Gå til innhold

Addendum


@lfa

Anbefalte innlegg

Strandtur i dag også. :sol:

Dro først og kjøpte snorkel og dykkemaske til T@ssen.

Lillel@m syntes det var like fælt i dag også og klamret seg fast da jeg vasset litt.

I dag fikk jeg en mobiseat i posten. Tror den kan være grei og ha med på tur.

Får teste den på øya når vi drar dit. :)

I kveld vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Er ferdig med SATC og det siste scrappeprosjektet mitt. Mangler ikke på bilder jeg kan scrappe, men tiltakslysten er det verre med. :fnise:

Må i alle fall ha noe mat.... har plukket en liten skål med rips. Tidligere i dag hadde vi jordbær fra egne balkongkasser. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag reiste storebror. Skikkelig rart og tomt den første dagen han er borte, men 14 dager går fort. Han ringte fra bilen sånn ca 7 timer etter at de dro. Lurte på om jeg savnet ham. Han er skikkelig mammagutt, så det var nok helst motsatt. :fnise:

Har scrappet et par sider til babyalbumet. Tar meg i å scrappe de nyeste bildene selv om jeg har mange babybilder igjen som også skal i albumet.

I dag fant Lillel@m ut at det går an å sitte i senga. Av en eller annen grunn har hun ikke gjort den før, men i kveld fant jeg henne sittende da jeg skulle sjekke hvorfor hun klaget sånn. Trodde hun hadde satt fast foten mellom sprinklene, det gjorde hun nemlig en kveld tidligere, men denne gangen var begge føttene godt plassert i senga. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har Lillel@m og jeg hatt koselig og overraskende besøk av stedatter. :)

Kjempekoselig siden vi bestandig har hatt en fin kontakt og tone, men også slitsomt fordi man må passe kjeften og ikke si noe som kan brukes mot en av psykomoren... Fordelen min er at ingenting sjokkerer lenger, så all informasjon går inn det ene øret og blir liggende til jeg kan dele med en som forstår. H@nnsauen.

Denne gangen fikk jeg også høre ting som bare det kvinnemennesket kan finne på å si. Men uansett hvor mye jeg koker innvendig, kan jeg ikke vise det til stebarna.

Her i notisboken kan jeg heldigvis koke så mye jeg vil. :kjefte::frustrert::kjempesinna:

Mitt største ønske for stebarna er at de ikke skal bli så føkka i hodet som moren. Heldigvis ser det lovende ut akkurat nå. Måtte det fortsette sånn!!!

Samtidig er det både hyggelig og vemodig at de hver gang de er her, sier at de synes det er så mye finere hos oss. At det er dette som er "hjemme" og at de ikke har lyst til å reise. Hva skal man si til sånt? Vet at de ville hatt det tusen ganger bedre her, men det hadde aldri gått pga moren. Det eneste man kan gjøre er å stille opp med åpne armer, lytte og bare være der. Selv om det er så mye mer man ville gjort....

Mye som surrer rundt i hodet, men kan ikke dele alt her....

Skal forresten tilbringe tid sammen i morgen også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en fin bursdag med besøk av stedatter i dag også. :)

I morgen kveld kommer endelig H@nnsauen hjem igjen. Nå er vi tre jenter som venter, så han er jo veldig heldig. :fnise:

Torsdag blir det shopping. Litt småtteri vi må ha før vi reiser og siden vi må kjøre den store bilen, kan jeg ikke gjøre det alene.

Kjenner jeg er litt glad for at det er lenge til Lillel@m er fjortis. "Ille" nok med ei som har begynt å like gutter som ikke akkurat ser ut som svigermors drøm. :ler:

Men jeg synes det er koselig at hun ikke synes jeg er gammel og kjedelig, da. :fnise:

Og i tillegg tar initiativ til å vise meg diverse personlige saker og ting, som hun i utgangspunktet ikke hadde behøvd å vise. :)

Angående bursdag.... føler det siste året har gått så fort at jeg har bestemt meg for å fylle 26+4 en gang til.

Kan ikke stemme at jeg er 31.... det var jo urgammelt for 20 år siden..... og jeg er IKKE det altså!!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Borte bra, men hjemme best.

Har hatt en koselig og avslappende uke hjemme hos foreldrene mine.

Lang biltur, så vi delte den opp i to dager og overnattet på hotell begge veier.

Var spent på hvordan Lillel@m ville takle å ligge på hotell, men det gikk over all forventning. Siste natta var det litt spennende å sitte i reisesenga og følge med på hva vi andre gjorde, men hun køyet faktisk helt av seg selv etter en stund. :)

Første natta hadde vi rom med balkong så da satt H@nnsauen og jeg der når hun skulle sove.

Å reise hjem til mamma og pappa er nesten som å reise tilbake i tid. Huset er så og si akkurat slik det var da jeg flyttet hjemmefra og selv om det bygges nye hus på øya, er det meste likt. Tempoet er rolig og været viste seg fra sin beste side. :sol:

Fikk besøkt slektninger, kost med villsauene, introdusert Lillel@m for kyrne og spist ferske egg fra nabohønene.

----------------------------------------

Lillel@m rundet 11 måneder like før vi reiste og nå blir det bare mer og mer moro mht språk. Synes faktisk hun gjorde et godt hopp i løpet av uka vi var borte. Sier flere ord, og innimellom får vi nesten bakoversveis av hele jenta.

Som f.eks da jeg sa "nå ska vi ta fergå". Hvorpå Lillel@m hermet og sa "fergå".

Og da H@nnsauen strevde med reisesenga og utbrøt "Aargh!!!" og Lillel@m sa "aaajg" og krabbet bort fra den iltre papsen. :fnise:

Ellers har hun begynt å reise seg, men balansen er fortsatt gele. Likevel vil hun helst gå, så nå har jeg bestilt en gåsele slik at ryggen forhåpentligvis får det litt bedre.

I dag har jeg i tillegg kjøpt kjole som hun skal ha på ettårs fotograferingen, babyhuske (må bare kjøpe stativet i tillegg), Hamax stol og feste til sykkelen og hvit brio kjøkkenkomfyr. Mange lekekjøkken som er større og mer fancy, men denne er bare så fiiin så den måtte jeg bare ha. I dag fant jeg den på tilbud på OBS, så da kunne jeg ikke gå i fra. Har også bestilt råååsa dukkevogn i tre som blir bursdagspresang. :rødme:

Nå må jeg bare bestemme meg for fotograf til ettårsfotograferingen. Valget står mellom en lokal fotograf og en i Stavanger. Har sendt prisforespørsel til sistnevnte så det står vel i bunn og grunn på det. Begge tar de bildene med de bakgrunnene jeg vil ha, og det mest lettvindte er jo den lokale.

Har grublet lenge på hvilket antrekk hun skal ha, men i dag gikk jeg rett på den "perfekte" kjolen, og fant i tillegg det jeg lette etter til de mer spesielle bildene jeg vil ta. :juhu:

-----------------------------------

Utenom DET, så har stedatter reist hjem og nå er det stesønn som er i området. Han kom før vi hadde kommet hjem fra turen og ventet veldig. I går hadde vi det knallkjekt alle sammen med fotball på plenen og grilling.

Akkurat nå spiller han og T@ssen PS2. H@nnsauen har en skadet og blå tå og jeg kjenner jeg må ta ny kur på anklene. :dåne:

Er så lei av betennelser her og der!

----------------------------------------

Langt innlegg. Har egentlig mer på hjertet, men får slutte av nå. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en deilig sommer. Og tenk at lillel@m allerede er stor jente.

Håper vi får sett ettårsbildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skravla: Ja, denne sommeren har vært fin. Selv om det ikke har blitt noen utenlandstur på oss. Det får vi ta igjen senere. I år har det vært familie for alle penga. :)

Burde fått premie for og finne dyre hobbyer... Først fant jeg scrapbooking, nå er det interiør som gjelder. Har vaklet litt mellom ulike stiler, men nå har jeg funnet min nisje og vet nøyaktig hvordan jeg vil ha det. Drømmehuset har jeg også funnet. Bare så synd at Lottokupongen aldri slår til. :ler:

Perioden med foreldrepenger er også over. Hadde regnet med at jeg ville få utbetalt t.o.m juli mnd. men det gjorde jeg altså ikke... Trodde jeg fikk for et år, men det var visst noe fedrekvotegreier inne i bildet... Og han som ikke skal ha kvoten en gang fordi han taper på det økonomisk. I tillegg er han jo mye hjemme. Jaja, sånn går det når man ikke følger med. ;)

I dag (og i går) har jeg malt en dukkevogge som min morfar har laget og som jeg hadde da jeg var liten. Den skal nå bli Lillel@m sin, men siden lakkert furu ikke er min stil, har den nå blitt hvit. Den samme skjebnen fikk to gamle barnestoler i tre som vi har fått av svigers@uen. De var faktisk hvite i utgangspunktet og jeg vurderte om jeg skulle la de være slik, men de var litt FOR shabby, så det måtte sparkel og ny maling til for at de skulle bli fine.

Har også bestilt time hos fotograf til ettårsbildene. Det blir i slutten av mnd. siden det ikke var ledig denne uka og H@nnsauen også har lyst til og være med. Valgte en lokal fotograf og tror nok vi blir fornøyde med det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag laget jeg foccacia for første gang. Knallgodt, men vet jo ikke hvordan det SKAL smake, da. :fnise:

Laget helt ordinære i dag, uten noe krydder eller sånt i.

I går var vi på IKEA (sammen med resten av Rogaland, som vanlig...) og shoppet dette vitrineskapet. Ble montert i går kveld/natt og står i kjellerstua.

Tok med masse glass, skåler, servise, glassfat og slikt da vi var hjemme på øya. Alt sammen fra mormorhuset, og siden skapene våre på kjøkken og stue allerede er fulle, måtte vi ha mer lagringsplass. :)

Nå skal jeg ommøblere og ett av skapene skal bli oppholdssted til alle de gamle og nostalgiske skattene mine. :rødme:

I morgen reiser H@nnsauen, men nå er det bare for to uker så da regner jeg med at han er hjemme igjen ganske kjapt. ;)

Har forresten flere planer for hjemme-alene-perioden min:

* Lage bursdagskort til tantejente

* Planlegge litt forsinket ettårsdag til Lillel@m

* Begynne å tenke på T@ssen sin bursdag

* Se to dvd'er jeg har liggende

* Ommøblere i skapene

* Prøve sykkelsetet til Lillel@m (har kjøpt nusselig rååsa sykkelhjelm til l@mmet)

* Scrappe hvis jeg får tid...

Og så har Lillel@m fått en jeksel som er tann nr. 9. :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Tror jeg også må på jakt etter lekekomfyr, Brio sine er jo helt nydelige. Ikke noe plastgreier her altså. ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Fomle:Jeg fant denne ovnen på OBS. :rødme:

I kveld har jeg kost meg med SATC movie. :)

Har også begynt på et kort, men er helt tom for kreative ideer så det blir nok ikke ferdig i kveld... ;)

Lillel@ms ordliste har jeg også begynt å skrive. Har en fra T@ssen også. Utrolig morsom lesning og gøy og ha til senere. L@mmet er skikkelig interresert i ord og lyder. Studerer munnen min nøye og hermer så godt hun kan. Dyrelyder er poppis og kan nå svare riktig på hva kråka (av alle ting) og sauen sier. I tillegg vet hun hva kua og hunden sier, men da kun når hun ser dyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dager igjen til den store dagen. :rødme:

Har du lastet ned SATC Movie? Så den på kino og koste meg med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Fomle:Jeg fant denne ovnen på OBS. :rødme:

I kveld har jeg kost meg med SATC movie. :)

Har også begynt på et kort, men er helt tom for kreative ideer så det blir nok ikke ferdig i kveld... ;)

Lillel@ms ordliste har jeg også begynt å skrive. Har en fra T@ssen også. Utrolig morsom lesning og gøy og ha til senere. L@mmet er skikkelig interresert i ord og lyder. Studerer munnen min nøye og hermer så godt hun kan. Dyrelyder er poppis og kan nå svare riktig på hva kråka (av alle ting) og sauen sier. I tillegg vet hun hva kua og hunden sier, men da kun når hun ser dyret.

