Gå til innhold

Addendum


@lfa

Anbefalte innlegg

En måned tok det med å oppdage at du har fått ny dagbok!!! :hakeslepp:

men nå får jeg deg inn på Mine innlegg!

Herlig å lese oppsummering ved 9 mnd alder.

Jeg gjorde det ved 6 mnd tror jeg, men har ikke husket det siden, og plutselig har det gått en ny måned....

Mannen kommer hjem på onsdag og han vil få sjokk over alt I har lært seg siste ukene, det har eksplodert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klemmer: for koselige tilbakemeldinger. Er lov og komme med tips til forbedringer også. :jepp:

Skravla: Det holder nok og være ett år en gang i livet. :ler:

Nå som jeg har rundet det skremmende 3-tallet synes jeg faktisk ikke det er så ille likevel. Men det kommer nok en ny liten krise når 4-tallet nærmer seg. :fnise:

Madden: Tror det heter det fordi man bretter det sammen slik at det krysses foran.... liksom...? :fnise:

:vetikke:

Cilla: Har ikke rukket å skrive så mye i løpet av måneden, da. :ler:

Blir nok stas for mannen og komme hjem å se. Hvordan reagerer lillemann når han kommer hjem etter så lang tid? L@mmet var heldigvis ikke skeptisk siste turen, men måler ham jo litt før han blir godkjent. Og er skikkelig mammajente.

Anklene mine er skikkelig hovne og jeg føler jeg vralter av gårde som Bambi på glattisen. Sist jeg gikk slik hadde jeg stor mage, kranglete bekken og masse vann i kroppen. Trodde jeg var ferdig med det der. :ler:

Hadde håpet det bare var kortvarig, men det ser dårlig ut... Farlig med idrett. :fnise:

T@ssen og jeg har grillet i dag. Elsker det fine været vi har for tiden, og i dag var det skikkelig sommertemperatur også. Kan faktisk ikke huske sist det regnet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@lfa........ jeg kan melde at krisen er mindre ved 4-tallet enn ved 3-tallet. Det merket i hvertfall jeg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravla: Da håper jeg det blir tilfellet her også. :ler:

Anklene mine er hovne og vonde på 7. dagen nå. Burde vel snart fått noen til å kikke på de, men det er ennå en uke til H@nnsauen er hjemme igjen og jeg har ikke mulighet til å reise til en eventuell røntgen eller noe slikt før han er hjemme. Er jo bare så vidt jeg greier og stabbe meg ut til bilen.

Hadde vært enklere hvis han hadde jobbet på norsk sektor, men nå er det klin umulig og finne erstatter hvis han må hjem. Og han får ikke reise hjem uten erstatter. Så jeg får heller vente... men er lei av og ha vondt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld fikk jeg overraskende besøk av stesønn som tilfeldigvis var på disse kanter. Men det som verken var overraskende eller tilfeldig, var moren som kommanderte ham tilbake da hun fikk snusen i hvor han befant seg.

Fatter ikke at hun gidder. Har hun virkelig ikke annet og finne på? :frustrert:

Begynner utrolig nok og bli litt lei av det fine været som ikke ser ut til og ta slutt..... Fint vær, ok. Varmt, ikke like ok.... En dag med litt kjøligere temperatur og litt regn hadde faktisk ikke vært så ille.

Får ikke trillet tur heller siden jeg knapt er gangbar. Handleturer og opp og ned trapper må planlegges nøye før de gjennomføres.

Hvor lang tid kan det egentlig ta hvis det er en strekk? Og så begge føttene på en gang da... :dåne:

Kan bli deppa av mindre.

T@ssen var hos tannlegen helt alene i dag. Han holder til like ved skolen og t@ssen greidde og passe tiden til når han måtte gå helt selv. Null hull og han hadde fått sett på bildene at jekslene er på vei opp samt et par andre tenner, så han måtte belage seg på og miste noen flere tenner om ikke så alt for lenge. Det var visst ganske kult. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Naboene har dratt til føden og jeg mimrer tilbake til min siste tur dit. Rasler litt i eggstokkene også.

Lurer på om de noen gang kommer til og slutte å rasle? Er jo mer enn fornøyd med de to barna jeg har, og drømmen jeg hadde om en av hver er oppfylt. Likevel er ikke tanken på et tredje barn like avskrekkende som den var da jeg bare hadde ett. Faktisk ser det ganske så idyllisk ut.... inne i mitt hode. :ler:

Fornuften sier det er mest praktisk med to, men morsinstinktet vil ha mer. Fornuft og følelser... en dårlig kombinasjon. Heldigvis vil ikke følelsene ha en ekstra baby akkurat nå, så kanskje fornuften har en reell sjanse.

På den andre siden, så tar det jo tid både å lage baby og å ruge baby.

Og hvis noen lurer på H@nnsauens rolle oppi alt dette her, så satte han i alle fall ikke ned foten da jeg hintet frempå om en til...... :fnise:

Men akkurat nå er det fornuften som leder.... Tenker det snur når naboene kommer hjem med sitt nyfødte lille nurk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madden

:ler: Underholdende med sånne indre dia/monologer på "papiret" gitt! :fnise:

Jeg har fryktelig lyst på en av hvert jeg også..og jeg er også ganske så sikker på at om vi får en til..så er jeg nok ikke helt ferdig da heller... ;)

De anklene dine hørtes ikke helt gode ut..jeg hadde nok tatt meg en tur til legen igjen!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madden: Anklene er mye bedre nå. Gikk til en annen lege for og få en ny vurdering og han mente det kunne være betennelse. Fikk tablettkur og nå er de 90% optimale igjen. Ikke helt i tipp topp stand, men forhåpentligvis blir de det om ikke alt for lenge. Ganske utrolig og PLUTSELIG få betennelse i BEGGE anklene samtidig, da... Er det mulig liksom... :dåne:

Har kikket på naboenes nyeste familiemedlem. Så bitteliten....

Lillel@m ble jo kjempesvær i forhold! Når var hun så liten? Husker så vidt noe om at str 56 var litt stort, men det er minst 14 år siden. :fnise:

I dag (onsdag) er hun 10 måneder. Ingen liten baby, men heller ingen stor jente.

For et par dager siden sa hun endelig "mamma" og nå er det mamma "hele tiden". :rødme:

Og så har hun begynt å gi ordentlige koser. Legger seg inntil, slår hendene rundt og gir ordentlig lang og god KOS! Er det mulig og bli mer skjønn?

Hvem trenger liten baby når man har verdens beste "litt større baby". :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med ny baby i magen, er jo at man slipper den h#¤&%/"# mensen som varer i all evighet! P-piller er noe dritt!!! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med ny baby i magen, er jo at man slipper den h#¤&%/"# mensen som varer i all evighet! P-piller er noe dritt!!! :dåne:

:fnise: .. er det ikke det ene så er det det andre..

Hva spiller du ?? ja jeg tenker selvsakt på fotballbanen.. angrep, forsvar.

Tenk så lite som skal til før tårene kommer .. mamma (eller pappa) er nok.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toro: På fotballen er jeg vel egentlig en liten potet. :ler:

Kan brukes til det meste, utenom midtbane da kondisen ikke tillater det. :fnise:

Trives egentlig best helt bak (i mål) eller helt foran.

Fru Fomle: :klemmer:

Lite innom for tiden... må kanskje prøve og forbedre akkurat det. Kanskje...

T@ssen hadde siste skoledag før sommeren på fredag. Etterpå kjørte vi ned til sørlandet. Gikk i dyreparken på lørdag og kjørte hjem igjen søndag.

Hadde egentlig planlagt og være der flere dager, men da vi våknet til regn søndag dro vi like godt hjem igjen.

Lillel@m syntes dyreparken var stas. Spesielt der vi kunne gå inn til geitene og klappe de. Fantes ikke skeptisk og klappet/klasket i vei. Blir spennende å se om sauene og lammene til mormor og morfar blir like populære. :)

H@nnsauen reiste i går, og Storebror reiser om 11-12 dager. Blir alenebursdag med kun Lillel@m og meg = masse sjokoladekake til meg. :ler:

I dag var vi på 10 månederskontroll. Hun er nå 73,5 cm og 10660 g. Har bare lagt på seg 210 g i løpet av to måneder, og har nå kommet ned på den øverste linjen i skjemaet. Er fortsatt god og rund, men får i alle fall på buksene. :fnise:

Ellers så sier hun: mamma, pappa, brrrr (som betyr kjøre bil) og dadda (takk-takk). :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter forresten på skattepengene mine. De har ennå ikke kommet inn på konto. Enn så lenge shopper jeg litt på nettet. Har blant annet kjøpt en gps. Elsker slike duppedingser og gleder meg til den er i hus.

Hadde i utgangspunktet tenkt på mobil med gps, men siden jeg fikk liv i den jeg hadde som plutselig døde, ble det en "ordentlig" en i stedet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått skattepenger! :danse:

Glemte et ord til Lillel@ms ordliste.

Ba = ball. Sier det hver gang hun ser en så jeg føler det er bevisst. :)

Merker godt det er sommerferie. Kryr av unger. Banker ustanselig på døra, telefonen ringer og trampolinen er et populært samlingsted.

Begynner og bli litt lei av akkurat det siste. Vurderer faktisk å ta den bort når T@ssen skal til pappaen. Er lite interresert i og ha alle naboungene i hagen når han ikke er hjemme. Dessuten skal vi også bort etterpå så da er det i alle fall greit at den er nede.

I dag var jeg litt vel optimistisk og kjøpte noen små og tynne hårstrikker til Lillel@m. Må nok vente en stund til før jeg får brukt de... Håret er litt for kort og Lillel@m syntes ikke det var noe særlig gøy å leke frisør. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte "nam nam" også. Her en dag sa hun "nam nam nam nam" når vi gikk i frukt og grønt avdelingen i butikken. Jammen godt hun sa det der og ikke i ølavdelingen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var det slutt på den "rolige" perioden.

Lillel@m har funnet sin egen lille krabbeteknikk og kommer seg frem i rekordfart. Tidligere har hun kommet seg frem på rompa, men nå har hun funnet en raskere måte. Som forøvrig ikke kan beskrives, men må sees. :fnise:

Mor sjøl har startet en ny slankekur. Mistet ganske mange kg da jeg ammet, men da det ble slutt på det kom det typisk nok noen snikende på igjen. :gjeiper:

Er så utrolig lei av å gå sånn opp og ned. Burde egentlig deltatt i en konkurranse siden det instinktet slår det meste. :fnise:

Fikk forresten den nye gps'en min i går. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bytur i dag. Måtte jo teste gps'en og den er helt genial for sånne retningsville sjeler som meg. :fnise:

Kjøpte blant annet ny bilstol til Lillel@m. Prøvde en Britax Multitech på Barnas Hus for noen uker siden og nå begynner hun og bli rimelig misfornøyd med og måtte halvveis ligge i bilen. Skal jo snart ut på lang biltur så da er det viktig med blid jente. ;)

Virker veldig bra og passer godt til henne, men jeg tror jeg venter med monteringen til H@nnsauen er hjemme. Eller til det blir litt kaldere. Utrolig varmt i dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GPS er gøy for ikke å si helt uunværlig på langtur i europa. :)

Gratulerer, tør jeg spørre om merke ? Jeg har TomTom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timene om kvelden går så alt for fort. Så mye og gjøre, så liten tid...

I ettermiddag var vi på stranda en tur. Storebror var der i går sammen med naboene og kom hjem stolt som en hane fordi han hadde lært å svømme.

I følge naboen hadde han prøvd og prøvd helt til han fikk det til.

Superbra siden han har gruet seg veldig til høsten da han skal ha svømming på skolen. Å svømme var nemlig ikke noe han kom til å lære med det første.

Nå er det selvfølgelig ingenting som er enklere. :fnise:

Naboene kom etter i dag også og han fikk låne dykkemaske og snorkel. Skikkelig populært, må kjøpe det til ham nå som han endelig er komfortabel i sjøen. :)

Lillel@m derimot syntes det var skikkelig ekkelt å dyppe tærne i sjøen, og fergebølgene var i alle fall helt grusomme så vi holdt oss på land og koste oss på teppet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...