Gå til innhold

Eg skal bli mamma!


Mirabella76

Anbefalte innlegg

Dette syns jeg du gjør utrolig dumt i, å nekte han å ta permisjon. Du sier han ikke er noen familiemann, men det er jo du som hindrer han. Nettopp på denne måten vil han bli det, han vil få god kontakt med barnet sitt og vil se hva som er å gjøre i hus og hjem angående det å gå hjemme.

Jeg syns det er superego av deg å si at han ikke egner seg som hjemmeværende, er du en kontrollfreak? Tørr du ikke slippe babyen din (siden det var du som ønsket deg barn som du skriver) alene med han?

Dette høres ikke bra ut og jeg ble sjokkert over det du skriver. At han er villig til å ta et slikt ansvar er jo supert!

Eg blir heilt matt av å lesa innlegga dine her i dagboka mi, lissi32! Det mest frustrerande eg veit er når fremmande personar som aldri har skreve i dagboka mi før, plutselig dukkar opp og skriv masse teite innlegg. Dette skal vera ei hyggelig graviditetsdagbok, og du bidrar ikkje akkurat til at det blir det, med innlegga dine. Eg er ingen kontrollfreak nei, men det virkar det som om du er!!!

Det irriterar meg at du uttaler deg om noko du tydeligvis ikkje har peiling på. Det er ikkje sånn at eg er ein grusom person som vil ha ungen for meg sjølv, og som nektar kjæresten min å vera familiemann. Eg kunne heller ikkje ha nekta kjæresten min å ha tatt halve permisjonen om han hadde insistert på det, men eg synst det ville ha vore utrulig dumt om han krevde å få halve permisjonen.

Grunnen er på ingen måte at eg vil nekta han å ta seg av barnet vårt. Det er ingenting eg håpar og ønskjer meir, enn at kjæresten min skal bli ein god far! Det er berre det at kjæresten min allerede har så utrulig mykje fri i den jobben han har (2 veker på jobb, og 4 veker fri). Det betyr at eg og kjæresten min vil få veldig mykje tid saman med barnet vårt begge to, om eg tar heile permisjonen. Eg derimot har ein heildagsjobb frå månadag til fredag kvar veke. Og om eg skal jobba fullt etter eit halvt år, får eg lite tid til barnet vårt (og eg er den som ammar, så det blir mykje styr då). Dessuten tener kjæresten min 3 gangar meir enn meg, og me vil derfor koma dårligare ut økonomisk om kjæresten min tar halve permisjonen. Så alt tilseier at det beste er at eg tar heile permisjonen! Det at kjæresten min i tillegg brukte argumentet med at han ville ha halve permisjonen fordi han ville ha meir fri (og ikkje fordi han ville vera saman med barnet vårt), provoserte meg også - fordi eg meinar at det ikkje er ein god nok grunn for å ønskja ha halve permisjonen.

Dette er forresten ikkje nokon problemstilling lenger. Då eg og kjæresten min kom inn på temaet nokre veker etter denne diskusjonen, så sa kjæresten min at eg såklart skulle få hovudpermisjonen! Han hadde aldri meint at han skulle ha halve permisjonen, han hadde berre sagt det for å sjå korleis eg reagerte. Kjæresten min elskar nemlig å lura meg, for han veit at eg er så ekstremt lettlurt. For kjæresten min var sjølvsagt heilt enig i at det beste var at eg tok hovudpermisjonen!

Når det gjeld det med at kjæresten min ikkje er nokon familiemann, så er det han sjølv som seier det! Eg anar ingenting om korleis kjæresten min vil bli som pappa. Men argumentet han i årevis har brukt for å utsetja prøvinga, er at han ikkje er nokon familiemann. Så det er hans ord, ikkje mine!

Har du lest andre innlegg i denne eller noen av de andre dagbøkene til Mirabella eller? :klø:

Ho påstår at ho har det, men det virkar ikkje akkurat sånn. :fnise:

Ja ganske mye. Jeg vet han er kristen og liker drikke, at de ikke bor sammen enda osv osv... Men å frata mannen muligheten til å være hjemme med sitt eget barn er kjempedumt.

Det er ikke bare Mirabella som får barn, de er to om det, hun må ikke glemme det og la han få lov å ta sin del.

Å bestemme på forhånd at han ikke er en familiemann går ikke ann. Han må få lov å være med på dette! Mange menn forandrer seg totalt når de får barn.

Jeg mener for hennes del vil hun få det vanvittig bra med å la han skjønne hvor mye jobb det er med hus og hjem og barn. Skal de ha 4-6 barn så bør hun la han slippe til. Det er for mye jobb for en person. Virker nesten på meg som det er barna som er viktigst her. Mannen er bare til for produksjon. Nesten blitt en besettelse når man vil ha 6 barn men faren er ingen familiemann. :kaffe:

Viser til svaret mitt på ditt forrige innlegg, for eg giddar ikkje å gjenta alt på nytt.

Og så må eg berre få kommentera at det er tvilsomt om det blir 4-6 barn på oss. Eg er tross alt 31 år allerede, så tvilar rett og slett på at eg har tid til det.

Kjæresten min berre til for produksjon, du liksom! Heilt latterlig at du kjem med slike påstandar. Eg hadde aldri fått barn med ein mann eg ikkje var glad i og hadde følelsar for. Du er jammen ikkje heilt god du...

Nå jobber kjæresten til Mirabella i Nordsjøen da... Så han får dermed ganske mye tid hjemme uansett i forhold til en som jobber hver dag.

Er enig med deg at det er en fordel at menn tar mer av permisjonen. Men synes det er greit at Mirabella vil ha hoveddelen av permisjonen...

Med amming og annet som skal til så krever det en del å få kabalen til å gå opp hvis far skal ta hoveddelen...

Du har skjønt det, du! :)

Joda jeg skjønner det praktiske rundt dette, men å bestemme på forhånd at han ikke er bra nok til jobben syns jeg var trist å lese da mange forandrer seg totalt da de får barn. Men om han jobber i nordsjøen så er det jo ikke så mange perioder han egentlig må ta fri da, og kanskje han tjener nok likevel til at dette blir mulig? Jeg vet ikke, bare syns det hørtes urettferdig ut. Man skal lete lenge etter de mannfolka som frivillig vil gå hjemme med hus og barn.

Dette har absolutt ingenting med at kjæresten min ikkje er bra nok til jobben med å vera heime med barn. Ellers viser eg fortsatt til det første svaret mitt.

Heilt til slutt vil eg berre seia til deg at dersom du ikkje har noko positivt å seia, så kan du heller la vera å skriva i dagboka mi. Eg blir rett og slett i dårlig humør av innlegga dine.

Så vidt jeg forstod fra det aktuelle innlegget til Mirabella, så var mye av motivasjonen til kjæresten for å være hjemme begrunnet i at det skulle være deilig med "fri" så lenge. Det er vel ikke det beste utgangspunktet.

Jeg er imidlertid veldig enig i at det er viktig å slippe til mannen. Mange mammaer har vel litt problemer med dette, da de ikke synes det han gjør er godt nok, fordi ting ikke gjøres akkurat slik de selv ville gjort. (Mye mulig jeg blir en slik mor selv, men skal jobbe hardt for å la være :jepp: )

For Mirabella og kjæresten synes jeg det logiske ville være at hun tar det meste av permisjonen. Kjæresten vil jo likevel være mye hjemme, og økonomisk lønner det seg at han forsetter å jobbe. Når kjæresten i TILLEGG ikke er en familiemann, og innbiller seg at det er "fri" å være hjemme med barn, da synes det som veldig logisk for meg å dele permisjonen slik Mirabella ønsket.

Selvagt kan kjæresten forandre seg, men når så mange ting peker i en retning, så tror jeg de fleste ville valgt den løsningen... :)

Heilt sant det du seier, Melania!

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noe hyggelig med sånne negative kommentarer i dagboka. Men jeg må si jeg fortsatt er usikker på han kjæresten din altså... :sjenert: Du får heller overse innlegga mine. Men jeg synes det er så trist at han er så redd for å binde seg... Har dere snakka noe mer om å flytte sammen og gifte dere? Det virker liksom som om alt går på hans premisser ift dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe hyggelig med sånne negative kommentarer i dagboka. Men jeg må si jeg fortsatt er usikker på han kjæresten din altså... :sjenert: Du får heller overse innlegga mine. Men jeg synes det er så trist at han er så redd for å binde seg... Har dere snakka noe mer om å flytte sammen og gifte dere? Det virker liksom som om alt går på hans premisser ift dette...

