lille katt Skrevet 12. mars 2008 #41 Del Skrevet 12. mars 2008 Sitter å surfer på nettet etter inspirasjon for hva jeg skal bake... Skal bake horn, både vanlige, og noen fylte (med skinkeost). Nam nam. Sjokoladeboller og kanelsnurrer frister veldig... Kanskje noen rundstykker også, så har vi til helgen/påsken Du er imponerende produktiv til å være så tett opp mot termin! Kanskje det er den velkjente redebyggingen som er i gang? Eller er du alltid like produktiv ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #42 Del Skrevet 12. mars 2008 Du er imponerende produktiv til å være så tett opp mot termin! Kanskje det er den velkjente redebyggingen som er i gang? Eller er du alltid like produktiv ? Fikk litt (fortjent) skjenn av mannen for at jeg ikke hadde moppet gulvet, som jeg strengt tatt hadde lovet at jeg skulle gjøre... så jeg er ikke så veeeldig produktiv. Har redusert med energi dessverre. I morgen blir det kontroll og fødselsforberedende samtale. Alltid like spennende med kontroll, siden jeg hele tiden må være klar for at de sier at jeg må settes i gang. Vet at de vil vente så lenge som mulig, men i morgen når jeg uke 37, og da tror jeg ikke de nøler med å sette meg i gang hvis de synes det bør skje.... :dåne: Håper fortsatt at det hele kan starte naturlig, selv om det virker litt forlokkende at alt skjer i kontrollerte former. I morgen får jeg heldigvis lønn! Men siden dette blir første lønn på 80% vet jeg ikke helt hvor mye jeg får, så det blir jo ekstra spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. mars 2008 #43 Del Skrevet 13. mars 2008 37 uker Håper det går bra på kontroll i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 13. mars 2008 #44 Del Skrevet 13. mars 2008 37 uker!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #45 Del Skrevet 13. mars 2008 litt jeg også! Håper kontrollen går bra jeg også. Sjekker stadig kontoen på nettbanken, og jobbmailen min for å se om jeg har fått lønn/lønnslipp. Etter kontroll skal jeg låne bøker på biblioteket, og forhåpentligvis shoppe bittelitt. Må ha sokker til både knøttet og meg (vi har et sokketroll i huset som stjeler alle sokkene mine). Skal også kjøpe inn noen kubbelys og noen påskeegg til pynt som jeg har sett på Indiska. Også må jeg kanskje kjøpe inn godis til påsken?? Klarer ikke å bestemme meg for om det hadde vært deilig å føde nå straks, og ha påsken sammen hjemme, eller om jeg vil ha påsken sammen med mannen og nyte noen siste dager som ikke-foreldre. Jaja.. jeg får vel ikke velge uansett... Vet bare at jeg IKKE er klar for fødsel i dag. Så blodtrykket bør holde seg stabilt. Kryss fingrene jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 14. mars 2008 #46 Del Skrevet 14. mars 2008 Du har ikke født ennå? Ha en fin fredag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 14. mars 2008 #47 Del Skrevet 14. mars 2008 Du har ikke født ennå? Det lurte jeg også på! Vil bare si god påske , og lykke til hvis du plutselig skulle føde!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 16. mars 2008 #48 Del Skrevet 16. mars 2008 Nå har du ikke vært her på et par dager! Skjer det noe eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 20. mars 2008 Forfatter #49 Del Skrevet 20. mars 2008 Nå har du ikke vært her på et par dager! Skjer det noe eller? Jeg har blitt mamma til en liten prinsesse!!! :rødme: Fødselshistorie: Jeg var på rutinekontroll på torsdag for å sjekke opp blodtrykket. Det hadde gått bittelitt opp, men heldigvis var blodprøven og urinprøven fin. Jordmor ville ikke sende meg hjem, så da måtte jeg videre til lege. Ultralyden viste at jeg siden forrige uke hadde fått mindre fostervann, og derfor valgte legen (i samråd med overlegen) å