Gå til innhold

Addendum


@lfa

Anbefalte innlegg

Gammel bok slettet. På tide med noe nytt. :)

Mye som skjer for tiden. Noen ganger skjer ting litt for fort. Da er det godt man er i besittelse av en god slump flaks. I etterkant er man både overrasket og litt småskjelven. Og bittlitt sinna. Ikke så mye av det siste, for egentlig er det ikke så mye og være sinna over. Det er der flaksen kommer inn i bildet.

Tror jeg har en skytsengel som passer godt på meg og mine umistelige små. Men vil han være der for alltid?

De siste dagene har jeg reflektert litt mer enn jeg normalt pleier og gjøre. Grunnen er at jeg i helga ble påkjørt på motorveien. I ordentlig actionfilm-stil. Må vurdere videre karriere som stuntkvinne. :ironi:

I dag er det ingenting som tilsier at dette faktisk skjedde. Bilen har fått et par små lakkskader, Mannen har fikset en karosseridel som hadde forflyttet seg litt. Ungene er like hele og jeg er like hel.

Egentlig er det ikke så mye å skrive om, men jeg vil ha det her som en liten tankevekker. Om hvor lite som skal til...

Og så håper jeg at det ikke finnes noen kvote angående flaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff så skremmende med påkjørsel. Men godt at skytsengelen og flaksen var på din side.

Gratulerer med ny bok. :roser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Huff, nå fikk jeg frysninger her jeg sitter!! Skremmende saker ja! Veldig godt å høre at alt gikk så bra... :klem:

Og du..godt å se dagboka tilbake! Jeg savnet den de dagene den var borte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å se at dere fant veien inn i den nye boka mi, Skravla, Kick og Madden. :klemmer:

Hadde akkurat begynt å glede meg til sommeren da jeg blir møtt av en gedigen fryktinngytende edderkopp på badet... :dåne:

Hvorfor kan ikke slike "ting" bare bli utryddet. Drit i balanse i naturen. Alle som livnærer seg av edderkopper og andre ekle krypdyr, kan sikkert finne noe annet snadder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edderkopper er da nyttige @lfa, de fanger fluer. ;)

Kjekt med ny bok.

Ting skjer så fort på motorveiene, godt du er like heil.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Toro: Er i alle fall siste gangen jeg nevner ordene edderkopp og snadder i samme setning. :fnise:

Dagens gledesspreder: Dama/jenta i prøverommet ved siden av som spurte ekspeditøren om dette var den minste størrelsen de hadde og om de ikke hadde mindre størrelser.

Kommer nok aldri til å slite med det problemet.... :vekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg ikke har oppdatert på en stund, så jeg tar den korte versjonen:

Lillel@m har reist på sin første flytur, vi har shoppa ny bil (som jeg ikke har lappen på), knallvær i flere dager på rad med påfølgende grilling og kos.

Snart 17. mai, har ikke prøvd bunaden. Samme greia hvert år det der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Dagens gledesspreder du.. :fnise: DET problemet kommer jeg heller aldri til å ha gitt...men når det er sagt - med mine 183 cm hadde jeg nok ikke hatt problemet om vekta var samarbeidsvillig heller :ler:

Bunad ja..mann og sønn er klare for 17.mai med hver sin bunad, jeg aner slett ikke hva jeg skal iføre meg..alt var så mye enklere før... :sukk::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madden, da rekker jeg deg opp til navlen eller noe sånt. :fnise:

H@nnsauen er faktisk omtrent like lang. Bare en liten cm. lengre.

Jeg er 158, så det skiller jo en kvart meter. :ler:

Får heldigvis presset meg inn i bunaden i år også, men må nok få sydd den ut litt rundt puppene da den har krympet litt akkurat der. :fnise:

H@nnsauen har prestert å kaste hele pizzaesken min med papir- og kartongrester. :sukk:

Den var stappfull av både mønsterpapir og bazzil. Samt tykk kartong til chipboards.

