Gå til innhold

Eg skal bli mamma!


Mirabella76

Anbefalte innlegg

Gleden over å være gravid kommer. Men for meg hang det veldig sammen med når jeg begynte å kjenne bevegelser og se at magen vokste. For å ikke snakke om når vi begynte med forberedelser til lillegutt kommer.

Heldigvis går det fortere etterhvert.

:klem:

Ja, gleda over å vera gravid kjem nok for fullt når kvalmen gir seg, magen veks, og babyen begynnar å sparka. :hjertesmil: No følest alt så uvirkelig. Eg føler meg berre dårlig, uten egentlig å ha noko "bevis" på at eg har eit levande lite vesen i magen min. Blir spennande å begynna med forberedelsar til babyen kjem!

:vinke:

Nei, hvis du ikke har fortalt det til alle på jobb skjønner jeg at du ikke kan be om å bli fritatt litt tyngre oppgaver... Men du kan jo alliere deg med de som vet det kanskje?

Huff, så kjedelig med den kvalmen! :troest: Kjenner til det der, har man ikke symptomer vil man ha det for å føle seg gravid, får man kvalme vil man ikke ha symptomer og så gleder man seg egentlig bare hele tiden til å kjenne seg ordentlig gravid. Bare vent til magen vokser og du kan kjenne lille babyen du, det er fantastisk! :rødme:

Trur dei fleste på jobben har fått vita at eg er gravid no, etter at eg har vore vekke frå jobb i 4 dagar pga kvalme. Eg sa til ei av dei på jobben som eg har fortalt det til, at ho fekk lov til å fortelja det til dei andre, dersom dei spurte kva som var grunnen til at eg var vekke frå jobb. Giddar ikkje å halda det hemmelig lenger, no når eg har begynt å bli dårlig. Då synst eg det er bedre at dei veit den ordentlige grunnen til at eg er vekke frå jobb, enn at dei skal gå rundt og lura på og spekulera i kva som feilar meg.

Gledar meg masse til magen veks, og eg begynnar å kjenna spark! :hjerter_rundt:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvalme og oppkast... :spy:

Akkurat det tror jeg må være det aller verste med å gå gravid? Håper du blir i bedre form snart!

Ha en strålende dag!!

No er kvalme og oppkast den einaste graviditetsplaga eg har hatt så langt. Men av alle vanlege graviditetsplager som finst, skulle det absolutt ikkje forundra meg om kvalme og oppkast er den kjipaste av alle saman! :spy: Akkkurat no er iallfall kvalme det siste eg ønskjer meg.

Ha ein fin dag, du og! :)

Hvordan er formen i dag? :klemmer:

Formen er heldigvis mykje bedre i dag. :) Etter å ha spydd opp alt eg har ete sidan lørdag, trengte eg virkelig ein slik dag som dette. Har vore kjempeslapp og svimmel, fordi eg har fått i meg minimalt med mat, og kasta opp så mykje. Men i dag er som sagt heldigvis formen bedre, så eg kryssar fingrane for at det varer!

Heisann Mirabella76

Håper formen er bedre, og håper i allefall at du er blant dem som slipper unna med bare noen uker med kvalme. Er du heldig, er det bare 2-3 uker igjen av det verste... :)

Lykke til med fortsettelsen. Det er mye hyggelig å glede seg til! Første gang du hører hjertelyden, første spark, første gang du/mannen kan kjenne babyen fra utsiden, for ikke å snakke om hvor morsomt det er å være mamma! :rødme:

:klemmer: til deg! Håper du får en bedre dag i morgen!

Formen er bedre, ja! :) Satsar på at kvalmen held seg vekke ei stund no, og at den er over for godt om ikkje så altfor mange vekene.

Det er nok mykje hyggelig å gleda seg til framover, ja! Heilt utrulig at eg skal bli mamma. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nurket får nok i seg det h*n trenger. Er ikke stort de skal ha nå i begynnelsen.

Kjedelig med sånt tull med fastlegen. ville nok vurdert å bytte ja... Greit å gjøre det med en gang, sånn at du kan holde seg til en under hele svangerskapet...

