Gå til innhold

Addendum


@lfa

Anbefalte innlegg

Fru Fomle: Hjelper ikke med kun en god natts søvn her... :kjefte:

Ikke bare er det vanskelig å velge bilde, men så skal man ha ramme også.

Og T@ssen sitt bilde er i en helt annerledes stil så de kan ikke henge ved siden av hverandre. Vanskelig ja. :fnise:

Er forbanna, oppgitt, lei, irritert, rådvill, fortvilet... Utrolig hvor raskt ting kan snu fra himmel til helvete. I morgen skal jeg gjennom en liten hjerteundersøkelse, kommer til å få infarkt lenge før den tid.

I dag har jeg hatt hodepine, null matlyst og har egentlig bare lyst til å forsvinne langt bort.

Så utrolig kjipt og måtte bruke all tid og energi på ting som dette!!! :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er saken avgjort og det blir absolutt ikke kjipt og bruke tid og energi på dette. Slitsomt, ja. Kostbart, ja. Men så absolutt verdt det. I det lange løp. Uansett utfall. Men håper selvfølgelig på noe positivt.

I dag har jeg tatt den hjerte/lungeundersøkelsen som fastlegen min insisterte på at jeg skulle ta. Viste selvfølgelig ingenting galt. Liten lekkasje/bilyd som er ganske vanlig og helt ufarlig, og en normal kondis. Må :fnise: litt til det siste da jeg ikke akkurat føler at den er så veldig normal. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sliten i hodet. Mye å tenke på og enda mer og fordøye.

Men noen gleder er det innimellom. På andre områder. Som i dag da vi hentet ettårsbildene av l@mmet. :rødme:

Planlegger også 9-årsdag til søndag. Da blir det innrykk av 15 gutter. Ingen jenter i år. ;)

Endret av @lfa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose:

Vi har også helt totalt forskjellig stil på bildene av Lillegull og de to store. Men sånn blir det kanskje når vi venter så lenge mellom hver gang? ;)

Lykke til med 9-årsdag. Her i huset blir det en heller rolig 7-årsdag, den skal feires senere i måneden på Lekeland...

God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Fomle: Lurer på om jeg skal ha bildet av Lillel@m på lerret, men greier ikke bestemme meg... :sjenert:

Bursdag på lekeland høres veldig greit ut. Neste år blir det muligens bowlingbursdag, hvis det fortsatt finnes noe sånt her hos oss, da. :fnise:

Bursdagsfeiring i går. Ble som vanlig høyt lyd- og energinivå. Heldigvis fint vær, så de fikk være ute også.

Jubilanten var fornøyd med både gaver og selskap og nå er dilemmaet hva han skal kjøpe for bursdagspengene. ;)

Lillel@m koste seg også, hun er en skikkelig søtmons og elsker kaker og brus. Og is.

I dag har jeg faktisk bestilt en julegave til H@nnsauen. Har også skrevet julegaveliste og notert diverse ideer. Som så mange år før, er jeg fast bestemt på og være ute i god tid slik at desember blir kosetid og ikke stressetid. :nisseblunk:

Men er ikke helt i julemodus. Først er det høsttid, så i dag kjøpte jeg litt lyng til å pynte med ute på trappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en koselig helg. Bowling på lørdag sammen med familien og svigers@uen. Var vår bursdagsgave til henne siden hun aldri har prøvd, men bestandig hatt lyst. Ble heldigvis populært og Storebror vant overlegent. Med god hjelp av kantene. :fnise:

I dag har jeg hatt en god shoppingrunde. Kom hjem med den nye Pondusboka, den nye Nemiboka, 2 tøffe oppbevaringsbokser fra GreenGate til Storebror sitt rom, 8 Mumiglass fra Arabia, IdaT body til L@mmet (tilbud), bukse til Storebror og to scrappeting (greidde å begrense meg denne gengen).