Men siden vi deler nettbank og disponerer hverandres kontoer, er det egentlig ikke noe stort problem. :lol:

Ferdig med å stryke bunadskjorter og slikt til lørdag. Ikke akkurat det mest morsomme jeg gjør, så jeg må gjøre det noen dager i forveien slik at jeg slipper å tenke mer på det.

H@nnsauen reiste igjen i dag = 3 nye uker hjemme alene, inkludert 17. mai.

Synes det er litt småkjedelig og måtte feire den uten ham, men overlever helt sikkert. Kjenner en annen dame som også må stille opp på ting og tang uten mann, så vi pleier ofte og ende opp sammen på diverse arrangement.

Svigers@uen hadde tenkt ut en plan for dagen, men jeg syntes egentlig ikke noe om den planen så jeg kommer nok til og kjøre mitt eget opplegg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klem:

Kjedelig med 3 uker alene da. Sikkert trist for h@nnsauen og måtte feire uten dere også.

Håper ellers alt er bra hos dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravla: Her er alt bare bra. Håper det samme hos deg også. :klemmer:

Hvorfor må liten babyjente på snart 9 måneder sette opp verdens tristeste ansiktsuttrykk når mamma av og til må si "nei", fordi visse ting vil hun faktisk ha i fred langt unna små babyjenters nysgjerrige hender og munn. Hun kommer jo aldri til og skjønne ordets rette betydning da mammaen ikke har hjerte til å se på dette triste ansiktet og må trøste med en gang. Selvfølgelig med det resultat at lille babyjente blir smørblid og ser ut til og ha glemt hele episoden på et blunk. :fnise:

Storebror var ikke klåfingret, men denne jenta er om mulig enda staere enn både mammaen og pappaen til sammen og vet nøyaktig hva hun vil, og ikke vil. Kan også føye til at shoppinggenene til mor virker være nedarvet da hun viser stor begeistring for nye ting og leker. Og minnene om blafrende gardiner i mørket kom også tilbake etter at lille baby syntes dette var ordentlig skummelt.

Endret av @lfa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for mangel av H@nnsau hadde jeg en superkoselig dag i går.

Våknet av salutten klokken 7 og sløvet en liten time før vi sto opp.

Kjørte Storebror ned til toget og så stilte vi oss opp sammen med svigers@uen og stebarna lenger ute i løypa for å se . Svigers@uen var som vanlig opp over ørene bekymret for at Lillel@m skulle fryse oppi vogna og kom med forslag til hva jeg kunne pakke henne inn i til lekene senere på dagen. Jeg gidda egentlig ikke annet enn å jatte med, men endte selvfølgelig ikke opp med hennes forslag og hun fikk kjenne at hun likevel var god og varm senere på dagen. :fnise:

Lillel@m var verdens fineste lille jente i festdrakten sin, storesøster var stilig i kjole (svigers@uen måtte selvfølgelig kommentere at hun ikke kunne bruke de skoene senere på dagen da dette bare var finsko) og storebrødrene var tøffe i dressbukser, skjorter og slips. Også her måtte svigers@uen kommentere mangelen på jakke i det kalde været. At vi andre ikke syntes det var like kaldt kunne hun ikke skjønne. :ler:

Etter lekene var vi bare hjemme. Lillel@m, storebrødrene og jeg.

Hadde det knallkjekt med PS2, singstar og trampoline. Stesønn, som overnattet hos svigers@uen hadde absolutt ikke lyst å dra da hun etterlyste ham i halv ti tiden om kvelden og enda mindre lyst å reise hjem igjen i dag.

Han lyser opp hver gang han er hos oss, går kjempegodt sammen med T@ssen og forguder lillesøsteren sin selv om han har flere småsøsken hjemme hos seg selv. Og så er det litt koselig (men også vemodig) når han sier: det er så mye finere her enn hjemme.

Hadde de ikke hatt en så ufordragelig og psyko mor kunne ting vært så mye annerledes, men akkurat det er det ingenting og gjøre med.

