Mirabella76 Skrevet 4. mars 2008 #1 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) EG ER GRAVID!!! :juhu: Dette er heilt uvirkelig, fantastisk og uventa! Eg er så utrulig glad og takknemlig. I går, dagen etter IKM, testa eg positivt! :-D Eg svei av ein digital CB-test, og det lyste "GRAVID" mot meg i displayet! Var likevel bekymra for at graviditeten allerede var på vei til å vera over, for tempen stupte i går (eg tempar). Spenninga var derfor veldig stor då eg tempa i dag tidleg, og mensen fortsatt ikkje hadde kome. Og til mi store glede, var tempen høg og fin i dag! Tok ein vanleg CB-test i dag - og med ein gang kom det fram eit klart og tydelig blått kryss. Så då var det ingen som helst tvil lenger: Eg er faktisk gravid! Kan jo presentera meg, for dei som ikkje kjenner meg frå før. Eg er 31 år gammal, og kjæresten min er 33. Eg har alltid ønskja meg min eigen store familie! Har vore klar for barn i årevis, men eg sleit litt med å få kjæresten min med på prøvinga. Men i fjor sommar klarte eg endelig å få han på gli. Me har vore prøvarar sidan juni / juli 2007. Vart gravid i min 5. aktive prøveperiode. Grunnen til at me ikkje har fått prøvd alle syklusane, er fordi kjæresten min jobbar i Nordsjøen, og ofte har vor vekke når eg har hatt eggløysing. Men no ser det endelig ut til at me skal bli foreldre! Eg har termin 9. november 2008, dagen etter bursdagen min! :-D Eg var forberedt på at prøvinga skulle ta mykje lenger tid enn den gjorde. I løpet av den tida eg og kjæresten min har vore prøvarar, har eg nemlig fått nokon lite oppmuntrande beskjedar frå gynekologen min. Ho har blant anna gitt meg diagnosen PCO, og ho meinar at eg sannsynlegvis også har endometriose i tillegg. Gynekologen min har også insistert på at eg har aldri eller svært sjelden eggløysing, til tross for at tempekurvane mine tyder på at eg har eggløysing kvar syklus (Men tempekurvane mine nekta ho å sjå på). Blir så sint på gynekologen min, som nesten heilt hadde klart å ta frå meg håpet om at eg skulle klara å bli gravid på eiga hand! Eg har hatt mange vonde og vanskelige dagar, fordi eg har vore redd for at eg aldri skulle klara å bli gravid. Synst det er merkelig at gynekologen min gir meg slike diagnosar sånn heilt uten vidare, uten å vera sikker på det. For hadde det stått så ille til med meg som gynekologen min har påstått, så hadde eg aldri klart å bli gravid såpass fort, og heilt uten hjelp! Det var meininga at eg skulle begynna på pergo i neste syklus, sidan sjansen liksom var så liten for at eg skulle klara å bli gravid uten hjelp. No er eg så lykkelig for at det klaffa før me kom så langt! Men no er eg iallfall gravid, og det er det aller beste og mest fantastiske som har hendt meg i heile mitt 31-årige liv! Kryssar alt eg har for at spiren held seg på plass heilt til november! Håpar det er mange som har lyst til å besøka graviditetsdagboka mi! Det er ei spennande tid eg går i møte. Endret 9. mars 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 4. mars 2008 #2 Del Skrevet 4. mars 2008 :juhu: Gratulerer med graviditetsdagbok! Jeg ble så glad da jeg leste at du var gravid. Dette er kjempemoro! Nå håper vi den lille spira klorer seg fast og at det kommer en frisk og perfekt baby i november! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 4. mars 2008 #3 Del Skrevet 4. mars 2008 Gratulerer så mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 4. mars 2008 #4 Del Skrevet 4. mars 2008 GRATULERER SÅ MYE!! Dere går en fantastisk tid i møte! Måtte du få et flott svangerskap!! Stor gratulerer klem fra shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 4. mars 2008 #5 Del Skrevet 4. mars 2008 Gratulere så masse!!! :-D Håper du får et flott svangerskap uten for mye plager og vondter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 4. mars 2008 #6 Del Skrevet 4. mars 2008 Gratulerer igjen, dette er jo bare fantastisk :-D Håper du får et flott svangerskap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 4. mars 2008 #7 Del Skrevet 4. mars 2008 Hvor langt på vei er du forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 4. mars 2008 #8 Del Skrevet 4. mars 2008 Kjempe masse gratulerer :juhu: :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 5. mars 2008 #9 Del Skrevet 5. mars 2008 Så flott Gratulerer så masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlamCat Skrevet 5. mars 2008 #10 Del Skrevet 5. mars 2008 GRATULERE SÅ MYE MIRABELLA76!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nå ble jeg glad!!! Så utrolig bra!!! Tenk siste mnd før pego og helt uten hjelp!!!! Jeg er så glad på dine vegne Krysser alle fingre og tær for at det går bra og spiren klorer seg fast. Og håper jeg kommer etter deg snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 5. mars 2008 #11 Del Skrevet 5. mars 2008 Gratulerer med spire i magen!! Håper den klorer seg fast i enda maaaange uker=)=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #12 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) :juhu: Gratulerer med graviditetsdagbok! Jeg ble så glad da jeg leste at du var gravid. Dette er kjempemoro! Nå håper vi den lille spira klorer seg fast og at det kommer en frisk og perfekt baby i november! Tusen takk for det, imli! Og velkommen som den aller første i graviditetsboka mi! Dette er utrulig moro, ja! Heilt