Gå til innhold

Pinkybrides bryllupsdagbok


pinkybride

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk irmelinn! Synes den er litt søt:)

Var i utdrikkningslag til en venninne i helgen, var morro. En av de som var der hadde jobbet i skatteetaten før og sa at det pleide alltid å være mange prøveattester til bryllup som ikke rakk å bli ferdige i tide hver eneste sommer! vræææl ble temmelig engstelig må jeg si! Hun sa at alle som hører til skatt øst må behandles i gjøvik eller noe. så når jeg har sendt mine papirer til oslo, skal de så sendes videre til gjøvik og behandles der. Og det er ofte svært store bunker!!!! Og noen ganger er alle på ferie samtidig. De sorterer heller ikke ut etter bryllupsdato, men tar de i den rekkefølgen de kommer inn. Min venninne som sendte sine tidlig i mai har ikke fått dem enda. Håper virkelig at de blir behandlet i tide. på sidene til skatt øst står det bare send inn i god tid før bryllupet, ikke hvor god tid. ååhh..enda flere bekymringer grrrrr....

I kveld skal jeg og sambo bestille personlige servietter og sjokolade og kaketopp. pluss kurver til brudepikene.

jeg skal bestille sånn hettegensere til oss med etternavnet vårt på som jeg skal ta frem morgenen etter bryllupet. Som en liten overraskelse.

Var å satte på noen negler for to uker siden bare for å prøve til bryllupet! trodde de skulle falle av etter noen dager, men sitter like bra enda! Det er ikke sånn akryl eller gele . Men rett og slett heldekkende negler med naturlig fransk manikyr. Litt bedre kvalitet enn deman kjøper på vita da. men hun som satte de på gjorde grundig forarbeid med å fjerne neglbånd, file, bruke primer og spesiallim. deretter pyntet hun dem med valgfri pynt og toppet med blank neglelakk! De ble superfine og sitter like godt og er like fine enda. og de har gjennomgått litt av hvert ! Så det blir definitivt sånne til bryllupet.

Endret av pinkybride
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble forresten også veldig glad når det gjaldt buketten. skal bare betale max 1500 kr for den. Hun sa mellom 1200-1500. og det blir jo flere blomster enn på bildet.

Hadde med bildet rundt og spurte et par steder. høyeste prisen jeg fikk var ca 3200 kr. og de fleste andre sa 2000-2500 kr. Det er mestergrønn som skal lage den. Hun blomsterdekoratøren sa at de hadde mye rimeligere priser enn sånne butikker som selger enn og en blomst. Så da sparte jeg litt der. knappehullsblomstene kom på 150 kr stk. så jeg bestilte 3 av dem. Kommer til å bestille borddekorasjonene derfra også. hun sa ca 300-400 kr for sånne oppsatser, så da går jeg for det i stedet for å bruke tid dagen før på å lage dem. skal ha 6 stykker som er litt store 2 på hver langbord. så kommer vi til å lage noen små enkle dekorasjoner med 1 rose , rudeslør og litt grønnt til å ha inni mellom. pluss snittblomster rundt i resten av lokalet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim

:pls: stålkontroll kalles dette!!!!

Herligheten så mye du har fått unna i det siste, du er jo knallgod!! Kjenner jeg får litt panikk med tanken på alt jeg ikke har gjort selv :redd:

Buketten var nuuudelig, kommer til å bli så fint alt sammen - gleder meg sånn til å se bilder fra dagen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag booket vi DJ. Det blir DJ med utstyr og lysannlegg. Ting begynner å falle litt på plass nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Siripiri

:vinke:

Innom å leser meg litt opp her :)

Her er det mye som har skjedd siden sist!

Så nydelig den buketten din var :D

Mulighet for å få sett bilder av kjolen? :sjenert:

Forresten, så kjekt med DJ booket :hoppe:

Endret av Siripiri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg :klemmer:

Her har det jammen skjedd mye for tiden!! Utrolig hvor effektiv og flink du er til å få unna alt :klappe:

Veeeldig nydelig bukett! Og en god pris for den også! Rart at det kan variere så ekstremt fra butikk til butikk...

Jeg tror du får igjen papirene før bryllupet altså. Jeg har ikke hørt om at det har tatt så lang tid som 2 mnd for noen, så det bør gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg mildt sagt ganske forbanna! dj ringte og sa de ikke hadde dj likevel, alle var opptatt den datoen.....ååååhhhhh... herregud så irriterende. Så typisk, alt blir sånn. Når noe ordner seg så skjærer det seg igjen.

Annen dårlig nyhet...vi skulle ha rom på grand hotel. ringte for å booke selvfølgelig var det ingen ledige igjen. grrrr

Sånn er det når vi er så sent ute med alt! Og samboer bare utsetter alt !

Skal bestille servietter på kortbutikken i dag....usikker på om jeg skal gå for 24 cm eller 33 cm... skal ha de til kaffe og til frukt ol. ved velkomst.

Nå mangler jeg (Ting som haster litt):

- DJ til festen

- Solist til kirken

- Overnatting

- Ikke fått endelig svar fra toastmaster

- Bryllupskake

- Venter på papirer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siripiri

Så irriterende med slike ting som ordner seg men så skjærer det seg.. :sur:

Men så FANTASTISK fin den kjolen din var!! :-D :-D :juhu: :duskedame:

De bokstavene i slepet var nydelige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er toastmaster i boks !!! Jippii , en bekjent av oss tar oppdraget og det blir nok veldig bra,mer livlig type er vanskelig å finne !

Har vært i kontakt med ny Dj, men skulle få svar om de hadde mulighet i dag, men ikke hørt noe..

I dag kom sløret... var veldig fint , men ble plutselig litt usikker på fargen. Kjolen min er ikke kritthvitt, men ikke helt ivory heller... litt mer ofwhite. så en mellomting liksom. Ble litt usikker på om dette sløret er for mørkt/gult hmmm... er i fargen ivory. men skal prøve det på med kjolen så kanskje det blir ok.

Hvordan er sløret deres i forhold til kjolen? nøyaktig samme farge/nyanse?

Hvor hvitt er et hvitt slør, har ikke lyst på flere bokkjøp på nettet nemlig, blir jo ikke noe å spare på det.

Nå er jeg ganske slakt....har malt huset i dag, står littegrann igjen bare. Må være raske å få unnagjort disse tingene slik at huset kommer ordentlig i orden, har ikke tid til slikt når det nermer seg bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alvebruden

Her er det fart på sakene. Siste innspurt! Mangler en del ting jeg også, og føler det bare er kaos i hue mitt. Jeg har ikke kontroll på alt. Musikken har jeg ikke kontroll på i det hele tatt. Den oppgaven har svigerinna mi tatt på seg, og vi har fått beskjed om å holde fingrene fra fatet. :fnise: Ho har sagt ho skulle ordne med underholdning i kirken også, men der har det blitt mye fram og tilbake. Så tror jeg skal ta meg av kirkedelen iallefall, så det blir noe underholdning der.

:rope: JEG MERKER AT JEG IKKE TAKLER Å IKKE HA KONTROLL!!!!! OG OVERRASKELSER ER IKKE MIN GREIE, NÅR DET GJELDER VÅRT EGET BRYLLUP!!!!

:dåne:

Supersøte sjokolader, og blomstene. :dåne:

Endret av Alvebruden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk vi brekreftet at dj-en kan på dagen YES YES YEEES!! da blir det fest på oss også hehe :)

Sambo er hos sin mor denne helgen og de skulle ordne noe til bryllupet sammen... lure på hva det er :) jeg skulle hvertfall ikke vite noe ...

Spennende .

Da er jeg alene så må prøve å ordne noen ting jeg også mens jeg kan.

Tenkte kanskje å dra innom et bakeri i morgen og undersøke litt med hensyn til kake.og kjøpe inn litt småtteri. Kanskje kjøpe noen prøveflasker på vin som vi kan ha . Greit å ha smakt den først.

Søndag kommer sambo hjem så da tenkte jeg vi kunne dra å se på en suite til bryllupsnatten. Vi skal kanskje gå for bryllupspakke hos hotel Bastion. Er boblebad på rommet der hihi..

Det som må prioriteres nå:

- Solist

- Kake

- Bryllupsnatten

- Slør

Ellers må jeg lage en liste over alt småtteri som skal kjøpes inn slik at jeg kan få startet på dette.

Skal få levert alle festprogrammene til mamma slik at hun kan lime på sløyfe og strass som skal være på dem. Da er hvertfall det klart og mangler bare arket med tekst som skal festes inni. Det får jeg ikke laget før alle har svart og jeg vet akkurat hvem som kommer.

Skal lage en mal til bordplassering så kan jeg føre på navn etterhvert.

Elles må jeg få tak i ark til kirkeprogram. Tenkte på hvite a4 ark som er litt blanke og ikke av den tynneste sorten, men bittelitt tykke. Vil at de skal føles litt sånn glatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg bestilt to hettejakker til meg og min kjære som han skal få morgenen etter bryllupet. På min står det Mrs.............(hans etternavn) og på hans står det Mr............. på ryggen pluss et trykk av en ting som er typisk han og på min noe som er typisk meg. Foran på venstre side står det I (hjerte) my wife og I (hjerte) my husband.

De ble faktisk kjempestilige! Bestilte dem på spreadshirt.com kom på 107dollar. Totalt med frakt og alt. Var kampanje nå så 25% avslag hvis man kjøper 2 ting.

Håper det ikke blir noe toll bare .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alvebruden
Nå har jeg bestilt to hettejakker til meg og min kjære som han skal få morgenen etter bryllupet. På min står det Mrs.............(hans etternavn) og på hans står det Mr............. på ryggen pluss et trykk av en ting som er typisk han og på min noe som er typisk meg. Foran på venstre side står det I (hjerte) my wife og I (hjerte) my husband.

De ble faktisk kjempestilige! Bestilte dem på spreadshirt.com kom på 107dollar. Totalt med frakt og alt. Var kampanje nå så 25% avslag hvis man kjøper 2 ting.

Håper det ikke blir noe toll bare .

Så morsom ide. :jepp: Blir knall. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom PAPIRENE !!! jippiiii slipper jeg å bekymre meg mer !

Nå blir det :bryllup: Gikk jo ganske fort da bare 2 uker eller noe.

Bånd til å pynte bryllupsbilen kom også i dag!! Med våre navn og dato trykket på. Ganske stilig. det gikk kjempefort i grunnen bare noen dager.

Ikke verst at ting faller på plass sånn litt etter litt.

Endret av pinkybride
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Alvebruden
I dag kom PAPIRENE !!! jippiiii slipper jeg å bekymre meg mer !

Nå blir det :bryllup: Gikk jo ganske fort da bare 2 uker eller noe.

Bånd til å pynte bryllupsbilen kom også i dag!! Med våre navn og dato trykket på. Ganske stilig. det gikk kjempefort i grunnen bare noen dager.

Ikke verst at ting faller på plass sånn litt etter litt.

:hoppe::danse: :juhu: :duskedame: :banantroll: FOR HELE PAKKA! Og for dj forresten.

Her går det unna. :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så herlig når ting bare faller på plass :jepp: De gensere tror jeg jammen jeg skal titte etter jeg også :) Morsomt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for alt som har skjedd!!

For en morsom idé med hettegenserne! Det skulle vi også gjerne ha hatt/gjort :sjenert: Men det blir nok ikke noe. Men det var en utrolig morsom ting!! :jepp:

:klemmer: Håper du har hatt en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det ikke lenge igjen. Er superstressa om dagen jeg. Jeg valgte den buketten som du hadde funnet. Håper det går greit?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...