Gå til innhold

Bokskuffelser


Gjest Raptuza

Anbefalte innlegg

Jeg har likt så utrolig mye av det Erlend Loe har skrevet, bl.a Tatt av kvinnen, fakta om Finland og ikke minst Doppler; min desiderte favoritt! Men så kom Volvo Lastvagnar, og jeg ble skuffet. :sukk:

Utover det ble jeg veldig veldig veldig skuffet over Gudenes Fall av Cornelius Jakhelln, kan ikke fatte og begripe at den fikk noen pris i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Parfymen" av Patric Suskind likte jeg absolutt ikke! Jeg irriterte meg over handlingen, språket, karakterene - kort sagt: det meste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Halvbroren" av Saabye Christensen. Jeg skjønte ikke bæret og ga opp etter rundt femti sider, noe jeg omtrent aldri gjør. Og jeg som elsket "Beatles"...

Signerer denne.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart ferdig med "Flickan som Lekte med Elden", og ettersom jeg likte den første delen av trilogien hadde jeg høye forventninger til denne. Voldsskildringene, den smått kjedelige åpningen og altfor mye fokus på en av de mest irriterende karakterene (frøken Salander) gjør at jeg rett og slett ikke liker den så godt som den foregående.

Og, viktigst av alt: Hvor i alle dagers land og riker kom Paolo Roberto fra? Det helt vanvittig unødvendige handlingsgrepet taper Stieg Larsson troverdighetspoeng på, gitt.

Nå skal det sies at jeg fortsatt har rundt 50 sider igjen av boken, så det er jo mulig at jeg endrer oppfattning dersom en uventet og knallgod vending kommer mot slutten, men jeg er skeptisk ettersom det virker som det meste av plottet er rullet opp altfor tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italienske sko av Henning Mankell..

Gledet meg så utrolig til å ta fatt på denne boka, men den ble mer og mer snodig. La den fra meg når det kun var siste fjerdedelen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"1222" av Anne Holt! Ble nesten lynings når boka var ferdig... Satt igjen med følelsen av "hæ, er dette ALT????" og at det var penger NOT well spent!! Skikkelig skuffa ble jeg. Overhypa til de grader... Tsk-tsk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker veldig godt Lars Saabye Christensen, likte Halvbroren veldig godt, men markeblomstfamilien synes jeg var rar, fullførte boka, men ble liksom ikke klok på den.

Leste aldri ferdig Fakta om Finland av Erlend Loe, synes ellers at han er genial.

Edderkoppmannen av Jo Nesbø er første og siste jeg leser av han. Synes det blir så teit når de skiver fraser og utalelser på engelsk, ofte er det dårlig engelsk også... :tristbla:

Ha egentlig likt Unni Lindell også men hun begynner å irritere meg og har ikke vært særlig imponert over de siste bøkene hennes, veldig like og altfor forutsigbare. Skjønner meg ikke på denne katte greia hennes (selv om jeg liker katter selv) også er det alltid en tykk person som alltid beskrives som dum, slem etc. Dårlig fantasi altså!

Morsomt å lese hva folk mener om de forskjellige bøkene, bra at vi alle ikke er like. :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuza

Kristus Egyperen skuffa. God ide og åpning, seinare var det berre gjeeeesp....så uengasjerande og uttapå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest leseglad

definitivt alkymisten av paulo coelho!

Etter all hypen rundt denne boken hadde jeg naturlig nok høye forventninger. Veronika vil dø, er mye mindre kjent, men 10 000 ganger bedre og mer ''filosoferende'' enn alkymisten, som var altfo opplagt og bare repeterende i mine øyne. ( vel..Smak og behag selvfølgelig. =) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millenium-trilogien skuffa meg utrolig mye. Jeg leste bøkene en god stund etter ''alle andre'' og hadde hørt utrolig mye bra om bøkene, men akk nei, funka ikke for meg.

Kennedys Hjerne tror jeg må være den dårligste boken jeg noen gang har lest, så en stor skuffelse der også ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bøkene til Unni Lindell. Utrolig forutsegbare, kjedelig og dødt språk, endimensjonale karakterer. Forstår rett og slett ikke hvorfor de i det hele tatt selger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at mange ikke liker Fakta om Finland; jeg eeelsker den boken. Men, smaken er som baken :jepp:

For øvrig er jeg alldeles enig med de som synes 1222 av Anne Holt er en dårlig bok. Jeg har likt alle bøkene om Hanne Wilhelmsen frem til Presidentens valg. Men så blir historiene for usannsynlige etter min smak. Og Hanne Wilhelmsen blir ei skikkelig sutrekjerring! Skuffende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg satte akkurat Donna Tartts The Little Friend tilbake i bokhyllen, under halvlest. Den var et eneste langt gjesp. :sove:

:jepp: Jeg kjempet meg gjennom hele (det har tatt utroolig lang tid!) og den var utrolig lang og uinteressant. Ble aller mest fascinert av forfatterfotografiet egentlig (norsk pocketbokversjon) - interessant stil på fru Tartt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvbroren måtte jeg gi opp.

Der skjønte ikke jeg en eneste ting etter å lest flere sider.

Og -jeg må innrømme det- jeg lurer på å gi opp Ringenes Herre.

Jeg viste den var lang, men jeg synes jeg leser og leser og lurer på om det er verdt å bruke tid på en såpass lang bok som til tider kjeder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...