Ja, eg får virkelig håpa at nurket får i seg nok næring, og at det kun er meg det går ut over når eg ikkje får i meg mat! Får skynda meg å eta, no når eg føler meg litt bedre - så er eg iallfall sikker på at den lille i magen min får i seg noko. ;)

Etter å ha ringt fastlegen min igjen i dag, så vurderer eg ikkje lenger å bytta fastlege - eg har gjort det! :tommelopp: Har irritert meg lenge over alt tullet kvar gang eg skal til legen, og i dag fekk eg nok. Som sagt, så er det alltid så vanskelig å få time. Same kor akutt det er (som når eg f.eks hadde akutt UVI, og måtte ha tablettar så fort som mulig), så fekk eg ikkje koma til - og enda opp på legevakten. Og det er alltid slik at når eg endelig har klart å få ein legetime til slutt, så blir eg sitjande i 1-2 timar på venterommet før eg får koma inn. Og det skjer kvar gang! I tillegg har fastlegen min det alltid travelt, og lite tid til den enkelte pasient. Sjølv om ho er faglig dyktig, så synst eg ikkje det er bra nok likevel.

Som eg fortalte i går, så ringte eg legen min om morgonen i går, for å få ein time. Eg trengte ei sjukemelding, iallfall for dei dagane eg har vore vekke denne veka. Han som eg snakka med i telefonen då eg ringte, sa at han skulle sjekka om eg kunne få ein kveldstime i går, og ringa meg tilbake (sidan eg denne gangen sa at eg ville ha time raskt, og ikkje hadde lyst til venta så lenge). Men han ringte aldri tilbake! Så i dag tidleg ringte eg på nytt, og spurte kvifor eg ikkje hadde høyrt noko meir i går. Han svarte ikkje, berre mumla eitt eller anna, og eg høyrte at han rota i nokre papir. Så sa han at eg kunne koma på måndag! Måndag liksom, eg som egentlig skulle få time i går. :(

Eg sa at det synst eg var lenge til, for eg trengte sjukemelding no, og eg gjentok at eg synst det var dumt at han ikkje hadde ringt meg tilbake i går, slik han lovte at han skulle. Då svarte han surt at han vurderte det slik at det ikkje var noko som hasta. Men hallo, då måtte han jo ha sagt det med ein gang! Ikkje omtrent ha lovt meg ein kveldstime i går, men ikkje ringa tilbake - for så å plutselig seia at eg ikkje får time før på måndag, når eg ringer igjen i dag. :kjefte: Der og då bestemte eg meg for å skifta fastlege! Eg har fått nok av alt tullet kvar gang eg skal til legen.

Så eg fekk anbefalt ein annan fastlege her i Bergen, og så gjekk eg rett inn på nettet og bytta fastlege! ;)

:troest: Kvalme er noe herk... Håper det bedrer seg! Godt du har fått i deg litt mat :) Ikke bekymre deg for spiren, h*n får i seg det h*n trenger, selv om du var tynn før du ble gravid også. Det skal mye til før h*n ikke får nok næring :Nikke:

Du burde virkelig bytte fastlege, ja! Håper det ikke er alt for vanskelig å finne seg en ny, grei fastlege som har tid til deg.

Kvalmen er som sagt bedre i dag, og eg kryssar fingrane for at det varer! :jepp:

Godt å høyra at fosteret sannsynlegvis får i seg nok næring, til tross for at eg er kvalm og spyr!

Det gjekk veldig greit å bytta fastlege! Veldig enkelt å ordna - så no er eg fornøyd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på ein ting. Når eg bytta fastlege i dag, såg eg plutselig at eg først står oppført på listene til den nye fastlegen min, frå 1. mai 2008. Er det slik at når ein byttar fastlege, gjeld det alltid frå og med den 1. i ein ny månad? Var ikkje klar over det, eg.

Det som er litt kjipt, er at då kan eg ikkje ringa og bestilla time til første svangerskapskontroll før 1. mai. Då er eg vel i veke 13 trur eg, og det er jo heller ikkje sikkert at den nye fastlegen min har ledig time den veka. Det betyr at eg ikkje kjem til å få min første svangerskapskontroll før i veke 13-14, og det er jo litt seint. Skulle egentlig hatt min første svangerskapskontroll i veke 12.

Eg vil ikkje ta første svangerskapskontroll hos den gamle fastlegen min. For det første vil eg ikkje gå til henne meir, og for det andre vil eg ha alle svangerskapskontrollane hos same lege. Kva gjer eg no?

