Gå til innhold

Pinkybrides bryllupsdagbok


pinkybride

Anbefalte innlegg

Ble ikke noe bryllupstur /shopping på oss i går, ble litt opptatt av å ordne andre ting så vi får ta det en annen dag. Vi var innom glassmagasinet for å ordne bryllupslister, men hun som jobbet der ante ingenting om dette og eneste hun sendte med oss var en broskyre. Meldte oss på bryllupsliste når vi va på messse, men vet ikke om den er aktivert eller ikke. Noen som vet om man får to vinglass hvis man lager lister hos glassmagasinet? synes jeg leste noe om det , men er ikke sikker.

Hva kommer dere andre til å ønske dere til bryllupet? Vi skal ikke samle på noe servise så vi kommer ikke til å ønske oss noe sånt. Tenkte litt på ordentlig bestikk.

Ellers er de fleste tingene vi ønsker oss litt dyre og det er kanskje litt dumt med tanke på at vi bør ha en det rimelige ting på ønskelisten også.

vi ønsker oss f.eks speilreflekskamera. Så ønsker vi oss penger til reise eller reisegavekort, men vet ikke hvor godt det blir mottatt heller. Ønsker jo ikke å virke grådige og frekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi har ønsket oss litt service, og en del glass, gavekort på reise, den nye electrolux støvsugeren, sølvbestikk...

der varierer det jo en hel del i pris... men er jo mye samleting da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får to glass når du registrerer ønskeliste hos Glasmagasinet, men jeg anbefaler å også gjøre det hos TilBords. De du får der er mye penere, synes jeg.. De egner seg iallefall til å bruke på kirketrappa :jepp:

En utgift mindre der! :lur:

Vi ønsker oss litt forskjellig... En serie med diverse glass, et hverdagsservise, kjøkkenmaskin, dobbelt vaffeljern, krumkakejern, ny stor frityrkoker, stor stekepanne med lokk.... har lagt ut mange ting på ønskeliste ettersom vi skal ha en del gjester, så har de litt å velge i. Jernia har også ønskeliste, der har de også en del billige ting!

Har også ønsket oss penger :) Synes det er greit å ønske seg penger jeg.

Ja og så gavekort på gullsmedbutikk til innkjøp av sølvbestikk, så får vi kjøpe det vi trenger og slipper å styre med å bytte inn det vi evt har fått for mye av.

Endret av mia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom over en ebay butikk som var kjempebra! Har masse masse bryllupsting, alt fra pynt, kort, servietter, glass osv. Veldig bra utvalg må jeg si. sjekk ut

Prisene er i canadiske dollar som er lavere enn USD.

Selger samme varer på f.eks kreativt bryllup til omtrent dobbel pris :rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har registrert hos oss tilbord og fått to fine glass derfra... de skal vi bruke på kirketrappa.. har hørt rykter om at de på glassmagasinet er så store...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var innom Bryllupslisten på Glasmagasinet å hørte angående listene som vi skrev oss på på spektrum. Hun fortalte at de hadde fått inn så utrolig mange, over 500 stk, så det ville nok ta lang tid før alle var lagt inn.. Og den nye siden deres var blitt forsinket, så den var nok ikke klar før om en ukes tid. Hun anbefalte oss å registrere oss selv på nettet om vi ikke ønsket å vente. Og glassene man får fra CG er de samme som man fikk i goody-bagen på spektrum, kjempesvære rødvinsglass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers er de fleste tingene vi ønsker oss litt dyre og det er kanskje litt dumt med tanke på at vi bør ha en det rimelige ting på ønskelisten også.

vi ønsker oss f.eks speilreflekskamera. Så ønsker vi oss penger til reise eller reisegavekort, men vet ikke hvor godt det blir mottatt heller. Ønsker jo ikke å virke grådige og frekke.

Til bryllup kan man jo ønske seg mer eller mindre hva som helst, jeg regner med vi skal ønske oss penger til bryllupsreisen. Ikke gavekort, for det blir så upraktisk om vi får fra mange forskjellige reisebyråer, feks. Ellers kan jeg ikke helt komme på noe vi ønsker oss, vi har liksom stort sett alt vi trenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var innom Bryllupslisten på Glasmagasinet å hørte angående listene som vi skrev oss på på spektrum. Hun fortalte at de hadde fått inn så utrolig mange, over 500 stk, så det ville nok ta lang tid før alle var lagt inn.. Og den nye siden deres var blitt forsinket, så den var nok ikke klar før om en ukes tid. Hun anbefalte oss å registrere oss selv på nettet om vi ikke ønsket å vente. Og glassene man får fra CG er de samme som man fikk i goody-bagen på spektrum, kjempesvære rødvinsglass..

Da tror jeg vi registrerer listen på nytt. Synes de sentimentoglassene var ok jeg... fikk glassene til de som var med meg så nå har jeg 4 av dem og hvis jeg får 2 til har jeg 6 hiiihi. de koster jo 250 kr pr stk så er jo ikke noe dritt. Vi kommer ikke til å bruke dem på kirketrappen, synes egentlig det blir litt merkelig å drikke alkohol på kirketrappen. Så vi kommer nok til å ta et glass når vi har satt ossi bilen. Og da har jeg lyst på glass med bling bling på som f.eks disse

og sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg vi registrerer listen på nytt. Synes de sentimentoglassene var ok jeg... fikk glassene til de som var med meg så nå har jeg 4 av dem og hvis jeg får 2 til har jeg 6 hiiihi. de koster jo 250 kr pr stk så er jo ikke noe dritt. Vi kommer ikke til å bruke dem på kirketrappen, synes egentlig det blir litt merkelig å drikke alkohol på kirketrappen. Så vi kommer nok til å ta et glass når vi har satt ossi bilen. Og da har jeg lyst på glass med bling bling på som f.eks disse

og sånn

Jeg synes også glassene er fine, så nå har vi 8 stk :) Men det blir ikke de på kirketrappa nei.. har sett på de på kreativtbryllup jeg også, og har mer lyst på noe sånt å skåle i! Og om du skrev deg på liste hos kreativtbryllup på messa så får du -20% om du bestiller før 10 mars :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det var litt rart at man skulle drikke på kirketrappa... men i følge min samboer så er det helt normalt.. og det var noe han ville... så da kjøper vi en liten flaske og tar med oss glassene inn i bilen på vei til fotografen..

Vi skal snart i møte med kirken, og det kan jo hende at dem sier at de ikke har lyst til at folk skal gjøre det?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det snart bare 5 måneder igjen til du skal gifte deg med din kjære og jeg med min. Kjenner jeg er litt halv stressa nå. Ikke har vi kjøpt ringer, dress til kjære, vi begge må ha sko, jeg må ha tilbehør til kjolen, bordpynt og duker må handles inn. Og enda flere ting som ikke er strøket fra lista. Har dere mye igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alvebruden
kom over denne nettsiden. Synes det var kjempemange fine bilder og mange gode ideer til blomster, hår osv

sjekk ut denne

Knallbra side du har funnet der:) Stjeler den jeg. :lur::sjenert:

Gifter oss samme dag vi. :skaal:

Endret av Alvebruden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja nå er det snart bare 5 måneder igjen til du skal gifte deg med din kjære og jeg med min. Kjenner jeg er litt halv stressa nå. Ikke har vi kjøpt ringer, dress til kjære, vi begge må ha sko, jeg må ha tilbehør til kjolen, bordpynt og duker må handles inn. Og enda flere ting som ikke er strøket fra lista. Har dere mye igjen?

Ja det er ikke lenge igjen nå. Jeg tror vi har ordnet mindre enn dere. Er super stressa selv. Jeg har jo ikke ordnet kjole engang og det er ganske krise. Får ikke ordnet det før april. Men skal innom nå i mars bare for å prøve litt slik at jeg føler jeg vet hva jeg vil ha sånn ca. Vi har klær til begge igjen, tilbehør, inbydelser, meny, pynt, bil, sminke, kake, blomster, toastmaster, DJ, ringer pluss mye mye mer igjen.

Men føler jeg står litt fast nå pga kjolen kommer jeg liksom ikke videre. skal prøve å finne ut hvor vi kan kjøpe bukett og bryllupskake denne uken slik at jeg slipper å bruke tid på å finne ut av det. Og kanskje prøve å få overnattingen i boks.

