Gå til innhold

Marsy og annerledeslivet


marsy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke sett på Ungkaren, så her ble det Top Model, Cashmere Mafia og 2x Sex og Singelliv :fnise: Og nå har TV3 begynt å vise en tidligere runde av Top Model på ettermiddagene... som om det ikke blir nok med Oprah og Dr Phil på formiddagen! Og denne uken er det 3 kvelder med Grand Prix!

(Trenger jeg å nevne at jeg da ELSKER såkalt trash-TV? :ler:)

Her blir det "fest" i helga. Får 8 stk på besøk for mat og Grand Prix med stemmeskjema (en årlig tradisjon hos oss). Er spent på hvordan det går med mini i hus. Vi skal bestille mat, så da slipper vi å tenke på det heldigvis (i fjor var det tapas til 8 stk og 5 timer på kjøkkenet! :dåne:). Vesla sover jo fra ca 2030 og til 2-3 tiden så da håper jeg lørdagen ikke er et unntak.

Må bare finne frem discokula, og lage stemmeskjema! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kosestund i dobbeltsenga i morges når veslejenta velger å kaste opp over hele meg, puta mi og lakenet... Lå der og smilte, og plutselig kom tidenes stråle ut av munnen. Jeg hoppet opp av senga, og dyttet jenta over på siden, mens hun brakk seg 2 ganger til. Var helt sikker på at "nå slutter hun å puste", men når hun var ferdig smilte hun stort til meg :klø: jaja... ikke skjønner jeg!

Makan til mengde oppkast i forhold til liten kropp! Uten å overdrive kom det ut et par desiliter. Absolutt ingen vanlig gulp...

Blir vettaskremt av slike ting jeg.... :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i gulpebabyklubben! :ler:

Jeg vet, det er skummelt. Og veldig upraktisk :fnise:. Men man blir vant til det. Når barnet er like lykkelig og glad etter å ha gulpet ca. tusen ganger, blir man etterhvert roligere.

Det er lurt å ta det opp på helsestasjonen uansett, og veie regelmessig, sånn at du slipper å uroe deg for at det er noe i veien med babyen. Noen barn kan jo ha pylornstenose, eller hva det nå heter, som vil si at lukkemuskelen mellom spiserøret og magesekken ikke er helt moden. Men de fleste gulpebabyer er visstnok bare gulpebabyer :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese at du er blitt mamma, Marsy. Og for ei lita prinsesse også :rødme:

Har lest hele dagboka nå, og det var rørende lesing :)

Ha en fin kveld i kveld, med stemmeskjema og alt :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Måtte innom og snike litt etter koselig besøk i dagboka mi.

Spennende å lese om nybakte mødre når er snart er der selv.

Ha en fin kveld. Hørtes morsomt ut :-D

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Revenka

:fnise: Kjedelig når det skjer i sengen da. Litt mer omfattende å gjøre rent etterpå.

Kos deg med GP fest i dag. Skal også se på det. Blir artig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og ønsker deg en fin søndagskveld uten altfor mye sprutgulp ;)

Men skjønner godt at du ble skremt, ja, det hadde jeg også blitt! Enda godt at hun smilte etterpå :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøk jenter :klem:

Ikke fornøyd med Grand Prix resultatet :( Men det var kjempehyggelig å ha en liten fest (for første gang etter fødsel). Vesla oppførte seg eksemplarisk, og sov igjennom hele greia. Fikk faktisk melkespreng underveis, og måtte pumpe mellom sangene og avstemning :ler:

Nå har endelig vesla begynt å vokse ut av størrelse 50! 56 begynner å sitte som et skudd nå.

Må få målt og veid henne snart. Nå er det jo faktisk 4 uker siden sist, og det er 3 uker igjen til vi skal på 3 måneders kontroll. Blir spennende å se hva målene er nå.

Ingen store gulp siden sist ;) Senga ble forresten skånet (men ikke sengetøyet) siden jeg har lært fra tidligere feil, og alltid legger vesla på et teppe eller håndkle enten hun ligger i sofaen eller senga.

I morgen er jeg hjemme alene igjen. Dermed: enda en trash-tv dag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten har forresten fått sin første flått :eeeh::hakeslepp:

Synes det er forferdelig ekkelt!!! Tror han hadde drept den selv, ved å klore den, men den hang fortsatt fast. Så da måtte jeg vri den ut med pinsett.... :forvirret:

Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert greit med håndkle til snuppa ja... Litt enklere når det er kun sengetøyet det går utover.

Æsj, flått er ekkelt... Men må jo bare få tatt dem. Ufyselige dyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innimellom innom et annet forum for nybakte mødre, og jeg må bare si at jeg irriterer meg grønn! På dette forumet er det omtrent konkurranse i å ha "perfekte" barn som er tidlig ute med alt. Alle barna der smiler sosiale smil fra de er 2 dager gamle, ruller allerede fra rygg til mage når de er 2 uker og begynner vel å gå og snakke når de er 3 mnd tenker jeg..... Alle har menn som stiller opp 300%, har sex uten å ha vondt etter fødsel, og har omtrent ikke fått hengemage....

Jaja.. nok en grunn til å foretrekke KG!

Prøver å sette opp en plan for hvordan jeg skal komme ned i matchvekt, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare meg uten godis! Helt patetisk, men jeg har blitt hekta. Svangerskapet ødela meg! Nå spises det junk, sjokolade, is eller drikkes brus hver dag omtrent... :flau:

kanskje det bare holder med å :trene:? (eller kanskje ikke... :sjenert:)

Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Hørtes ut som den filmdiskusjonen vi hadde i dagboka mi for noen dager siden det der :ler:

Snop er den store svakheten her også. Jeg kan ikke skylde på svangerskapet da, har nesten vært bedre i deler av svangerskapet enn ellers.... Men nå har jeg stadig lyst på noe... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm. Trening hjelper jo langt på vei... Men man kan nok ikke sise ubegrenset med snop, men noe er det absolutt rom for..

Du får henge deg på i bøkene til meg og Camelia, vi driver i utgangspunktet og trimmer og passer på maten (har bare vært litt sløv i eksamensperioden.. :sjenert:) vi klarte det jo før bryllupet!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snop er den store svakheten her også. Jeg kan ikke skylde på svangerskapet da, har nesten vært bedre i deler av svangerskapet enn ellers.... Men nå har jeg stadig lyst på noe... :sjenert:

Jeg ble plutselig sjokoholiker under svangerskapet... helt ut av det blå!

Hmmm. Trening hjelper jo langt på vei... Men man kan nok ikke sise ubegrenset med snop, men noe er det absolutt rom for..

Du får henge deg på i bøkene til meg og Camelia, vi driver i utgangspunktet og trimmer og passer på maten (har bare vært litt sløv i eksamensperioden.. :sjenert:) vi klarte det jo før bryllupet!

:)

Ja... gikk jo ned rundt 10-13kg før bryllupet, men var dum og hadde noen måneder med utskeielser (sommerferie) før jeg ble gravid. Og mens jeg var gravid fikk jeg ikke trent heller :(

Må bare skjerpe meg og si :nei: til godis (ihvertfall utenom helger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Top Model i kveld!

Og uten godis her i gården ihvertfall. Vi har spist mye godis i det siste.... mye brus også. En forferdelig uvane.

Jeg som i utgangspunktet er svært lite godtesyk! Har aldri hatt søthunger, slik mange har. Men legger meg lett til uvaner da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff ja, har inntrykk av at det er litt for mye skryting ute og går på diverse mammaforum :sjenert: Det er nok ikke representativt for de fleste, tror jeg!

Her blir det også litt godis hver dag, og jeg må innrømme at jeg er litt nervøs for hvordan jeg skal greie å slutte etter fødselen :fnise: Men på den annen side vil jeg ikke stille for høye krav til meg selv den første tiden. Tror likevel at godiset heretter skal forbeholdes helgene, ja :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også blitt sjokoholiker.. men pga amming så spiser jeg ikke sjokolade, og drikker heller ikke brus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Top Model i kveld!

:Nikke::fnise:

Uff ja, har inntrykk av at det er litt for mye skryting ute og går på diverse mammaforum :sjenert: Det er nok ikke representativt for de fleste, tror jeg!

Blir provosert jeg! :ler: men det er sikkert fordi vesla mi er litt treig også...

Jeg har også blitt sjokoholiker.. men pga amming så spiser jeg ikke sjokolade, og drikker heller ikke brus..

Huff så flink du er! Jeg prøver å kutte ned på kullsyredrikke, men jeg sprekker innimellom. Men holder meg helt unna lettøl, for det ga veldige luftsmerter. Sjokolade gir dessverre ikke utslag på vesla...

Her har jeg ikke vært før. Hilser på :vinke:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...