Gå til innhold

Bokskuffelser


Gjest Raptuza

Anbefalte innlegg

Definitivt Alkymisten som har vært den største skuffelsen hittil. Hadde store forventninger, men fikk vel beviset på at jeg er særdeles lite dyp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Kristin_*
Vindens skygge har jeg fortsatt ikke kommet meg gjennom. Fryktelig langdryyyyyg og kjedelig. Zadie Smith - hvite tenner var også grusom.

enig med deg ang vindens skygge.. "alle andre" lovpriste denne boka så til den grad at jeg lurte på om jeg hadde gått glipp av noe mens jeg slet meg gjennom den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Elskede" av Toni Morrison(?) ble for mye for meg

"Halvbroren" jeg leste, leste og leste uten å få med meg så mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt Alkymisten som har vært den største skuffelsen hittil. Hadde store forventninger, men fikk vel beviset på at jeg er særdeles lite dyp ;)

Eller kanskje det motsatte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Alberta_*
Kartenes makt av Ute Schneider(norsk oversettelse). Er kommet ca 20 sider inn i den nå, men språket er veldig tungt og "hakkete", det er lite flyt og engasjement i det.
Har kjøpt boka. Måtte bare ha den til odel og eie. Har lest den fra perm til perm, men boka er også fin som oppslagsverk. Er vel litt tung å lese i begynnelsen - enig i det. Det flyter bedre etter hvert, og innholdet gir gode knagger til å henge historiske hendinger på. Stå på og les videre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silkeape

For en del år tilbake leste jeg Atlas Shrugged. Eller det vil si, jeg leste til jeg ble sur og ikke gadd mer. Jeg hadde hørt den nevnt ofte, men ikke helt satt meg inn i hva den handlet om og hva slags tankegods den hadde sitt utspring i. Så ble jeg til gjengjeld oppgitt og skuffet over både handlingen og språket etterhvert.

En annen bok jeg gav opp var Det store eventyret av Kjærstad. Mulig den var god, men litt tungt oppbygd kanskje. Uansett, da den billige pocketutgaven min gikk i oppløsning la jeg den fra meg for godt.

Av bokskuffelser jeg har lest ut kan nevnes Alkymisten, som jeg bare ble sinna av, og De beste blandt oss, som jeg følte var en slags akademikersåpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Alkymisten - synes boken var noe stort svada.

-Bienes hemmelige liv.

Den var helt grei, men hun jeg fikk den anbefalt av roste den opp i skyene, så jeg ble litt skuffet over at den ikke traff meg mer enn den gjorde.

-Liza Marklund sine bøker om Annika Bengtson.

Synes dama (A.B) er helt uspiselig, egosentrisk og sytete, språket og intrigen i bøkene er heller ikke all verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Jonathan Strange & Mr. Norrell av Suzanna Clarke.

Etter å ha flytta inn i Harry Potters univers var eg klar for meir magi. Og det byrja så bra: nydeleg språk og fantastiske formuleringar, verkeleg deilig engelsk språk. Men etter ei stund merka eg at eg ikkje liksom hadde den trongen til å plukke opp boka, og det gjekk opp for meg at det rett og slett gjekk for sakte for meg, då var eg utruleg skuffa. Eg hadde gleda meg så fælt, 780 sider gotikk i mørketida, og så...nei. Eg kom gjennom 290 sider, og den lovde konflikta har enno ikkje kommen ordentleg i gong. Så no har eg kapitulert. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir Prosessen til Gerd-Liv Valla. Mulig hun er en tøff politiker men dama kan absolutt ikke kan skrive.

Neste var Frognerfitter av Bowhin. Så mye omtalt den boka var at man kunne tro at det var alle tiders beste bok. Lurer på om alle de kritikerne og anmelderne som mente at det var en bra bok har fryktelig dårlig smak eller om de ikke hadde lest mer enn to sider av den. Skjønner ikke at det var noe vits å skrive flere enn to sider for alle kapitler er like: vi drakk, dopet oss og pulte. Og slik er hele boken. Forskjellige steder forskjellige pubber men samme hendelser hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvbroren var utrolig kjedelig. KOm aldri lenger enn 100 første sider.

En annen bok jeg måtte gi opp var Fakta om Finland av Erlend Lo. Og det er kun på grunn av måten den er skrevet på. Det er ingen avsnitter og ingen kapitler. Det er ingen luft mellom setningene. Historien virket interessant men nåten den er skrevet på totalt ødelagte opplevelsen å lese historien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

Markens grøde av Knut Hamsun.

Kristin Lavransdatter av Sigrid Undset.

Kanskje fordi jeg tvang meg gjennom dem på pur trass da jeg var 14?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl
Neste var Frognerfitter av Bowhin. Så mye omtalt den boka var at man kunne tro at det var alle tiders beste bok. Lurer på om alle de kritikerne og anmelderne som mente at det var en bra bok har fryktelig dårlig smak eller om de ikke hadde lest mer enn to sider av den. Skjønner ikke at det var noe vits å skrive flere enn to sider for alle kapitler er like: vi drakk, dopet oss og pulte. Og slik er hele boken. Forskjellige steder forskjellige pubber men samme hendelser hver gang.

Jepp...

:kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

- Alkymisten (av Paulo Coelcho (sikkert feilstavet))

- Bokhandleren i Kabul (Åsne Seierstad)

- Lewis reise (Per Olov Engquist)

- Dritt (Irvine Welsh)

- Ringenes Herre (Tolkien)

- L (Av Erlend Loe)

- Fakta om Finland (av samme)

- Naiv Super (av samme)

(på tide jeg slutter å lese Loe-bøker kanskje)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bøkene ga meg lite:

- L av Erlend Loe

- Havfruestolen av Sue Monk Kidd

- Ved Elven Piedra satt jeg og gråt av Pablo Coelho

- Before I say Goodbye av Mary Higgins Clark

- Kongen Av Tort og Svie av John Grisham

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

-Løvekvinnen av Erik Fosnes Hansen (Fantastisk tema, boka skulle bare vært litt bedre..)

-Alle bøkene til Erlend Loe (Hva er greia?)

-Sult av Knut Hamsun (Kjeeedelig!)

-Don Quijote. (Ble kåret til tidenes beste bok, men jeg irriterte meg gjennom nesten hver eneste setning..)

Edit: Kafkas "Prosessen" kan også få være med her, ja.. Boooring!

Ang. Vindens skygge. Jeg begynte på den en gang, og syntes den virket kjedelig. Litt senere hadde jeg ikke noe annet å lese, og plukket den derfor fram igjen. Denne gangen gikk den unna! Fin bok! :)

Endret av Ce'Nedra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

quote]Til jeg finner deg" av John Irving virket veldig bra de første 100 sidene, men så ble det bare for sprøtt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...