legge meg inn natten over for observasjon. Fikk beskjed at jeg enten kunne reise hjem neste dag, muligens med medisiner, eller at jeg ville bli satt i gang. Når jeg gjorde meg klar til å legge meg på føden la jeg merke til at jeg hadde begynt å blø. Meldte i fra til jordmor. Rundt midnatt var jeg på do igjen, og da blødde jeg fortsatt, og slimproppen hadde gått. Menssmertene startet like etter. Menssmertene var milde, men kom regelmessig med ca 10 minutters mellomrom. Sa nok en gang fra til jordmor - men fikk beskjed om å slappe av og prøve å sove. Kl 7 om morgenen var riene med ca 7-8 minutters mellomrom, og vannet gikk. Ringte da til mannen, som lå hjemme i helspenn, og ga beskjed om at ting nærmet seg. Kl 9 ble vi trillet inn på fødestue med 4 cm åpning. Fikk først akupunktur mot smertene, men synes det var vanskelig å finne en behagelig stilling uten at nålene kom i klem, så de måtte fjernes igjen. Når riene økte ennå mer i styrke, ba jeg om epidural - og anestesilegen kom ca 30 minutter senere. Epiduralen gjorde ikke vondt (bare vanskelig å sitte slik de ville med den store magen, og rier i ett sett) og gjorde at jeg klarte å slappe av mellom riene. Derette økte det jevnt og trutt til 7 cm åpning - der det stoppet helt opp, og jeg i gjengjeld fikk en sinnsyk trykketrang. Ble satt på drypp for å øke riene mine - og etter noen lange fæle timer hadde jeg endelig 10 cm åpning - og fikk flytte meg over i fødesengen. Trykket i en og en halv time, og da ble det bestemt at knøttet måtte tas med sugekopp, siden hun fortsatt lå for langt opp. Synes egentlig sugekoppen gikk greit, selv om den var vond å sette på, og det presset noe sinnsykt når de holdt igjen hodet mellom riene. Jeg synes bare det var fantastisk å få lov til å presse etter mange timer. Kl 2000 - 20 timer etter at riene startet for alvor - kom en vakker liten jente ut! Akkurat på uke 37! Ble liggende på fødestuen i noen timer etterpå for sying, mat, kos og dusj, før jeg ble trillet inn til barsel. Kom ikke hjem før i dag (dag 6) fordi jenta hadde gulsott, og måtte ligge en dag i lyskasse. I tillegg ble jeg holdt igjen en ekstra dag fordi blodtrykket mitt fortsatt ikke hadde sunket. Var utrolig lei sykehus på slutten, og begynte å grine når legen sa at vi kunne reise hjem. Skal på et par kontroller til av blodtrykket - og må gå på medisiner en stund fremover. Men er lykkelig over å kunne kose meg hjemme, selv om det er bittelitt skummelt...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 20. mars 2008 #50 Del Skrevet 20. mars 2008 Gratulerer så mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 20. mars 2008 #51 Del Skrevet 20. mars 2008 Føyer på følgende: :katt: :klappe: :-D :hjerte: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 20. mars 2008 #52 Del Skrevet 20. mars 2008 Gratulerer så mye!! Håper på bilde av prinsessa di Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 21. mars 2008 #53 Del Skrevet 21. mars 2008 Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #54 Del Skrevet 21. mars 2008 takk for gratulasjoner! Skal prøve å få lagt ut et bilde omsider... har vel lovt det til noen stolte besteforeldre også - men de har fått mange mms ihvertfall. Nå sover tulla fint i vogga si i stua. Tenk at hun er en uke i dag! :dåne: Koselig at hun begynner å bli bittelitt mer våken nå, så i sted fikk vi faktisk noen få minutter med blikkontakt før hun begynte å gape etter pupp. Til fremtidige mødre: ammeskjold er fantastisk! Mer skånsomt, og mye lettere for babyen å få tak. I starten plundret vi i 30-45minutter bare med å få henne til å suge tak, men etter at jeg kjøpte ammeskjold ble alt fryd og gammen. Dessuten blir det lettere å kombinere med å få henne til å ta flaske senere, noe som er kjekt når pappa skal mate Synes fortsatt det er rart at hun er vår...... Fikk forresten en fæl beskjed på sykehuset. En av barnepleierne hadde visstnok ment at tulla hadde litt for korte bein - og derfor ville barnelegen ta en kromosontest av henne. Jeg holdt på å gå i gulvet, og mannen ble utrolig lei seg.... Mest sannsynlig er det ingenting. Det er jo flere barnepleiere og jordmødre som har hatt kontakt med henne mens vi var på barsel, og ingen av de andre hadde tenkt noe over det. Dessuten ble hun kontrollert av barnelege rett etter fødsel, dagen etter (på grunn av gulsott) og på avreisedagen, og ingen av de tre legene hadde tenkt noe over det når de kikket på henne. Jeg synes uansett hun er forferdelig fin :rødme: En av første nettene på sykehuset kikket hun opp på meg med pappas øyne, og da begynte jeg å tute med en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 21. mars 2008 #55 Del Skrevet 21. mars 2008 Åh, så koselig å lese om baby. Tar til meg tips om ammeskjold Hvordan fungerer de egentlig? Huff, så skummelt med kromosomtest da! Visste ikke at korte bein hadde noe med kromosomfeil å gjøre. Når får dere svar på den? Ha en fin påske med 1 uke gammel baby allerede! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 21. mars 2008 #56 Del Skrevet 21. mars 2008 Dumme barnepleieren som beskymrer dere. Kanskje hun/han burde sjekke med andre om deres mening før man nevner slikt for nybakte foreldre. Har dere bestemt navn til den nydelige lille prinsessen deres? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #57 Del Skrevet 21. mars 2008 Åh, så koselig å lese om baby. Tar til meg tips om ammeskjold Hvordan fungerer de egentlig? Det koster 65kr for to stk på apoteket. Absolutt verdt å prøve hvis man plundrer litt med å få babyen til å ta tak. Det er som en gummibrystvorte, som man rett og slett bare legger oppå sin egen og ammer i vei. Mye lettere for babyen å få tak, siden det blir mer "vorte" Vi får svar på testen om noen uker tenker jeg. De ringer oss fra sykehuset når de får svar. Men legen vår hadde ennå ikke fått en eneste positiv test - og i de tilfellene var det mange fler påfallende tegn enn hos oss. Jeg er uansett sikker på at ingenting er feil. Barnelegen som sjekket henne ut i går sa jo rett ut at vi ikke burde tenke noe på det - siden hun hadde hatt en kjempefin utvikling etter at gulsotten forsvant. Dumme barnepleieren som beskymrer dere. Kanskje hun/han burde sjekke med andre om deres mening før man nevner slikt for nybakte foreldre. Har dere bestemt navn til den nydelige lille prinsessen deres? Navnet blir Hedda Victoria :-) Har en venninne som er lege, og hun ble forbanna når hun hørte om hele saken. Unødvendig å bekymre oss, uten at de har noe ordentlig håndfast å komme med. Av 3 barneleger, 1 jordmor og x -antall barnepleiere var det én person som bemerket noe, og dermed sitter vi igjen - kjemperedde. Men vi har blitt beroliget av alle vi har snakket med på sykehuset, som alle mener at hun ikke har noen feil. Dessuten har jo alle i min familie korte bein Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 22. mars 2008 #58 Del Skrevet 22. mars 2008 Hos oss har vi korte ben også (slekt i fra nord med korte ben og lang rygg... ). Nydelig navn! Gleder meg kjempemasse til å se bilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 22. mars 2008 #59 Del Skrevet 22. mars 2008 Tenker alt er bra med lille Hedda jeg Korte bein er det mange som har, hun lever nok godt med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 23. mars 2008 #60 Del Skrevet 23. mars 2008 Bare innom for å høre hvordan det går med Hedda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå