Gå til innhold

Addendum


@lfa

Anbefalte innlegg

Fru Fomle: Solstrålen er heldigvis feberfri igjen, men unormalt sutrete... Lurer på om det kan være den jekselen som plager? :klø:

Cilla: Hun er født 18. :)

Historien bak det "svarte".... er egentlig ikke så lett å gjøre den historien kort, men kan gjøre et lite forsøk.

* Svogerfamilien pleier bestandig å sende sms dagen før hvis de skal ha barneselskap.

* Jeg hadde planlagt å ha familiefeiring neste helg siden H@nnsauen ikke er hjemme denne helga. De er fullstendig klar over at han ikke er hjemme nå.

* Søndag kveld tikket det inn sms om at de skal ha familiefeiring for ett av deres barn på "min" helg. Som sagt så pleier de aldri gi beskjed så tidlig.

* De siste gangene har de heller ikke arrangert familiefeiringer... fordi det er så slitsomt...

* Min planlagte helg er den eneste ledige helga på en mnd. pga diverse andre ting som skjer i svigerfamilien, og jeg ser ikke poenget med å ha feiring en måned på etterskudd.

Jeg hadde ikke sendt ut invitasjoner, men hadde planer om å lage og sende ut i slutten av denne uka. Så ikke helt nødvendigheten med å sende ut 2 uker i forveien... Men må vel kanskje finne ut hvilken dag vi skal feire 2-årsdagen allerede nå... :sarkasme:

Har dere bestemt hvor dere vil bygge? Kjørte litt rundt på øya di da vi var hjemme i sommer. Så fint det har blitt der! Ballbinge og greier. :)

Lillel@m er feberfri, men fortsatt sutrete. Hvis ballen ikke triller dit den skal er det full krise. :fnise:

Har en jeksel som har brutt frem, og det kan jo være den som plager, men hun sitter ikke med fingrene i munnen så jeg aner egentlig ikke.

I morges hadde hun varmeutslett i ansiktet. Trodde ikke de fikk det når de er så "store" jeg da...

Ellers så venter jeg pakke fra bestbuy. Har Kenwood kaffetrakter i børstet stål og har hatt lyst på vannkoker og brødrister i samme serie, men har utsatt kjøpet fordi de koster skjorta. Denne uka har de kampanje og selger begge deler til 299,- pr stk. Det er sinnsykt billig så da måtte jeg bare slå til. :hoppe:

Hadde bestemt meg for og ikke shoppe scrappesaker denne måneden siden det er slutt på foreldrepengene, men det dukker jo tydeligvis opp andre ting man bare må ha. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter litt googling er jeg ganske sikkert på at Lillel@m har fått den 4. barnesykdommen. Det usikre momentet er at det visstnok ikke skal være utslett i ansiktet, og det har hun...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... men hos barnelegene står det at det kan oppstå i ansiktet også... Kan ikke alle bare være enige? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L@mmet er frisk på andre dagen og alt utslettet er borte! :)

I morgen er det den store dagen, så det er jo greit at hun er frisk på den i alle fall. Selv om hun nok ikke bryr seg nevneverdig med hele greiene. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager rååsa prinsessemuffins til Lillel@m. Bryr meg ikke om å lage kake nå siden det bare er meg og Storebror her hjemme. Den lager jeg heller til neste helg når vi er samlet alle mann. :)

Men noe godt må man ha, og muffins er jo greit til en liten jubilant.

I tillegg er det skolestart i morgen. Størsten skal begynne i 4. klasse. Synes han nettopp startet i første jeg da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tida flyr @lfa. ;)

Man kan ha ønske om å nyte tiden mens ungene fortsatt er små,

men lett er det ikke. ;)

Rosa muffins må bli en super kakeerstattning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Toro: Jeg hadde store planer om å nyte tiden med små barn, og jeg synes jeg gjør det ganske godt i praksis også. Men tiden går likevel så alt for fort.

Til og med storebror spiste de rosa, og han er allergisk mot den fargen. :fnise:

Da var ettårsdagen over. Skikkelig rart å tenke på at det allerede har gått et helt år siden hun bestemte seg for og komme ut. Selvfølgelig på en dag da det egentlig ikke passet for noen andre. :fnise:

Fra og være en bitteliten og hjelpeløs baby, har hun nå blitt en liten jente med en stor personlighet. Hjelpeløs kan man heller ikke si at hun er lenger. I alle fall ikke på enkelte punkt. Fortsetter hun med samme vilje og pågangsmot kommer hun seg nok lett dit hun vil i verden.

Ett år...

* Kan si 20 ord + alle de ordene hun bare har sagt en eller to ganger

* Elsker dyr

* Er skikkelig mammajente

* Går med litt støtte

* Kan reise seg opp når hun støtter seg til noe

* Spiser alt hun får, middag (vår, ikke glass) er skikkelig nam

* Glad i musikk

* Liker å leke i sandkassen

* Liker å leke ved siden av andre barn

* Har 9 tenner, derav en jeksel

* Liker å kjøre rundt med gåbilen

* Er en skikkelig "herjejente"

* Favoritt-ting: mammas mobil

Kunne fortsatt i evigheter.... :hjerter_rundt:

I dag har vi egentlig vært både høyt og lavt. Er i alle fall trøtt nå. :ler:

I morgen tidlig skal vi til helsestasjonen der det er tid for vaksine og legesjekk.

Tror jeg har fått for mye frisk luft i det siste. Har gått turer, syklet og vært ute i gata. Utrolig godt med det fine været. Gruer meg til høsten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toro: Har hun ikke blitt stor vel? :rødme:

Helsestasjonen i dag. Gikk veldig greit med vaksinene denne gangen også.

Litt småpinlig at hun sa pappa til barnelegen, men... :fnise:

De har jo begge lite hår på hodet, så en liten likhet kan det jo være. :ler:

Pappaen kommer hjem til helga så det er ikke mange dagene igjen nå.

Holder på å lage et bursdagskort til svigers@uen som fyller rundt tall neste måned. Hun snakker så mye om kortene mine så jeg må vel nesten lage et så hun ikke blir fornærmet. :ler:

Litt uinspirert for tiden, men lager det litt etter litt så får det bli slik det blir.

Største problemet er egentlig gaven... hva man skal kjøpe...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cilla: Tusen takk! :klemmer: Synes ikke det er så lenge siden vi skrev fødselsrapporter jeg. :)

Toro: :klemmer:

I dag kom endelig de nye Kenwood tingene mine, så nå har jeg ommøblert og ryddet på kjøkkenbenken. :)

Ellers har jeg vært taxi for svigers@uen som visstnok var dårlig til beins i dag.

Typisk at hun behøvde skyss akkurat på den tiden Lillel@m pleier å sove. Så det har blitt litt ekstra dill hjemme etterpå. Når hun er trøtt er det ingenting som er godt nok så lenge det ikke skjer på mammas fang. ;-)

Har bestilt motorsag også. Har en del ved liggende som skulle vært saget opp. Liker ikke å låne ting når det blir brukt så mye. Kjipt hvis det skulle gå i stykker. Da er det bedre å ha sitt eget.

Og når H@nnsauen kommer hjem skal vi hente lekestativet, montere det og male det hvitt. Samt male sandkassen også.

Så får vi bare håpe at alle naboungene har vett nok til å holde seg borte til malingen har tørket. :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig og ha H@nnsauen hjemme igjen. :)

I dag har vi hentet, montert og malt lekestativ. Sandkassen fikk også et strøk i samme farge. Må male strøk nummer to i morgen. Tror det skal holde med to. Ser i alle fall ut som det blir veldig bra. :)

Ellers er jeg en smule irritert på T@ssen sine vegne. En i klassen skal ha overnattingsfest i helga, og alle guttene i klassen er invitert. Unntatt T@ssen. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse gratulasjoner på etterskudd til lillel@m. Tenkte på henne på dagen, men jeg har vært nettløs i ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er jeg en smule irritert på T@ssen sine vegne. En i klassen skal ha overnattingsfest i helga, og alle guttene i klassen er invitert. Unntatt T@ssen. :kjefte:

Er det muuulig???!!! Noen foreldre skulle hatt seg en på trynet! :kjempesinna: Slike ting gjør meg forb... altså! Vi har opplevd det samme i en bursdag i barnehagen, da tok personalet tak i det. Kanskje noe å lufte for lærer eller på foreldremøte? Selv om det ikke er bursdagsfeiring så burde de samme regler gjelde der etter min mening!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skravla: Håper du har hatt en fin ferie! :klemmer:

Fru Fomle: Regelen om at ingen skal utelates fra bursdager ble satt allerede i første klasse, men nå gjelder den tydeligvis ikke lenger. :kjefte:

Og jeg synes slike sammenkomster bør gjelde på lik linje, ja! Man utelater i alle fall ikke bare en!

Mandagene pleier de og fortelle hva de har gjort i helga og det er ikke kjekt å sitte og høre på hva alle de andre gutta har gjort sammen. :tristbla:

I dag har jeg bestilt laptop til Storebror. Han skal betale halve selv, men siden den allerede er godt nedsatt blir det ikke det største innhugget. ;-)

Har også bestilt nytt adsl-abonnement og bb-telefoni. Blir billigere enn det vi har nå.

Og så skal vi ta ettårsbilder av Lillel@m i dag. Det kan jo bli spennende. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravla: :klemmer:

Fotosession gikk bra, tror han fikk noen fine bilder. :)

Jeg derimot var helt svett etterpå. Utrolig hvor varmt det blir under alle lampene. Jammen godt jeg ikke er fotomodell. :fnise:

Det lille l@mmet var overalt. Skulle ikke sitte der hun skulle og ikke stå der hun skulle. Og når hun attpåtil må kastes opp i lufta for at alt skal bli kjekt igjen, blir man en smule sliten. Pappaen var nemlig ikke god nok akkurat da...

Men alt i alt gikk det bra. Har man en sta liten frøken så må man regne med litt ekstra slit. ;-)

Ellers er jeg en smule forb..... for øyeblikket. Nå koker det snart over, men får holde hodet kaldt. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper raseriet har lagt seg litt med en god natts søvn. :kose:

Spennende med bilder, nå når de tar digitale bilder blir det så regel så mange fine at det er umulig å velge. Vi tok bilder i mai og jeg har enda ikke somla meg til å bestille forstørrelser og sånn. Vaaaanskelig... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...