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det gikk greit å skifte fastlege...

Du skal jo tross alt følges opp framover... Dette hørtes ganske uutholdelig ut :-D

Så bra at kvalmen er bedre også. Får håpe du blir fort ferdig med det. Så kommer det andre etterhvert...

En tålmodighetsprøve dette å gå gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring din nye fastlege og hør hva de sier :Nikke:

Er ingen stor fare om du ikke får første kontroll akkurat i uke 12. Er ikke så mye de sjekker da uansett... Men kan jo hende de kan ta deg inn før likevel.

Uansett kan du vel få bestilt time nå, selv om timen da blir etter 1. mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at det gikk greit å skifte fastlege...

Du skal jo tross alt følges opp framover... Dette hørtes ganske uutholdelig ut :-D

Så bra at kvalmen er bedre også. Får håpe du blir fort ferdig med det. Så kommer det andre etterhvert...

En tålmodighetsprøve dette å gå gravid...

Veldig godt å endelig ha fått bytta fastlege! :) Har tenkt på det lenge, men episoden i dag gjorde jo at eg fekk fingen ut og fekk ordna det med ein gang. Så det var kanskje ikkje så dumt likevel, at eg møtte på han kjipe mannen i telefonen i dag. :fnise:

Heilt klart ein tålmodighetsprøve å gå gravid! Det merkar eg godt allerede. Men om kvalmen held seg unna ei stund no, så går forhåpentligvis tida litt fortare. :jepp:

Ring din nye fastlege og hør hva de sier :Nikke:

Er ingen stor fare om du ikke får første kontroll akkurat i uke 12. Er ikke så mye de sjekker da uansett... Men kan jo hende de kan ta deg inn før likevel.

Uansett kan du vel få bestilt time nå, selv om timen da blir etter 1. mai.

Trur du eg kan ringa til den nye fastlegen min, og bestilla time allerede no? Var sikker på at eg måtte venta til 1. mai med å ringa. Men det kan jo henda det går bra, så lenge eg ikkje får time før den datoen?

Nei, det er vel sikkert ingen krise om eg er litt over veke 12, før eg får min første svangerskapskontroll.

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo allerede vært på en UL og sett at alt står bra til. Alt som du skal gjøre hos legen i uke 12 er ikke noe problem om blir gjort litt seinere. Er vel bare noen blodprøver og utfylling av helsekortet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. i måneden er dato for "omregistrering" ja, det er bare slik det er. Men ring og forklar situasjonen du, og hør hva de sier. Og som Mocca sier, det er ikke så mye som skjer egentlig, det mest konkrete var måling av blodprosent.

Hvis ikke kan du jo ta kontakt med en jordmor, du kan jo velge å bare bli fulgt opp av jordmor dersom du syns det høres bedre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur du eg kan ringa til den nye fastlegen min, og bestilla time allerede no? Var sikker på at eg måtte venta til 1. mai med å ringa. Men det kan jo henda det går bra, så lenge eg ikkje får time før den datoen?

Kan ikke skjønne at det skulle være noe stort problem. Ellers går det også an å ta første timen hos jordmor ja.

Men spørs om hun kan ta blodprøvene...

Uansett ingen krise om det blir uke 13 eller 14 før du får første kontroll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du fikk skiftet fastlege! :-D

Angående om du får kommet til den nye før 1. mai eller ikke så aner jeg rett og slett ikke... Det er vanlig at byttet gjelder fra 1. i hver månede ja :Nikke: Jeg ville ringt det nye legekontoret og spurt jeg, forhåpentligvis er de ikke såå strenge på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Æsj, nå tror jeg kvalmen har begynt hos meg også. Hvor ble det av de dagene hvor jeg lette etter symptomer ;)

Heldig du er som merker bedring i kvalmen. Kjekt å få byttet fastlege. En mindre ting å beskymre deg for. Veldig viktig og ha en god dialog med legen sin og at de faktisk har tid til deg.

God helg!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo allerede vært på en UL og sett at alt står bra til. Alt som du skal gjøre hos legen i uke 12 er ikke noe problem om blir gjort litt seinere. Er vel bare noen blodprøver og utfylling av helsekortet..

Du har sikkert rett i det. Eg har jo vore på UL allerede, så då går det nok heilt fint om eg er litt over veke 12 ved min første svangerskapskontroll.

1. i måneden er dato for "omregistrering" ja, det er bare slik det er. Men ring og forklar situasjonen du, og hør hva de sier. Og som Mocca sier, det er ikke så mye som skjer egentlig, det mest konkrete var måling av blodprosent.

Hvis ikke kan du jo ta kontakt med en jordmor, du kan jo velge å bare bli fulgt opp av jordmor dersom du syns det høres bedre ut.

Var ikkje klar over det eg, at det var slik - men eg har jo skjønt det no. ;) Kan jo ta ein telefon til legekontoret når eg nærmar meg veke 12 ja, og høyra kva dei seier.

Jordmor har eg allerede fått, men eg skal ikkje dit før 19. mai - og det er jo ei stund til enda.

Kan ikke skjønne at det skulle være noe stort problem. Ellers går det også an å ta første timen hos jordmor ja.

Men spørs om hun kan ta blodprøvene...

Uansett ingen krise om det blir uke 13 eller 14 før du får første kontroll

Når eg skal til jordmor er eg godt over veke 12, så det blir nok ikkje aktuelt å ta første kontroll der. Dessuten er det vel som du seier, ein del blodprøvar som må takast på første svangerskapskontroll - og det er nok legen sin jobb.

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra du fikk skiftet fastlege! :-D

Angående om du får kommet til den nye før 1. mai eller ikke så aner jeg rett og slett ikke... Det er vanlig at byttet gjelder fra 1. i hver månede ja :Nikke: Jeg ville ringt det nye legekontoret og spurt jeg, forhåpentligvis er de ikke såå strenge på det.

Var overraskande enkelt å skifta fastlege, og veldig godt at det er gjort. :)

Bytte av fastlege gjeld nok frå den 1. i kvar månad, ja.

Æsj, nå tror jeg kvalmen har begynt hos meg også. Hvor ble det av de dagene hvor jeg lette etter symptomer ;)

Heldig du er som merker bedring i kvalmen. Kjekt å få byttet fastlege. En mindre ting å beskymre deg for. Veldig viktig og ha en god dialog med legen sin og at de faktisk har tid til deg.

God helg!! :klem:

Slik tenkte eg også når kvalmen kom for fullt! ;) Og no sit eg jammen her og tenker "Hjelp, kor har kvalmen blitt av?" :dåne:

Det er faktisk veldig stor bedring i kvalmen min. Skjønnar ingenting eg. Eg som var så kvalm heile tida, at eg kasta opp alt eg åt i 4-5 dagar, og følte meg slapp og elendig. Og no er eg plutselig heilt fin igjen! :overrasket: I dag har eg vore på jobb igjen, og det gjekk veldig bra. Har ikkje vore småkvalm og uggen eingang, men har følt meg heilt fin.

Eg tenkte først at det var kjempepositivt, for det var grusomt å kasta opp så mykje og vera så kvalm heile tida. Men etter å ha fått ein del kommentarar om at det heilt sikkert er omgangssjuke eg har hatt, for viss eg først har vore så dårlig pga svangerskapskvalme i mange dagar, så er det usannsynlig at eg skal vera heilt bra igjen i dag. Men eg veit at eg ikkje har hatt omgangssjuke. :( Det har eg hatt mange gangar før, og det er annleis og varer ikkje så lenge. Når eg har omgangssjuke spyr eg i eitt ei natt eller ein dag, og så er det slutt på oppkast. Så har eg vanlegvis ein dag etterpå der eg føler meg slapp, og kanskje har litt feber og hovudverk. Og så er det over for godt. Slik eg har vore kvalm no, har ingenting med omgangssjuke å gjera. Begynte jo med at eg var småuggen/kvalm om ettermiddagen/kvelden i nokre dagar forrige veke. Så begynte eg å kasta opp alt eg åt i 4-5 dagar. Men eg hadde ingen feber eller hovudverk, kun kvalme og oppkast. Ja, og så var eg jo slapp og svimmel dagen etter at spyinga tok slutt.