ufattelig fantastisk. Det er ikkje få gangar i løpet av ein dag, at eg seier til meg sjølv: "Eg er gravid!" - og det høyrest like sprøtt ut kvar gang! Får jammen håpa og tru at spiren klorar seg godt fast heilt til november, ja! Gratulerer så mye! Tusen takk, og velkommen til graviditetsdagboka mi, Skrållan! GRATULERER SÅ MYE!! Dere går en fantastisk tid i møte! Måtte du få et flott svangerskap!! Stor gratulerer klem fra shy Mange takk, shy - og velkommen skal du vera i dagboka mi! Ingen tvil om at me går ei fantastisk tid i møte! Dette er så spennande, at eg ikkje har ord for det. Gratulere så masse!!! :-D Håper du får et flott svangerskap uten for mye plager og vondter. Tusen takk skal du ha, Scorpina! Og velkommen til dagboka mi! Får håpa svangerskapet ikkje blir altfor tøft, ja. Eg har iallfall minimalt med graviditetstegn (og ingen plager) foreløpig. Endret 5. mars 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 5. mars 2008 #13 Del Skrevet 5. mars 2008 Nå skal jeg følge med her:) Og igjen, gratulerer!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #14 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Gratulerer igjen, dette er jo bare fantastisk :-D Håper du får et flott svangerskap Tusen takk, linky - og velkommen til graviditetsdagboka mi! Ja, ingen tvil om at dette er fantastisk! Har aldri opplevd noko meir fantastisk eg, enn å bli gravid. Hvor langt på vei er du forresten? Ifølge Babyverden sin terminkalkulator, er eg 4+2 i dag. Men eg må innrømma at eg ikkje skjønnar heilt korleis terminen blir rekna ut. Første mensdag denne syklusen var 1. februar. Eg hadde sannsynlegvis eggløysing 15. februar. Så eg får det vel ikkje heilt til å stemma at eg skal vera 4+2 i dag - men kva veit vel eg? Kjempe masse gratulerer :juhu: :juhu: Mange takk for det, dinedama! Og velkommen skal du vera, her i dagboka mi! Så flott Gratulerer så masse! Tusen takk, lene - og velkommen til graviditetsboka mi! Endret 5. mars 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #15 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) GRATULERE SÅ MYE MIRABELLA76!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nå ble jeg glad!!! Så utrolig bra!!! Tenk siste mnd før pego og helt uten hjelp!!!! Jeg er så glad på dine vegne Krysser alle fingre og tær for at det går bra og spiren klorer seg fast. Og håper jeg kommer etter deg snart Så kjekt å sjå deg så glad på mine vegne, GlamCat - og tusen takk for gratulasjonar! Og så må eg jo få ønskja deg velkommen her i graviditetsdagboka mi! Det er virkelig heilt utrulig, det at eg klarte det i aller siste prøveperiode før eg skulle starta med pergo! Eg som var så bekymra for kva pergo skulle gjera med kroppen min, men eg trudde jo det var heilt nødvendig for at eg skulle ha ein sjanse til å bli gravid. Og så var det ikkje nødvendig likevel! Tenk, det hadde eg aldri fått vita, om eg ikkje hadde blitt gravid denne gangen - for då hadde eg trudd at det var pergoen som gjorde at eg vart gravid, dersom eg hadde blitt det. Har ein resept på 3 doble pergokurar, som eg ikkje har henta på apoteket enda. Eg har iallfall ikkje bruk for den no. Kryssar alt eg har for at du kjem etter meg snart! Gratulerer med spire i magen!! Håper den klorer seg fast i enda maaaange uker=)=) Tusen takk, Indo - og velkommen skal du vera her i dagboka mi! Ja, spiren får jammen meg klora seg godt fast - heilt til november! Nå skal jeg følge med her:) Og igjen, gratulerer!!!! Tusen takk for det, Nabodama! Og så må eg få ønskja deg velkommen til graviditetsdagboka mi! Ja, her er det berre til å begynna og følgja med! Endret 5. mars 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 5. mars 2008 #16 Del Skrevet 5. mars 2008 Du må skaffe deg ticker da Er så mye enklere å følge med på folk da! Var første dag i mensen din 1. februar, er du vel heller 4+6 eller noe sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 5. mars 2008 #17 Del Skrevet 5. mars 2008 Gratulerer så mye!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 5. mars 2008 #18 Del Skrevet 5. mars 2008 Gratulerer så utrolig mye, mirabella! :-D Må nesten gratulere deg her også, selv om jeg har gjort det i den andre dagboka di tidligere Så, hvordan føles det å være gravid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #19 Del Skrevet 5. mars 2008 Du må skaffe deg ticker da Er så mye enklere å følge med på folk da! Var første dag i mensen din 1. februar, er du vel heller 4+6 eller noe sånt? Ticker ja, det må eg jo ha meg såklart! Kan du fortelja meg korleis eg gjer det? Hmmm...rart at terminkalkulatoren på Babyverden meinar at eg er 4+2 i dag då. Skjønnar ingenting eg. Gratulerer så mye!!! Tusen takk for det, pondusa! Gratulerer så utrolig mye, mirabella! :-D Må nesten gratulere deg her også, selv om jeg har gjort det i den andre dagboka di tidligere Så, hvordan føles det å være gravid? Tusen takk, Knøttet! Korleis det følest å vera gravid? Heilt fantastisk! Men samtidig veldig rart og uvirkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 5. mars 2008 #20 Del Skrevet 5. mars 2008 GRATULERE Har sett deg her inne, men har ikke vært å titta i prøverdagboka di. Har lissom aldri vært opptatt av å prøve jeg så har aldri blitt til det Men nå har jeg da en ny å følge med på graviditetsfronten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå