Gå til innhold

Marsy og annerledeslivet


marsy

Anbefalte innlegg

Åååå tenk så deilig å være en nyfødt liten baby og få lov til å sove inntil den gode, varme og myke kroppen til mamma eller pappa! :rødme:

Ja.. må vel innrømme at mamma og pappa synes det er stas også :)

I natt prøvde vi med varmeflaske i senga, men det hadde ingen effekt siden hun gråt så fort jeg prøvde å legge henne ned. Verken påfyll med melk eller forsøk på raping førte frem. Men så fort jeg la henne i vogga på stua (der hun som oftest sover på dagtid) sloknet hun med en gang - og sov i 4 1/2 time!!

Men når jeg ammet henne i 6 tiden om morgenen tok jeg meg selv i å ha veeldig lyst til å sove sammen med henne litt på morgeskvisten... :fnise:

Har kjøpt billetter til Elton John-konsert i dag! Det blir gøy! Første planlagte utflukt uten baby er Bon Jovi konsert men da er jo tuppa 3 mnd, så det burde gå greit. Kan bare hende jeg må pumpe ut melk underveis på kvelden! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tilgode å høre om det spedbarn som blir følelsesmessig skadet av å sove inntil eller ved siden av mamma eller pappa...

Sukk :rødme:

er så babysyk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så shoppinggal!! Er veldig fristet til å ta en real shoppingrunde på mastercardet, og betale det ned med skattepengene når de kommer - men så er jo ikke kroppen helt på plass ennå da.... :sur:

Har jo ikke kjøpt klær på ett år (mammabukser teller ikke!).

Min fantastiske plan er at jeg kan kjøpe ting som ikke er avhengig av klesstørrelse, så har jeg et par måneder til på meg til å prøve å komme i matchvekt (trille, trille, trille, trille....). Altså blir det shopping av sko, solbriller, vekser og smykker nærmeste fremtid :hoppe:

Lønn på mandag!

Testet beibisen for gulsott på sykehuset på torsdag, men verdiene var heldigvis fine. Så da var det bare en paranoid far som synes hun hadde blitt gulere. Huff.. Det blir nok mange ting å bekymre seg over fremover.

Og i dag er jenta 4 uker!!!! :hoppe: tiden har gått både fort og sakte.

I morgen starter vi med tran, det blir spennende :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt var i orden med baby :).

Babysyke lille katt skal begynne å prøve snart.... blir spennende å se hvor lang tid det tar.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god helg til deg også lille katt :klem:

så spennende at dere snart skal prøve. Blir gøy å følge med deg videre fremover!

Har blitt invitert på middag på fredag til hun jeg delte rom med på barsel. Vi fikk begge jenter på samme dag, er nesten jevngamle, og bor i samme nabolag så da hadde det vært kjempekoselig å blitt bedre kjent. Kanskje en fremtidig bestevenninne for jenta mi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite som er så deilig som en bitteliten varm kropp inntil deg i senga om morgenen... :hjerte: Her tar jeg ham i senga mi i fem-sekstida, og så sover vi til ni - ti. Da greier jeg meg uten søvn på dagen, får trimma meg mens lillemann sover (tur i vogn) og så får jeg dekka kosebehovet mitt for noen timer.

Heldig du er da, som får henne til å sove fire timer. Her er rekorden tre timer og et kvarter, og det har skjedd EN gang. Vanligvis er det to og en halv fra jeg legger ham til han våkner første gang, så er det en og en halv - to timer mellom resten av natta. Men det går vel over det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: til trampe

Det er ikke så ofte hun sover fire timer. Som oftest 3 timer (hun er så presis at hun våkner på minuttet :ler:), men på formiddagen har hun tydeligvis begynt med øke-formiddag for da skal hun ha pupp hver time/halvannen.

De siste nettene har hun vært roligere, og sovet godt i sprinkelsenga si. Før har det bare vært armer og bein hele natta, gjerne med 2-3 timer amming, stelling og kos. Nå er hun helt stille mens hun får ny bleie, spiser og grynter så fornøyd når hun ligger i senga si etterpå :ler:

Vi begynte forresten med tran i dag. Fikk en flaske av helsesøster når hun var på hjemmebesøk. Tranen gikk ned på høykant gitt! men hun lukter jo fortsatt tran.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg klarer ikke tran... vet ikke helt om jeg greier å gi ungen min noe jeg selv ikke greier verken lukta eller smaken på. Heldigvis har de sånn tran med god smak, men jeg vet ikke helt om man kan gi den til babyer? Må spørre på kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, den der tranen. Vi fikk det IKKE til. Begynte med godt mot - tenkte at hun selvfølgelig skulle ta tran. Men vi visste ikke hvor grisete det var, eller hvor lite koselig det er med babyer som lukter tran (og jeg har ingenting i mot tran selv).

Flekkene på klærne går ikke bort, og når babyen spytter/sikler/gulper opp tranen så renner det også noe ned i halsrynkevalkene.

Vi ga opp etter et par uker. Etter det har vi gitt D-vitamin-dråper, og jeg har prøvd å drikke opp tranflaskene selv :fnise: (vi kjøpte selvfølgelig TO store flasker, først med sitronsmak, men så fikk vi høre at det måtte vi IKKE gi... så da ble det en vanlig også....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vurderer også d-vitamin dråper. jeg tar omega 3 kapsler, så hun får i seg det igjennom melka uansett. Stakkar jenta lager jo verdens verste grimaser når hun får det.....

I dag har vi tydeligvis hatt økedøgn.... :roll:

vesla var urolig i natt og skulle ha mat hver 2 time, og siden kl 8 har hun ikke sovet mer enn 1 time i strekk, og vil konstant ha mat. Prøver å la det gå ihvertfall 1 1/2 time mellom hver mating for å ikke gi henne mageknip. Nå ligger hun stille og kikker i vugga si, men sove... neeeeei da :sjenert:

Har vært skikkelig kjærring og vært sinna på mannen i dag også. Virker som om han alltid har en fin unnskyldning klar når han er "lei" av å passe jenta. Da må han på do, ta en telefon eller "hun roer jo seg så fint hos deg". Han har tydeligvis ikke tenkt på at jeg ikke kan gi henne fra meg sånn uten videre når det ikke passer for meg, siden jeg er alene med henne hele dagen..... :sur: Og hun roer jo seg bedre hos meg, fordi hun ikke er så vant til han.... Nei, neste helg skal jeg pumpe, og la han ta et par matinger...

Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjent. Fire uker her, og still going strong. *holder ut*

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres desverre veldig kjent ut. Bare at her har hun holdt på slik hele uken :(

huff.. håper det bare er en fase.. men man må jo forvente at det blir sånn i barseltiden.

Gleder meg allerede til hun kan litt mat så hun ikke er så avhengig av meg :sjenert:

jippi! nå har hun sovnet, så da skal jeg prøve å rekke en liten lur, så jeg lader batteriene før en potensielt lang natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært skikkelig kjærring og vært sinna på mannen i dag også. Virker som om han alltid har en fin unnskyldning klar når han er "lei" av å passe jenta. Da må han på do, ta en telefon eller "hun roer jo seg så fint hos deg". Han har tydeligvis ikke tenkt på at jeg ikke kan gi henne fra meg sånn uten videre når det ikke passer for meg, siden jeg er alene med henne hele dagen..... :sur: Og hun roer jo seg bedre hos meg, fordi hun ikke er så vant til han.... Nei, neste helg skal jeg pumpe, og la han ta et par matinger...

Ååh, velkjent det der også. Min mann MÅ ha alenetid hver dag, ellers går han på veggen sier han. Men hva med min alenetid da? Han er kjapp med å gi lillemann til meg når han gråter, fordi jeg er "så mye flinkere til å roe ned". Eller at han gir lillemann til meg og sier "han har bæsja og jeg skifta den forrige" Pøh. Jeg har ungen hele natta fordi pappaen jobber, og jeg har ham hele dagen mens pappaen er på jobb. Altså fra elleve om kvelden til halv fem om ettermiddagen. Det skal da ikke være for mye forlangt at han tar ei økt på ettermiddagen...eller skifter to bleier på rad. Mannfolk altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff.. håper det bare er en fase.. men man må jo forvente at det blir sånn i barseltiden.

Gleder meg allerede til hun kan litt mat så hun ikke er så avhengig av meg :sjenert:

jippi! nå har hun sovnet, så da skal jeg prøve å rekke en liten lur, så jeg lader batteriene før en potensielt lang natt!

Den dagen vi har sluttet å amme, så tenker vi nok tilbake på det og savner avhengigheten deres ;)

Ja, pass på å lade batteriene :klem:

Mannen min går på do i en time han. Kjenner jeg blir litt oppgitt da, ja. Men jeg har han i stramme tøyler (haha.. neida. men vi har hatt et par samtaler om ting og tang), så i helgen har han vært kjempeflink til å rydde, koke flasker og pumpeting, passe snuppa og alt som er. Han har nok skjønt "alvoret".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

huff... i går var alt feil. Rant over når jeg veltet et glass med cola fordi mannen skulle lempe vesla over til meg fordi han fikk en telefon :ler: har heldigvis litt lengre lunte i dag.

Føler meg som en idiot som klager også, siden jeg har hatt en så lettvint start i motsetning til dere jentene som har flere utfordringer. Mannen var forresten kjempesnill og lagde mat og vasket kjøkkenet i går - så han er egentlig en drømmemann altså! :)

Vesla sov plutselig i 4 timer i går kveld, når hun endelig sovnet. Etter skift og amming sov hun 2 1/2 time til, så da rakk jeg noen timers søvn. Etter en litt gretten morgen med mye kaving har hun nå snart sovet i 3 timer. Puh. Da har jeg ihvertfall fått sovet såpass til sammen (6 timer) at jeg føler meg uthvilt.

Men hun er jo skjønn da. Sovnet på brystet mitt i sted, og lå der med åpen munn og pustet tranånde rett i ansiktet mitt :fnise:

I dag blir det lønn! Skal få sendt inn brev til NAV i dag også som bekrefter fødselsdato for vesla + kontonr mitt for barnetrygden. Får man forresten halv barnetrygd for mars når hun ble født den 14? *finne frem brev fra NAV*

Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...