og sånn har det alltid vært. Tusen takk Uffameg, det var fælt og skummelt å lese! Da er det ikke rart at du synes det er ekkelt med torden og lyn. Var gressbrannen utløst av lynet den gangen? Den frykten kan nok sitte lenge i ja, det forstår jeg godt. Men så er det heldigvis ikke alle lynene som treffer bakken, det var ganske betryggende å høre på TV i stad da de sa det.. Vi får krysse alt vi har for at regnet bøtter ned og får bløtet bakken nok til at faren minsker. Jeg er forferdelig redd i tordenvær selv og har vært det siden jeg var liten, så jeg kan føle frykten din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie23 Skrevet 28. juli 2018 #3177 Del Skrevet 28. juli 2018 Gleder meg til varmen er over, så jeg kan få trent igjen. Har nesten ikke fått trent i sommer jo! Aaaaalt for varmt til å trene. Men sykt skuffet at det ikke ble noe regn likevel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brainstorm Skrevet 28. juli 2018 #3178 Del Skrevet 28. juli 2018 Nå har det regnet i sikkert et kvarter her, det må da være årsbeste. Intens lufting har fått innetempen under 30 grader for første gang på lang tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 28. juli 2018 #3179 Del Skrevet 28. juli 2018 (endret) 3 timer siden, Moondance skrev: Uffameg, det var fælt og skummelt å lese! Da er det ikke rart at du synes det er ekkelt med torden og lyn. Var gressbrannen utløst av lynet den gangen? Den frykten kan nok sitte lenge i ja, det forstår jeg godt. Men så er det heldigvis ikke alle lynene som treffer bakken, det var ganske betryggende å høre på TV i stad da de sa det.. Vi får krysse alt vi har for at regnet bøtter ned og får bløtet bakken nok til at faren minsker. Jeg er forferdelig redd i tordenvær selv og har vært det siden jeg var liten, så jeg kan føle frykten din. Nei, det begynte å brenne i noe blankt glass. Er noe med at når det er varmt og sola treffer glasset på en spesiell måte kan det ta fyr og det gjorde det. :/ Var ihvertfall det jeg fikk beskjed om at hadde skjedd, for vi hadde ikke grillet og ikke brukt fyrstikker eller noen ting, heller ikke hatt noe brannfarlig ute. Tok fyr helt av seg selv og glasset var helt svidd. Vet ikke hvor glasset kom fra heller, men sikkert noen som har satt det fra seg/glemt det i skogen, så har det kommet et skikkelig vindpust så det har blåst ned i Hagen vår. Max uflaks med andre ord, sånt skulle jo egentlig ikke gått an. Var veldig tørt og varmt da også, men nå er det enda verre. Jeg er egentlig ikke så redd torden og lyn, men når det er så tørt som nå og jeg ser alle skogbrannene overalt blir jeg engstelig. Det kom bittelitt regn, men ga seg igjen. Ikke noe torden enda. Jeg er ikke redd torden og lyn så lenge været er normalt norsk sommervær og det ikke er knusktørt overalt sånn som det er nå. Så er ikke tordenværet i seg selv jeg er redd, men hva det kan forårsake når det er så tørt som nå. Om det var forståelig. Brann er det jeg frykter mest av alt, (jeg er av typen som sjekker at jeg har skrudd av komfyren og tatt ut kontakten på kaffemaskinen, ladere og sånt flere ganger før jeg går ut, har alltid vært sånn, også før gressbrannen) og fy f... så redd jeg ble da jeg satt i sofaen og hørte det knitre i gresset utenfor stuevinduet og så røyken som sto opp. Det kan ikke ha brent lenge, for det var ikke vanskelig å slukke og hadde heldigvis ikke spredt seg eller noe, men fytti rakkern så skremmende det var. Jeg fikk slukket det kjapt, det var jo heldigvis ikke store brannen, men jeg ble skikkelig redd etterpå for hva som kunne skjedd. Så ble nesten enda reddere etterpå enn mens det pågikk. Da var jeg jo full av adrenalin. Håper på bøtteregn, ja! Enn så lenge er det bare lummert og helt vindstille. Regn, regn, kom til meg! Endret 28. juli 2018 av Salka Dårlig formulering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 28. juli 2018 #3180 Del Skrevet 28. juli 2018 32 minutter siden, Salka skrev: Nei, det begynte å brenne i noe blankt glass. Høres kjemperart ut, jeg vet, men er et eller annet med at når det er varmt og sola treffer glasset på en spesiell måte kan det ta fyr og det gjorde det. 😕 Ikke rart i det hele tatt, og veldig enkelt å demonstrere. Alt du trenger er et forstørrelsesglass, en papirbit og litt sol. Forstørrelsesglasset fokuserer lyset til et lite punkt, og det er varmt nok til å antenne f.eks. papir, eller tørt gress. det trenger ikke være et forstørrelsesglass, en glassflaske eller et glasskår kan ha samme effekt. Faktisk så er det flere ting i huset også man kan være litt obs på:https://www.budstikka.no/asker/heggedal/sverre-junker/16-aringens-sminkespeil-holdt-pa-a-sette-fyr-pa-senga/s/5-55-323141https://www.dagbladet.no/nyheter/denne-sprettballen-lagde-branntillop-pa-terrassen/61179265https://www.nrk.no/livsstil/brannfellene-mange-ikke-tenker-pa-1.12556611https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/WLABKL/blomstervasen-kan-vaere-en-potensiell-brannfelle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå