Gå til innhold

Pinkybrides bryllupsdagbok


pinkybride

Anbefalte innlegg

Hmm.. ble så forvirret av at tickeren din sier du skal gifte deg om tre dager.. Men jeg skjønner jo at det er den som tar feil, ikke du!! hehe...

GRATULERER (litt på etterskudd) SÅ MYE!!!!

:bryllup::bryllup::blomst::blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe hva har skjedd med tikkeren min da.... orker ikke bryllup til lørdag igjen ;)

Så ikke det før nå jeg.... JEG ER GIFT !!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM er sendt til de som ba om å se bilder ! Nå skal vi på hytte et par dager, skriver rapport om bryllupet når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe hva har skjedd med tikkeren min da.... orker ikke bryllup til lørdag igjen ;)

Så ikke det før nå jeg.... JEG ER GIFT !!!!!!

Tror den faktisk teller oppover nå.. Jaja, greit å vite hvor legne man han vært gift også vel?? :)

Ha det fint på hyttetur da! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

Ja nå er det jammen lenge siden jeg har vært her....

Masse å fortelle, men vært veldig veldig opptatt siste mpneden, hardt å bli kone vettu ;)

Først vil jeg fortelle om bryllupsdagen!

. Dagen før bryllupet var så stress, for ting som skulle ordnes tok mye lenger tid enn planlagt, så ble jo ikke akkurat den avslappede dagen jeg hadde håpet på. Men kom meg omsider i seng utpå natta en gang. Jeg sov hos mine foreldre...eller det vil si jeg sov ikke så mye, våknet hver halvtime og lå og tenkte på alt mulig. Våknet i 8-tiden og tok meg en god dusj og gjorde siste forberedelser på den fronten. Var bekymret for været...overskyet når jeg stod opp og småregn grrr

Så var det frokost, mamma ordnet ferske rundstykker og juice osv, men jeg hadde ikke så apetitt, var så spent, ble mest juice jeg fikk i meg. Så var det tid for å føne håret og gjøre noen forberedelser. Min tante som er frisør skulle ordne meg. Mamma hadde laget et eget rom hvor vi hade alt vi trengte , var så koselig.

Når de første forbredelsene med håret var gjort skulle jeg bare slappe av frem til kl 11, da skulle vi ta resten. I mellomtiden fikset tante, min forlover og et par til.

Jeg holdt på å gå på veggene, så jeg hjalp mamma med å skjære opp frukt som skulle være til velkomsten, det var god terapi.

Så var det min tur for makeup og hår. Jeg ble veldig fornøyd, men plutselig hadde tiden flydd. Det var snart tid å få på seg kjolen. Men min forlover og tante som skulle hjelpe meg med dette, hadde ikke kledd seg selv enda og da begynte jeg å få panikk. Så kom de og hjalp meg på med kjolen og satte på slør, men det de glemte var å sette på båndet i ryggen, de bare dro opp glidlåsen ....surrehuer (oppdaget det ikke før jeg kom ut av kirken og mamma hadde lagt merke til det og båndet lå igjen hjemme). Deretter var det ut i bilen som var så fin. Pappa hadde vasket den blank og fin og den var pyntet med bånd og et hjerte av roser foran.

Alle barna og naboene stod utenfor og vinket, var så koselig. Så kjørte vi mot kirken....plutselig etter 2-3 min oppdaget jeg at buketten lå igjen hjemme. Så da var det bare å snu. Og der stod naboene og vinket igjen hehe...ble litt komisk.

Så kom vi omsider til kirken. kirketjenren sto utenfor og vinket oss avgårde, vi måtte gi dem litt mer tid. Så vi gjemte oss litt bortenfor kirken noen minutter. Kan tenke jeg var spent. Solen tittet frem og det hele så bra ut.

Så stod vi der jeg og pappa...klare for å gå inn! Da var tiden inne. Dette hadde jeg ventet lenge på. Vi hadde to brudepiker som skulle gå foran.

Kirkedøren gikk opp vi begynte å gå oppover. plutselig stoppet brudepikene opp og gikk som snegler...hehe de var så nervøse. og vi tok et skritt og stoppet opp, et skritt og stoppet opp og smilte ! sånn gikk det helt frem til alteret...akkurat som kirkegulvet ikke var langt nok som det var......men så fikk alle sett oss nøye hvertfall:)

Sermonien var nydelig, Mannen var så fin og presten var bare kjempegod , kunne ikke fått en bedre prest! Trompetisten spilte nydelig, eneste jeg ikke var fornøyd med var solisten, hun sang altfor lavt. Burde brukt microfon noe min mor hadde sagt til henne, men hun ville ikke....litt irriterende når de bakerste radene knapt kunne høre henne.....grrrr

Så ble vi mann og kone...vi valgte den versonen hvor vi måtte gjenta etter presten og det angrer vi ikke på, ble veldig fint!

Så kom vi ut på trappen og mamma fortalte at hun hadde lagt merke til at de hadde glemt å sette på båndet....kan tro jeg ble satt ut... oppholsvær utenfor kirken også heldigvis.

Så var det skåling med shampis før vi dro av sted med bilen! Først hjemmom for å hente båndet og så for å ta bilder. Mange tutet og vinket til oss på veien, følte meg som en skikkelig prinsesse !

Vi tok en del bilder, men været var så vekslende...først regnet det, så strålende sol , så sol og regn og regnbue...merkelige greier, men litt av en opplevelse...ingenting kunne ødelegge dagen vår, vi var blide som solen!

Så var det rett til selskapslokale hvor gjestene vente utenfor på trappen vi ble tatt i mot med klapp, 3 ganger hurra og det som måtte til da vi kom ut av bilen. Alle hadde fått litt i glasset så vi utbringet en skål !!! Så tok vi noen familiebilder og et fellesbilde med alle gjestene før vi gikk inn å satte oss til bords.

