Gå til innhold

Eg skal bli mamma!


Mirabella76

Anbefalte innlegg

Dette med babyklær har irritert meg også.. Finner veldig lite som kan passe til begge kjønn.. Og her har det vært to opphørssalg på babyklær, hvordan er det forventet at man skal styre unna det da, selv om man ikke vet hva det blir? Men, heldigvis, så har jeg ikke mindre enn fem venninner som skal ha på samme tid, så vi får bare bytte oss i mellom. Jeg må innrømme at jeg har kjøpt mest jenteklær... Skal på ul neste uke, og da får vi forhåpentligvis vite kjønnet:) Så kan jeg begynne å gi bort klær hehe.

Det er rart hvor sakte de siste ukene skal gå, når man har gått gravid så lenge, og syns at tiden ellers har gått fort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette med babyklær har irritert meg også.. Finner veldig lite som kan passe til begge kjønn.. Og her har det vært to opphørssalg på babyklær, hvordan er det forventet at man skal styre unna det da, selv om man ikke vet hva det blir? Men, heldigvis, så har jeg ikke mindre enn fem venninner som skal ha på samme tid, så vi får bare bytte oss i mellom. Jeg må innrømme at jeg har kjøpt mest jenteklær... Skal på ul neste uke, og da får vi forhåpentligvis vite kjønnet:) Så kan jeg begynne å gi bort klær hehe.

Det er rart hvor sakte de siste ukene skal gå, når man har gått gravid så lenge, og syns at tiden ellers har gått fort..

Veldig rart at det skal vera så vanskelig å få tak i nøytrale babyklede, når det er så mange som etterlyser det! Det er jo ganske mange som ikkje veit om dei ventar jente eller gutt. I tillegg er det veldig greit å kunne bruka dei same kleda dersom ein får fleire barn, også om dei ikkje er av same kjønn.

Høyrest jo greit ut å ha fleire venninner som skal ha barn omtrent på same tid som deg, slik at dåke kan bytta babyklede med kvarandre. ;) Blir spennande å sjå om dåke får vita kjønn på UL i neste veke! :)

Eg synst egentlig ikkje tida begynte å gå seint, før eg hadde passert 37 veker. For då visste eg at babyen var ferdig utvikla og klar til å koma ut - så då synst eg godt veslejenta kunne koma, sånn at mamma Mirabella slepper å bli så utålmodig! :fnise: Men skikkelig utålmodig blir eg nok først om eg må gå på overtid. Og no er det jo berre ei veke igjen til termin! :overrasket:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når blir veslejenta mi født?

TIPPELISTE:

Nótt: 5. november

Pysepus: 8. november

Knøttet: 9. november

Cerise: 11. november

pondusa: 11. november

Mamma1: 12. november

jente 79: 13. november

Cloudberry: 13. november

Ilja** : 14. november

Revenka: 14. november

Scheherazade: 15. november

dreia: 17. november

Monica85: 18. november

imli: 19. november

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

Jeg har funnet nøytrale babyklær i dag :lur: I hvitt og beige med stjerner på :nigo: name it tror jeg merket var - jeg syntes de hadde endel nøytralt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet nøytrale babyklær i dag :lur: I hvitt og beige med stjerner på :nigo: name it tror jeg merket var - jeg syntes de hadde endel nøytralt :)

Ikkje verst! ;) Eg har berre såvidt vore innom "Name it", så eg veit egentlig ikkje heilt kva dei har av babyklede der. Men veldig greit å vita om ein butikk der det er mulig å få tak i nøytrale babyklede. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har vært innom her :sjenert: Sikkert ca 35 uker siden :fnise: Jeg er ikke så flink til å holde følge i alle dagbøkene lenger.

Angående babyklær: For å være helt ærlig så synes jeg faktisk at det er mest fint til gutter. Selvfølgelig finnes det masse fine kjoler og slikt til jenter, men hvis man vil ha noe fint som ikke er kjole, så synes jeg det er så utrolig masse mer tøffe klær til gutter.

Merker du noe tegn på at det kan være fødsel på gang eller? Skjønner at tiden begynner å gå litt sakte nå. Jeg fødte 6 dager før termin, og da var jeg rimelig klar. Hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, tror man finner mest klær til den ungen man ikke har ;) Jeg synes nemlig det er mest fine jenteklær.

Synes mye av gutteklærne blir for tøffe - har ikke lyst til å kle bebisen min i dødninghoder og den slags...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dødninghoder synes ikke jeg heller er noe fint. Men det er masse fine gensre, vester, jakker og bukser. Har kjøpt i hvert fall tre bodyer og en jakke som egentlig var til gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte endel nøytrale klær til lillemannen slik at jeg kunne bruke dem hvis vi skulle få jente senere. Nå får vi det denne gangen da og angrer meg nesten litt, for jeg vil jo egentlig kjøpe BARE nye klær ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har vært innom her :sjenert: Sikkert ca 35 uker siden :fnise: Jeg er ikke så flink til å holde følge i alle dagbøkene lenger.

Angående babyklær: For å være helt ærlig så synes jeg faktisk at det er mest fint til gutter. Selvfølgelig finnes det masse fine kjoler og slikt til jenter, men hvis man vil ha noe fint som ikke er kjole, så synes jeg det er så utrolig masse mer tøffe klær til gutter.

