pinkybride Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #141 Del Skrevet 9. juni 2008 Hmmmm hvorfor er det 2 mnd og 1 dag på nedtelleren her da? Er jo bare 2 mnd. Kan ikke stole helt på den tror jeg. ååå det kribler så mye og det er altfor mye som står igjen. Det jeg må fokusere på nå: - sende papirene asap - Finne toastmaster - Finne ut hvordan buketten skal se ut og bestille den - Finne ut kaken og bestille - gjøre ferdig inbydelser til kaffegjestene haster!!!! - Finne solist - Ordne musikk/DJ til festen - Ordne overnatting til bryllupsnatten Pluss mye mer småtteri Ååhh det er masse som ikke er på plass, skjønner ikke hvordan jeg kom sånn på etterskudd for hadde jo så god tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest madam_mim Skrevet 9. juni 2008 #142 Del Skrevet 9. juni 2008 Kjempefine kjolen da den var nydeli`!!! Tuuusen takk for at jeg fikk se Og du er flink som ikke driver og tar på deg kjolen, jeg måtte henge min hos svigermor for at den skulle få fred Så søtt med bokstavene bak på slepet...Det vil jeg også ha, men det er så dumt hvis jeg skal selge kjolen etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinkybride Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #143 Del Skrevet 10. juni 2008 Blir gaaaal snart hvor skal jeg finne toastmaster og Solist til kirken? nå gar jeg sjekket finn.no, gulesider osv. Hvor mye er i grunnen vanlig å betale for sånt? Billigste toastmasteren jeg har fått tilbud om er 8500 kr. synes det var litt drøyt. dyteste var 25 000 kr . oh my god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alvebruden Skrevet 11. juni 2008 #144 Del Skrevet 11. juni 2008 Kjolen er rålekker. Stilig og søtt med forbokstavene deres bak på kjolen. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alvebruden Skrevet 11. juni 2008 #145 Del Skrevet 11. juni 2008 Blir gaaaal snart hvor skal jeg finne toastmaster og Solist til kirken? nå gar jeg sjekket finn.no, gulesider osv. Hvor mye er i grunnen vanlig å betale for sånt? Billigste toastmasteren jeg har fått tilbud om er 8500 kr. synes det var litt drøyt. dyteste var 25 000 kr . oh my god OH MY GOD Dere har ingen dere kjenner som kan være det da? Som er glad i å snakke. Vi skal ha en som er gjest hos oss. Og til henne kjøper vi en gave tenker jeg. Ho ble kjempe rørt av å bli spurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 11. juni 2008 #146 Del Skrevet 11. juni 2008 Blir gaaaal snart hvor skal jeg finne toastmaster og Solist til kirken? nå gar jeg sjekket finn.no, gulesider osv. Hvor mye er i grunnen vanlig å betale for sånt? Billigste toastmasteren jeg har fått tilbud om er 8500 kr. synes det var litt drøyt. dyteste var 25 000 kr . oh my god Hva med å ha noen i famlien som er godt til å snakke for seg som toastmaster da? De fleste syns nok at det er kjempestas å bli spurt og stiller gjerne opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 11. juni 2008 #147 Del Skrevet 11. juni 2008 Kan jeg også få se kjolebilder? :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinkybride Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #148 Del Skrevet 12. juni 2008 Ingen i familien som egner seg for å være helt ærlig :S En fetter kanskje, men han er altfor opptatt midt i en skilsmisse og nok å tenke på. Spurte en kompis som sa ja, men som fikk kalde føtter og sa at han ikke kunne likevel. Dermed står vi uten toastmaster , veldig morsomt:S Takk for kompliment for kjolen forresten. Den ble litt annerledes enn jeg hadde tenkt meg. Ble litt for mye mønster foran på skjørtet enn det som var meningen, men men. Ellers er jeg fornøyd Skal sende bilder til deg og mia83 , er på jobb nå så gjør det når jeg kommer hjem ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 12. juni 2008 #149 Del Skrevet 12. juni 2008 Sånn, nå har jeg endelig fått lest igjennom boka di Så maaange fine ting du har kjøpt og funnet deg!! :rødme: Likte spesielt godt alle de fine lysene og lysestaken En effektiv påsketur må jeg si! Og jeg er selvfølgelig veldig spent på kjolen... lurer på om jeg får lov å se? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinkybride Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #150 Del Skrevet 12. juni 2008 takk Tassie ! Hvis du tenkte på de kubbelysene med hjerte så skal vi ikke bruke dem til middagsbordet likevel. Hadde først tenkt å ha rosa og hvit som farge, men dette har vi endret på. nå blir det hvit, sølv og grønt (blader på blomstene). Pluss "diamant" detaljer. Så akkurat de lysene var et bomkjøp. hehe Skal sende bilde til deg også av kjolen. Fant denne listen på nettet, tenkt4e jeg skulle lime den inn her slik at jeg kan bruke den som mal når jeg skal lage egen liste. Bare justere/forrandre litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 12. juni 2008 #151 Del Skrevet 12. juni 2008 Takk for titten!! Så nyyydelig kjole :rødme: Blir ekstra unik kjole når du har bokstavene bakpå Tenkte egentlig på alle lysene jeg.. falt veldig for det ene lyset som så ut som en slags søyle med noe perlelignende på, helt nyydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinkybride Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #152 Del Skrevet 12. juni 2008 takk takk glemte helt å lime inn den listen jeg da surrehue som jeg er. Foreslått kjøreplan: 1) Gjestene ankommer, ønskes velkommen av foreldrene. 2) Apretif i gården/plenen/lokale 3) Brudeparet ankommer 4) Gjestene kalles inn i festsalen av forloverne 5) Vin til forrett skjenkes 6) Toastmaster ønsker velkommen, presenterer programmet og menyen, og praktiske opplysninger 7) Velkomstsang ??? 8) Forrett serveres 9) Bord ryddes 10) Skjenke rødvin 11) Kveldens hovedtale – brudens far 12) Sang fra brudgommens mor 13) Hovedrett serveres 14) Vin skjenkes etter behov 15) Bord ryddes, påfyll av vin 16) Brudgommens tale 17) Sang til foreldre fra brudeparet ??? 18) Påfyll av vin om nødvendig 19) Tale fra brudens forlover 20) Tale fra brudgommens forlover 21) Dessertvin serveres 22) Sang fra brudens familie 23) Dessert serveres 24) Evt. andre taler 25) Tale – ”takk for maten” 26) Toastmaster går gjennom videre program og runder av taffelet. 27) Festsalen ryddes og gjøres klar til kaffe. Musikken rigger opp. 28) Bryllupskaken åpnes, servering av kaffe avec. 29) Dansen åpner med brudevalsen 30) Åpen bar og musikk resten av kvelden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinkybride Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #153 Del Skrevet 12. juni 2008 Å kom på et nytt dilemma. Hun som har sydd kjolen min har glemt å sette på sånn hekte på slepet. Mamma sier hun kan sy på et slikt, men vi diskuterer litt ang hvordan denne skal være. hvor stor og hvor den skal plasseres. Hun mener den skal rundt fingeren, jeg trodde man skulle ha den rundt håndleddet. Slepet har en rund form og er 50 cm fra bakken. Hvor er dette plassert på deres kjole? Helt ytterst på slepet på baksiden? eller lenger inn? og hvor stor er den? Herregud det skal ikke være problemfritt å ha bryllup. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anea Skrevet 12. juni 2008 #154 Del Skrevet 12. juni 2008 Noen som vet hvor lang tid det tar å få bryllupspirene etter at man har sendt dem. Vi har ikke fått sendt dem avgårde enda og det er jo bare 2 mnd igjen.begynner å få litt panikk, fåe sikkert ikke sendt dem før tirs eller onsdag. Rekker jeg å få dem tilbake i tide? Det skal nok gå helt fint med god margin. Husker ikke helt, men tror det tok i underkant av en mnd før vi fikk dem tilbake. Å kom på et nytt dilemma. Hun som har sydd kjolen min har glemt å sette på sånn hekte på slepet. Mamma sier hun kan sy på et slikt, men vi diskuterer litt ang hvordan denne skal være. hvor stor og hvor den skal plasseres. Hun mener den skal rundt fingeren, jeg trodde man skulle ha den rundt håndleddet. Slepet har en rund form og er 50 cm fra bakken. Hvor er dette plassert på deres kjole? Helt ytterst på slepet på baksiden? eller lenger inn? og hvor stor er den? Herregud det skal ikke være problemfritt å ha bryllup. hehe Nope. Masse å tenke på Min hempe henger nesten helt bak på slepet og kan knappes bakover. Husk å kneppe den før du går inn. Det glemte jeg. Ser råstilig ut på bildene Finnes det en pitteliten mulighet for å få se denne fantastiske kjolen folk snakker om her inne? Blir så nysgjerrig, sjøh... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 12. juni 2008 #155 Del Skrevet 12. juni 2008 Så utrolig nydelig kjole!!! Den er jo kjempelekker! Du kommer til å bli SÅ FIN!! Jeg har en sånn "stropp" som jeg skal henge rundt håndleddet mitt for å holde slepet oppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinkybride Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #156 Del Skrevet 12. juni 2008 litt om vielse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinkybride Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #157 Del Skrevet 12. juni 2008 Salmer ikke bestemt helt enda, men tror den ene blir "kjærlighet til gud" Fant to tekster som jeg kan tenke meg kan passe i kirken: 1 Korinterbrev 13 Om jeg taler med menneskers og englers tunger, men ikke har kjærlighet, da er jeg bare drønnende malm eller en klingende bjelle. Om jeg har profetisk gave, kjenner alle hemmeligheter og eier all kunnskap, om jeg har all tro så jeg kan flytte fjell, men ikke har kjærlighet, da er jeg intet. Om jeg gir alt jeg eier til brød for de fattige, ja, om jeg gir meg selv til å brennes, men ikke har kjærlighet, da gagner det meg intet. Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig, den misunner ikke, den skryter ikke, er ikke hovmodig. Den gjør ikke noe usømmelig, den søker ikke sitt eget, blir ikke oppbrakt og gjemmer ikke på det onde. Den gleder seg ikke over urett, men har sin glede i sannheten. Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt. Kjærligheten faller aldri bort. De profetiske gaver skal opphøre, tungene skal tie, og kunnskapen skal ta slutt. For vi forstår stykkevis, og vi taler profetisk stykkevis. Men når det fullkomne kommer, skal det som er stykkevis, forsvinne. Da jeg var barn, talte jeg som et barn, tenkte jeg som et barn, dømte jeg som et barn. Men da jeg ble mann, la jeg av det barnslige. Nå ser vi som i et speil, i en gåte, da skal vi se ansikt til ansikt. Nå forstår jeg stykkevis, da skal jeg forstå fullt ut, slik Gud kjenner meg fullt ut. Så blir de stående, disse tre: Tro, håp og kjærlighet. Men størst blant dem er kjærligheten. 1 Johannes brev 4 Mine kjære, la oss elske hverandre! For kjærligheten er fra Gud, og den som elsker, er født av Gud og kjenner Gud. Den som ikke elsker, har aldri kjent Gud, for Gud er kjærlighet. Og Guds kjærlighet ble åpenbart blant oss da han sendte sin enbårne Sønn til verden for at vi skulle ha liv ved ham. Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder. Mine kjære, har Gud elsket oss slik, da skylder også vi å elske hverandre. Ingen har noen gang sett Gud; men dersom vi elsker hverandre, blir Gud i oss, og hans kjærlighet er fullendt i oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinkybride Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #158 Del Skrevet 19. juni 2008 Tenkte å skrive litt om det jeg har fått ordnet de siste dagene: -Papirene er sendt! -Inbydelsene til kaffegjestene er sendt! -Laget mal til kirkeprogram slik at det bare er å forrandre/plotte inn edringer. -Laget mal til festprogram. -Tatt kontakt med en bekjent som mest sannsylig kommer til å stille opp som toastmaster. -Hatt en makeup time hos makeupstore. (var utrolig god service!!) Fikk nappet bryn, renset hud og full sminke med påsatte vipper 1,5 time nesten (opprinnelig bare betalt for 50 min, pluss velge produkter for 495 kr. Alt dette kostet 495 kr !!! fikk valuta for pengene ja, eller rettere sagt man betaler kun for produktene. skulle ha akurat samme pris for sminking til bryllupet også. Det eneste var st jeg synes sminken ble litt blass /naturig, men det er kun fordi jeg vanligvis bruker en del makeup og farger. Synes derfor jeg nesten ikke må ha mindre makeup enn det jeg vanligvis bruker. Men selve sminken var lagt veldig fint! -Har vært i kontakt med en acapellagruppe som skal se på våre sangønsker som kanskje vil opptrei kirken. Venter på svar.... - I dag skal jeg til blomsterbutikken og finne ut om brudebuketten. - Venter på at sløret skal komme også ! er spent på fargen. - I morgen kommer lønnen og feriepengene! Da skal jeg bestille servietter , og anet stæsj som vi trenger slik at det er i boks. - Må planlegge turer til sverige for å kjøpe drikkevarer, slik at vi har noen faste datoer! - Ellers har jeg gått ned 3 kg og er veldig fornøyd. skal ned 5 kg til før bryllupet. Mamma er redd kjolen skal bli for stor, men det tror jeg kommer til å gå bra, jeg er ikke så stor i overkroppen og det er der den sitter stramt så jeg kommer nok til å gå ned på underkroppen og armene noe som ikke påvirker kjolen. Vil gjerne bli litt smalere i ansiktet også Håper det ordner seg ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinkybride Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #159 Del Skrevet 19. juni 2008 Da var brudebuketten bestilt. Fant faktisk bildet på finn og synes den var litt søt. Bare at den jeg skal ha er hvit og grønn, med litt brudeslør i tilleg og perler rundt i stedet for de grønne kulene. pluss litt mer blomster nedover også. bukett bukett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleEkorn Skrevet 19. juni 2008 #160 Del Skrevet 19. juni 2008 Så utrolig flott bukett!! Liker godt sånne som er litt annerledes! Og med andre farger kommer den til å bli superfin!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå