Gå til innhold

Addendum

@lfa

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

God Jul alle sammen! :tree:

Lenge siden jeg har skrevet noe her... Har gått litt lei, og henger litt andre steder.

Men alt står bare bra til. I dag skal jeg feire jul sammen med mine to små. H@nnsauen har arbeidsjul og kommer hjem lørdag.

Lillel@m har for lengst funnet ut hva pakker er siden hun også har hatt en liten pakkekalender nå i adventstiden. Så i dag var det store øyne da hun kom ned i stua og så alle pakkene under treet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

:goodbye: Har vært lei og fraværende en god stund jeg også!...men klarte ikke holde meg HELT unna...måtte snike meg tilbake i ny drakt...iallefall for å ha døren på gløtt! ;)

Godt nyttår @lfa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år Zarah! Så koselig å se deg igjen! :klemmer:

Ryddet ut julen i dag.... Og var en liten snartur i byen. Måtte sende inn dvd-opptakeren vår på reperasjon (heldigvis garanti ennå) og stakk samtidig innom et kjøpesenter. Der var det sinnsykt med folk så var ikke der så veldig lenge.

I kveld har x-boxen også fått en barnesykdom, men den trenger vi ikke levere inn igjen selv. Heldigvis garanti på den også.

Ellers er ståa som følger: H@nnsauen er forkjølt (og selvfølgelig da veldig syk), Lillel@m er skikkelig klengete og henger i skjørtene dagen lang, og Eldstemann har hatt så lang juleferie at han visstnok har glemt at han går på skole. :ler:

L@mmet snakker som en foss og er egentlig ikke så veldig stille av seg. :fnise:

I tillegg har hun storebror rundt lillefingeren og der kommer han vel til og være en god stund. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Godt nytt år begge to! :klemmer:

Har funnet veien inn til ebay igjen... Synd omregningskursen på dollaren er så høy. Ikke så mye man får under 200,-. Kanskje like greit på en måte. :fnise:

Hjemme er det full fart dagen lang. L@mmet sover sjelden på dagtid nå. De gangene hun har gjort det er hun lys våken i et par timer midt på natta, så hun har tydeligvis ikke så stort behov for det lenger... Eldstemann sluttet også tidlig med soving på dagtid så de er jo like der.

Språkmessig føler jeg hun ligge langt fremme og nå har hun begynt å sette sammen et par enkle ord. Som: Lammet tørst, heia mamma, heia pappa. Og sånn som i dag da jeg var ferdig med middagen og spurte om hun kunne gå til pappa å si at det er middag. Jenta går ut i gangen og sier: pappa middag. :rødme:

Hun overrasker stadig både med ordforråd og oppfinnsomhet.

Inntakene til sentralstøvsugeren er kaffemaskin der hun fyller opp kaffekoppen og spanderer kaffe på alle sammen. :kaffekopp:

Ellers blir de første månedene i det nye året ganske spennende. Er midt oppi en sak som det ikke går an å spå utfallet av. Mye gruff, dritt og hoderisting, men til syvende og sist tror og håper jeg at vi blir "vinnerne". Uansett utfall. Til tross for at det her ikke finnes vinnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebay er et farlig dyrt sted å være. :fnise:

Jenta di er ihvertfall kommet mye lenger enn min språkmessig, og du har nok rett i at hun er tidlig ute :). Har vært litt småbekymret for min på det området egentlig, men nå ser det endelig ut til å løsne og det kommer nye ord trillende hver dag...

Lykke til med saken, håper det løser seg til det beste for dere! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink lilllelammet er da!!!! :rødme:

Her går det mye i uforståelig babbel..og jeg lurer på om han noen gang kommer til å snakke rent iogmed at vi svarer villig vekk på den herlige bablingen! :fnise: Ikke så veldig mange nye ord i det siste, og han virker heller uvillig til å bruke de han har inne også...sikkert bare en fase... Det er rimelig populært med "late-som-leking" her i huset også..han rører stadig sammen nye retter som jeg må smake på! :ler:

De er herlige altså!

Og du, lykke til med "saken" - du skal se det går veien, og jeg håper at dere kommer bra ut av det!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fru Fomle: Storebror var jo veldig treg med snakkingen, men det ser ikke ut til at denne frøkna har noen problemer med snakketøyet. Her går det i ett, hele dagen! Hun kan ikke r-lyden ennå da. Blir spennende å se om hun tar min eller mannen sin 'r'. Enn så lenge greier vi oss fint med og høre om 'fedgå' (fergå/ferga). :)

Zarah: Uforståelig babling er skjønt. :rødme:

De få gangene L@mmet babler om noe vi ikke skjønner, blir hun nesten litt irritert fordi vi ikke kommer med den responsen hun forventer. :fnise:

"Saken" gikk rett vest, men noen gode ting kommer det vel forhåpentligvis ut av det likevel. :klemmer:

De siste dagene har vi fått vinter igjen, så vi har kost oss ute i snøen alle sammen.

Babyakebrettet som vi kjøpte til Lillel@mmet var total bomkjøp da det er mye kjekkere med Storebror sin snowracer. :dåne:

Burde egentlig ikke kommet som noen stor overraskelse da det meste av det han har er kjekkere enn hennes egne ting.

En dag gikk hun bort til døra hans, banket på og ventet på respons. Da han ikke lukket opp, hørte jeg et irritert 'åååååå' og hun kom slukøret tilbake. :ler:

Ellers går skravla like mye og det lengste 3-stavelsesordet hun kan er vel 'badeka'. Har også begynt med 3 ord, som 'pisa middag pappa'. Skjønner det meste vi sier og plukker stadig opp nye ord.

Løper etter alle kattene i nabolaget fordi hun vil 'holla' (= dialekt for holde), og skal selvfølgelig gjøre alt det de større ungene gjør. Andre barn er ikke babyer lenger, men enten 'enta' eller 'gutt'. Bommer selvfølgelig på halvparten og ungene synes det er fryktelig morsomt at hun kaller dem motsatt kjønn av hva de egentlig er. Noen blir litt fornærma da. :ler:

Og så er hun fortsatt skikkelig mammajente og skal helst 'kosa mamma' hele dagen. :rødme:

På tv er det playhouse disney som er tingen og hun kan vel navnet på de aller fleste figurene der.

JEG har kvinnet meg opp og vært hos legen i dag. Etter og ha sagt at jeg har forsøkt fysioterapi en lang stund uten og bli bedre, presterte legen like etterpå og spørre om jeg har forsøkt fysioterapi. :dåne:

Her hører vi virkelig etter.....

Nå: natta. :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye å si i dag, utenom: :dåne:

Og det er ikke av samme årsak som forrige gang.

Eller... jo på en måte, men det er ikke om meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Har visst glemt av denne litt igjen...

:klemmer: tilbake, Toro.

L@mmet blir mer og mer selvstendig og skal helst gjøre alt "øl" (=selv). Det gjelder alt fra å kle på/av, gå i trapper, spise etc etc. Veldig kjekt at hun er så full av pågangsmot. Jeg var visst også sånn da jeg var liten. :)

Skravla går fortsatt i ett og det er egentlig ikke så lange pausene på den fronten i løpet av en dag. :ler:

Den store "greia" akkurat nå, er traktorer og gravemaskiner. Samt det å si hei og hadet til alt mulig. Hei bil, hadet bil, hei ditt og hadet datt. En kveld måtte hun til og med stå opp igjen for å si hadet til lampa på rommet sitt. Da hun hadde fått gjort det var alt bra og hun kunne legge seg uten videre protester. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Glemmer stadig av denne.... Dagene går i ett og tiden på nett blir helst brukt andre steder. Men greit å skrible litt her også innimellom. :)

Lillel@m er 20 måneder nå og jeg innser at vi på tampen av sommeren plutselig har en 2-åring i hus. :dåne:

Jeg synes tiden går så fryktelig fort. Vet jeg har sagt det før, men det forandrer seg liksom ikke... :fnise:

L@mmet utvikler seg hele tiden og denne uka fant hun nye lekekamerater i naboguttene. Den ene er bare et halvt år eldre, og jeg synes det er litt gøy å se henne sammen med barn på hennes egen størrelse. Jeg sto ute og skravlet med pappaen til guttene og en annen nabodame da l@mmet verdensvant fulgte etter guttene inn i huset deres. Da hun kom ut igjen hadde hun funnet seg både en Mikke Mus bamse og kjeks. Kjeksen var det eldstemann som hadde funnet, men hun ble godt vartet opp. :fnise:

Føler at jeg kanskje må bli flinkere til å sosialisere henne sammen med nettopp barn på sin egen alder. Hun synes det er veldig stas med de store også, men det blir jo noe annet med de små... Er åpen barnehage i kommunen, så jeg tenkte jeg skulle prøve å gå der. Er jo ikke sikkert det er så små barn der heller, men det skader jo ikke å prøve det ut.

