Gå til innhold

Addendum


@lfa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mornings! Denne boken sto i fare for å falle ned på side 3 på mine innlegg! :haar: *dagbokrescueoperationsmiley*

Ha en fin dag, @lfa :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lite liv her for tiden, ja. Samme på face- og twitfronten.

Har tankene andre steder og velger for en gangs skyld og holde de for meg selv. I alle fall for en liten stund. :ler:

Men koselig med besøk. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg litt :slår:

Er det mulig å installere sensurknapp på svigermødre? Eventuelt muteknapp? Og når man først er i gang, kan man putte inn litt mer minne?

1. Nei, l@mmet fryser ikke inne i 21 grader. Selv om hun "bare" går i ullundertøyet... At hun i tillegg hadde tatt av sokkene, var en utilgivelig feil fra min side. Skal aldri skje igjen. Fra nå av skal jeg lime de fast. Med superlim.

2. Nei, vi er verken lottomillionærer eller fråtsere selv om vi har bestilt ny sofa. Men du har rett. Den gamle var jo ikke mer enn tolv år gammel. Den kunne nok fint overlevd tolv til.

3. Når ble en sms til under en krone likeverdig med en gave til nærmere tusen? Gir man bursdagsgave til et avkom, er det faktisk ganske vanlig å gi til det andre også. I alle fall når man selv sier man er så veldig opptatt av og ikke gjøre forskjell.

4. Beklager hvis vi skulle finne på å kjøpe noe annet interiør i løpet av året. Du må for all del ikke komme på besøk neste måned. Da skal vi pusse opp lilledoen. Er nok ikke lottomillinærer da heller.

5. Må også beklage hvis vi skulle finne på å reise på ferie. Vil ikke ødelegge nattesøvnen din, men av og til er det ganske godt og komme seg litt bort. Selv om sofaen er helt ny.

6. Vi har også ny taklampe i yttergangen. Den så du ikke, men nå vet du om den til neste gang. Før den opp på fråtselista vår.

7. Du lager veldig god sjysaus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maissuppe er fantastisk godt og veldig lettvindt, men er det fråtsete nok? :fnise:

Du får ha i litt entrecote :ball:

Eller trøfler. Må ikke forveksles med tøfler :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maissuppe er fantastisk godt og veldig lettvindt, men er det fråtsete nok? :fnise:

Høres spennende ut.... har du en oppskrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøfler ville nok gitt et helt annet resultat, ja. :ler:

Skravla:

1 ss olivenolje

2 kolber kokt mais

1 løk

1 fedd presset hvitløk (jeg bruker litt mer)

1 ts finhakket chili (bruker litt mer her også)

5 dl kyllingbuljong

1 dl melk

2 dl fløte

saft av 1/2 lime

Skjær løs kornene fra den kokte maikolben og fres i olje sammen med hakket løk, chili og hvitløk. Ha i kraft og kok 15 min. Tilsett melk og fløte. Kjør suppa glatt med mikser. Smak til med lime og salt.

Server suppa tilsatt frisk koriander og sprøstekt chorizo.

Litt småstressa. Neste fredag skal det være karneval i barnehagen som L@mmet og jeg går i. L@mmet vil verken være sjørøver eller klovn (kostymer vi har liggende etter Storebror). Hun vil være heks! Jenta er ennå ikke 2 1/2...

Vurderer å sy sammen noe, men må først ut å lete etter stoff. Og det er jo ikke sikkert jeg finner det jeg vil ha... og da må L@mmet overtales til å være noe annet.

Foreldrene kan også kle seg ut. Tror ikke det... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L@mmet har nå fått hjemmesydd heksekjole, spisestua er malt hvit og snart skal jeg lage pizza.

Godt jeg kjeder meg når H@nnsauen er på jobb. Da får jeg gjort unna mye på "skal-gjøre-en-dag-jeg-gidder-lista". :ler:

Har også startet nedtelling til den 16. Da får jeg forhåpentlig svar på blodprøvene mine.... :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuu får kanskje fråtsesofaen min denne uka! :briller2:

Hurra! :ler:

Da danderer du deg i toga med drueklase og vin, så blir det ånkli fråtsing :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal bake boller, lage kake eller kjøpe stand-in-kjæreste til søndag? Er tre merkedager på en gang og siden h@nnsauen er borte og ungene for små til å bake kake, må man vel bare ordne opp selv. :ler:

Regner med at ungene vil ha boller, så går vel for det alternativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et visst menneske som ikke har fått utdelt mer vett enn akkurat nødvendig, beviser gang på gang at h*n har fått akkurat litt for lite til og kunne disponere det på en vettug måte...

En bekjent sa en gang: some people are alive just because it's illegal to shoot them. Mye sannhet i det! :lol:

Til kinderegg-dagen i morgen har jeg kjøpt liten marsipankake og ingredienser til boller. Utsolgt for stand-in-kjærester.

Svigers@uen måtte forresten innrømme at sofaen var veldig fin. :mrgreen:

Skal uansett ha den fråtseuttalelsen friskt i minnet til en gang senere. Vet jeg får bruk for den til våren, så da skal hun få den i retur. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen får man kanskje svar på hvorfor kroppen ikke fungerer slik den opprinnelig er ment og gjøre?

Hadde jeg vært en bil, hadde jeg vært spiker for lenge siden. :ler:

Planen er og bli en eksklusiv veteran, strøken i lakken og uten startvansker. Ingen omrokkerer mine planer. Så det så! :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

To dager med frisk fjelluft. :hjerte:

Trodde jeg var lei av snøen, men det var før jeg kjøpte nye ski og tok med ungene på skitur. Lillel@mmet synes det er skikkelig stas å gå på ski og er selvfølgelig verdens flinkeste 2-åring! På flat mark har hun full kontroll og nedover går det også bare bedre og bedre. I dag rant hun hele bakken flere ganger uten å falle! Fikk masse skryt av andre skigåere så hun har vokst flere centimeter i dag.:rødme:

Eldstemann har også fått sansen for ski så nå håper jeg faktisk at snøen (i alle fall på fjellet) holder seg her litt til. Genialt at det er så fine forhold bare en liten halvtimes kjøretur unna.

Etter all skigåingen var det akebakken sin tur. L@mmet skulle ikke være noe dårligere enn storebroren her heller og rant fra toppen flere ganger. Pysemammaen stoppet først midt i bakken og syntes det var mer enn langt nok opp for den minste, men neste gang fikk hun starte fra topp hun også. :ler:

Heldigvis vet hun hvor bremsen er så farten var akseptabel. :fnise:

Life is good, men må nok ha en ekstra ferie etter vinterferien hvis det fortsetter i dette tempoet. Kroppen krangler men sjela jubler. :ler:

Digger å se ungene kose seg ute i naturen. Bitte lille jenta med høy selvtillit og pågangsmot. Store gutten som analyserer, grubler og tenker de mest underfundige tanker, og som virkelig lyser opp når han mestrer noe han ikke trodde han kunne få til.

Det eneste som mangler i vinterferie-idyllen, er H@nnsauen. Han har gått over på ny turnus og er et sjeldent syn her hjemme. Kommer forhåpentligvis hjem om åtte dager og da har jeg kun hatt ham hjemme i to uker siden jul! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...