Gå til innhold

Mazillas store dag, 01.08.09

Mazilla

Anbefalte innlegg

Hei Maz :)

:fnise: nye kallenavnet ditt :jepp:

innom for å gi en :klemmer: og si god helg :)

også skjønner jeg ikke helt at vi er skravlebøtter, forstår ikke det altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Maz :)

:fnise: nye kallenavnet ditt :jepp:

innom for å gi en :klemmer: og si god helg :)

også skjønner jeg ikke helt at vi er skravlebøtter, forstår ikke det altså :fnise:

Hei Mis! :fnise: God helg til deg og!! :klem:

:vinke:

Skulle bare si God Helg!! :sol:

Så koselig!! Ha en finfin helg du og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går formiddag hadde jeg en kjempekoselig bysleng med forloveren min. Først var vi på kafé og drakk kaffe og skravla. Så gikk vi litt og kikka i butikker og sånt, men ingen av oss kjøpte noen ting. Etter det spiste vi litt tapas og drakk hvitvin på uterestaurant i sola. Det var deilig det! Vi var ganske enige om at vi heller vil leve sånn hver dag enn å gå på jobb, men vi har vel ikke så mye valg... :sukk:

Uansett, hun har lest en sånn forloverbok, og har visst begynt så smått å tenke på utdrikningslaget! Jeg fikk beskjed om å skrive ei liste over folk jeg vil ha, så ikke hun inviterer alle jentene jeg er venn med på facebook f.eks... :ler:

I dag har jeg sett på bryllupsbilder fotografen "vår" tok i et bryllup for et par uker siden! Han hadde lagt de ut på nettet, kjempepraktisk! Bildene var fine de, det synes ihvertfall jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også laget ønskeliste over hvem jeg vil ha i utdrikningslaget :Nikke: er nok lurt det sånn at det ikke kommer folk som man "later" som man er venner med, men egentlig ikke liker :skratte:

Jeg har noen sånner jeg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også laget ønskeliste over hvem jeg vil ha i utdrikningslaget :Nikke: er nok lurt det sånn at det ikke kommer folk som man "later" som man er venner med, men egentlig ikke liker :skratte:

Jeg har noen sånner jeg... :sjenert:

:fnise: Det høres ut som folk det er likegreit å ikke ha der, ja! Jeg har også ei sånn, men der har jeg bl.a. vært invitert i bryllup, så jeg har vel ikke så mye valg annet enn å invitere ho... :sjenert::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sur: Siste nytt om min svigermorzilla: Vi må invitere vennene deres! Det er jo bare heeelt naturlig at M og F kommer i vårt bryllup! Han godeste prøvde seg med at det jo er foreldrenes venner, og ikke våre, men det ville de ikke høre på! De skulle betale ekstra for å få ha de der!

Jeg blir så utrolig frustrert! Ligg unna vår gjesteliste for ***! Han godeste har allerede fått "innvilga" alle sine søskenbarn med ektefeller, mens jeg bare skal ha to kusiner (hvorav ho ene er forlover...) og dropper en hel haug! Hvis vi da skal ha enda flere gjester synes jeg faktisk min familie har høyere prioritet enn vennene til min kommende svigermor!

Møtte de på gata i dag, og de hilste ikke engang. Kanskje ikke så rart, i og med at vi ikke kjenner hverandre... Har de virkelig noe å gjøre i vårt bryllup??

Skjønner ikke svigermor at et sted må grensa gå?? Vi kan ikke invitere alle de kjenner! Vi er faktisk oppe på rundt 70 gjester allerede!! :murvegg:

Synes dessuten det er ganske dårlig gjort av ho å trekke inn økonomi i den suppa... Hvis ho har tenkt å bruke pengene deres som pressmiddel skal vi få det koselig fremover! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er ny her i boka di, men nå leste jeg siste innlegget ditt her og fikk en skikkelig stein i magen.

Min samboer har vært gift før og foreløpig har svigermors kommentar til at vi skal gifte oss vært " øh, skulle nå det være nødvendig - for noe tøys, det kommer ikke til å vare likevel".

Jeg har derfor ikke innvolvert svigermor på noen som helst måte. Hun skal få en invitasjon når den tid kommer, men jeg gidder ikke diskutere noen planer med henne.

Men her om dagen var jeg oppom henne for å levere noe, og vi ble sittende å prate om alt mulig og hun begynte å snakke om hennes sønns forrige bryllup og sa:

"Jeg fikk beskjed om at jeg fikk betale hvis jeg ville at min familie skulle være med i bryllupet". Hun hater sin eks-svigerdatter som pesten og synes at dette var den ultimate fornærmelsen.

Når jeg da leste ditt innlegg her nå, så gikk det opp for meg at jeg risikerer å havne i samme situasjon som deg her nå. Min samboer har satt opp en liste over hvem han syns det er naturlig å invitere, og det er svært få familiemedlemmer der - selv om det faktisk finnes noen av hans mors venner. Men jeg tror nok at hans mor kan finne på å kreve at vi inviterer mer familie, selv om samboeren min ikke har noe som helst kontakt med dem og absolutt ingen interesse av å invitere dem.

Min svigermor har meget bestemte meninger, og finner alltid noe å kritisere, uansett hvor positivt og bra alt er....

Med kommentaren sin om bryllupet vårt har hun jo eksludert seg selv fra hele planleggingen, men hvis vi ikke involverer henne så kommer vi til å bli kritisert for det i evig tid....

Jeg ønsker deg all mulig lykke til og håper det ordner seg for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur: Siste nytt om min svigermorzilla: Vi må invitere vennene deres! Det er jo bare heeelt naturlig at M og F kommer i vårt bryllup! Han godeste prøvde seg med at det jo er foreldrenes venner, og ikke våre, men det ville de ikke høre på! De skulle betale ekstra for å få ha de der!

Jeg blir så utrolig frustrert! Ligg unna vår gjesteliste for ***! Han godeste har allerede fått "innvilga" alle sine søskenbarn med ektefeller, mens jeg bare skal ha to kusiner (hvorav ho ene er forlover...) og dropper en hel haug! Hvis vi da skal ha enda flere gjester synes jeg faktisk min familie har høyere prioritet enn vennene til min kommende svigermor!

Møtte de på gata i dag, og de hilste ikke engang. Kanskje ikke så rart, i og med at vi ikke kjenner hverandre... Har de virkelig noe å gjøre i vårt bryllup??

Skjønner ikke svigermor at et sted må grensa gå?? Vi kan ikke invitere alle de kjenner! Vi er faktisk oppe på rundt 70 gjester allerede!! :murvegg:

Synes dessuten det er ganske dårlig gjort av ho å trekke inn økonomi i den suppa... Hvis ho har tenkt å bruke pengene deres som pressmiddel skal vi få det koselig fremover! :roll:

:dåne: :dåne: :dåne: :dåne: :dåne:

... Jeg finner rett og slett ikke ord. Men jeg må bare si: Pass på så du ikke blir fullstendig overkjørt! Om du ikke nevner din motvilje kan det være du risikerer å måtte belage deg på at ting fortsetter på samme måte ... Uffameg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er ny her i boka di, men nå leste jeg siste innlegget ditt her og fikk en skikkelig stein i magen.

Min samboer har vært gift før og foreløpig har svigermors kommentar til at vi skal gifte oss vært " øh, skulle nå det være nødvendig - for noe tøys, det kommer ikke til å vare likevel".

Jeg har derfor ikke innvolvert svigermor på noen som helst måte. Hun skal få en invitasjon når den tid kommer, men jeg gidder ikke diskutere noen planer med henne.

Men her om dagen var jeg oppom henne for å levere noe, og vi ble sittende å prate om alt mulig og hun begynte å snakke om hennes sønns forrige bryllup og sa:

"Jeg fikk beskjed om at jeg fikk betale hvis jeg ville at min familie skulle være med i bryllupet". Hun hater sin eks-svigerdatter som pesten og synes at dette var den ultimate fornærmelsen.

Når jeg da leste ditt innlegg her nå, så gikk det opp for meg at jeg risikerer å havne i samme situasjon som deg her nå. Min samboer har satt opp en liste over hvem han syns det er naturlig å invitere, og det er svært få familiemedlemmer der - selv om det faktisk finnes noen av hans mors venner. Men jeg tror nok at hans mor kan finne på å kreve at vi inviterer mer familie, selv om samboeren min ikke har noe som helst kontakt med dem og absolutt ingen interesse av å invitere dem.

Min svigermor har meget bestemte meninger, og finner alltid noe å kritisere, uansett hvor positivt og bra alt er....

Med kommentaren sin om bryllupet vårt har hun jo eksludert seg selv fra hele planleggingen, men hvis vi ikke involverer henne så kommer vi til å bli kritisert for det i evig tid....

Jeg ønsker deg all mulig lykke til og håper det ordner seg for deg!

Velkommen til boka mi! Hyggelig med nye lesere, spesielt de som legger igjen spor etter seg! :) Høres ikke greit ut med din situasjon heller..! Kjenner meg igjen i det med å alltid finne noe å kritisere, sånn er min svigermor også! :sukk: Ante ikke at bryllupsplanlegging skulle ha negative sider før vi satte i gang! Masse lykke til til deg også! Det ordner seg nok for oss begge, forhåpentligvis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:dåne: :dåne: :dåne: :dåne: :dåne:

... Jeg finner rett og slett ikke ord. Men jeg må bare si: Pass på så du ikke blir fullstendig overkjørt! Om du ikke nevner din motvilje kan det være du risikerer å måtte belage deg på at ting fortsetter på samme måte ... Uffameg.

Ja, nå finner jeg meg ikke i det lenger! Problemet med akkurat denne situasjonen er at det var kun han godeste som var der da de hadde den praten, jeg var ute med ei venninne.. Jeg har altså ikke hørt det direkte fra svigermor, så det blir liksom ikke naturlig å ta det opp akkurat nå... Men tro meg, jeg kommer ikke til å la alt seile avsted så hun får oppleve sitt drømmebryllup med sine utvalgte gjester! :kjefte:

Takk igjen for støtte og gode råd! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim

Plutselig ble jeg veldig glad i min svigermor som ikke involverer seg i mer enn sønnens klær :dåne:

Jeg heier på Mazilla og alle andre i hennes situasjon

:duskedame: YOU GO GIRL :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: til deg mazilla! Ikke la svigermorzilla styre deg! Det er jo deres dag, og ikke hun som skal få sin drømmedag! Som Mim sier : YOU GO GIRL!!!! :hoppe::hoppe::hoppe:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok en prat med samboeren min om dette og han lovet at han skulle ordne det før det ble et problem!

*snille mannen min*

Det er ikke så lett å ta opp ting som har blitt sagt og gjort når man selv ikke har vært til stede! Jeg misunner deg virkelig ikke situasjonen. Håper noen kan få henne til å forstå at det er deres bryllup og ikke hennes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig ble jeg veldig glad i min svigermor som ikke involverer seg i mer enn sønnens klær :dåne:

Jeg heier på Mazilla og alle andre i hennes situasjon

:duskedame: YOU GO GIRL :duskedame:

:juhu: Noen heier på meg! :juhu: Da får jeg vel nesten prøve å få tatt det opp med ho, jeg kan jo ikke svikte fansen! :fnise:

:klemmer: til deg mazilla! Ikke la svigermorzilla styre deg! Det er jo deres dag, og ikke hun som skal få sin drømmedag! Som Mim sier : YOU GO GIRL!!!! :hoppe::hoppe::hoppe:

Så sant som det er sagt, dette er vår dag! Det skal jeg pinemeg se å få gjort ho oppmerksom på, for det virker som det er glemt... Takk for støtten! :)

Jeg tok en prat med samboeren min om dette og han lovet at han skulle ordne det før det ble et problem!

*snille mannen min*

Det er ikke så lett å ta opp ting som har blitt sagt og gjort når man selv ikke har vært til stede! Jeg misunner deg virkelig ikke situasjonen. Håper noen kan få henne til å forstå at det er deres bryllup og ikke hennes!

Ååh, snille mannen! :) Skulle ønske min også kunne gjort noe sånt, men han har litt for mye respekt for sin mor tror jeg... Han er vant til å bli overkjørt, for å si det sånn... Stakkars! Men jeg har funnet ut at hvis vi går via svigerfar bør det kunne bli en orden på det, for han er litt lettere å nå gjennom til! :)

Når er deres store dag forresten, msplum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Men jeg har funnet ut at hvis vi går via svigerfar bør det kunne bli en orden på det, for han er litt lettere å nå gjennom til! :)

Når er deres store dag forresten, msplum?

Aha! Svigerfar! Jeg har ikke en sånn en jeg, men håper din er en reddende engel :fnise:

Vår dag er 27.6.08 Lokalet er i boks så nå har jeg lite og ingenting å finne på egentlig før til neste år en gang. Det er nesten litt kjedelig. Eller jeg burde ha funnet på en lur måte å betale for gildet, men.... det ordnær sæ! :lur:

Når blir deres dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MAZILLA :hoppe: :hoppe: :hoppe:

er du her idag?

Jeg var innom en snartur før jobb... Kan ikke være kg-hore på den jobben jeg har nå, så jeg får pent holde meg unna i arbeidstida! :ler:

Aha! Svigerfar! Jeg har ikke en sånn en jeg, men håper din er en reddende engel :fnise:

Vår dag er 27.6.08 Lokalet er i boks så nå har jeg lite og ingenting å finne på egentlig før til neste år en gang. Det er nesten litt kjedelig. Eller jeg burde ha funnet på en lur måte å betale for gildet, men.... det ordnær sæ! :lur:

Når blir deres dag da?

1.august neste år! Det er jo etter deres dag, men jeg synes likevel det er masse å tenke på allerede jeg! Fargevalg/kombinasjoner, kjole, meny, gjesteliste osv! Kirke og lokaler er så godt som i boks heldigvis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.august neste år! Det er jo etter deres dag, men jeg synes likevel det er masse å tenke på allerede jeg! Fargevalg/kombinasjoner, kjole, meny, gjesteliste osv! Kirke og lokaler er så godt som i boks heldigvis! :)

Jeg har vel kanskje alt dette nenlunde i boks allerede. Det var så mye som falt på plass når vi fikk lokalet. Da ble på en måte hele stilen for festen lagt.

Vi skal ikke gifte oss i kirka, så det trenger vi ikke å tenke på.

Jeg kunne selvsagt begynt å gjøre noe med invitasjonene, men det er så altfor tidlig syns jeg.

Har du funnet kjole da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: kan ikke være her?? :riste: jeg får ta en prat med den nye arbeidsgiveren din å si at jeg er avhengig av deg så du må nesten få sitte på KG :fnise:

lalalaa alala allaaaaaaa!!!! hmmm....mulig jeg kjeder meg på jobb :klø:

:digge: hører på ipod på jobb, ikke dumt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...