Gå til innhold

terminklubb jan/feb 2009 Skravletråd!


skogmusa

Anbefalte innlegg

Det er utrolig mange valg nå, syns det blir vanskeligere og vanskeligere å velge noe jeg.. Pluss at jeg faktisk syns det fantes mer unisex klær den gangen enn nå..Nå er det snart bare rosa eller blått, eller veldig kjønnstypisk på andre måter..

Føler meg veldig gammel jeg også...

Ho ho.... godt vi er fler...

Særlig det med kjønnsnøytrale klær. Har stadig lyst til å kjøpe klær i gutteavdelingen til jenta mi fordi de ofte både har bedre passform (særlig buksene, hvem har fått det for seg at små jenter bør ha trange, smale bukser med sleng nederst??? :kjefte: ) men du kan banne på at det alltid er et trykk eller annen detalj eller effekt som tydelig sier at dette er for "tøffe gutter". Grr..

Og så begynner jeg å bli litt lei av alle mulige rosa, lilla og rødtoner, men vesla elsker selvfølgelig rosa, da, så det blir mye frøkenklær på henne. Har tenkt at vi kan spare kranglene til de viktige tingene her i livet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er sant. Her sluttet hun med den rosa/lilla-perioden sin da hun var 7. Men litt henger jo igjen enda.

Veldig irriterende det med jenteklær altså. Jeg skulle handle jenteklær til babyen i går, men fant bare en dress som jeg kunne tenke meg.. Ellers var det bare babyrosa og veldig jentete..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kjente meg faktisk litt igjen i den artikkelen! Vi har ikke dårlig råd, men har allikevel kjøpt nesten alt brukt. OG, jeg er faktisk ikke "redd" for å si det høyt i det hele tatt, og sånn ville det ikke vært for bare noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt så mye på dette med klær ennå, men det må jeg snart. Veldig glad for at jeg har dere som også liker kjønnsnøytrale klær, kanskje vi kan utveklse litt tips etter hvert? De har ganske mange kule barneklær på Sprell, men de er sviiiiinedyre. Kjipt at HM og andre billigkjeder ikke har annet enn blått/rosa da :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sjekket Lindex? Jeg synes de har mye kult og kjønnsnøytralt, og i retromønstre- og farger. Men det kommer sikkert litt an på hva man liker, jeg digger sånne litt "rare" mønstre i form av fantasidyr etc.

Forøvrig helt enig i at det er latterlig å lage så klare kjønnsskiller når ungene er nyfødte! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lindex har vi ikke her, men skal til ålesund etter jul når salget starter tror jeg:)

Ellers har jeg kjøpt litt nå og da, og nesten alt har vært jenteklær-sett sånn flaks? Må se over hva jeg har..

Men hva slags lue skal de små ha, vi får jo på vinteren... Har fått bare på sommeren/høsten før jeg og da har det greid seg med en tynn bomullslue..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge siden jeg har vært på Lindex nå. Sånn går det når man flytter ut av byen... ;)

Men har etterhvert kjøpt masse på Gap hver gang jeg har vært ute og reist. Vet ikke hvordan de har til nyfødte, men fra jenta mi var halvannet år har hun hatt mye Gap i garderoben sin. En høst hadde de bl.a. masse brunt og burgunder, veldig jentete, men ikke så søtt og nusselig som når det bare blir rosa. Dessuten er jeg ikke så glad i masse trykk.

Egentlig har jeg lyst til å bruke masse blått på vesla, for hun har så nydelige (selvfølgelig :fnise: ) blå øyne og kler derfor blått så godt.... Gjorde det litt da hun var yngre, men med litt lite hår og ikke utpreget jenteutseende ble hun stadig tatt for å være gutt. (Ikke at det gjør så mye, men... :sjenert: )

Jeg skal heldigvis ikke kjøpe noe klær til minien, siden vi allerede har masse, og vi må sikkert regne med å få gaver også. Så for ikke å drukne i klær, må nok denne mammaen holde shoppinglysten (hvis den skulle dukke opp...) i tøylene... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva slags lue skal de små ha, vi får jo på vinteren... Har fått bare på sommeren/høsten før jeg og da har det greid seg med en tynn bomullslue..

Det blir vel ull-luer den første tiden tenker jeg. Jeg har en allerede, som har bomull innerst og ull ytterst. Den er sååå søøøøt! Tenk at babyen er så liten *sukk*

Jeg er forresten overrasket over hvor mye fint ulltøy som finnes i butikken. De er som regel hvite, apropos kjønnsnøytralt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva slags lue skal de små ha, vi får jo på vinteren... Har fått bare på sommeren/høsten før jeg og da har det greid seg med en tynn bomullslue..

Jeg strikker denne lua og har tenkt å lage en eller to til. Jeg synes det er vanskelig å finne gode ulluer i butikkene, ihvertfall hos kjedene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var helt nydelig, skal jammen spørre svigermor om hun gidder. Har man en tynn lue under den eller?

Tja, si det? :ler: Eller, jeg mener egentlig at ull isolerer best når det ligger rett mot hud, så egentlig ikke. Jeg strikker i alpakka, og det er så mykt at det ikke burde være noe problem å ha rett mot babyhuden. :)

Edit: Den er forresten veldig enkel å strikke, så en litt erfaren strikker (som jeg regner med at svigermor sikkert er) burde ikke bruke mange timene på den.

Endret av itla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svar på ditt spørsmål itla:

Jeg har planer om å sy et trekk til sengekantbeskyttelsen som sambo kjøte sammen med sin mor. Den er nemlig litt for rosa for min smak. Ellers har jeg lyst til å sy et krabbeteppe. Men har ikke rota fram symaskinen en gang!

Glemte å svare på denne! Hehe, trekk til noe litt for rosa høres i det hele tatt lurt ut. ;) Jeg var faktisk og så på sprinkelbeskyttere i går, og det er jo helt vanvittig vanskelig å finne noe som ikke er rosa eller blått, jo! Ihvertfall hvis man ikke er interessert i å betale 5-600 kr for det... :roll: Dessuten har vi jo ikke standardstørrelse på senga, så de ferdige er altfor lange. Jeg kom egentlig frem til at jeg skal prøve å sy sprinkelbeskytter selv med padding av tynn skumgummi og platevatt... Det burde jo være mulig?

Sy krabbeteppe! Wow! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til informasjon: 20% på alt barnetøy på Babyshop + 20% på alle bilstoler. :) Usikker på hvor lenge tilbudet varer, men...

Jeg kjøpte en litt tykk ulldress fra Joha til å bruke i vogna ute og til bæring ute i naturhvitt, samt et par "booties" med tråd mellom i brun/beigestripete. Vurderer om jeg må gå innom etter votter som matcher sokkene i morgen. :sjenert: Begge deler var i en tykk, deilig og myk ullfrotté i 100% merinoull. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Stilt her for tida... Er alle opptekne med julekakebaking, gaveinnpakking og babyutstyrsshopping?

Det er forsåvidt travelt her og. Full jobb tar mykje av energien min, men eg prøver å få gjort litt her heime i tillegg. Me har tatt julevasken, eg har bakt ein del (har berre krumkakene igjen), og er ferdige med gavekjøp. Det skal bli godt med juleferie. Eg skal berre jobbe ut denne veka, så har eg tatt fri ut året. Tilbake på jobb 2. januar, og då har eg berre 11 arbeidsdagar til permisjon. :)

I dag var eg i byen på kontroll. Har tidligare reagert på at dei har 'bomma' på kor langt eg er på veg, kvar gong. I dag fekk eg vite at dei har endra svangerskapslengde til 40 veker og 3 dagar! Her på lokalsjukehuset reknar dei 40+2. Jordmora eg var til i dag sa at det var den nye 'standarden', som alle skal bruke. Dette var altså på Helse Fonna. Er det andre som har sett dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenkte det samme i dag :). Nå begynner det jo å nærme seg for enkelte, plutselig er førstemann ferdig med fødselen! Hvem er førstemann ut på terminlisten?

Har lite krefter for tiden, selv om jeg er i god fysisk form. Det er likevel tungt med full dag på jobb og full ettermiddag med en toåring. Har også bare 11 arbeidsdager igjen før permisjonen!

Har forresten ikke hørt om det med 40 + 3 før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge terminlista er det Kreps som skal først ut:

Kreps - 31 år- ingen barn fra før - termin 2 januar

søndagsengel? - 26 år - en gutt fra før - termin 16. januar

smilefjes - 34 år - en datter fra før - termin 23. januar

MrsSJ - 25 år - ingen barn fra før.korrigert termin 26 januar

Skogmusa-27år-en datter fra før-UL-termin 1 februar

iingvild - 27år - ingen barn fra før - UL-termin: 2. februar

Mamma1 - 31 år - 2 barn fra før - korrigert termin 3.februar

lille katt - 31 år - en prinsesse fra før - korrigert termin 4. februar

itla - 25 år - ingen barn fra før - korrigert termin 5. februar

@nea - 24 år - ingen barn fra før - korrigert termin 6. februar

Aimee - 28 år - ingen barn fra før - foreløpig termin 6. februar

*Frida* - 27 år - ingen barn fra før - UL-termin 7. februar

MiiDd - 18år - 1 datter fra før - ULtermin 10 Februar

Kaffedama - 31 år - en sønn fra før - UL-termin 26. februar - planlagt KS 18. februar

Anamelona - 24år - ingen barn fra før - UL-termin (2stk) 27 februar

Me er forresten veldig mange i starten av februar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke hørt om 40+3 før.. :klø: Men jeg kan høre med jordmoren på fredag!

Til tross for at jeg har samme termindato fra kontroll til kontroll, så har jeg vært til forskjellige leger og jordmødre hver gang, og fått ny "skifte-dag" fra gang til gang. :ler: Alt fra onsdag til mandag... Men men.. MIN skiftedag er fredag, og tickeren min følger den. (Det er forøvrig skiftedatoen de har gitt meg flest ganger. :sjenert: ) Så da går jeg for den.

Sånn ellers begynner magen å bli stor, jeg sliter mer og mer med bøye-seg-ned-sysler, og husarbeid. Jammen godt vi skal bort i jula.. Så kan jeg hjelpe til med det jeg klarer, og ikke ha ansvar for alt mulig rart!

Gleder meg veldig til jul nå, men først å få hjem Pappamelona! Det er ganske mye jeg trenger hjelp og støtte til nå, så det blir fint å få gubben i hus igjen. :ler: Og ikke minst koselig. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreps har jamen ikke lenge igjen! :hakeslepp: Tiden har gått så utrolig fort, satt og tenkte på det i dag at det faktisk bare er såvidt over 7 uker igjen. Helt sprøtt, egentlig. :sjenert:

Her er det forsåvidt også nok å gjøre, med innspurt på skolen og litt juleforberedelser. Siden midten av forrige uker har jeg imidlertid hatt fryktelig vondt i bekkenet, så jeg får ikke gjort allverdens, viser det seg... Jeg tror jeg må bite i det sure eplet og ringe til legen i morgen. Jeg hater sånt, men det må vel nesten til, jeg klarer jo nesten ikke å gå. Det har blitt mye strikking til knøttet de siste dagene, da! :ler:

Det med 40+3 har ikke jeg hørt heller... Bortsett fra at jeg ble flyttet på UL har leger og jordmødre vært veldig samstemte på terminen for min del. Men jeg tenker ærlig talt ikke så veldig mye på termindatoen, for ungen kommer vel når den bestemmer seg for det uansett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...