Gå til innhold

Marsy og annerledeslivet


marsy

Anbefalte innlegg

:velkommen:

:vinke::vinke::vinke:

Velkommen til dagboken min!!!

Mitt lille luftehull for å få ut tanker angående alt mulig....

Boken starter ved slutten av svangerskapet med første baby.

Nå har jeg mann, ei lita jente og en rar pusekatt.

Etter mye om og men har vi omsider fått bekreftet at jenta vår har en skjelettfeil som fører til at hun blir kortvokst.

Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden svangerskapet snart er over ( :dåne: ) la jeg ikke denne dagboken inn under graviditetsdagbøkene....

Kommer til å bli veldig mye nytt fremover. Først fødsel, så baby, så slanking (vel, det er jo ikke noe nytt for meg...), så prøve å få ny jobb... dette kan bli et interessant år.

Har vært på sykeshuset i 2 timer i dag (ligger i faresonen når det gjelder blodtrykk). Veiing, blodtrykk, måling av magen, hjertelyden til baby, blodprøve, urinprøve og så en sparketest (CTG). Fantastisk oppfølging - og alt er gratis. Det norske helsevesenet er bedre enn sitt rykte.

Skal på kontroll en gang i uken fremover. Neste gang kommer jeg til å ha en pakket bag klar ute i bilen, just in case. Er redd for at de kommer til å si at blodtrykket er så høyt at de må sette i gang fødselen, og det å være redd fører jo sikkert bare til enda høyere blodtrykk.... håpløst!

Har så lyst til å shoppe babyting... Har ikke kjøpt et eneste klesplagg ennå...

Jobben skylder meg en 1000lapp. Håper den kommer inn på kontoen snart, for da går den rett til babystæsj :)

Regninger er noe dritt - og neste måned kommer vel bilavgiften også :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: hei hei jenter!

I dag har jeg lyst på is!!! Vurderer på det sterkeste å tusle ned på butikken kun for å kjøpe meg en is.... :fnise:

Har lyst til å trille for tiden. Men det hadde vel ikke tatt seg ut å trille rundt med tom vogn heller. I følge mannen ville jeg da blir bura inne på psykiatrisk hvis noen fant det ut :ler: men det hadde jo vært god trening!

Synes litt synd på mannen. Jeg har ikke vært verdens beste kjæreste siste tiden. Lite romantikk i luften - når jeg vagger rundt med hovne bein... Skal på liten shoppingtur i morgen, så da må jeg nesten kjøpe en liten gave til han....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: gavekort til Liberopakke kom i posten i dag :hoppe: jippi for gratisting!! Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn libero-pakke har jeg også fått :) Både libero og pampers.

Alltid moro med gratisting! Er vel ikke sånn kjempemye nyttig i dem, bortsett fra beleiene, da. Var en del sånn shampo og sånt... Men bleier er jo til gjengjeld veldig nyttig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Der hadde du også fått dagbok, ja. Tenkte jeg måtte innom og hilse på klubb-kompanjongen min. Nå er du godt plassert på mine innlegg, og det er lett å følge med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man vet man har vært gravid en stund når man faktisk lengter etter å prøve bukser i et svett og trangt prøverom..... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: til jentene

mannen har klart å overtale meg til å bruke en slump av feriepengene til å kjøpe flatskjerm TV. Han fikk feriepenger allerede nå fra gamlejobben + at vi hadde et par gavekort hos elkjøp, så nå står det en gigantisk 42" i stua! :hoppe:

liten luksusgave til oss, siden det ikke blir noen ferietur i år på grunn av lille babyen - og det unektelig kommer til å bli en god del hjemmekvelder fremover på oss begge to.

har vært på ultralyd nr 4 nå. Lege nr 4 tippet også jente, så da har jeg turt å vaske alt rosa tøy som har ligget i en skuff de siste ukene/månedene. Jeg som ikke er glad i rosa en gang... nå har jeg blitt helt rosagal!!

Synes forresten de har fått så mye tøft babytøy på Lindex. Retro 70-talls stil. Må nok shoppe litt, om ikke så lenge :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Tenkte å hilse på noen av naboene her, men alle har jo så omfangsrike dagbøker at jeg ikke tør å begynne en gang :fnise:

Så jeg tok sjansen på å snike meg inn her hvor det ikke var så mye å sette seg inn i....

Hei på deg og lykke til videre i graviditeten, jeg vil også bli gravid igjen snart!

*venter tålmodig på å bli prøverske*

Gratulerer med 42", det er jo et must-have når man blir småbarnsforelder :)

:katt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42" har vi også... Eller dvs mannen hadde det fra før vi flytta sammen. Jeg var vant med en liten 14" reise-tv! :ler: Ble litt av en overgang ja.

Nå er det ikke lenge til vi blir mammaer :hoppe:

Morsomt å gjøre klart babytøyet. Vi vet ikke kjønn, så det blir mye "kjedelig" her... Går for det meste i hvite, ensfarga klær. Får kjøpe noe mer spennende når h*n kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: hei hei til lille katt, og velkommen på visitt i dagboka!

Imli: Jeg synes også alt babytøy var kjempekjedelig før vi endelig fikk bekreftet at det ble jente - da var det lettere å velge både sengetøy, tepper og klær. Og jeg som egentlig ikke liker rosa engang!

Ja snart er vi mammaer :hoppe:

Jeg har plutselig blitt veldig klar for fødsel, og pakket bagen i dag.

Mangler bare noen singletter til meg, og toalettmappen min, så er den helt klar :)

Rart med det - jeg som har vært nervøs for å bli mamma siden jeg fikk positiv test. Men jeg har jo hatt god tid til å tenke på det.....

Håper jeg slipper å gå på overtid ihvertfall!

bare 1 mnd igjen snart......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakkeliste sykehusbag:

Klær til mor:

Treningsbukse

Amme BH

Cardigan

Hettegenser

3 singletter

Sokker

Boxertruser

Til baby:

4 bodyer

1 bukse

Hentedress

Helseteppe

Diverse:

Ammeinnlegg

Kamera (ferdigladet) + lader

Mappe med helsekort og papirer

Kjeks og frukt

Lesestoff til mor og far

Toalettmappe (sminke, fuktighetskrem, shampoo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Tenkte å følge litt med deg her, husker deg fra bryllupsdagbøkene. Også er du 35 uker på vei allerede da! :-D Spennende tider fremover!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flink du er som har begynt å pakke bagen da. Utsetter det stadig jeg, men må vel snart til pers... Om en ukes tid er det vel greit å ha det klart.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar i mot middagstips med gled forresten.

I dag blir det pitapizza til middag... neida, jeg blir IKKE påvirket av reklame :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset lukter det hjemmelagd pizza nå.... og jeg vil ha bruuuuus selv om det er midt i uka!

*vill og gal* :fnise:

Sukk....husker da jeg pakket sykehuskofferten...

Har liksom allerede klart for meg hva jeg skal pakke (og hva jeg IKKE skal pakke) neste gang.... kanskje litt tidlig ute med planleggingen? Bør vel bli gravid først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...