Gå til innhold

Bokskuffelser


Gjest Raptuza

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest_hogwash_*

-Don quijote

-Erlend Loe

-Saabye Christensen

-Tolstoj

Ellers må jeg si jeg synes det er litt overraskende å finne nesten alle mine favorittbøker her ;) Mest overraskende at Coelho får så mye tyn i mine øyne (11 minutes og veronica decides to die er fantastiske imo.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Som mange andre her ble jeg også skuffet over både Da Vinci koden og Don Quijote.

I tillegg kan jeg nevne både "isslottet" og "fuglane" av Tarjei Vesaas. Skjønner virkelig ikke hva som er det store med de bøkene.

Men den største skuffelsen tror jeg må være Gert Nygårdshaugs "Afrodites Basseng". Jeg syns de to forrige var så bra, men denne avsluttende boken virker som noe han har kokt opp for å komme seg ut av en kontrakt eller noe. Historien ble så usannsynlig og rar at det var umulig å leve seg inn i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Pippelipp
:sukk: Henning Mankel med Kennedys Hjerne. Sluten var elendig!

Jeg likte heller ikke den. Sluttet å lese den etter ca halvparten da jeg skjønte at den BARE kom til å være melankolsk og depressiv hele tiden. Leste slutten for å se hvordan det hele endte. Må få lov til å legge til at jeg syntes den var veldig godt skrevet, veldig gripende, men ikke akkurat en kriminal, slik som jeg hadde ventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg hadde så enorme forventninger, men jeg er nettop ferdig med Snø vil falle over snø som har fallt, og den var så ufattelig kjedelig at jeg ikke kan tro at det er mulig engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bøe veldig skuffet over Øya av Victoria Hislop. Til tider veldig interessant, men aller mest intetsigende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fryktelig skuffet over Jenta som lekte med ilden (Stieg Larrson), kanskje jeg hadde skyhøye forventinger, men det var uansett en gedigen nedtur :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Jeg ble skikkelig skuffet over "Menn som hater kvinner" etter all den positive omtalen jeg hadde lest. Synes de to siste bøkene i trilogien var bedre, men det var kanskje fordi jeg ikke hadde så høye forventninger til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var det helt klart Coelhos Alkymisten. Føltes litt som en barnebok - en bok for dem som ellers leser bildeblad, bare for å ha det enkelt nok.

Enig. Jeg ble bare irritert av å lese den. Hvor dum tror du jeg er, liksom?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varg Veum - Falne Engler

Synes at den var ganske kjedelig. Men så en trailer fra filmen, og den virker helt annerledes da? Stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den største skuffelsen tror jeg må være Gert Nygårdshaugs "Afrodites Basseng". Jeg syns de to forrige var så bra, men denne avsluttende boken virker som noe han har kokt opp for å komme seg ut av en kontrakt eller noe. Historien ble så usannsynlig og rar at det var umulig å leve seg inn i..

Jeg leste "Afrodites basseng" før jeg lest noe annet av Gert Nygårdahaug og jeg likte boka utrolig godt. Siden jeg likte denne så godt, fant jeg ut at jeg skulle lese mer av Gert - og ble litt skuffet av "Mengele Zoo" fordi den var så annerledes enn "afrodites basseng"!

Min største bokskuffelse er fortsatt "Parfymen" - dårlig språk (kan jo være oversettelsen), og høye forventninger gjorde at jeg ble irrritert for jeg syntes alt var dårlig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Tolkiens Two Towers og Return of the King, altså de to siste i LOTR. Utruleg keisame greier, langdrygt og med få om ingen interessante karakterar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dan Brown er en mann som er frekk nok til å gi ut den samme boka to ganger, etter å bare ha forandret litt på navn og steder... Hadde jeg hatt peis skulle jeg brent bøkene hans i protest. :ler:

Haha. Jeg tenkte akkurat det samme da jeg var ferdig med The Lost Symbol. Forandre litt her, legg til et navn der, så har du DaVinci Koden og Engler og Demoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell
Haha. Jeg tenkte akkurat det samme da jeg var ferdig med The Lost Symbol. Forandre litt her, legg til et navn der, så har du DaVinci Koden og Engler og Demoner.

Ånei! Enda en!?!

Jeg ble godt underholdt av begge de to første, men hvis han ikke har fornyet seg det minste til The Lost Symbol, tror jeg at jeg fjerner den fra julegaveønskelista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 år senere...
Annonse

[1] Category widget

- alle Harry Hole bøkene til Jo Nesbø, syns bare de var kjedelige med mye gørr og blod

- det meste fra Unni Lindell, igjen, kjedelige karakterer og forutsigbar handling

- 11 minutter av Coelho; snakk om å romantisere prostitusjon og menneskesmugling

- Ikke uten min datter; nei, fatter ikke hvorfor den er blitt popular bortsett fra at den bygger opp under fordommer mot visse kulturer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fifty shades, en bok med dårligere språk skal du lete langt etter

jo Nesbø - tungt språk 

horst - kjedelig rett og slett 

Anonymkode: 53833...09f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Don Quijote av La Mancha av Miguel de Cervantes Saavedra 

Buddenbrooks av Thomas Mann

Wilhelm Meiseters Læreår av Johann Wolfgang von Goethe

Wilhelm Meisters vandreår av Johann Wolfgang Von Goethe

Åndefjellet av Gao Xingjian

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shantaram: har startet på den flere ganger men aldri kommet lengre enn ca halvveis. Syns boken var forvirrende og kjedelig. 

Fifty shades: verste mølet jeg har prøvd å lese. Fikk alle bøkene i gave men kom meg kanskje hundre sider i bok nr 1. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...