Gå til innhold

Bokskuffelser


Gjest Raptuza

Anbefalte innlegg

Bokhandleren i Kabul av Åsne whatsherface. Den ble hypa opp så sinnsykt, og jeg klarte ikke å komme mer enn tre kapitler inn før jeg gav opp. Makan til dårlig språk og elendig atmosfærisk beskrivelse tror jeg aldri jeg har vært borti.
Selv Krig og Fred av Leo Tolstoj var enklere å komme gjennom, og den er relativt tunglest.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, Minya skrev:

Bokhandleren i Kabul av Åsne whatsherface. Den ble hypa opp så sinnsykt, og jeg klarte ikke å komme mer enn tre kapitler inn før jeg gav opp. Makan til dårlig språk og elendig atmosfærisk beskrivelse tror jeg aldri jeg har vært borti.
Selv Krig og Fred av Leo Tolstoj var enklere å komme gjennom, og den er relativt tunglest.

 

Må si meg uenig her, synes Krig og Fred var veldig lettlest. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vindens skygge av Zafòn; for en tafatt dust av en hovedperson, som lar kjæresten sin sitte og råtne innestengt uten at han løfter en finger. Fryktelig irriterende bok. I likhet med Mengele Zoo; hovedpersonen der er en moderne Per Gynt som mens han riktignok prøver å redde verden lar kjæresten vansmekte for lut og kaldt vann. Dø, bare dø.

Anonymkode: 28326...234

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at om du har lest en psykologisk thriller så har du lest alle. Derfor har alle jeg har lest i det siste skuffet meg. Eksempler: Watching you av Lisa Jewell og piken i graven av Julia Heaberlin. Den siste var jo noe lunde spennende, men jeg leste den på norsk og jeg føler oversettelsen var veldig dårlig, i alle fall var det setninger jeg virkelig ikke forstod. Jeg ble heller ikke sjokkert over tvisten, jeg så den komme lenge før den kom. Jeg har noen psykologiske thrillere til  bokhylla jeg ikke har lest, blant annet the silent patient, som jeg har hørt mye bra om. Håper virkelig den er bra.

Ellers så leste jeg barnet av Fiona Barton og den var veldig bra. Såpass bra at jeg gav «Enken» en sjanse. Det var 300-400 bortkasta sider, man vet hva som skjer fra side 1. Utrolig kjedelig.

Her, nå alltid av Catherine Isaac og Det lille pianohuset av Erica James fikk jeg i gave og satte i gang med å lese dem. Jeg tror i alle fall sistnevnte bok er ganske kjent. Vel, jeg syns de var utrolig kjedelige. Og jeg likte ingen av karakterene. I Isaac sin bok så fikk hovedkarakteren vite at hun hadde en genetisk sykdom. Kunne egentlig ikke brydd meg mindre om det🤷🏼‍♀️
 

13 reasons why av Jay Asher. Likte serien, den klarte å gi meg sympati med Hannah. I boka var hun bare irriterende. Klarte ikke å like boka.

Jeg har lest alle bøkene til Liane Moriarty(kjent for blant annet Big little lies som er en serie på HBO). Jeg elsket Big little lies boka og What Alice forgot, men så gikk det nedover. Ektemannens hemmeligheter var ok, men 3 wishes, Last anniversary og Vanvittig skyldig var rett og slett drittkjedelige selv om sistnevnte hadde potensial. Huset ved stranden er den verste boka jeg noen gang har lest, det skjer INGENTING. 

Jeg leser mye drit ser jeg, men jeg leser mye bra også. Lover😅

Anonymkode: c6910...985

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Horrorfreak

Gone, Girl av Gillian Flynn. Skjønner ikke hvorfor den blir sammenligned den dag i dag med andre thrillere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Ble skuffet over «Full spredning» av Nina Lykke. Hadde lest «Nei og atter nei» og likte den kjempegodt. Men «Full spredning» havnet i søplekassa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.6.2020 den 18.27, Minya skrev:

Bokhandleren i Kabul av Åsne whatsherface. Den ble hypa opp så sinnsykt, og jeg klarte ikke å komme mer enn tre kapitler inn før jeg gav opp. Makan til dårlig språk og elendig atmosfærisk beskrivelse tror jeg aldri jeg har vært borti.
Selv Krig og Fred av Leo Tolstoj var enklere å komme gjennom, og den er relativt tunglest.

 

Synes den var lettlest.  Ble mer bekymret for hva en norsk feminist med nedlatenhet kan tillate seg å skildre fra en annen kultur. Hadde vært interessant å få noen fra Afghanistan til å leve tett på henne og skildre det like åpent etterpå. 

Anonymkode: 17baf...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysterier av Knut Hamsun.

Sult var jo fantastisk, men bok nummer to, Mysterier, klarte jeg aldri å få taket på.

Anonymkode: ef30b...3a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/29/2020 at 7:02 PM, Aragorn ll Elessar said:

Må si meg uenig her, synes Krig og Fred var veldig lettlest. 

Presiserer; "Veldig mange" synes den er tunglest, jeg kom relativt lett gjennom den, som fjortenåring. Til sammenligning er det også mange som synes Sofies Verden er relativt tunglest, jeg raste gjennom den i løpet av et døgn da jeg var tretten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...