Merker du noe tegn på at det kan være fødsel på gang eller? Skjønner at tiden begynner å gå litt sakte nå. Jeg fødte 6 dager før termin, og da var jeg rimelig klar. Hihi.

Ja, det var jammen lenge sidan sist! Kjekt at du tittar innom etter gammalt, Kykkelikokos! :klemmer:

Eg synst vel egentlig det er mest fine jenteklede, men så er eg også ekstra glad i sånne søte små jentebabyklede. :fnise: Men det er absolutt mykje fint til guttar også, det er eg heilt enig i! :Nikke:

Om eg merkar noko tegn til at det snart er fødsel på gang? Tja... Har vel egentlig ikkje merka noo som helst, før i går. Men i heile går følte eg at babyen låg og pressa nedover. Kanskje det som blir kalla nedpress? :vetikke: Men eg er ikkje heilt sikker på om det var det eg kjente. Det kan like godt vera bekkenet mitt som var litt ekstra dårlig i går. Då eg hadde lagt meg i går kveld, fekk eg også vondt heilt nederst i magen, og i bekkenet/symfysen. Er litt usikker på om det minna mest om vanlege magesmerter, om det var bekkensmerter, eller rett og slett menssmerter. Håpar jo på det siste! ;)

Det kan altså henda at eg endeleg har begynt å få nokon små tegn på at noko er på gang, men eg er som sagt ikkje heilt sikker. I dag føler eg meg iallfall heilt som vanleg igjen, så det spørs om det ikkje berre var kroppe min som prøvde å lura meg litt i går... Eg føler meg iallfall veldig klar for å få møta jenta mi no! :Nikke:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tror man finner mest klær til den ungen man ikke har ;) Jeg synes nemlig det er mest fine jenteklær.

Synes mye av gutteklærne blir for tøffe - har ikke lyst til å kle bebisen min i dødninghoder og den slags...

Må nok seia meg enig der, at eg finner mest fine jenteklede - sjølv om eg ventar jente. ;) Eg er også litt enig med deg i at ein del av guttekleda blir litt for "tøffe" etter min smak.

Dødninghoder synes ikke jeg heller er noe fint. Men det er masse fine gensre, vester, jakker og bukser. Har kjøpt i hvert fall tre bodyer og en jakke som egentlig var til gutt.

Dødninghovud er ikkje heilt min stil heller! :fnise: Men mykje anna fint, ja.

Jeg kjøpte endel nøytrale klær til lillemannen slik at jeg kunne bruke dem hvis vi skulle få jente senere. Nå får vi det denne gangen da og angrer meg nesten litt, for jeg vil jo egentlig kjøpe BARE nye klær ;)

Ja, det er vel litt sånn det er. ;) Eg har fått låna litt babyklede både av søstera og svigerinna mi, men eg kjem nok først og fremst til å bruka dei nye babykleda eg sjølv har kjøpt. :rolleyes: Det er liksom litt ekstra stas, og det er kun dei nye babykleda eg har vaska foreløpig. Men såklart, får eg bruk for noko av det eg har lånt, så finner eg det fram etter kvart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har eg nettopp kome heim frå svangerskapskontroll hos jordmor, og det gjekk veldig fint! :)

Alt ser fortsatt bra ut både med meg og den lille jenta i magen min! Blodtrykket mitt var fint, det same var urinprøven. Eg har ikkje noko ødem heller, men bekkenet plagar meg litt for tida. SF-målet mitt var fortsatt lavt, som forventa - men det hadde gått litt opp frå forrige kontroll. Så då reknar eg med at det er greit.

Hovudet til babyen var godt nede i bekkenet, og fortsatt festa, sa jordmora. Eg har følt at babyen har snudd litt på seg der inne i løpet av den siste veka, og det stemte. Før har ho leie med hovudet ned, rumpa på venstre side av magen, og beina til høgre. Ho låg no fortsatt med hovudet ned, men no låg ho med ryggen utover, og beina ut til kvar side. ;) Det var bra med bevegelse der inne, og fosterlyden var fin - så jordmora meinte at veslejenta mi hadde det veldig bra inne i magen min. :jepp:

Nevnte at eg hadde hatt litt ekstra bekkenplager/nedpressfølelse i går, i tillegg til magesmerter/menssmerter etter at eg hadde lagt meg om kvelden. Jordmora trudde det var eit tegn på at fødselen ikkje var langt unna! Ho synst faktisk det virka som om kroppen min var så klar, at ho trudde eg kom til å føda i løpet av veka! :overrasket: Klarar ikkje heilt å tru på at det kan stemma, men eg håpar jo såklart at jordmora mi har rett. :)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Så spennende :hoppe:

Håper jordmora di har rett, godt å slippe å gå over tida :)

Name it har mye fine barneklær ja. Jeg prøver å ikke kikke så mye, vi har fått så utrolig mye i gave i tillegg til at lillegutt arvet en del klær. En del venninner sier at de synes det er lettest å finne fine jenteklær når de skal ha gaver, men jeg synes det er mye fint til gutter også. :jepp: Har ikke vært dødninghode på så mye av det jeg har sett da. Synes det er mye disney figurer på klærne jeg, og det synes jeg er fint.

Lykke til når tida kommer :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...