Gå til innhold

Bokskuffelser


Gjest Raptuza

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jadda_*
karin fossum sine bøker og unni lundell sine bøker...kjedelige bøker..

Karin Fossum orker jeg ikke, syns bøkene hennes er så like. Lindell begynner jeg å bli lei av, merket jeg ble skuffet av siste boken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Silmarillion av Tolkien. En av en håndfull bøker jeg har gitt opp i mitt liv. Jeg kjempet meg gjennom de første hundre sidene, men etter nok en gang å ha lest en hel side som kun besto av "Taranti som var sønn av xxx og datter av yyy, som var sønn av uuu, datter av iii, <osv osv> og deretter forsvant han ut av historien og ble ikke hørt fra igjen" klikket det nesten for meg.

Jeg ble på forhånd advart om at den i stilen var en krysning mellom bibelen og islandske ættesagaer. Men både Bibelen og ættesagaene kom jeg meg da igjennom, Silmarilion var verre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leselyst

Alkymisten av Paulo Coelho er den jeg har blitt mest skuffet over. Det er nok fordi forventningene var så høye. Den har jo blitt skrytt opp i skyene. Oppskrytt, er min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Da Vinci code leste jeg før den ble så populær, og hadde derfor ingen forventninger. Den stiller for meg i samme klasse som Millenium-trilogien - lett krim.

The Secret Lives of Bees leste jeg også for mange år siden, men kan knapt huske den. Verken skuffende eller minneverdig, tydeligvis.

Jeg blir som regel bare skuffet hvis jeg faller i fellen for å sette meg ned med bøker som er veldig hypet opp. Ringenes Herre og Prosessen av Kafka er gode eksempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haikerens guide til galaksen skuffet meg stort. Som Python-fan skulle jeg visst elske den. Og visstnok er jeg et fehode som ikke gjør det. Men jeg synes altså at humoren føltes ganske banal og åpenlys, og at det rett og slett ikke var en bok for voksne meg. Det kan hende den hadde fått en annen plass i hjertet mitt om jeg hadde lest den i ungdomsskolealder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LanaLane
En av mine favorittbøker, så det går vel litt på smak og behag.

Jeg likte absolutt ikke "Trekkoppfuglen" av Haruki Murakami.

Det er faktisk min favorittbok nr 1. En av de tykkere bøkene jeg har lest(uten om LOTR-bøkene),men jeg skulle faktisk ønske den var lengre.

En bok jeg aldri kom meg igjennom var Engler og Demoner av Dan Brown. Likte faktisk Da Vincikoden, men denne boka klarte jeg ikke engang å lese på en 13 timers tur til Australia. Har vel lest nesten halve, men kjenner jeg blir kvalm ved tanken.

Fuglemannen av Mo Hayder var helt ok, men Tokyo var tusen ganger bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Gjesp

Fra tiden jeg var med i bokklubben, glemte jeg selvsagt en måned å avbestille en bok, så da den kom i posten tenkte jeg bare at siden jeg ufrivillig punget ut over 300 kr for den skulle jeg iallefall lese den ferdig. Det var boka

"Et glass melk, takk" av Herbjørg Wassmo

og er antagelig den dårligste boka jeg har fullført å lese. Bokens tema er jo forsåvidt viktig, men den er skrevet på en veldig lite troverdig måte og med "dype metaforer" som bare blir latterlige klisjèer. Fikk en følelse av å lese en middels god skolestil. Det hele er selvsagt toppet med en fjollete tittel. Jeg respekterer selvsagt at andre kan ha en annen oppfatning av boka, men dette var min iallefall.

Jeg ser at mange ikke likte DaVinci-koden, jeg synes den var helt ok, men parodien "Madonna-gåten" av knut bl.a Knut Nærum er absolutt verd å lese om man likevel har lest orginalen! Herregud, den tar alt på kornet, anbefales! :D Vil nesten anbefale å lese DaVinci-koden bare for å kunne lese Madonna-gåten etterpå :P

Hade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The secret life of bees er vel en av de verste bøkene jeg har lest!

Ble veldig skuffet over Coelhos bøker og liker heller ikke Unni Lindell, Karin Fossum eller Anne B. Ragde noe særlig.

Disse bøkene er husmorlitteratur for mitt vedkommende, men jeg er glad jeg har lest det, for da vet jeg hva jeg skal styre unna i fremtiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gjesteline_*

Slenger med på at Alkymisten er noe av det mest intetsigende jeg har lest.

Ellers kommer jeg aldri til å gidde å prøve mg på disse igjen

"Korrigeringer" av Jonathan Franzen

- hvor all den positive omtalen kommer fra forstår jeg ikke, boken var et laaangt gjesp, og kunne vært fortalt på 150 sider, max.

"PS! Jeg elsker deg" av Cecilia Ahern

-oppskrytt og klisjeaktig kioskroman

"Tilbake til Riverton" av Kate Morton

-følte hele tiden at jeg hadde lst historien før, og at den var "stjålet" fra et sted, og da jeg leste eterordet forstod jeg hvorfor. Hun har hentet all sin inspirasjon fra bøker og filmer jeg forlengst har lest og sett, og liker godt, men hun har jo ikke klart å finne på en original historie av seg selv. Syns denne boken var en stor skuffelse, ikke minst fordi jeg forstod plottene etter å ha lest 50 sider i boken. Frarådes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg har vært ganske så heldig med bøkene jeg har lest, har ingen som har vært en spesielt stor skuffelse (som jeg kommer på for øyeblikket). Men Drageløperen er en jeg ikke ble helt overbevist over. Den var bra, men jeg synes ikke den var så bra som alle skal ha det til. Synes slutten var litt døll, og litt typekarakterer. Men for all del, slet ikke med å komme gjennom den heller. Likte Tusen strålende soler mye bedre da=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Karen_*

Jeg blir som regel alltid skuffet av bøker som er veldig opphauset på forhånd, må lære meg å ikke lese sånne bøker. Det gjelder bla Halvbroren, Da Vinci-koden, Menn som hater kvinner, Alkymisten, Huset med den blinde glassveranda, Berlinerpoplene, og mange flere ...

Må lære meg å lese bøkene før folk begynner å snakke om dem :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"PS! Jeg elsker deg" av Cecilia Ahern

-oppskrytt og klisjeaktig kioskroman

Helt enig! Det er noe av det mest oppskrytte! Klarte å komme halvveis, men da hadde jeg så lyst til å spy at jeg måtte stoppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to siste bøkene i Millenium-serien av Stieg Larsson. Syntes "Menn som hater kvinner" var helt fantastisk spennende - noe av det beste jeg har lest, så jeg hadde kjempeforventninger til de to neste, men de var jo skikkelig kjedelige! Nesten ikke handling, bare innviklet data-snakk, vold og tull. Manglet det fascinerende mysteriet i den første, var nok derfor interessen uteble for min del. Kom meg gjennom dem, men de var rimelig kjipe sider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes denne tråden minner såpass om "boka du ikke leste ferdig"-tråden at jeg sakser skamløst fra det jeg skrev der:

Leser Nick Hornbys nyeste nå ("Slam"), og den er rett og slett såpass dårlig at jeg vurderer å droppe den... Kommer nok til å lese den ut fordi jeg er en av de som ikke klarer å legge fra seg selv de dårligste bøker, men ærlig talt har jeg ikke vært så nær å gjøre det før.

Har likt det jeg har lest av Hornby tidligere, men føler meg nesten litt lurt når jeg leser denne. Virker som om det er en barnebok, faktisk. Hver gang det kommer en vits (de er for øvrig ikke spesielt morsomme...) forklarer han den to ganger etterpå. Jeg sitter igjen med følelsen av at Hornby undervurderer leseren grovt, og det er jo trist. Noen andre som har lest denne som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Tuppelure_*

Jeg ble også dødsskuffet av "Halvbroren"!!! Absolutt alle rundt meg skrøt vilt og hemningsløst av den, så jeg følte meg skikkelig sær da jeg følte at den var drepende kjedelig.

Det samme syntes jeg for øvrig om "Sofies verden". Makan til oppskrytt møl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg holdt nylig på med "Man in the dark", og syntes den var veldig lovende. Helt til plutselig spenningen tok slutt med et poff (nesten bokstavelig talt, uten at jeg skal spoile for mye), og det plutselig ble en svært så kjedelig avslutning på historien. "Veronica wants to die" er en annen bok som hadde et veldig interessant plot, men som jeg følte ble ødelagt av enkelt smakløse og unødvendige hendelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Øya av Victoria Hislop klarte ikke å fange meg. Hadde nok litt høye forhåpninger, men skjønner bare ikke hvorfor alle skal ha denne til å være Fantastisk! Den var grei nok....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...