Det er forhåpentligvis ingenting å bekymra seg for, sjølv om eg blir litt stressa av å lura på kvifor kvalmen plutselig er heilt vekke igjen. Er det normalt at det kan skje, når svangerskapskvalmen først har kome for fullt? Eg har liksom fått inntrykk av at viss ein først har begynt å bli kvalm, så er ein plaga med kvalme kvar dag heilt til ein har passert veke 12 eller meir. Men kanskje det ikkje nødvendigvis alltid er slik? Kva veit vel eg...

Riktig god helg til deg og! :klem:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det med kvalme er så individuelt tror jeg... Selv var jeg jo kvalm fra søndag til onsdag-torsdag i uke 6 (om jeg ikke husker helt feil) og etter det har jeg ikke vært kvalm, bare ekstremt svimmel i en eller annen uke etter uke 12 :klø:

Nå er det mulig at jeg bare hadde omgangssyken den lille uka jeg var kvalm, det vet jeg jo ikke, men rart om jeg skulle få det akkurat den uka flest blir kvalm også :sjenert:

Ha en god helg! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 10 uker i går :hoppe:

Dette går unna :-D

Tenk ikke lenge til 12 uker er passert nå :-D

Nå var jeg aldri spesielt kvalm. Men en ting har jeg skjønt når det gjelder graviditeter... Ingen er like!!!

ikke bry deg om sånne kommentarer, du vil få mye meninger om det meste framover... Langt fra alt er verdt å høre på...

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du blir aldri fornøyd du! :ler:

Angående kvalme så var jeg utrolig dårlig på tirsdag og onsdag, dårlig på torsdag, småkvalm og slapp i går og OK i dag. Var hos legen på torsdag, og hun også mente det godt kan være omgangssyke, går mye i Bergen nå. Det var visst ikke vanlig at det kom så pass brått, og forsvant så fort, mer eller mindre. Det står svangerskapskvalme på sykemeldingen min, men det var ikke sikkert som sagt. Det samme sa min legesvigerinne. ;) Hadde omgangssyke i januar en gang, og det var mer "vanlig" omgangsyke, veldig dårlig en kveld, så ga det seg. Likevel heller jeg mot at det kan godt ha vært omgangssyke nå også. Samboer ble ikke dårlig noen av gangene. Uansett, det er jo det beste om det var omgangssyke, for så kvalm hadde jeg ikke orket å være fire uker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det med kvalme er så individuelt tror jeg... Selv var jeg jo kvalm fra søndag til onsdag-torsdag i uke 6 (om jeg ikke husker helt feil) og etter det har jeg ikke vært kvalm, bare ekstremt svimmel i en eller annen uke etter uke 12 :klø:

Nå er det mulig at jeg bare hadde omgangssyken den lille uka jeg var kvalm, det vet jeg jo ikke, men rart om jeg skulle få det akkurat den uka flest blir kvalm også :sjenert:

Ha en god helg! :-D

Det er nok veldig individuelt, ja. Men eg synst berre det er så rart at eg kunne vera så ekstremt dårlig i nesten ei veke, og så er kvalmen plutselig heilt vekke igjen.

Eg nektar å tru at det var omgangssjuke eg hadde. Eg har hatt min del av omgangssjuke opp gjennom åra, og eg har enda til gode å oppleva at eg spyr meir enn ein dag eller ei natt. Det har faktisk aldri skjedd! Så at eg pluselig skulle få ei så langvarig omgangssjuke akkurat no når eg er gravid, og midt i den tida når det er vanlig å vera kvalm - det trur eg berre ikkje at er mulig. Men det er ufattelig rart at kvalmen gjekk heilt over igjen, etter at eg først var skikkelig elendig i så mange dagar.

Håpar du har hatt ei fin helg! :)

:hoppe: for 10 uker i går :hoppe:

Dette går unna :-D

Tenk ikke lenge til 12 uker er passert nå :-D

Nå var jeg aldri spesielt kvalm. Men en ting har jeg skjønt når det gjelder graviditeter... Ingen er like!!!

ikke bry deg om sånne kommentarer, du vil få mye meninger om det meste framover... Langt fra alt er verdt å høre på...

Ha en fin dag :klem:

Ja, tenk 10 veker er passert allerede! :hoppe: Det er jammen ikkje lenge til veke 12 no, nei. Håpar så intenst at alt er i orden, når eg skal på min første svangerskapskontroll. Eg blir jo heilt tullerusk av desse graviditetssymptoma mine som kjem og forsvinner igjen, akkurat som det passar dei. :roll:

Ingen er like nei, det er iallfall heilt sikkert! Eg har jo stort sett mangla alt som finst av graviditetssymptom (utenom den ekstreme kvalmen i ei vekes tid), mens andre har "tusenvis" av symptom allerede før dei har testa positivt! Jammen ikkje lett å vita kva som er normalt for akkurat meg, når eg aldri har vore gravid før. Det beste er nok sikkert å slappa av og ikkje bekymra seg unødig, sjølv om det ikkje alltid er like enkelt. ;)

Ha ein fin dag du og! :)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir aldri fornøyd du! :ler:

Angående kvalme så var jeg utrolig dårlig på tirsdag og onsdag, dårlig på torsdag, småkvalm og slapp i går og OK i dag. Var hos legen på torsdag, og hun også mente det godt kan være omgangssyke, går mye i Bergen nå. Det var visst ikke vanlig at det kom så pass brått, og forsvant så fort, mer eller mindre. Det står svangerskapskvalme på sykemeldingen min, men det var ikke sikkert som sagt. Det samme sa min legesvigerinne. ;) Hadde omgangssyke i januar en gang, og det var mer "vanlig" omgangsyke, veldig dårlig en kveld, så ga det seg. Likevel heller jeg mot at det kan godt ha vært omgangssyke nå også. Samboer ble ikke dårlig noen av gangene. Uansett, det er jo det beste om det var omgangssyke, for så kvalm hadde jeg ikke orket å være fire uker til.

Det er nok ikkje så enkelt å gjera meg forøyd, nei. :fnise:

Så legen din meinte at du hadde hatt omgangssjuke altså? Det må eg seia at eg synst høyrest veldig rart ut. Greit nok at det sikkert går mykje slikt i Bergen no, men har du tidlegare hatt omgangssjuke med oppkast som har vart over fleire dagar? Det har aldri eg hatt.

Blir litt bekymra når du skriver at legen din og legesvigerinna di har sagt at det ikkje er vanlig at svangerskapskvalme kjem så brått, og forsvinner så fort. For eg er jo heilt sikker på at det var svangerskapsvalme eg hadde! Så no blir eg litt redd for at noko er gale, sidan kvalmen plutselig forsvant igjen. :( Nei huff, no må eg ikkje vera så pessimistisk. Forhåpentligvis er alt i orden med den lille spiren min, sjølv om den ekstreme kvalmen min plutselig er vekke igjen like fort som den kom.

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikkje så enkelt å gjera meg forøyd, nei. :fnise:

Så legen din meinte at du hadde hatt omgangssjuke altså? Det må eg seia at eg synst høyrest veldig rart ut. Greit nok at det sikkert går mykje slikt i Bergen no, men har du tidlegare hatt omgangssjuke med oppkast som har vart over fleire dagar? Det har aldri eg hatt.

Blir litt bekymra når du skriver at legen din og legesvigerinna di har sagt at det ikkje er vanlig at svangerskapskvalme kjem så brått, og forsvinner så fort. For eg er jo heilt sikker på at det var svangerskapsvalme eg hadde! Så no blir eg litt redd for at noko er gale, sidan kvalmen plutselig forsvant igjen. :( Nei huff, no må eg ikkje vera så pessimistisk. Forhåpentligvis er alt i orden med den lille spiren min, sjølv om den ekstreme kvalmen min plutselig er vekke igjen like fort som den kom.

Tror ikke du trenger å bekymre deg så mye. :klem: Angående at kvalmen min forsvant, trekker jeg tilbake alt det, for i dag har jeg vært usannsynlig dårlig, først for en times tid siden jeg har klart å gjort noe. Og fordi om det ikke er vanlig, så er det jo ikke dermed sagt at det aldri skjer! :)

Jeg har heller aldri hatt omgangssyke over flere dager nei, men tenkte at jeg ikke helst visste hva alle disse hormonene måtte finne på å gjøre med meg, kan jo være at det er annerledes når man er gravid?

Nei, jeg vet ikke jeg, men du må ikke bekymre deg så mye, det er bedre å prøve å slappe av, og heller ta eventuelle problemer når de kommer, enn å ta alle sorgene på forskudd. Det blir man iallfall sliten av. :) (Lettere sagt enn gjort, dog)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...