Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Det va kjedligge nyheter MorHubro og LauraLine. Unnet dere virkelig ä komme inn i är...Men pä den posetive siden, sä har jeg noen kjerne personer ä stötte meg til her pä KG neste är og. Rekner ikke med ä komme inn, har ikke et snitt over 4 engang:)

Sà ser fram mot neste ärs samarbeid:)

Lykke til alle som venter... blir spennende ä höre hvem som blir ä finne pä 09 träden;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaja, da er det bare å starte nedtellingen til posten kommer imorgen..blir noen lange timer iafall.

Lever i håpet om at avslag og ventelisteplasser er sendt ut først..

Endret av artaniz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fått svar allikevel. Kompisen min hadde sjekket postkassen litt for tidlig, slik at posten hadde ikke blitt levert. SÅ når jeg, mistenksom som jeg er, sjekket idag, lå det en liten hvit konvolutt der.

JEg er funnet skikket, men står på venteliste. Plass nr 55.

Men det som har skjedd er at de har regnet snittet mitt feil. Jeg får ringe på mandag.

BLir vel å sitte i kø noen timer da, men vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode gud Pacem! Fikk hetta her når jeg leser du har fått liten konvolutt! Men ble fort letta når snittet er regnet feil..

Du har over 49.5?

Noen herfra må jo bare komme inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Natalie_*

Hei alle sammen!

Fikk c5 brev på lørdag. Vart venteliste på meg også.

Har 48.5 i snitt og kom på ventelisteplass nr 45.

Er vell ikke noe håp da..

Får 2 alders poeng neste år, håper ikke det stiger lenger enn 50.5, får jeg har ingen planer om å ta opp ekstra fag.

Til slutt vil jeg ønske alle lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gode gud Pacem! Fikk hetta her når jeg leser du har fått liten konvolutt! Men ble fort letta når snittet er regnet feil..

Du har over 49.5?

Noen herfra må jo bare komme inn!

Hehe... De har gitt meg for få fordypningspoeng. Siden jeg har yrkesfageligutdanning så skal jeg ha 4 fordypningspoeng med de fagene jeg har (Markedsføring I og II, 2SK og 3SK), men de har bare gitt meg 2 fordypningspoeng.

Ifølge dem er snittet mitt bare 48,3. Men det SKAL være 50.3

Skal ringe i morgen, skjønt, de får nok en STORM av telefoner.

Men er nervøs nå... Hva hvis de står på sitt, å mener at utregningen er rett... Huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

Det ordner seg sikkert Pacem. Det tror jeg helt klart!

Ellers stusser jeg litt på dette med at C5-konvoluttene har blitt mottatt både i Oslo, Bodø, Bergen og Trondheim. Skulle tro at om disse ble sendt på fredag så ville de ikke ankommet Bodø, Bergen eller Trondheim før mandag uansett hvor effektive posten er.

Neste år blir forøvrig fristen for opptak flyttet fra 4. desember til samme frist som Samordna opptak. Hjemmesiden www.phs.no vil også i den nærmeste tid gå igjennom en oppgradering. Det skal blant annet bli lagt ut flere videor osv. fra studentenes hverdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Hvem av oss er det som ikke har fått brev ennå? Meg, MikeDelta, artaniz, Kptpower... noen flere? Jeg kommer aldri til å få sove i natt, det er sikkert. Og hvis jeg ikke får brev i morgen kommer jeg heller ikke til å få sove natt til tirsdag. Og sånn går nu dagan...

:)

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommar fixa sej til slut!

Greit å se hva du f.eks hadde gjort. Er usikker på hvilke fag jeg skal ta. En 3èr i naturfag må være greit å forbedre. Tenker også på rettslære. Hva syns du om dette faget? Hvor mye leste du? Akkurat nå er det nesten som jeg vil sitte døgnet rundt de neste mnd.. Det kjennes surt å mangle et par poeng pga av at man prioriterte feil på vgs... Men, man kan bare skylde på seg selv.

Til dere som tenker å ta naturfag til neste år, no can do desverre... Naturfag går ut som fag etter den nye reformen, den siste sjansen var i vår. Det er mulig man kan få fikset noe, men ingen kan love det, så jeg ville ikke tatt sjansen på det.

Ellers anbefaler jeg andre som skal forbedre/ta opp fag å ta 2 og 3bi, du får 1,5 realfagspoeng (selv etter den nye reformen) og det er ganske greit å lese til på egen hånd (evt kjøpe seg et labkurs), endel pugging, men lite å måtte forstå som i matte og fysikk :)

Lykke til alle sammen! Håper dere kommer inn! Får nesten vondt av å lese innleggene her inne, jeg gruer meg til 20.juli for å si det mildt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... De har gitt meg for få fordypningspoeng. Siden jeg har yrkesfageligutdanning så skal jeg ha 4 fordypningspoeng med de fagene jeg har (Markedsføring I og II, 2SK og 3SK), men de har bare gitt meg 2 fordypningspoeng.

Ifølge dem er snittet mitt bare 48,3. Men det SKAL være 50.3

Skal ringe i morgen, skjønt, de får nok en STORM av telefoner.

Men er nervøs nå... Hva hvis de står på sitt, å mener at utregningen er rett... Huff...

Phuu...det var da enda godt! Bøyer meg i støvet jeg da og GRATULERER med skoleplass :banantroll:

- dette ordner seg vettu..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phuu...det var da enda godt! Bøyer meg i støvet jeg da og GRATULERER med skoleplass :banantroll:

- dette ordner seg vettu..!

Nåh... vi fpr se... Jeg skal ringe Sonans i morgen, bare for å bekrefte at jeg har rett...

Er midt i å fortære et enormt stykke ostekake... Trøstespising FTW! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Til dere som tenker å ta naturfag til neste år, no can do desverre... Naturfag går ut som fag etter den nye reformen, den siste sjansen var i vår. Det er mulig man kan få fikset noe, men ingen kan love det, så jeg ville ikke tatt sjansen på det.

Ellers anbefaler jeg andre som skal forbedre/ta opp fag å ta 2 og 3bi, du får 1,5 realfagspoeng (selv etter den nye reformen) og det er ganske greit å lese til på egen hånd (evt kjøpe seg et labkurs), endel pugging, men lite å måtte forstå som i matte og fysikk :)

Lykke til alle sammen! Håper dere kommer inn! Får nesten vondt av å lese innleggene her inne, jeg gruer meg til 20.juli for å si det mildt!

Nei? Det suger jo! stuck med den med andre ord da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med sk2 og sk 3 har du i allefall 2 poeng, det vet jeg, men jeg har ikke peiling på markedsføringen, der aner jeg ikke, men skulle tro det var det samme der.

Er det ikke noen andre her som vet da???

Kom an folkens!

Endret av LauraLine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest MikeDelta

Skulle da tro at de fleste studieretningsfag gir fordypningspoeng. Hvor mange timer totalt pr. uke var markedsføring over de to årene da? Altså var det fire timer pr. uke både VG1 og VG2? Tror regelen er at du får 2 poeng per studieretningsfag som har et samlet omfang på 8 - 10 timer.

Edit:

http://www.rogaland-f.kommune.no/~stolav/o...rkedsforing.htm

Tror du skal være sikret. Gratulerer :)

Endret av MikeDelta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Slenger meg på her med en gratulasjon til deg, Pacem (med et lite forbehold foreløpig). Håper vi ses til høsten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her med en gratulasjon til deg, Pacem (med et lite forbehold foreløpig). Håper vi ses til høsten!

Men altså, sparer de et par plasser til eventuelle utregningsfeil eller tror dere?

I værste fall, må de kanskje trekke tilbake en allerede utdelt skoleplass?

Får håpe du har rikig Pacem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena

Serenity:

Det er jeg helt overbevist om er feil. Fordi, overgangsreglene er slik at en skal kunne avlegge eksamen i faget minimum to år etter at siste kull har tatt avsluttende eksamen i det. Alle påbygging/yrkesfagklasser har dette faget i år, og venninnen min har fått beskjed om at det ikke skal være problem for henne å ta siste del av naturfagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...