Det er heilt greit å stilla spørsmål ved ting slik du og andre gjer, på ein ok måte - når dåke vanlegvis skriver hyggelige innlegg! Det som provoserer meg er når personar som aldri før har skreve i dagboka mi, plutselig begynnar å koma med masse kritikk av meg her inne. Då blir eg skikkelig irritert, for det er så unødvendig!

Eg synst heilt klart at kjæresten min har forandra seg i positiv retning! Han er ikkje lenger redd for å bli pappa, han gledar seg faktisk. Og me kjem nok til å gifta oss i sommar. Kjæresten min likar å ta ting på sparket. Men sidan eg foretrekker å planleggja litt på forhånd, kjem eg nok til å ta det opp med han ein dag. Har lyst til å kunna planleggja litt på forhånd, når me skal gifta oss - sjølv om me reiser vekk, og gjer det veldig enkelt. Me kjem nok ikkje til å flytta saman før me er gift. Det er visst viktig for kjæresten min, sidan familien hans er kristne. Er vel snart på tide at me snakkar om desse tinga, og legger ein aldri så liten plan. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok lurt å planlegge litt. Greit å være impulsiv altså, men når det kommer til store avgjørelser i livet som giftermål og barn, er det vel en fordel å planlegge litt. Jeg ville i alle fall syntes det var slitsomt å aldri vite hvordan fremtida ble, fordi kjæresten ikke likte å legge planer...

Hadde det ikke vært greiere å gifte seg så fort som mulig da? Det blir vel uansett klart at dere har tatt de ekteskaplige gleder på forskudd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mirabella!

En snikleser som står frem.

Gratulerer så masse med spire i magen! Kjempe stas dette.

Hvordan er formen din?

Jeg venter mitt andre barn i slutten av september, har fra før en gutt på 1,5 år.

Du har termin i begynnerlsen av november om jeg ikke husker feil?

Kommer nok til å legge igjen noen hilsener her med jevne mellomrom.

Ha en fin kveld. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fekk dessverre ikkje med bilder. Kom ikkje på å spørja om det, og gynekologen nevnte heller ikkje noko om det. Er det vanlig å få bilder når ein er på tidleg UL?

Nei, ingen bilder som sagt...

Oi, er det over 90% sjanse for at alt går bra no? Så supert! :juhu:

Veldig kjekt, ja - det beste eg har opplevd! :)

Jeg fikk med bilder begge gangene jeg var på ultralyd. Måtte betale 30 kroner eller noe for dem. Rart du ikke fikk tilbud om det...

Ja, mener det er over 90% sannsynlighet for at det går bra.

Eg har heldigvis ikkje vore kvalm på fleire dagar no, men matlysten er ikkje akkurat på topp. Så det er ikkje lenger slik at eg kan eta og eta uten stopp, og aldri bli mett! No følest det meir som eit ork å få i meg mat, for det er lite som fristar. Men det går heilt greit, så lenge eg slepper å vera kvalm heile tida, sånn som eg var i helga.

Jeg er også sånn i perioder. Skikkelig matlei... Har ikke lyst på noen ting...

Jeg skjønner meg heller ikke helt på kjæresten din. Nå som du er over 8 (snart 9?) uker på vei så er det jo tydelig at dere har tatt gledene på forhånd. Men håper han skjerper seg nå som det etterhvert går opp for han at han skal bli pappa :-D

DU får prøve å skaffe deg ticker snart. Er så mye lettere å holde orden på da ;)

Ha en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Revenka

Hei :klem:

Nå har jeg skumlest hele dagboken din. Spennende med en liten bebis i magen da. Det er ganske uvirkelig også egentlig. Heldig som har vært på ultralyd. Det skal vi også gjøre om ikke så lenge håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Mirabella!!

Nå har jeg lest litt i dagboken diN!! gratulerer så masse med babyen! så fantastisk at du har sett et levende foster!! må være fantastisk!!!!! :klemmer:

Skjønner godt at du blir provosert/lei deg over diverse innlegg her inne. enig med deg om at hvis folk ikke har noe fint å si, kan de holde det for seg selv. Selvsagt er det lov å stille spørsmål med ting, men det er måten det blir gjort på! :jepp:

Håper du får en fint svangerskap!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg, Mirabella! Håper alt står bra til med deg. :klem:

(det går forresten an å ignorere enkelte brukere, tror jeg. Mener det skal være en sånn ignorereknapp et sted ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

Æsj, det er alltid noen som skal legge seg borti alt mulig rart og påtvinge andre sine egne meninger... Overse det, ikke enkelt, men det fungerer. Ingen av oss kjenner egentlig noen andre her, vi kjenner bare en versjon av en sak.. Fort gjort å bli misforstått, det er hvertfall mine erfaringer etter flere år i ulike fora.

Uansett hyggelig å høre at alt står bra til med deg, og at UL gikk så bra :) Tror helt sikkert at du har noe stort å se frem til!

Ha en riktig god helg Mirabella!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok lurt å planlegge litt. Greit å være impulsiv altså, men når det kommer til store avgjørelser i livet som giftermål og barn, er det vel en fordel å planlegge litt. Jeg ville i alle fall syntes det var slitsomt å aldri vite hvordan fremtida ble, fordi kjæresten ikke likte å legge planer...

Hadde det ikke vært greiere å gifte seg så fort som mulig da? Det blir vel uansett klart at dere har tatt de ekteskaplige gleder på forskudd...

Eg synst absolutt det er lurt å planleggja litt , ja - men det virkar ikkje som om kjæresten min er heilt enig i det. Men det er virkelig sant det du seier, at sjølv om det kan vera greit å vera impulsiv, så er det nok ikkje det beste når det gjeld slike store avgjerelsar, som giftermål og barn. Eg må berre prøva å få kjæresten min til å skjønna det! ;)

Det hadde egentlig vore greiast å gifta seg så fort som mulig, ja. Då kan me få flytta saman før eg blir altfor gravid. ;) Ikkje så gøy å stressa med flytting, når eg har stor gravidmage...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Mirabella!

En snikleser som står frem.

Gratulerer så masse med spire i magen! Kjempe stas dette.

Hvordan er formen din?

Jeg venter mitt andre barn i slutten av september, har fra før en gutt på 1,5 år.

Du har termin i begynnerlsen av november om jeg ikke husker feil?

Kommer nok til å legge igjen noen hilsener her med jevne mellomrom.

Ha en fin kveld. :klem:

Enda ein sniklesar! Tusen takk for gratulasjon - og velkommen til gravidboka mi, Trekkoppfuglen! :klem:

Og gratulerer så masse med baby i magen, du og! :-D

Formen min er veldig bra for tida, heldigvis. :) Var kjempekvalm forrige helg, og kasta til og med opp. Men når måndagen kom var kvalmen vekke, så eg har vore på jobb heile veka. Det einaste eg merkar for tida, er at eg har dårlig matlyst. Er ingen mat som fristar for tida. Men så lenge kvalmen held seg vekke, så skal eg vera fornøyd!

Det stemmer at eg har termin i begynnelsen av november. Eg har sjølv rekna ut at eg har termin 9. november, men ifølge gynekologen eg var til då eg var på UL, har eg termin 5 dagar seinare. Men eg held meg til min eigen termin foreløpig, så får eg heller venta og sjå kva termin eg får på ordinær UL.

Kjekt at du vil titta innom dagboka mi innimellom. :) Alltid koselig med nye personar i dagboka mi!

Ha ein fin kveld, du og! :)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk med bilder begge gangene jeg var på ultralyd. Måtte betale 30 kroner eller noe for dem. Rart du ikke fikk tilbud om det...

Ja, mener det er over 90% sannsynlighet for at det går bra.

Jeg er også sånn i perioder. Skikkelig matlei... Har ikke lyst på noen ting...

Jeg skjønner meg heller ikke helt på kjæresten din. Nå som du er over 8 (snart 9?) uker på vei så er det jo tydelig at dere har tatt gledene på forhånd. Men håper han skjerper seg nå som det etterhvert går opp for han at han skal bli pappa :-D

DU får prøve å skaffe deg ticker snart. Er så mye lettere å holde orden på da ;)

Ha en fin kveld :klem:

Synd at eg ikkje fekk tilbud om bilder på ultralyd - og irriterande at eg ikkje visste om at det er vanlig å få det, for då skulle eg ha spurt!

Godt å vita at sjansen er så stor for at det skal gå bra no! :)

Rart det der, med matlysten min som forsvant. Eg som åt som ein hest og aldri fekk nok mat, for berre nokon få veker sidan. Men det forandra seg med kvalmen som kom for fullt i forrige veke. Og sjølv om kvalmen er over no, så er matlysten fortsatt dårlig. Men det går kanskje litt opp og ned i løpet av graviditeten, ja.

Får sjå om det snart blir litt fart i kjæresten min, når det gjeld framtidsplanar! ;)

Ticker blir eg nok snart nødt til å skaffa meg, skjønnar eg. Gruar meg berre til å begynna på tickerprosjektet, for eg er så elendig på å få til slikt. Og så blir eg så sint og frustrert om eg ikkje får til slike ting med ein gang. :sjenert:

Ha ein fin kveld, du og! :)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei :klem:

Nå har jeg skumlest hele dagboken din. Spennende med en liten bebis i magen da. Det er ganske uvirkelig også egentlig. Heldig som har vært på ultralyd. Det skal vi også gjøre om ikke så lenge håper jeg.

Hei på deg, Revenka - og velkommen til graviditetsdagboka mi! :klemmer:

Kjempespennande med ein liten beibis i magen, det er iallfall heilt sikkert! :-D

Håpar du også snart får tatt UL, for det var fantastisk å på sjå den lille spiren min. :) Kor langt er du på vei forresten?

Opps, no ser eg det jo i tickeren din! :sjenert:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Mirabella!!

Nå har jeg lest litt i dagboken diN!! gratulerer så masse med babyen! så fantastisk at du har sett et levende foster!! må være fantastisk!!!!! :klemmer:

Skjønner godt at du blir provosert/lei deg over diverse innlegg her inne. enig med deg om at hvis folk ikke har noe fint å si, kan de holde det for seg selv. Selvsagt er det lov å stille spørsmål med ting, men det er måten det blir gjort på! :jepp:

Håper du får en fint svangerskap!! :klemmer:

Hei på deg og, Pugsley - og velkommen skal du vera til gravidboka mi! :klem:

Tusen takk for gratulasjon! :) Ja, det var virkelig heilt fantastisk å sjå eit levande foster inni meg. :-D

Heilt enig med deg i at det er veldig unødvendig at personar skriv innlegg i dagboka mi, kun for å kritisera meg. Det er noko heilt anna når personar som jevnlig er innom dagboka mi og skriv hyggelige innlegg, kjem med kritiske spørsmål/kommentarar på ein ok måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg, Mirabella! Håper alt står bra til med deg. :klem:

(det går forresten an å ignorere enkelte brukere, tror jeg. Mener det skal være en sånn ignorereknapp et sted ...)

God helg til deg og, Lilith! :klemmer: Alt er bra med meg, ja. :)

Eg veit om den der ignoreringsfunksjonen. Har ikkje brukt den enda, men eg kjem til å gjera det om det blir nødvendig.

Håper du får ei flott helg Mirabella. Noen planer?

:klem:

Edit:skrivefeil

Det skal jammen bli godt med helg no! Eg har ingen spesielle planar, men i morgon skal eg iallfall i bursdagsbesøk til nevøen min, som blir 4 år. Det blir nok koselig! :)

Må ha ei fin helg du og, linky! :klemmer:

Æsj, det er alltid noen som skal legge seg borti alt mulig rart og påtvinge andre sine egne meninger... Overse det, ikke enkelt, men det fungerer. Ingen av oss kjenner egentlig noen andre her, vi kjenner bare en versjon av en sak.. Fort gjort å bli misforstått, det er hvertfall mine erfaringer etter flere år i ulike fora.

Uansett hyggelig å høre at alt står bra til med deg, og at UL gikk så bra :) Tror helt sikkert at du har noe stort å se frem til!

Ha en riktig god helg Mirabella!

Det er nok lett å bli misforstått av og til, når ein berre snakkar saman på nettet, og ikkje IRL. Men eg føler også at enkelte personar her inne går inn for å misforstå med vilje, og det irriterar meg litt. Men eg prøver å oversjå det, for det går berre ut over meg sjølv om eg lar meg irritera over slike ting.

Veldig kjekt at ultralyden gjekk fint, ja! Eg grua meg veldig før eg skulle inn, så det var kjempegodt å få vita at alt stod bra til. :)

Riktig god helg til deg og, Fisk73! :klem1:

God helg, Mirabella :klem:

God helg til deg og, jente 79! :klem:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...