Oooo, den ovnen var kjempelekker! Får se etter en sånn jeg også, tenkte til julegave. :)

Her er alle dyr "bææææ". Hun sier vov-vov også av og til, men ikke helt på de rette stedene. ;) Men hun elsker dyr. Har hatt diverse kattebesøk i hagen i det siste, til Lillegulls store glede og mannens ergerlse. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravla: Ja, nedtelling nå. :rødme:

H@nnsauen som lastet den ned til meg. Jeg gidder aldri å lete etter filmer, men han er litt mer ivrig der.

Fru Fomle: Blir muligens liggende til jul her også. Får se, har planer om å sy Tilda-muffins til ovnen, og det er jo ikke sikkert de blir ferdige før til jul... :fnise:

Bittelitt misunnelig på de nye naboene som nettopp har kjøpt hus til 3.5 mill. og driver og pusser opp hele huset nå.... :sjenert:

Har planer om film i kveld også. PS I love you på dvd. Har lest boka og hørt at filmen er helt annerledes, men regner med det blir åpne tårekanaler likevel. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Boka var i en helt annen klasse enn filmen, men den var grei nok. Ingen åpne tårekanaler heller...

I dag har Lillel@m hatt feber. Er verken snørrete, sår i halsen eller forstoppet, så hvorfor aner jeg ikke. Har heldigvis ikke vært direkte dårlig, men har hatt nedsatt matlyst, vært ekstra klengete og litt sutrete. Håper det bare er noe som går forbi. Har i alle fall bodd på fanget mesteparten av dagen.

NÅ koser jeg meg med å kikke på den nye kolleksjonen til Green Gate.

Har forelsket meg i dette bestikket. :rødme:

Må nok kikke innom noen forhandlere etter hvert.... De ikke-prikkete fatene var også fine... :sjenert:

Blir forresten dvd i kveld også. Om forlatelse.

Og så vil jeg bytte skriftfarge. Må jo ha litt råååsa. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen må jeg kjøpe søppelsekker. Er nødt til å sortere litt klær etter både T@ssen og Lillel@m. Noe skal samles på, noe skal kanskje selges, noe skal kastes og noe skal i Ukraina-forsendelsen til svigers@uen.

Har fått litt ryddedilla, og til H@nnsauens fortvilelse: kastedilla. :fnise:

Har utrolig mange gamle pc-ting stående... Som aldri vil bli brukt. Heldigvis har han begynt og skjønne akkurat det poenget.

Skal den kjellerstua en dag bli så tom at den kan møbleres med mer enn bokreoler og skap, må det ryddes. :fnise:

Venter på at tv'n skal bli ledig... T@ssen som bruker den nå. Snart på tide med en ekstra, men den skal plasseres i kjellerstua...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin film. Det samme kan jeg desverre ikke si om ene svogerfamilien akkurat nå... :frustrert:

Helt utrolig, men så typisk!!! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fru Fomle: Ja, jeg er irritert i dag også. :kjefte:

Hadde gledet meg til å feire Lillel@m sin første bursdag, men det blir det ikke noe av nå.

:tristbla:

Lillel@m har fortsatt litt feber, men mindre enn i går og matlysten var også litt bedre. :)

Venter på at hun skal våkne fra formiddagsluren sin og så skal vi ut og handle søppelsekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Fomle: Ja, jeg er irritert i dag også. :kjefte:

Hadde gledet meg til å feire Lillel@m sin første bursdag, men det blir det ikke noe av nå.

:tristbla:

Lillel@m har fortsatt litt feber, men mindre enn i går og matlysten var også litt bedre. :)

Venter på at hun skal våkne fra formiddagsluren sin og så skal vi ut og handle søppelsekker.

Huffda, skjønner godt du reagerer da! :kose: Er ikke det bare noen dager til? Tenk så fort tiden går...

Og god bedring til den lille solstrålen. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken dag er lillel@m født igjen??

Mulig jeg ikke har lest ordentlig, men fikk ikke med meg hvorfor du kanskje ikke kan gjøre det *svarte*......??

Interiør er en dyr hobby ja.....har ikke begynt med den enda, men snaaaart begynner vi å planlegge huset vårt! Og da kan jeg kose meg med interiørblogger og huskataloger og alt som er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...