Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
HURRA!!!!!!!

jeg kom inn. vært i postkassa nå. herregud for en følelse!!!! da er jeg endelig POLITISTUDENT!!!!!!!!!

Her har du ei/en som kom inn... Samt jeg ikke har fått svar selv- med en poengskala som ikke rekker høyere enn 41. Da skulle den saken være avklart..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MikeDelta
Her har du ei/en som kom inn... Samt jeg ikke har fått svar selv- med en poengskala som ikke rekker høyere enn 41. Da skulle den saken være avklart..?

Eller nok en anonym "gjest" som skal ha det moro...

Ingen har påstått at alle avslag er sendt ut, kun at det er avslagene som har blitt prioritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du ei/en som kom inn... Samt jeg ikke har fått svar selv- med en poengskala som ikke rekker høyere enn 41. Da skulle den saken være avklart..?

1. Sitatet fra "gjest" er overhodet ikke bekrefta.

2. Opptakskontoret har muligheten til å fylle 20% av studieplassene ved hjelp av en unntaksbestemmelse. Dette gjør at de kan ta opp opptil 60-70 studenter selv om de har en poengsum på 41, som du. Dette med hensyn til å oppfylle visse politiske målsettinger. Skal politiet i Norge bli representativt for befolkningen så kan de ikke slavisk sile ut kanditater ved hjelp av poengsummen deres, men må ta hensyn til geografisk tilhørighet, minoriteter osv. Dette praktiseres årlig av opptakskontoret.

Ergo... saken er ennå ikke avklart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestelus

Er vel 2 stk som har posta at de har kommet inn. Den ene skrev at han hadde kommet inn, men fått svaret i en C5 konv (en liten en). Dette tyder vel bare på at d er noen rundt 14 år (kanskje?:) som prøver å ha d gøy istedet for å gjøre leksene sine. Den andre hadde bare ; "Jeg kom inn!!!!!!!!!!!!!!" Så hørte vi aldri mer fra den kanten. Han er 12 og sitter og piller nese. Jeg håper selvfølgelig at jeg tar feil og at de og er lykkelige over at de kom inn på Politihøgskolen 2008.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok ikke inn jeg heller. Fikk lite brev på lørdag, og i det sto det at jeg ville bli kontaktet hvis det var flere enn 60 som var aktuelle på reservelisten.

Har likvel sendt inn klage, fordi jeg mener PHS har gjort en feil når det gjelder poeng. Dette året har jeg gått på en videregående skole med landbrukssfag. Det skal da telle like mye som almenn fag.

Vil da ende opp med 47 ca, selv om det nok ikke hjelper meg inn i år så vil jeg nok rykke noen plasser opp.

Uansett, så var jeg klar over at jeg hadde for dårlig konkurransepoeng. Er også 20 år og førstegangssøker. Ingen krise i det hele tatt!

Så det blir nok enten å starte på sykepleierskole eller et år på folkehøgskole på meg til høsten. Får da samlet noen poeng der pluss to nye alderspoeng.

P.S Kjipt at fordypningspoeng o.l går bort neste år, men det blir jo likt for alle. Kanskje poenggrensen for neste år ikke blir så høy som i år..(noe jeg håper)..=)

Ellers vil jeg bare gratulere alle som er så heldige å ha kommet inn i år! Dere er utrolig heldig! Håper det blir meg neste år!! Må være en helt fantastisk følelse å sitte der med en stort A4 brev..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Gjest 123_*
1. Sitatet fra "gjest" er overhodet ikke bekrefta.

2. Opptakskontoret har muligheten til å fylle 20% av studieplassene ved hjelp av en unntaksbestemmelse. Dette gjør at de kan ta opp opptil 60-70 studenter selv om de har en poengsum på 41, som du. Dette med hensyn til å oppfylle visse politiske målsettinger. Skal politiet i Norge bli representativt for befolkningen så kan de ikke slavisk sile ut kanditater ved hjelp av poengsummen deres, men må ta hensyn til geografisk tilhørighet, minoriteter osv. Dette praktiseres årlig av opptakskontoret.

Ergo... saken er ennå ikke avklart ;)

Hvor har du dette fra? Fint om du sender en link. Dette har jeg ikke hørt om, ei heller lest om på verken PHS eller politiets hjemmesider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har registrt en viss irritasjon blandt flere av de mest aktive brukerne anngående innlegg av anonyme brukere. Ser absolutt poenget med tanke på usaklige innlegg som ikke kan bekreftes. Med fare for å erte på meg personen her inn (uten at dette er formålet mitt) kan jeg innformere om at jeg tok kontakt med Phs i dag da jeg er så nervøs at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Vedkommende som svarte sa at de som ikke har mottatt brev i dag eller i løpet av helgen sannsynligvis kommer inn med et lite forbehold om at posten kan være forsinket. De nekter konsekvent å oppgi svar over tlf, så det er bare å smøre seg med tålmdighet. Den som venter på noe godt....resten kan dere vel fylle inn selv:) lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du dette fra? Fint om du sender en link. Dette har jeg ikke hørt om, ei heller lest om på verken PHS eller politiets hjemmesider.

http://www.phs.no/Om-PHS/434/517/

Tommy Lillefjære har også nevnt dette på gruppen på Facebook. Står også en mer utfyllende artikkel om dette på politiforum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest santhi
Har registrt en viss irritasjon blandt flere av de mest aktive brukerne anngående innlegg av anonyme brukere. Ser absolutt poenget med tanke på usaklige innlegg som ikke kan bekreftes. Med fare for å erte på meg personen her inn (uten at dette er formålet mitt) kan jeg innformere om at jeg tok kontakt med Phs i dag da jeg er så nervøs at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Vedkommende som svarte sa at de som ikke har mottatt brev i dag eller i løpet av helgen sannsynligvis kommer inn med et lite forbehold om at posten kan være forsinket. De nekter konsekvent å oppgi svar over tlf, så det er bare å smøre seg med tålmdighet. Den som venter på noe godt....resten kan dere vel fylle inn selv:) lykke til alle sammen!

Andreas: De pakker resten av brevene nå. Disse legges i posten idag. Jeg skal være så ærlig å si at jeg ikke helt har oversikten over hva de har sendt og ikke sendt.

dette var svaret lillefjære gav på facebook når en spurte hvor i løypen de lå med sendingene og om han kunne si om avslagene var sendt ut først.

Virker nesten som om phs liker å holde oss på pinebenken:-P

markedsansvarlig burde vel vite hva som blir sendt og ikke sendt.hehe.huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

rallyb...

Du sa det var 60 stk som sto på reservelisten.

Står det noe om hvor mange av disse de venter å ta inn? Har hørt rykter om helt ifra 20 og opp til 30.. I fjor var det visst den siste personen som ble tatt inn nummer 33 på den lista.

Jeg står selv som nummer 18 med 49,1 poeng, så jeg lever fortsatt i håpet.

Er det noen som vet hvordan dette fungerer? Blir man kontaktet fortløpende, eller kan jeg risikere å få en telefon rett før studiestart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gjest 123_*

Etter hva jeg greier å tyde ut i fra denne artikkelen (http://www.phs.no/Om-PHS/434/517/) så er det kun 20% avvik fra styrkeøvelsene?

Sitat fra PHS sine sider:

"I denne sammenhengen kan det etter individuell vurdering være grunnlag for å ta opp en student selv om søkeren svømmer litt saktere eller løfter noen færre kilo i benkpress enn konkurrenten. Verdien av det representative politi må settes høyere enn den absolutte matmatiske rettsferdighet."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rallyb...

Du sa det var 60 stk som sto på reservelisten.

Står det noe om hvor mange av disse de venter å ta inn? Har hørt rykter om helt ifra 20 og opp til 30.. I fjor var det visst den siste personen som ble tatt inn nummer 33 på den lista.

Jeg står selv som nummer 18 med 49,1 poeng, så jeg lever fortsatt i håpet.

Er det noen som vet hvordan dette fungerer? Blir man kontaktet fortløpende, eller kan jeg risikere å få en telefon rett før studiestart?

Da ligger du ganske nærme håpet også.. da jeg var inne i fjor sa en av personene der som hjalp til under de fysiske at om du lå på ventelisteplass 15, var du så og si garantert å komme inn.

Ifølge MikeDelta i et tidligere innlegg her, kan du risikerer å bli ringt opp etter skolen har startet. Står det ikke på brevet også at du får det enten skriftlig eller du ringes om du kommer inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter hva jeg greier å tyde ut i fra denne artikkelen (http://www.phs.no/Om-PHS/434/517/) så er det kun 20% avvik fra styrkeøvelsene?

Sitat fra PHS sine sider:

"I denne sammenhengen kan det etter individuell vurdering være grunnlag for å ta opp en student selv om søkeren svømmer litt saktere eller løfter noen færre kilo i benkpress enn konkurrenten. Verdien av det representative politi må settes høyere enn den absolutte matmatiske rettsferdighet."

Står også at politihøgskolen vanligvis bruker konkurransepoeng som siliingsmekanisme, MEN ved opprettelse av flere nemnder får de nå muligheten til å vurdere hver enkelt søker opp mot 20%-regelen. (ikke sitat)

usikker på hvordan dette skal tolkes, men som sagt, så er det en mer utfyllende og forklarende artikkel på politiforum.no. Klarte ikke spore den opp nå, men litt google'ing så finner man alltid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det kan være til noen hjelp så har jeg en kamerat som har fått brev, og han står som nr 18 på ventelisten. tror han hadde 41 poeng ca.

han fikk brevet forrige torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg var helt sikker på å få brev i dag, og holdt nesten på å kollapse ved postkassen før jeg skulle åpne den. Men, nei... Og dersom det er riktig at resten pakkes i dag kommer det vel ikke noe før onsdag. Må innrømme at jeg begynner å bli litt utålmodig nå, men det er bare å innfinne seg med at jeg må vente litt til.

Er usikker på dette med folkeregistrert adresse. Hva er forskjellen på det og postadressen din? Jeg meldte flytting for nesten tre år siden, så det skulle vel tilsi at jeg mottar brevet her jeg bor nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest PHS søker 2008 Bergen
Jeg var helt sikker på å få brev i dag, og holdt nesten på å kollapse ved postkassen før jeg skulle åpne den. Men, nei... Og dersom det er riktig at resten pakkes i dag kommer det vel ikke noe før onsdag. Må innrømme at jeg begynner å bli litt utålmodig nå, men det er bare å innfinne seg med at jeg må vente litt til.

Er usikker på dette med folkeregistrert adresse. Hva er forskjellen på det og postadressen din? Jeg meldte flytting for nesten tre år siden, så det skulle vel tilsi at jeg mottar brevet her jeg bor nå?

Hei Fragment. Har lest igjennom denne tråden og lurer på om jeg husker deg fra dagen vi leverte egenerklæringen. Du leverte lørdag 15 des. ikke sant?

Lurer på om jeg satt på 4 manns bordet rett ovenfor deg da vi skrev og at vi støtte på hverandre ved bussholdeplassen utenfor galleriet etterpå..:)

Uansett, har søkt i år (Bodø som 1 pri.), kom inn i 2004 men takket nei til skoleplassen gruinnet familiære forpliktelser. Bor i Bergen og har ikke fått svarbrev enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gjest 123_*
om det kan være til noen hjelp så har jeg en kamerat som har fått brev, og han står som nr 18 på ventelisten. tror han hadde 41 poeng ca.

han fikk brevet forrige torsdag.

Hvordan i alle dager er det mulig? Nr. 18 på venteliste med 41 poeng? Det går ikke, hvis du leser litt lengre opp så er anavrin på nr 18 med 49,1 poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er det bestemt at man skal få 1 poeng mindre for førstegangstjeneste?

Isåfall er dette helt på trynet. Når man dessuten mister 2 fordypningspoeng så har iafall jeg en case om jeg ikke skulle komme inn iår. Da har jeg 3 poeng mindre :S

Sjekket nettop postkassen også, ikke noe post :|

Dette stemmer. får 1 poeng mindre for forsvaret og fordypningspoeng kuttes ut. Men regnet på mitt eget snitt og fant ut følgende: Etter den nye reformen, legges karakterene sammen på en annen måte. Snittet mitt ble ca 2 poeng høyere på den nye metoden. Håper dette var noe til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestelus

Så flott at mange har blitt så aktive her inne:)! Vi får alle bare ta ryktene med en klype salt og smøre oss med tålmodighet. Huhei hvor spennende dette er!! Synd d ikke finnes en mer offisiell og aktiv nettside til PHS. Litt mer informasjon om prosessen kunne vel alle tenkt seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...