Gå til innhold

Pinkybrides bryllupsdagbok


pinkybride

Anbefalte innlegg

Idag var jeg på glassmagasinet.Herregud så lite behjelpelig dame som jobbet der. Hun var så sur og sa at de hadde sluttet å ta i mot lister og å registrere dem. Det måtte jeg ordne selv osv. Hun ble sur når jeg spurte om de nye sidene deres var oppe. Og glass det kunne jeg bare glemme. Det hadde de også sluttet å gi ut. Det står jo at de gir glass, men men..

Var innom Brudekjolen , fant en fin kjole fra romantica. hvis jeg ikke finner noe bedre går jeg kanskje for den. Så var jeg på panduro og skulle kjøpe sånne strassbokstaver. Lurer bare på hvordan de bør festes til kjolen. De er jo beregnet på papir. Stofflim?

Rakk å gå på Bryllupsbutikken også og fant et fint eksempel på hvordan jeg skal lage festprogram. Serviettene deres var fine, men veldig dyre. Blir mye bedre å bestille fra nettet. Noen av dere som har vært på kreativt bryllup? Trodde de skulle ha en butikk på karl johan men fant den ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes også de glassene på Glasmagasinet er litt store.. I de 3 siste bryllupene jeg har vært i, så har de tatt en skål på kirketrappa, så vi kommer til å gjøre det. :)

Har du lyst til å vise fram litt bilder av frisyren da? :sjenert:

Ja jeg kan vise frem frisyren når jeg får lagt bildene over på pc-en, skal se hva jeg får tid til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *englefjes*
Noen av dere som har vært på kreativt bryllup? Trodde de skulle ha en butikk på karl johan men fant den ikke.

Den ligger på Karl Johan ja :-D

Den er bare oppe et par timer i uken, husker ikke nøyaktig når det er,men det er også mulighet for å bestille time der hvis tidene ikke passer... vil forresten ikke kalle det en butikk egentlig,de har mange fler ting på nettet enn i "butikken", men du får i alle fall muligheten til å se et par av gjenstandene i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært innom kreativt bryllup, men det er ingen vits i å ta turen dit, for de har omtrent ikke noe på show-rommet der. Bedre å se på nettbutikken deres, og om det er noe de ikke har, så send en mail, så sjekker de om de kan skaffe deg det. Veldig hyggelige der :)

Hørtes ut som en lite serviceinnstilt ansatt på glasmagasinet gitt..Kjedelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i en annen dagbok her at du lurte på hvor du kunne finne fine klær til brudgommen. På brudekjolen har de endel, og på Kristins i lillestrøm. Både leie og kjøpe begge steder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var jeg på glassmagasinet.Herregud så lite behjelpelig dame som jobbet der. Hun var så sur og sa at de hadde sluttet å ta i mot lister og å registrere dem. Det måtte jeg ordne selv osv. Hun ble sur når jeg spurte om de nye sidene deres var oppe. Og glass det kunne jeg bare glemme. Det hadde de også sluttet å gi ut. Det står jo at de gir glass, men men..

Var innom Brudekjolen , fant en fin kjole fra romantica. hvis jeg ikke finner noe bedre går jeg kanskje for den. Så var jeg på panduro og skulle kjøpe sånne strassbokstaver. Lurer bare på hvordan de bør festes til kjolen. De er jo beregnet på papir. Stofflim?

Rakk å gå på Bryllupsbutikken også og fant et fint eksempel på hvordan jeg skal lage festprogram. Serviettene deres var fine, men veldig dyre. Blir mye bedre å bestille fra nettet. Noen av dere som har vært på kreativt bryllup? Trodde de skulle ha en butikk på karl johan men fant den ikke.

jeg er så lei sure folk altså... det er jo fryktelig dumt av dem å ikke være hjelpsomme, for det taper de penger på!!

Tilbords gir ut glass og tar imot lister!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det kan da ikke ha mye til butikk, når det er umulig å finne. Takk for info for da gidder jeg ikke å bruke tid på å dra til kreativt byllup!

Ja jeg var på brudekjolen og så på herreantrekk, bra priser på leie der.

Jeg skal legge inn bryllupsliste på til bords. Så tar jeg glassmagasinet når de har klart å få i stand siden sin.

Er det forresten noen av dere som skal ønske dere gryter og stekepanner til bryllupet? I såfall hvilket merke? Vi skal det men aner ikke hva som er bra. Har lyst på noe som varer i mange år og holder seg bra og praktisk i bruk. Har blitt anbefalt Gastrolux. Noen som har erfaring med det?

Synes forresten det var gøy å se alle jenter som frir idag. Sporty og morsomt. Jeg haddde aldri gjort det hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har så sinnsykt mange gryter og stekepanner vi da... 3 stekepanner.. hvem trenger det?!?! to av dem er av merket nowo?kjøpt på jernia... vi har en vanlig rund og en sånn firkantet med grillriller..den er veldig fin til fisk og kylling, burgere...

de er sånn at man kan ta av håndtaket og sette dem rett i ovnen...

det viktigste med gryter og stekepanner er at man ikke skal vaske dem i kladt vann... og ikke no særlig såpe.. (debatt mellom sambo og meg hvorvidt man skal bruke såpe i det hele tatt..)

Gryter har jeg ikke så mye peil på egentlig... har mine fra ikea.. :rødme: hatt de i over 5 år, og er like fine! Ellers har vi en litt mer tykkbunnet, men den kjøpte vi vel på nille... kosta 800, men verdt hver eneste krone!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har veldig lite gryter med størrelse på, så det er et problem når vi lager middag til 4.. :sukk:

Så jeg tror nok at vi kommer til å ønske oss litt sånner ting ja :) det er jo veldig dyrt å kjøpe selv så... men merker har jeg ikke peiling på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. sure kjerringer er slitsomme! Det står jo på siden deres at ved registrering av gaveliste så får man en liten gave fra dem. Legg heller ut på TilBords! :fnise:

De har jo en del der som de har på Glasmagasinet også..?

Vi har ønsket oss Jamie Oliver-stekepanne fra Jernia. Og en stekepanne med lokk av merket Beka.. har ikke peiling på om det er bra men..

Så har vi ønsket oss en 6,2 liters gryte (er visst pastagryte) fra Tefal...

Og Wok-panne.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal vi på den bryllupsmessen! Synes sånt er så festlig jeg :) hihi. Skal ha med mamma og sambo :)

Lett masse etter hotel for bryllupsnatten! er ikke så lett å velge da . Gidder liksom ikke å betale 7 000 kr for å sove et sted en natt. Satt egentlig 3500 som max. Bruker heller pengene på noe annet for vi er sikkert ganske trøtte den natten uansett. Men er ikke så mange ok steder å velge mellom da.

Tror ikke vi gidder å leie vetaranbil til bryllupet heller. Får låne en lekker sort mercedes så tror egentlig det får duge. Blir sikkert ganske greit når vi får pyntet den og sånn. Selv om jeg egentlig innerst inne hadde lyst på en sort rolls roys eller noe. Er jo en stund til enda så kanskje vi ombestemmer oss igjen ;)

Vi prøver bare å se om alt vi faktisk har satt opp er sååå nødvendig, og vi kan kutte ned på noen utgifter eller finne billigere løsninger. Blir jo utrolig mye penger og vi skal jo leve etterpå også :) Men samtidig vi gifter oss bare en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ser etter billige, fiiiine servietter på nettet, er det MANGE av oss her inne som har bestilt fra kortbutikken

:)

god helg! :)

Ja de var kjempefine :) Skal bestille derfra! Vet du ca. hvor lang leveringstid det er? Hvor mange bør jeg bestille til 60 pers for frukt ved inngang og til kaffen? 200? Hvilken farge har du og tror du det blir fint med hvite servietter med sølvskrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aner ikke hvor mange du trenger.. jeg bestilte vel rundt 100 og angrer på at jeg ikke tok flere..( skal bare ha til kaffen, tror jeg) ikke lang leveringstid heller. 2 uker kanskje? husker ikke helt.

tror det blir veldig fint med hvit og sølvskrift! det har vi nemlig ;) ble kjempefint det, altså. helt seriøst :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på bryllupsmesse på vika. Synes det var kjempebra jeg:) Egentlig bedre enn den i spektrum. Mye mer nyttige stands og det var jo helt gratis. Vi fikk ordnet lister på tilbords og fikk fine glass. Kjøpte også noen fine kubbelys der til å ha på bordene. Hvite kubbelys med et rødt og et rosa hjerte i glitter på pluss sølvtråd med hvite og rosa perler rundt. Kjøpte 12 stykker så tenker det blir 4 på hver bordlengde inni mellom blomster og de store femarmede lysestakene vi skal ha. Blir nok hvite og rosa blomster på bordene. Tror det kan bli fint. må lage et prøvebord snart. Lysene hadde kostet 35 kr, men var satt ned til 17 kr. Tror kanskje det var noe de hadde tatt inn til valentine eller noe, men passet kjempebra til bryllup også. Jeg tok resten av det de hadde igjen og mens jeg gikk i butikken var det flere kommende bruder som spurte hvor jeg hadde funnet dem. Så da var jeg heldig som fikk hamstret de siste.

Så kikket vi på gryter igjen. Aner ikke hva vi skal ta. Først tenkte vi på gastrolux, på tilbords mente de at kitchen essensials var best, og så gikk vi på jernia og der hadde de også en serie vi likte. ikke lett hehe

På messen snakket jeg også med en makeupartist som var superhyggelig og virket veldig flink . Hun forstod nøyaktig hva jeg ønsket og jeg fikk en god følelse. Jeg skal ha en prøvetime hos makeup store i mai og hvis jeg ikke er fornøyd der, kommer jeg til å kontakte henne.

Vi så også eksempler på festhefter/meny som vi skal prøve å lage selv. Et A4 ark i hvit perlemor, eller et annet fint ark som er brettet på langs og ark inni som er festet med sølvtråd. Monogrammet vårt utenpå og meny, bordplassering ol. inni. De hadde også noen søte sølvhjerter på decorium til å feste navnelapper på som kostet 10 kr pr. stk. Virker som det blir hjertetema på bryllupet vårt for alt vi har valgt ut til nå har jo vært hjerter. Så hvis vi bestiller servietter med hjerte også. Og fargene blir sølv, rosa og hvit. Med noe grønt da selvfølgelig pga blader ol. Brudebukketten blir kanskje bare hvite blomster og litt sølv. Synes det er bra at jeg har litt å gå ut fra for da kan jeg konsentrere meg om om ting som passer til det. De hadde også pyntet litt rundt forbi med eføy og hvite bånd og det var faktisk veldig dekorativt. Så kanskje jeg kan finne på noe sånt også. Må bare få tak i masse eføy. Vokser ikke det villt noen plasser også? Lurer på hvor man kan få tak i masse eføy uten at det blir for dyrt.

I dag var vi på svensketur med color viking og hamstret drikkevarer til baren. Så nå er det i boks. Vi kjøpte 2 l wiskey, 2 l vodka 3 l papprødvin 3l papphvitvin, 2 l kirsebærlikør. Med alt vi har fra før så er drikke til bar og kaffen omtrent i boks mangler bare øl. Da gjenstår bare drikke til maten og velkomstdrink. Det får vi ta nermere sommeren. Deilig når noe ordner seg.

Så også på det marsipanlokket som det var snakk om her på svinesynd. Hadde bare grønn og kostet 29 svenske kroner, billig. De hadde ikke rosa, men finner jeg ikke det duger det også med grønn.

Har også funnet et utenlandsk bakeri i oslo sentrum som kan lage kake etter det utseende man ønsker. Så det blir kanske en bryllupskake på 5 etasjer, den er for 200 personer, og vi er bare 60 men det viktigste er at kaken er fin.Kake til overs er ikke noe problem hehe :)

Må bare forsikre meg om at fyllet er godt også, så må gå å kjøpe en liten prøvekake og smake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aner ikke hvor mange du trenger.. jeg bestilte vel rundt 100 og angrer på at jeg ikke tok flere..( skal bare ha til kaffen, tror jeg) ikke lang leveringstid heller. 2 uker kanskje? husker ikke helt.

tror det blir veldig fint med hvit og sølvskrift! det har vi nemlig ;) ble kjempefint det, altså. helt seriøst :fnise:

Så bra , da blir det hvit og sølv på oss og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

billig eføy.. vet det vokser vilt, hvor i landet befinner du deg? i høyere strøk er det nok vanskelig å finne.. men langs kysten vil jeg tro det er lettere? du kan jo evt. finne et gartneri som produserer sånne ting. blir garantert billigere enn å kjøpe i butikk. (hvis du sier ifra ei god stund på forhånd, kan jo gartneriet dyrke laaaaange ranker med eføy til deg, om det er det du vil ha da. hvis ikke, blir vel eføy flest dyrket frem til å bli fyldige og ikke spesielt lange..

yay! servietter!! :D

du får ta bilder av lysene da, så vi får se :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forresten innom nille på gunerius her om dagen og i den butikken har de sånn billigkroken. Der hadde de paraplyer som var sølv eller gullfarget. ganske store som bare kostet 10 kr. kjøpte 4 stykker i sølv, men skal gå innom og kjøpe noen til. veldig fint at forlovere, foreldre osv kan ha matchende paraplyer hvis det skulle regne. og hvis det blir regn på værmeldingen noen dager før bryllupet så skal jeg ha klar en mal med monogrammet vår klart og trykke det på paraplyene. Man må jo også tenke på det verste. nemlig regn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen bilder av noe av det jeg har ordnet til nå.

Lys med hjerter kjøpt på tilbords

Lysestaker som vi skal ha på bordet med hvite lys

disse perlegreiene har jeg kjøpt men vet ikke helt om jeg kommer til å bruke dem eller evt hvor jeg skal bruke dem

perler på sølvnett

Har også kjøpt disse sølvdryss lenkene på glassmagasinet for en tid tilbake ,men vet ikke helt om jeg kommer til å bruke dem heller.

sølvpynt

Hårfrisyren jeg prøvde hos frisøren. Var blitt litt ødelagt på bildet.

hår

Endret av pinkybride
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det veldig bra utvalg av kaketopper, noen som jeg ikke hadde sett før heller. kaketopper

Noen som har link til den hjemmesiden hvor man kan bestille morsomme kaketopper som ligner på en selv? De lager det etter bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...