Gå til innhold

Politihøgskolen 2008

MorHubro

Anbefalte innlegg

Jeg skal inn på mandag, men sliter med å få inn teknikken på lengdehoppet! Jeg får det bare ikke til :sukk: Er det noen som har noen tips/råd, så tas det imot med stor takk!! :D

Som fragment sier: Se opp og frem. Husk å dra med deg armene. Når du skal inn står du på en plate, noe som iafall hjalp meg å hoppe 30 cm lengre en når jeg testet hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, gutter og jenter, en liten update fra meg igjen.

Siden jeg fikk tilbakemeldinger på at det var fint med litt info tar jeg med det.

Jeg skulle til intervju 0900, men ble hentet inn allerede da jeg kom 0850, om det var for å spare tid, eller for å se hvordan jeg reagerte uten å få de 10 min å samle tankene på etter å ha stresset meg opp på majorstua, forblir uvisst :)

Greit å iallefall være ute i litt god tid!

Deretter hilste jeg på de i nemda, men det var ikke naturlig å ta de i hånda!

De satt bak en pult og jeg foran. Rommet var egentlig ganske mye mindre enn jeg trodde, så var ganske nærme!

Først fikk jeg noen minutter om å fortelle om meg selv, og ble deretter spurt om familien min, før jeg ble spurt om litt politifaglig. Hva politiet gjør hvis det blir ran, om hva kripos var, og deres oppgaver. Hvordan politiet fungerte der jeg bodde, og om hva jeg syntes om narkomane. Jeg rakk aldri å fulleføre spørmålene før jeg fikk nye, så de gikk fort frem synes jeg.

Ble også spurt om hvor jeg ser meg selv om 10 år og litt om hvor jeg vil studere.

Har også blitt anmeldt en gang, så ble spurt om dette. Til opplysning ble jeg feilaktig anmelt for å ha lånt bort en motorsykkel til noen uten lappen, mens sannheten var at den ble tyvlånt av noen jeg kjente. Han greide selvfølgelig å vrake sykkelen, nesten drepe seg selv, + en på bagasjen, pluss å vrake en bil.

Men saken ble henlagt så straks jeg hadde forklart meg, så regner ikke med at dette har noe å si?

Til slutt ble jeg spurt om hvorfor jeg passet i politiet, og hvorfor jeg ville bli politi.

Det hele gikk veldig fort, og nemda var meget hyggelige.

Til opplysning så fikk han som var på intervju etter meg HELT andre spørsmål stort sett, om hasj, festing, drikking på offentlig sted.

Så det finnes nok ikke noe fasitsvar som jeg kan gi heller.

Håper dette kan motivere og hjelpe dere andre som ikke har vært inne enda!

Ellers tør jeg innrømme at jeg er stolt over meg selv, fornøyd med prestasjoner, intervju, og venter med spenning på brevet i juni!

Vil de ikke ha meg nå så kan jeg i allefall trøste meg med at jeg nok ikke kunne vært mer forberedt enn jeg var nå! (kanskje hentet noen færre poeng på fysiske)

Igjen, lykke til dere som ikke har vært inne, men misunner dere ikke, er bare så sinnsykt deilig å være ferdig med hele greia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kjenner til den deilige følelsen av å være ferdig;-) Gleder meg vilt til den, selv om det har vært fint med litt ekstratid til å finpusse formen.

Krysser fingrene for at det blir en stor fin konvolutt til alle her i mai-juni:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dykkinga, var det vanskelig å finne igjen ringene?? Hvilken farge var det på de?? Og klarte alle å slepe den dokka? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spent søker

Hei

Jeg lurer på om det er lov å vende seg på mage rett ved kanten når man svømmer rygg for å få tatt en riktig vending?

Stillelengde : er det lettere å hoppe med listen enn uten? Hvor mye har dere som har vært inne evt økt enn når dere trente hjemme? Ga listen noen utslag på resultatet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Stillelengde : er det lettere å hoppe med listen enn uten? Hvor mye har dere som har vært inne evt økt enn når dere trente hjemme? Ga listen noen utslag på resultatet?

Da jeg trente på stille lengde fikk jeg ikke målt helt nøyaktig, men lå nok på rundt 2,05. På opptaket hoppet jeg 2,12, så man får helt klart noen ekstra centimeter. Hvor mye tror jeg varierer veldig fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har et spørsmål til deg, Kpt, og forøvrig alle som har vært inne på opptak. Da dere svømte, hvor nøye var instruktørene på utførelse av ryggvendingen? Tenker da på de av dere som har svømt i et 12,5 m basseng, da det ikke er aktuelt med vending på rygg i 25 m basseng :)

Gratulerer med vel overstått, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Kptpower og veloverstått!!

Og 1000 takk for detaljerte innlegg nok engang :) Tror nok flere enn jeg leser med stor interesse!!

Nå er det bare ventetiden igjen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dykkinga, var det vanskelig å finne igjen ringene?? Hvilken farge var det på de?? Og klarte alle å slepe den dokka? :)

Er røde ringer så er lette og finne.

Alle klarte å dra dukken når jeg var inne. Er vel den letteste øvelsen utenom å dykke etter ringene.

Angående stille lengde så hoppet jeg ca 2.05 når jeg testet meg, og 2.32 når jeg var inne til opptak, så den planken har litt og si ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle som har støttet meg!

Ang svømmingen gikk det så fort at jeg egentlig ikke fikk det med meg, men det er 4 som svømmer samtidig, og mye plask i vannet i et lite basseng. I tillegg vender vi på motsatt side av der instruktøren står, så tror ikke dere trenger å bekymre dere for mye om vendingene. Tror du kan vende akkurat slik du ønsker, men vri deg ikke på magen før du er ganske nær kanten da.

Ang lengden fikk de fleste bra karakter, listen gav mye for de fleste, spesielt siden du kan ha foten så langt utenfor kanten du vil for å få tak, og målegrensa er jo ved kanten. Det er ingen valg å hoppe uten list, kun uten sko, noe ingen valgte hos oss.

Som akkurat nevnt er ringene røde, det er grunt og alle fant de lett, og han slang de litt sånn henslengt, så ingen fikk det likt på en måte.

Dukka var enkel, den greide til og med de aller minste rimelig enkelt.

MorHubro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så stolt! I dag fikk jeg melding av venninna mi at ho fikk 11 poeng på opptaksprøvene! INSAIN! guud så stolt jeg er:D Stå på alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

Grattis til KPT og resten av dere som gjør det så strålende :)

Bare et spørsmål jeg lurer på ang. mattene på løpetesten som brukes i år. Er de "glatte" så det er mulig å skli litt når man skal ned på brystet. Har en rimelig grei teknikk og jeg håper det er samme type matter som i fjor selv om testene er på Elixia i år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis til KPT og resten av dere som gjør det så strålende :)

Bare et spørsmål jeg lurer på ang. mattene på løpetesten som brukes i år. Er de "glatte" så det er mulig å skli litt når man skal ned på brystet. Har en rimelig grei teknikk og jeg håper det er samme type matter som i fjor selv om testene er på Elixia i år :)

Dui kan nok bare skli i vei, de er rimelig glatte!

man sklir veldig da man slenger seg ned på brystet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da var det min tur i morgen!! Spent, men gleder meg også :)

Lykke til du også, går nok bra skal du se!

Dere som var her i fjor, har dere fått noen henvendelser fra de som var med her, men som kom inn eller? F.eks. var en marie81, som var veldig akiv i fjor, som jeg ikke har sett her i år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til du også, går nok bra skal du se!

Dere som var her i fjor, har dere fått noen henvendelser fra de som var med her, men som kom inn eller? F.eks. var en marie81, som var veldig akiv i fjor, som jeg ikke har sett her i år..

Jeg har kontakt med noen av dei. Enkelte skummer gjennom denne tråden men du vet, det er ikke det samme når en først har kommet inn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det min tur i morgen!! Spent, men gleder meg også :)

Lykke til!!!!

Går nok kjempe bra!! HEia heia heia ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...