Hadde et par gavekort jeg fikk brukt opp, og brukte de til glassene. Har hatt lyst på de lenge, men bortprioritert selv om de ikke akkurat er såå innmari dyre. Herlig og kunne kaste de gamle utslitte glassene i alle fall. :)

Gidda ikke kikke på klær til meg selv. Synes det er gørrkjedelig. :sjenert:

Har også malt lokket til sandkassen. Fant ut at jeg ville ha lokk siden det er hundretusenmillioner katter i nabolaget... Ikke noe pissing i L@mmet sin sandkasse altså! :nei::fnise:

Så vi snekret sammen et forrige uke og stakkar den pøbelungen som eventuelt måtte tråkke på nettingen og ødelegge hele greia! :dåne:

Er i utgangspunktet glad i unger, men akkurat nå er jeg en smule lei av alle de minste guttene i nabolaget som mener at vår eiendom er en ypperlig lekeplass.

Før H@nnsauen reiser på jobb igjen, må vi forresten hente sand. Er jo litt greit å ha det også. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbperiode på H@nnsauen igjen. Bare 14 dager og det går fort. :)

Rakk å fylle sandkassen med sand før han reiste. Skikkelig fin sandslott-sand.

Min plan disse to ukene er blant annet å begynne på prosjekt bort-med-furuhelvete. Har heldigvis ikke panelvegger, men kjeller og loft har paneltak...

I tillegg skal alle vinduer, lister, karmer og dører bli hvitt.

Startet på Lillel@m sitt rom i dag. Hun har ennå ikke flyttet så da passet det godt. Rakk to strøk kvistlakk og et med grunning i dag.

Egentlig er det skikkelig kjedelig å male, men det glemmer jeg mellom hvert prosjekt og kommer på det midt i et nytt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Fomle: Vinduer er pyton ja. Ikke bedre når det er oppdelt med sprosser heller... men resultatet blir forhåpentligvis bra.

Skråtak er heller ikke det kjekkeste..

Har satt maleprosjektet litt på vent. Er ferdig med tak og taklister, og har grunnet vinduene og gulvlistene. Nå streiker kroppen med betennelser igjen. Utrolig lei av akkurat det der. Har forsøkt fysioterapi uten hell og noen runder med kortisonsprøyter (som ikke virket og siden jeg i utgangpunktet er skeptisk på kortison ble det ikke så mange forsøkene). Nå vet jeg ikke hva jeg skal prøve...?

Lillel@m vil helst gå for tiden. Og siden hun ikke går selv ennå, må jeg holde. For en gangs skyld har jeg en fordel av og være lav, slipper nemlig og måtte bøye meg noe særlig. :fnise:

Ellers så er jeg på et skal-skal ikke stadium. Og det gjelder shopping. :shoppe:

Går og sikler på noe jeg strengt tatt ikke behøver, men som jeg har veldig lyst på likevel. "Problemet" er at hvis jeg kjøper dette, vil jeg helt sikkert supplementere med andre ting i samme serie senere... og da blir det fort dyrt.

Behøver ikke, men det blir jo mer fristende.

Og så har jeg veldig lyst til å bygge lekehus til Lillel@m... :sjenert:

Like mye for min egen del da.

Har samlet ideer og ser for meg akkurat hvordan jeg vil ha det. Merk: jeg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greidde å styre meg angående shoppingen. Enn så lenge. :fnise:

MEN har brukt en god slump penger likevel. Vi skal på tur! Og jeg gleder meg som en liten unge! :bolledeig:

Har hele tiden hatt lyst til å reise en tur i permisjonstiden, og selv om det ikke ble USA slik vi først tenkte, er ikke alternativet så aller verst det heller. :hoppe:

Nå er det planlegging på høyt plan siden det ikke er sååå mange dagene til avreise. Fly og hotell er bestilt og bekreftet, og transport til og fra flyplass ser også greit ut.

Jeg er planleggingsnarkoman. MÅ vite hvordan jeg skal komme meg fra A til B når jeg lander i et fremmed land. Etter det er det ikke fullt så nøye, men jeg må ha en plan for turen, hva som skal sees, hvor hva befinner seg etc etc. For ikke å glemme pakkelisten. Den er også begynt på.

H@nnsauen er fortsatt på jobb så jeg må gjøre alt selv, men akkurat det tar jeg ikke så tungt. Jeg liker å planlegge, han liker at ting blir planlagt. Utfyller hverandre helt perfekt. :fnise:

Er det noe vi virkelig trenger nå, så er det en vitamininnsprøyting som denne.

Blir nok møkk utover vinteren, så nå skal batteriene lades helt opp og vi skal koooose oss!

Lillel@m sin aller første utenlandstur, spent på hvordan det går, men er i utgangspunktet optimistisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nysgjerrig på hvor dere skal jeg... ;) Og om dere er på tur allerede håper jeg dere koser dere masse!! :)

Har du fått Ergoen, spent på hvordan du synes det er! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fru Fomle: Vi var i Disneyland, Paris. :duskedame:

Ergoen kom før vi reiste. Lillel@m sov på ryggen min på flyplassen i Amsterdam på vei ned. Synes den er mest behagelig å gå med på ryggen. Føler tyngdepunktet blir helt feil når jeg bærer henne på magen. Har ikke prøvd på siden ennå. Dessuten synes jeg det er bedre for skuldrene når hun er på ryggen. Hovedpersonen selv syntes det var greit å sitte i den, men ikke alt for lenge. Hadde hun på ryggen da vi var i Eiffeltårnet også. Veldig praktisk. Syntes det var greit å slippe å stresse med knytting og slikt siden jeg ikke er vant til det. :)

Litt knoting ble det jo med denne også, men gikk greit når man var to. :fnise:

Kom hjem fra en opplevelsesrik høstferie på mandag. Har tilbragt 3 dager i Disneyland/Disney studio/Disney village og 2 dager i Paris. Tok over 700 bilder og har hatt det knallkjekt. Møtte mange Disneyfigurer og Lillel@m syntes det var fryktelig spennende med alle figurene. Bablet i vei, ga koser og var helt med. :rødme:

L@mmet har også begynt å gå mer og mer nå. Vil ikke kalle henne en habil gåer ennå, men hun kan gå to meter over stuegulvet helt alene og er veldig ivrig etter å få det til. Reiser seg opp til stående fra gulvet også. Tidligere har hun måtte støtte seg til noe. Og så snakker hun mer og mer. Storebror synes det er stas at hun kan si navnet hans nå. Riktignok med feil forbokstav, men man kan ikke forlange alt heller. :fnise:

Ellers ble både L@mmet og jeg forkjølte den siste dagen i Paris. L@mmet er litt snørrete ennå, men jeg hoster og er helt sylta... Håper den ikke sitter i alt for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en fantastisk tur, dit har jeg også lyst å reise en gang :).

Jeg har sluttet å bære på magen for lenge siden, det blir rett og slett for tungt... Kjøpte meg også en ringslynge for en tid tilbake, men jeg takler ikke å bære på siden heller. Innbiller meg at det blir veldig skjev belastning av det også, noe kroppen min ikke helt takler for tiden ;)

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru Fomle: Anbefales virkelig! Kjempegøy for store og små i alle aldre. :)

Godt å høre at det ikke bare er meg som sliter med magebæringen. Føler de fleste mener det er det som er det beste... :sjenert:

Så utrolig sliten i hodet av alt styret som foregår for tiden. I dag var vi i møte med advokat. Sitter igjen med litt blandede følelser. Ikke angående saken. Den går jeg 100% inn for, men det sliter likevel.

Nok om det...

Lillel@m produserer tenner som bare det. Er nå oppe i 14.

I tillegg blir hun bare mer og mer stødig på gulvet. Synes det er fryktelig stas med denne gåingen og går nå mange meter alene. Reiser seg opp alene helt fint og fyller bleia med bommelom stående uten å holde seg fast i noe. :fnise:

Etter turen til Frankrike har det vært litt så som så med leggingen siden hun absolutt ikke skulle legge seg før vi andre la oss og det var helt mørkt på hotellrommet. Så det ble sent i seng og tidlig opp.

I kveld gikk det heldigvis greit å legge henne til halv 9. Skal snart stille klokka så prøver å få det til slik at vi er tilbake til leggetid klokka 8 slik som før.

Ellers har jeg faktisk handlet litt julegaver i dag. Er nødt til å spre utgiftene over de siste månedene siden NAV er så utrolig trangsynte i sin sak og økonomien vår plutselig har fått en real knekk. Heldigvis er det bare for en periode, men et halvt års tid er jammen mer enn nok.

Ser forresten ut som at H@nnsauen jobber denne jula. Var snakk om at det skulle skiftes dager, men ser ikke ut til at det skjer likevel. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumet irriterer meg litt for tiden (problemer med trådvisningen, unødvendig tungvindt, går ikke an å fikse...), men en liten oppdatering får man kanskje med...

Lillel@m ble i helgen erklært gående. Nå er hun skikkelig stødig, går fra rom til rom og dit hun ellers måtte ønske. Synes det har gått veldig fort med denne gåprosessen, men det er jo utrolig skjønt med sånne små mennesker som tusler rundt på bittesmå føtter. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig søtt når de søte små begynner å gå selv, men en epoke er definitivt over ;):hjerter_rundt:

Kjipt med NAV-rot, håper det ikke blir alt for ille økonomisk. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fru Fomle: En epoke er over, men den nye er slettes ikke noe dårligere enn den forrige. Blir nesten litt sentimental og bobler bittelitt over av ren morslykke. :rødme:

NAV kan seile sin egen sjø. Går ikke an å mene at 3000,- er rimelige boutgifter for en familie på 4. Man får jo ikke hybel en gang for den summen. :dåne:

Heldigvis kommer det til å bedre seg, men ting tar tid og i mellomtiden er det ikke annet og gjøre enn å ergre seg. Heldigvis er vi på godfot med banken så alt er ikke helsvart. :klemmer:

Sendte avgårde mannen i dag. Egentlig helt bortkastet siden han ikke kom seg på jobb i dag pga streik.

I morgen hadde T@ssen planer om å gå Halloween, men så er det visst ingen av kompisene som får lov til å gå, så da får vi heller snope litt og kose oss hjemme i stedet. Gå alene er helt uaktuelt.

Ikke det at jeg er så stor fan av Halloween, men jeg synes det er litt kult og så lenge man holder det på et relativt uskyldig nivå synes jeg nesten det er litt vel prippent og være så til de grader motstander som enkelte er.

Ellers var vi på en liten shoppingrunde med svigers@uen i dag. Lønnsomt for l@mmene i alle fall. :fnise:

I morgen skal jeg hente lerretet av Lillel@m hos fotografen. Veldig spent på hvordan det blir. :)

Og så har jeg lakkvistet og grunnet døra til Lillel@m sitt rom i kveld. Hun har ennå ikke flyttet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Fomle: :klemmer:

Ikke så mye spennende å skrive om. L@mmet er høyt og lavt og det er moren også. :fnise: Ganske fascinerende at en så liten kropp greier å rote så mye! Her leker vi ikke med tingene, vi utforsker og slenger de fra oss der det måtte passe når vi finner noe annet spennende. Noe vi stort sett gjør etter kort tid. Er spent på hvordan det går den dagen juletreet skal inn i stua. :fnise:

Heldigvis har hun skjønt at vedovnen ikke skal røres. Så nå nekter hun å gå inn i stua fra gangen og kjøkkenet når vi fyrer. Da skal hun bæres bort til den trygge delen av stua før hun kan gå igjen. Noen ganger våger hun seg litt nærmere, men da i en bue på trygg avstand.

Lerretet av L@mmet ble forresten kjempefint. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...