De siste dagene har det vært knallfint vær og vi er mye ute. L@mmet har oppdaget gleden med trampoline, men vi må ha ny beskyttelseskant på vår og det er det ingen butikker som har fått inn ennå.... :tunge1: Er av og til ledig på lekeplassen, men tør nesten ikke gå og sjekke for det blir skikkelig rabalder hvis det ikke er ledig. ;)

Sandkassen er også populær så nå har jeg handlet litt mer bøtter og spader slik at jeg slipper krangling om de. :laugh:

Ellers er det flere positive innslag i livet, men også noen jeg får mark av og aller helst skulle vært foruten... Å være så til de grader manipulerende og lite villig til å samarbeide er helt utrolig. :sinna:

Har også fått ryddet litt i hagen. Planen er å plante noen frukttrær, det har jeg bestandig hatt lyst på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt og se deg av og til @lfa, du er savnet! :klemmer:

Her har vi allerede en to-åring i hus, helt utrolig hvor fort tiden går :sjokk: Men veldig morsomt også, selv om alt "gjøre selv" kan være slitsomt innimellom for en noe utålmodig mor. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru Fomle: Koselig å se at deg her inne. :klemmer:

Trampolineproblematikken er løst. Kjøpte like godt ny siden det prismessig omtrent ble det samme. Mannen er på jobb så jeg måtte montere den og sikkerhetsnettet alene. L@mmet syntes jeg var forferdelig treg og var både sint og sur. T@ssen hadde ansvaret med å leke med henne, men det hadde ikke hun noen planer om. Hun skulle hoppe!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

- Neiiii, isse leggetid nåååå.... :grine:

Standard kveldscenario i det @lfonske hjem for tiden. Døgnet har for få timer til de små også. Å legge seg for natta er ikke kult i det hele tatt. Da tar man frem noen krokodilletårer og håper det skal gjøre susen... Noe det sjelden gjør, og når plan a ikke funker, tar man frem plan b som er "kose mamma". Det funker litt oftere. ;)

L@mmet har forresten erklært seg selv for "isse baby". Mammaen er ikke helt enig. :fnise:

Mammaen er også på jakt etter reisetrille. Det som i utgangspunktet skulle bli bilferie til Danmark, har endt opp med ferie til Portugal i stedet. :strix:

Gleder meg veldig, men vil ha en mindre og lettere trille til turen. Hadde TFK'en i Paris og så helt klart nytten av en mindre. Jungelen er derimot stor og jeg har ikke mindre enn 5 vogner på kanskje-listen. :dåne:

Må også nevne at det er mulig at L@mmet har arvet mammas shoppinggener og prøver seg titt og ofte med "søpe is?".

Og standard i butikken nå er:

- Hei! (til vilt fremmed menneske)

- Hei! (vilt fremmed menneske svarer som regel tilbake)

- Kem e det? (henvendt til meg?

- Det er en dame (eller eventuelt en mann hvis det er det)

- Hei dame!

Så hvis noen ser en dame med mørkt hår som triller handlekurv med ikke like mørkhåret jente, men veldig skravlete, så er det bare oss. :fnise:

Og når man først er inne på hår... blir L@mmet lysere i håret nå, vurderer jeg å henge på henne en lapp der det bekreftes at hun faktisk er min. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Beviset på at man ikke oppdaterer så ofte er når det står god jul litt lenger oppe på siden. :fnise:

Vurderer å skrive et annet sted, en blogg eller noe. Har ikke helt bestemt meg.

Har forøvrig kjøpt verdens dyreste stelleveske med verdens beste samvittighet. Den blir kjekk i ferien. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke ofte det skjer noe her nei. Alltid koselig å stikke innom når jeg ser det er nye innlegg.

Tenk at lillel@m snart er to år. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...