Gå til innhold

Jeg skal forsøke å komme i ketose.

Gjest Tjukka

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Tjukka
ÅNEEEI!

jeg drakk en farris med aspartam i går!!!! er alt ødelagt nå???????

Neida, det vil bare føre til at du får mark i rompa. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
svar nå ordntlig da:/ jeg er på ketose...

Aner ikke, jeg trodde ikke farris inneholdt aspertam.

Men sjekk med ketosestix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Farris er da helt greit å drikke.....

Skjønner ikke problemet?

Var nok bare et lite forumtroll.

Hei forresten Gjest M :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest-M-
Var nok bare et lite forumtroll.

Hei forresten Gjest M :vinke:

Hei tjukka....liker ikke å si det, altså.....ikke sikkert du er så tjukk lenger heller:))

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg falt av lasset, og takk Gud for det :fnise: Jeg gikk ned 4 kg og 9 cm rundt livet på 5 dager. Jeg var så møkkalei den maten jeg spiste, alt fettet, og jeg savnet frukt så inderlig!

Nå går jeg på Ingers rugbrød og speltbrød, jeg spiser sukker KUN på lørdag!! Og jeg har begynt å trene hardt 3 ganger i uka! :) Har ikke gått opp noenting, har klart å holde vekta!!! :)))

Denne kuren ga meg MASSE motivasjon! :)

Endret av NovaFlare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
Ja, jeg falt av lasset, og takk Gud for det :fnise: Jeg gikk ned 4 kg og 9 cm rundt livet på 5 dager. Jeg var så møkkalei den maten jeg spiste, alt fettet, og jeg savnet frukt så inderlig!

Nå går jeg på Ingers rugbrød og speltbrød, jeg spiser sukker KUN på lørdag!! Og jeg har begynt å trene hardt 3 ganger i uka! :) Har ikke gått opp noenting, har klart å holde vekta!!! :)))

Bra at kuren ga deg motivasjon, og at du klarer å fortsette med et sunt levesett. Det er jo det viktigste.

Tror det er viktig å huske på at denne dietten ikke passer for alle. Mange kan la seg friste av tanken på et veldig raskt vekttap, men som med alle andre dietter, innebærer den at man må avstå fra visse ting.

For meg var denne dietten virkelig redningen. Den passer min kroppskjemi og min livsstil perfekt. Da jeg hadde prøvd alt annet, og var i ferd med å innfinne meg med å være feit resten av livet, oppdaget jeg ketolysekuren.

Klarer ikke beskrive den følelsen det var da kiloene faktisk raste av, og jeg kunne kjøpe klær i vanlige størrelser igjen. For ikke å snakke om selvfølelsen og energien som tok seg voldsomt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Hei tjukka....liker ikke å si det, altså.....ikke sikkert du er så tjukk lenger heller:))

Hvordan går det med deg?

Joa, jeg driver da på ennå.

Må si jeg er lei denne måten nå, men må bare forsøke å endre innstilling til det.

I dag skal jeg lage is etter oppskrift fra lavkarbo.no

Så skal jeg steke opp noe nakkekoteletter som jeg kan maule på de neste dagene.

Om jeg har hatt noen videre vektnedgang utover de ca 5 kiloene vet jeg ikke. Jeg har nemlig spist et par poser baconcrips (store) den siste uka, så da har jeg garantert samlet opp en del vann pga alt saltet.

Men jeg har ikke gått opp, og det er iallefall en trøst.

Men jeg kan jo så klart ikke fortsette sånn i ukesvis hvis jeg ikke merker ytterligere nedgang.

Jeg har ikke noe problem med å få i meg fett, tar et par spiseskjeer med olivenolje før hvert måltid. Det er protein jeg sliter med å få i meg.

Men jeg får trøste meg med at den vektnedgangen jeg har hatt ikke har vært noe slit. Har bare vært at jeg er lei maten.

Litt av problemet er jo at jeg ikke er så glad i mat generelt sett. Er jo derfor jeg la på meg også, fordi jeg spiste for lite og knapt spiste fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
leste bare tidligere i forumet at aspertam kunne slå ut ketose..

*REDD*

farris bris pluss inneholder aspartam.

Aspartam har ingen innvirkning på ketosen. Derimot skal du holde deg unna kunstihe søtstoffer som slutter på -ol.....som f.eks sorbitol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NOVA!

jeg er på min 5 dag nå..men har IKKE gått ned 4 kg ihvertfall..så du er heldig..

kan du gi exempel på hvordan dagsmenyen din var?

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
Joa, jeg driver da på ennå.

Må si jeg er lei denne måten nå, men må bare forsøke å endre innstilling til det.

I dag skal jeg lage is etter oppskrift fra lavkarbo.no

Så skal jeg steke opp noe nakkekoteletter som jeg kan maule på de neste dagene.

Om jeg har hatt noen videre vektnedgang utover de ca 5 kiloene vet jeg ikke. Jeg har nemlig spist et par poser baconcrips (store) den siste uka, så da har jeg garantert samlet opp en del vann pga alt saltet.

Men jeg har ikke gått opp, og det er iallefall en trøst.

Men jeg kan jo så klart ikke fortsette sånn i ukesvis hvis jeg ikke merker ytterligere nedgang.

Jeg har ikke noe problem med å få i meg fett, tar et par spiseskjeer med olivenolje før hvert måltid. Det er protein jeg sliter med å få i meg.

Men jeg får trøste meg med at den vektnedgangen jeg har hatt ikke har vært noe slit. Har bare vært at jeg er lei maten.

Litt av problemet er jo at jeg ikke er så glad i mat generelt sett. Er jo derfor jeg la på meg også, fordi jeg spiste for lite og knapt spiste fett.

Hva spiser du på en vanlig dag? Kanskje det blir for ensformig det du spiser, og at det er derfor du går lei.

Jeg holdt jo på med dette i nesten 1 år, og ble ikke særlig matlei. Var opptatt av å fokusere på det jeg faktisk kunne spise, og ikke tenke på det jeg ikke kunne spise.

Hadde en periode hvor matlysten var mer eller mindre borte, men det gikk over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Hva spiser du på en vanlig dag? Kanskje det blir for ensformig det du spiser, og at det er derfor du går lei.

Jeg holdt jo på med dette i nesten 1 år, og ble ikke særlig matlei. Var opptatt av å fokusere på det jeg faktisk kunne spise, og ikke tenke på det jeg ikke kunne spise.

Hadde en periode hvor matlysten var mer eller mindre borte, men det gikk over.

Uff ja, jeg er nok for ensformig i kosten.

Om morgenen skjærer jeg opp en salat på 300 g. Rød paprika, stangselleri, agurk, purre og kinakål. Denne fordeler jeg utover måltidene i løpet av dagen. Det går helt greit å spise salaten, og jeg har på fetaost og olivenolje. Bruker også å ha i et eller to kokte egg + kokt skinke.

Eller jeg spiser omelett med to egg, bacon, jarlsbergost og purre + en halv tomat og litt agurk.

Så slenger jeg i meg enten mer kokt skinke eller spekeskinke sammen med ost og salat.

Eller jeg spiser kyllingfilet i fløtesaus sammen med litt grønnsaker.

Nå har jeg begynt å kjøpe varmrøkt makrell, og det går bra å spise.

Jeg har også en del vanlig laks (ikke den røkte) i fryseren. Kan ta opp det og spise med rømme og smør.

Er bortfallet av poteter, ris og pasta jeg synes er litt vanskelig, for ikke å snakke om frukt da. Men det er så rart å bare spise kjøtt og salat.

Også drikker jeg i overkant av to liter vann.

også er det jo litt vanskelig at jeg ikke kan spise saus heller. Å surre mat i fløte blir jo ikke det samme.

Jeg hadde nok ikke hatt så stort problem hvis jeg hadde vært glad i mat fra før, men det er jeg jo ikke. :sjenert:

Men jeg skal kjøpe meg avocado. Avocado og reker med rømmedressing er jo godt. Problemet med avocado, er at de som selges ikke er modne, så de må ligge på benken i dagesvis før de kan spises.

Er erstatning for poteter, ris og pasta jeg skulle hatt info om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest-M-
Uff ja, jeg er nok for ensformig i kosten.

Om morgenen skjærer jeg opp en salat på 300 g. Rød paprika, stangselleri, agurk, purre og kinakål. Denne fordeler jeg utover måltidene i løpet av dagen. Det går helt greit å spise salaten, og jeg har på fetaost og olivenolje. Bruker også å ha i et eller to kokte egg + kokt skinke.

Eller jeg spiser omelett med to egg, bacon, jarlsbergost og purre + en halv tomat og litt agurk.

Så slenger jeg i meg enten mer kokt skinke eller spekeskinke sammen med ost og salat.

Eller jeg spiser kyllingfilet i fløtesaus sammen med litt grønnsaker.

Nå har jeg begynt å kjøpe varmrøkt makrell, og det går bra å spise.

Jeg har også en del vanlig laks (ikke den røkte) i fryseren. Kan ta opp det og spise med rømme og smør.

Er bortfallet av poteter, ris og pasta jeg synes er litt vanskelig, for ikke å snakke om frukt da. Men det er så rart å bare spise kjøtt og salat.

Også drikker jeg i overkant av to liter vann.

også er det jo litt vanskelig at jeg ikke kan spise saus heller. Å surre mat i fløte blir jo ikke det samme.

Jeg hadde nok ikke hatt så stort problem hvis jeg hadde vært glad i mat fra før, men det er jeg jo ikke. :sjenert:

Men jeg skal kjøpe meg avocado. Avocado og reker med rømmedressing er jo godt. Problemet med avocado, er at de som selges ikke er modne, så de må ligge på benken i dagesvis før de kan spises.

Er erstatning for poteter, ris og pasta jeg skulle hatt info om.

Har du prøvd noen oppskrifter og tips fra lavkarbo.no? Jeg maktet ikke salat til frokost. Måtte ha en appetittvekker på morgenen, og da fikk jeg faktisk mer matlyst utover dagen også.

Smoothies er jo godt til frokost, syns jeg. Frisk smak og lettvint hvis man har dårlig tid.

Eggerøre og spekemat med rømme, isbergsalat og vårløk er kjempegodt som mellommåltid eller kveldsmat, syns jeg.

Sjømat av alle slag kan du jo spise, og kanskje burde du putte inn mer fisk i dietten din. Spesielt med tanke på variasjon.

Noen sauser kan du jo spise, som f.eks bernaise, bretagne kyllingsaus og hollandaise...altså smørbaserte sauser.

I ketolyseboka står det oppskrift på blomkålgrateng som er et godt alternativ til poteter, ris eller pasta. Jeg liker den godt. Ellers får du kjøpt blomkål-og brokkoligrateng ferdig i frysedisken i de fleste butikker.

Om du virkelig savner frukt, kan du spise littegrann, bare noen biter. Eller bær med vaniljekesam. Det er kjempegodt. Bland noen fruktbiter av frukt med lavtkarboinnhold, litt bær og kesam. Kjempegodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Har du prøvd noen oppskrifter og tips fra lavkarbo.no? Jeg maktet ikke salat til frokost. Måtte ha en appetittvekker på morgenen, og da fikk jeg faktisk mer matlyst utover dagen også.

Smoothies er jo godt til frokost, syns jeg. Frisk smak og lettvint hvis man har dårlig tid.

Eggerøre og spekemat med rømme, isbergsalat og vårløk er kjempegodt som mellommåltid eller kveldsmat, syns jeg.

Sjømat av alle slag kan du jo spise, og kanskje burde du putte inn mer fisk i dietten din. Spesielt med tanke på variasjon.

Noen sauser kan du jo spise, som f.eks bernaise, bretagne kyllingsaus og hollandaise...altså smørbaserte sauser.

I ketolyseboka står det oppskrift på blomkålgrateng som er et godt alternativ til poteter, ris eller pasta. Jeg liker den godt. Ellers får du kjøpt blomkål-og brokkoligrateng ferdig i frysedisken i de fleste butikker.

Om du virkelig savner frukt, kan du spise littegrann, bare noen biter. Eller bær med vaniljekesam. Det er kjempegodt. Bland noen fruktbiter av frukt med lavtkarboinnhold, litt bær og kesam. Kjempegodt.

Takk Gjest M

Jeg tror rett og slett jeg skal skrive ned noen mattips i ei bok og bruke den aktivt så jeg ikke blir så lei.

Nå har jeg lagd is med bakakakao, splenda, eggedosis og fløte.

Kanskje jeg burde sjekke om det finnes noen essenser jeg kan tilsette istedenfor kakao, så kan jeg variere mer.

Eggerøre er godt, det har du rett i - så da blir spekemat, eggerøre og rømme en av rettene jeg skal kose meg med fremover.

Har stekt opp fem nakkekoteletter nå, så da blir det enklere å ta seg en bit av det når jeg skal spise.

Men kan jeg spise litt frukt altså? Trodde at jeg ikke skulle ha noe hverken fruktsukker eller sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Aspartam har ingen innvirkning på ketosen. Derimot skal du holde deg unna kunstihe søtstoffer som slutter på -ol.....som f.eks sorbitol

Jo for noen kan aspartam slå de ut av ketose, men ikke alle. men det er ganske vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
Jo for noen kan aspartam slå de ut av ketose, men ikke alle. men det er ganske vanlig.

Ok, da tok jeg feil på den. For meg ga det ingen utslag med aspartam, men vi er jo forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...