Og til slutt: I dag er lillel@m 9 måneder. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på fotballtrening i går. For første gang på et ukjent antall år.

Resultatet ble som det sikkert bare måtte bli. En stk. strukket ankel og et stk. gigagnagsår. Selvfølgelig på hver sin fot. Kan knapt gå, noe som er skikkelig upraktisk med en stk baby i hus. Håper det blir bedre i løpet av helga.

Ble nok et skikkelig godt førsteinntrykk. :fnise:

Hadde planer om å klippe gresset i dag, men det ble det ikke noe av. Heller ikke støvsuging av hus.

Men sånn ellers var det jo kjekt da. Litt mye damepreg med baller i hytt og pine og folk overalt, men greit nok sånn bare for gøy.

Godt og bevege kroppen den korte stunden den fungerte sånn noenlunde. :ler:

Kjenner jeg må passe det dårlige kneet, som er årsaken til at jeg sluttet med fotball. Det ble aldri helt bra etter korsbåndoperasjonen, og jeg er absolutt ikke lysten på ny op.

Lillel@m og Storebror var hos svigers@uen så lenge. Det gikk ganske greit, men hun ble litt lei da klokken hadde passert leggetid. Hadde nok vært bedre hvis svigers@uen hadde passet de her og lagt henne i senga.

Ellers har Lillel@m rundet 9 måneder og det er kanskje på tide med en liten oppsummering.

* 8 tenner

* Sier ikke mamma

* Sier pappapp/pappappapp, men ikke ordentlig pappa

* Sier hadet (helt ordentlig, men tror ikke hun vet hva det betyr)

* Liker det meste av mat, utenom babymiddag fra glass.

* Kan ikke krabbe

* Kommer seg fremover på rompa.

* Dytter seg bakover og til siden når hun ligger på magen

* Kan stå lenge med støtte

* Sover min. 11 timer hver natt. På vårt rom ennå.

* Sover to ganger på dagtid. Alt fra 10 min. til en liten time

* Synes det er gøy å herme etter diverse lyder vi lager.

* Skal ta og røre på alt hun ser

* Synes det er kjempegøy å sitte og leke i sanden

* Synes bilstolen er helt pyton, så må nok snart gå over til en med brattere rygg

* Spiser på dyna når hun legger seg

* Sparker bestandig av seg dyna om natta

* Synes det er gøy å se på dyr og fugler

* Ball er også gøy

* Kan klappe, men ikke med lyd

* Kan bli så sint at det bare kommer rullelyder

* Er stort sett bare blid og fornøyd

* Elsker å herje, henge opp ned, opp i luften osv.

Og masse masse mer. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerter_rundt:

Så herlig oppsummering av lille snuppa. Tenk bare 3 mnd til jeg og snuppa har bursdag. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden
Jeg gidda egentlig ikke annet enn å jatte med, men endte selvfølgelig ikke opp med hennes forslag og hun fikk kjenne at hun likevel var god og varm senere på dagen. :fnise:

Hadde garantert kommet til å gjort det samme! :ler: Er litt gøy å trosse skråsikre og nesevise svigers@uer innimellom! :fnise:

Hørtes ut som en flott 17.mai feiring!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skravla: blir du også ett år? :fnise::klemmer:

Madden: Ja, det ble en kjempefin dag. :)

Håper jeg husker på og ikke komme med tusen "velmenende" råd den dagen jeg forhåpentligvis får barnebarn...

Har prøvd meg på et Criss Cross kort for aller første gang. Var svigers@uen som ville ha et kort til en bursdag. Synes det er vanskelig med kort til så gamle mennesker, men ble fornøyd til slutt så da håper jeg svigers@u og mottaker også blir det. Den lyse delen i midten kan tas ut og skrives på og jeg har pyntet litt på den også som ikke vises før man tar det ut. :)

gallery_3_100_52249.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ett år ja.... gleder meg masse til første bursdag. :hoppe:

In my dreams. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...