Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

[Hmmm... Jeg lurer på dette med kunnskapsløftet. Til neste år, kommer man til å få 1 poeng mindre for militærtjeneste? Og faller Fordypningspoengene bort? Det er i så fall katastrofe, det betyr jo 5 poeng mindre? Og med det vil nok mange slite med å komme seg til opptak!

Jeg syns det nye kunnskapsløftet virker veldig skadende for oss som har fullført vgs..

Dette vil jo gjelde alle, slik at forskjellene vil utgjevne seg, å bli generelt lavere.

Blir spennende å sjekke postkassen i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke lykke til til ALLE dere som venter på en STOR og fin A4 i dag!!!!

Håper dette er dagen mange av dere får drømmene oppfylt!!

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er det forskjell på fag medf ordypningspoeng ifht timeantallet kanskje?

Man kan jo heller ikke overstige 11 tilleggspoeng. Så hvis man f.eks har 8 alderspoeng, 2 poeng for førstegangstjeneste og 1 realfagspoeng. Så hjelper det ikke om mang har 4 fordypningspoeng i tillegg, for taket på 11 er allerede nådd... Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Dette vil jo gjelde alle, slik at forskjellene vil utgjevne seg, å bli generelt lavere.

Blir spennende å sjekke postkassen i dag! :)

lykke til!

Jo men da må man senke krava for opptaksprøverogså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo heller ikke overstige 11 tilleggspoeng. Så hvis man f.eks har 8 alderspoeng, 2 poeng for førstegangstjeneste og 1 realfagspoeng. Så hjelper det ikke om mang har 4 fordypningspoeng i tillegg, for taket på 11 er allerede nådd... Eller tar jeg feil?

Tillegspoeng er en ting, men fordypningspoeng er en annen, de påvirkes ikke av hverandre. Og i tillegg til de igjen kommer poeng fra realfag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Tillegspoeng er en ting, men fordypningspoeng er en annen, de påvirkes ikke av hverandre. Og i tillegg til de igjen kommer poeng fra realfag.

Men hadde du da fordypningsfagene på 8 uketimer eller mer? tror det er regler for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Lykke lykke til til ALLE dere som venter på en STOR og fin A4 i dag!!!!

Håper dette er dagen mange av dere får drømmene oppfylt!!

:jepp:

Jeg har vært innom denne tråden litt og tittet av ren nysgjerrighet, og jeg er fryktelig lei meg på vegne av dere som ikke kom inn i år, spesielt deg MorHubro. Håper du er klar for å kjempe videre!

Og et spørsmål til alle (vet ikke om dere allerede har diskutert dette): Hva er hovedmotivasjonen deres for å bli politi? Det virker som om det er en lidenskap for noen av dere, og det er jo absolutt bare bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Så hvis jeg forstår deg rett, så vil det med regnestykket ovenfor være mulig å oppnå 15 "ekstrapoeng"?

8 alderpoeng

+2 førstegangstjeneste

+1 Realfag

+4 Fordypningspoeng

=15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Forstår jeg dere rett nå?

Vil jeg ikke kunne regne med fordypningspoeng i det hele tatt ved neste års phs-søknad? Mens de som tok realfag kan sitte igjen med enda en fordel fordi de vil beholde noe av realfagspoengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jeg dere rett nå?

Vil jeg ikke kunne regne med fordypningspoeng i det hele tatt ved neste års phs-søknad? Mens de som tok realfag kan sitte igjen med enda en fordel fordi de vil beholde noe av realfagspoengene?

Tilbake til tema?

Alle spørsmål om konkurransepoeng finnes på nett, fordi dette er felles for alle utdanninger hvilke poeng som faller bort og hvordan reglene blir.

og gjest : Det er ikke en bestemt poengsum for å bli innkalt til opptaksprøver, dette er et snitt som regnes utifra søkerne.

MEN kan noen bekrefte å ha sjekket posten i dag!? Ulidelige timer på jobb her!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_xyx_*

Pacem: kommet gjennom på tlf. til opptakskontoret? Eller fikk du beskjed om å sende brev?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulidelige timer på jobb her!! :P

Åhh du får sjekket postkassa etter jobb.. "ulidelig spennende - for meg også!!!"

Og gjest :

Jeg har vært innom denne tråden litt og tittet av ren nysgjerrighet, og jeg er fryktelig lei meg på vegne av dere som ikke kom inn i år, spesielt deg MorHubro. Håper du er klar for å kjempe videre!

Jeg gir ikke opp ;) Men deler gleden med de som klarer dette i år.. ikke like moro som å komme inn selv - men absolutt veldig givende - for meg også!

Delt glede er dobbel glede!! :jepp:

Endret av MorHubro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[Hmmm... Jeg lurer på dette med kunnskapsløftet. Til neste år, kommer man til å få 1 poeng mindre for militærtjeneste? Og faller Fordypningspoengene bort? Det er i så fall katastrofe, det betyr jo 5 poeng mindre? Og med det vil nok mange slite med å komme seg til opptak!

Jeg syns det nye kunnskapsløftet virker veldig skadende for oss som har fullført vgs..

Er det bestemt at man skal få 1 poeng mindre for førstegangstjeneste?

Isåfall er dette helt på trynet. Når man dessuten mister 2 fordypningspoeng så har iafall jeg en case om jeg ikke skulle komme inn iår. Da har jeg 3 poeng mindre :S

Sjekket nettop postkassen også, ikke noe post :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Jimmy P_*

Noen som har vært i postkassa?? jeg må stikke hjem i lunchen for å se! klarer ikke å vente mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

Var nede å sjekket akkurat nu, men ingen post. Tror det er fortsatt litt for tidlig for postmannen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kanna39

Posten har kommet, men IKKE NOE BREV ENNÅ. FY FAEN SÅ IRRITERENDE.... Hater å gå og vente på det her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Løpte ned da jeg hørte det smalt i postkassestaviet.

Mega har -25% på dyremat denne uken, ellers lite nytt.

sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy Lillefjære :

Andreas: De pakker resten av brevene nå. Disse legges i posten idag. Jeg skal være så ærlig å si at jeg ikke helt har oversikten over hva de har sendt og ikke sendt.

(Spurte om alle avslag var sendt)

Dette svarte han meg på facebook, for dere som ikke følger med overalt (noe vel de fleste gjør)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hadde du da fordypningsfagene på 8 uketimer eller mer? tror det er regler for det

Jeg hadde tatalt 20 timer fordypning. :)

Og jeg har ikke kommet igjennom til PHS. Har sendt mail til Gunnar K, forklart situasjonen og spurt om dette er noe jeg må sende full klage på eller om det kan løses pr telefon og mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det må jo være mest hensiktmessig for phs å sende ut alle avslagene først, da det er greit å komme i gang med behandling av klager osv. så fort som mulig.

Kan jo også tenkes at det har vært ganske ganske desperat utsendig der man sendte ut alt helt tilfeldig?? Tenker det siden det ble så mye forsinkelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...