Blir mye å tenke på men tror man får gjort enda mer når det nermer seg, pga tidspress og det hele. Jeg har igrunnen alltid vært sånn skippertaksperson. Men samtidig liker jeg å ha kontroll på alt så ender med at det alltid blir hektisk hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallbra side du har funnet der:) Stjeler den jeg. :lur::sjenert:

Gifter oss samme dag vi. :skaal:

Ja det er hvertall mye bilder der.... fikk noen gode ideer faktisk:) Kjempegøy at vi gifter oss på samme dag. En fin dag det! Det er dere, oss og Irmelinn og hennes kjære som skal ha bryllup samtidig. Må følge med på hverandre og hjelpe hverandre litt i planleggingen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner at du blir stresset da!!Vi har fått gjort veldig mye den siste mnd nå, så det er håp for deg også!!

har du sett på kjoler og funnet en stil/farge du vil ha.. skjønner jo at det er vanskelig i før man har prøvd, men det kan jo gi en pekepinne..

det var ikke alt jeg hadde lyst på som passet helt sammen, men litt etter litt har vi lagd små forandringer så det blir en sammenheng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag var jeg å satte opp håret hos frisøren. En frisørsalong like der vi bor trengte modeller for brudeoppsats og jeg tenkte jeg kunne benytte meg av det og få testet ut en frisyre for å se om jeg kler den eller ikke. Var en lærling som gjorde det på meg, men hun var kjempeflink og hyggelig. Gjorde akkurat som jeg ba om og resultatet ble kjempefint. Så tror jeg skal ha nogenlunde sånn som hun ordnet. halve tatt opp med skrå lugg og litt volum på toppen og resten løst med krøller som jeg har på den ene siden eller bak. Hun puttet 10 små søte perler innimellom der hun hadde satt det opp. Fikk brudefølelse med en gang. Og det hele kostet meg 0 kr. Var fornøyd med det. Hun spurte til og med om jeg ville komme en gang til også så kunne hun teste ut enda en frisyre! Selvfølgelig ville jeg det :) Har en i familien som er frisør som skal ordne håret mitt på bryllupsdagen , men likevel kjempegreit å prøve ut oppsatser så kan jeg si hva jegf vil ha og hun kan prøve ut den sveisen 1 gang før bryllupet. Hun kommer langveisfra så får ikke tid til å teste ut så mye så dette ordnet seg helt perfekt. Tok bilder av frisyren fra alle kanter hehe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alvebruden
Ja det er hvertall mye bilder der.... fikk noen gode ideer faktisk:) Kjempegøy at vi gifter oss på samme dag. En fin dag det! Det er dere, oss og Irmelinn og hennes kjære som skal ha bryllup samtidig. Må følge med på hverandre og hjelpe hverandre litt i planleggingen:)

Det er utrolig gøy at vi gifter oss samme dag alle tre. :juhu: Kommer nok til å tenke litt på dere den dagen. :)

Jeg hadde vært litt småstressa jeg, hvis ikke jeg hadde funnet kjole enda. :fnise: Men det er meg da. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alvebruden
I dag var jeg å satte opp håret hos frisøren. En frisørsalong like der vi bor trengte modeller for brudeoppsats og jeg tenkte jeg kunne benytte meg av det og få testet ut en frisyre for å se om jeg kler den eller ikke. Var en lærling som gjorde det på meg, men hun var kjempeflink og hyggelig. Gjorde akkurat som jeg ba om og resultatet ble kjempefint. Så tror jeg skal ha nogenlunde sånn som hun ordnet. halve tatt opp med skrå lugg og litt volum på toppen og resten løst med krøller som jeg har på den ene siden eller bak. Hun puttet 10 små søte perler innimellom der hun hadde satt det opp. Fikk brudefølelse med en gang. Og det hele kostet meg 0 kr. Var fornøyd med det. Hun spurte til og med om jeg ville komme en gang til også så kunne hun teste ut enda en frisyre! Selvfølgelig ville jeg det :) Har en i familien som er frisør som skal ordne håret mitt på bryllupsdagen , men likevel kjempegreit å prøve ut oppsatser så kan jeg si hva jegf vil ha og hun kan prøve ut den sveisen 1 gang før bryllupet. Hun kommer langveisfra så får ikke tid til å teste ut så mye så dette ordnet seg helt perfekt. Tok bilder av frisyren fra alle kanter hehe :fnise:

Så bra. :skaal:

Bare å hive seg på det. Heldig du. :) Kan tenke meg at det var spennende og morsomt... Kribla det litt i magen eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også de glassene på Glasmagasinet er litt store.. I de 3 siste bryllupene jeg har vært i, så har de tatt en skål på kirketrappa, så vi kommer til å gjøre det. :)

Har du lyst til å vise fram litt bilder av frisyren da? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...