Maten smakte nydelig og talene var kjempefine, jeg holdt til og med tale til mannen, nesten helt på sparket, fordi forloveren min hadde skrevet talen min ned for meg på pent papir før vi dro til kirken, men problemet var at når jeg så på arket klarte jeg ikke å se hva som stod siden det ikke var min egen skrift. derfor blåste jeg i hele arket og tok det rett fra hjertet, det ble velykket og jeg fikk masse skryt. Stemningen under middagen var god og vi koste oss, lo og hadde det det gøy, under noen av talene kom tårene frem, særlig talen fra min mor gikk rett inn i hjertet. Mannen hadde også en flott tale, med en del humor og alt det han følte:) Toastmasteren var et kapittel for seg selv. Han var gæærn!! Men skapte en heidundrande stemnig og løsnet det hele...selv om et par av spøkene hans var litt drøye.Men så ikke ut til at noen brydde seg om det. Gitar hadde han med også og spilte med på sangene.

etter middagen kom noen kaffegjester, så var det kaffe og kake. bryllupskaken var nydelig! Alle ble så begeistret over den. Så var det bruevals vi danset til "if you dont know me by now" og festen var i gang. Stemningen var på topp! ¨Så kom kveldens overraskelse , norges beste magedanserinne som vi hadde leid inn som underholdning. Hun danset noen danserog alle klappet og var begeistret. Baren var åpnet og folk drakk og koste seg og danset masse. DJ-ene våre var bare helt topp! To kjempegreie gutter fra Spot lyd og lys, kan ikke få rost dem nok! Stemningen var helt magisk. kl 01:30 tok vi en siste rolig dans før vi takket for oss og dro på hotellet.

DEr ventet champange, jorbær, sjokolade og diverse.... Mannen hjalp meg av med kjolen og hårnålene, så tok vi deilig boblebad før vi la oss og kunne se tilbake på den beste dagen i vårt liv! Tross noen små ting som gikk galt , så var det likevel en helt perfekt dag for oss...

Neste morgen fikk vi frokost på sengen og lå og latet oss leenge.... suitten var bare kjempefin og vi startet vår første morgen som mann og kone:) Jeg fikk et nydelig diamanthalskjede og en cavalli klokke i morgengave.... begge tingene var så fint og altfor mye. Han fikk en gant klokke oluss at jeg hadde de berømte genserene mine som overraskelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Prøver å ordne takkekort om dagen, eller rettere sagt hvilket bilde vi skal bruke....

ikke så lett.. Når bør man ha sendt takkekort da? har gått 1,5 måned nå...

Ellers går jeg rundt å er litt nervøs for om jeg har en bolle i ovnen... det månedlige er 1 uke forsinket..... er sikkert en naturlig forklaring på det, men får ta en test i morgen.

:romeo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alvebruden
Prøver å ordne takkekort om dagen, eller rettere sagt hvilket bilde vi skal bruke....

ikke så lett.. Når bør man ha sendt takkekort da? har gått 1,5 måned nå...

Ellers går jeg rundt å er litt nervøs for om jeg har en bolle i ovnen... det månedlige er 1 uke forsinket..... er sikkert en naturlig forklaring på det, men får ta en test i morgen.

:romeo:

Gratulerer så masse på etterskudd. :klemmer: Endelig ble vi gift. :strix: Det er litt rart det at planleggingstiden er over. :sjenert:

Jeg vil også gjerne se bilder. :) Tror du har mailadr mi, men sender den på nytt itilfelle du ikke har den :sjenert:

Er ille spent på om det var noen bolle i ovnen jeg. Var det?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse på etterskudd. :klemmer: Endelig ble vi gift. :strix: Det er litt rart det at planleggingstiden er over. :sjenert:

Jeg vil også gjerne se bilder. :) Tror du har mailadr mi, men sender den på nytt itilfelle du ikke har den :sjenert:

Er ille spent på om det var noen bolle i ovnen jeg. Var det?

:klemmer:

Skal sende deg noen bilder i morgen :)

Og JA det var jaggu meg bolle i ovnen!

Jeg skal bli mamma :) Er helt sprøtt å tenke på! Honeymoonuka gjorde sitt for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja... nå har vi begynt å venne oss til tanken på baby... :)

Men er litt nervøs, for visste jo ikke at jeg var gravid så har tatt noen glass med vin..... håper det ikke har gjort noen skade, pluss gikk på noen medisiner i 4-5 dager som kanskje ikke er helt bra for babyen, men ikke godt å vite når man ikke vet at man er gravid :S Føler jeg vet så lite om sånt og graviditet..... Håper alt er bra...blir jo litt annerledes for de som planlegger å få barn, de tar jo alle forhåndsregler.

Imorgen har mannen lovet å hjelpe til å velge bilde til takkekort...så vi får unna det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alvebruden
Ja... nå har vi begynt å venne oss til tanken på baby... :)

Men er litt nervøs, for visste jo ikke at jeg var gravid så har tatt noen glass med vin..... håper det ikke har gjort noen skade, pluss gikk på noen medisiner i 4-5 dager som kanskje ikke er helt bra for babyen, men ikke godt å vite når man ikke vet at man er gravid :S Føler jeg vet så lite om sånt og graviditet..... Håper alt er bra...blir jo litt annerledes for de som planlegger å få barn, de tar jo alle forhåndsregler.

Imorgen har mannen lovet å hjelpe til å velge bilde til takkekort...så vi får unna det.

Det går helt sikkert fint. :klemmer: Har dere fått unna takkekorta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...