Gå til innhold

Bokskuffelser


Gjest Raptuza

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kartenes makt av Ute Schneider(norsk oversettelse). Er kommet ca 20 sider inn i den nå, men språket er veldig tungt og "hakkete", det er lite flyt og engasjement i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Don Quijote. Det er ikke mange bøker jeg har gitt opp over årenes løp, jeg kan vel telle dem på en hånd. men den boken måtte jeg bare legge fra meg etter 150 sider. Det var så dørgendes kjedelig, og personene var bare irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Line_*

"Halvbroren" av Saabye Christensen. Jeg skjønte ikke bæret og ga opp etter rundt femti sider, noe jeg omtrent aldri gjør. Og jeg som elsket "Beatles"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv må jeg innrømme at Da Vinci koden var ingen Nobelpris i litteratur-kandidat....

Enig. Samme med Halvbroren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Bienes hemmelige liv" av Sue Monk Kidd. Hadde jo hørt så mye bra om den, og lest at den hadde fått gode kritikker. Så selv om jeg var skeptisk etter å ha lest bakpå den selv, så ble jeg overbevist om at det ligger vel noe i hva "alle" sier...

Men historien var jo både fryktelig kjedelig og treg, og språket var elendig. Etter min mening ;) Leste gjennom hele på trass, men angret etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk: Henning Mankel med Kennedys Hjerne. Sluten var elendig!

Helt enig...

jeg ble veldig skuffet over denne boken av Henning Mankell: Den femte kvinnen

Den var kjedelig og tung å lese, det skjedde for lite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Madam Terror - Jan Giullou... Tittelen burde jo advart med, men tok sjansen. SKUFFAAAA! Minnet meg for mye om dårlig overflatisk amerikansk krim.

Leser ALDRI krim som er fra USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Morgan le Fay

Jeg har vel stort sett en tendens til å ikke like de bøkene som blir liggende høyt oppe på bestselgerlistene, og kan nevne i fleng bøker som jeg ikke synes noe om: Da Vinci-koden, Bienes hemmelige liv, Drageløperen, Alkymisten, Saman er ein mindre aleine, og sikkert mange fler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble skuffa over Johan Harstad: Buzz Aldrin - osv. Ideen er grei nok selv om det går 13 på dusinet av mistilpasset-dott-som-egentlig-ikke-bare-er-dott-men-velger-å-være-det-fordi-livet-er-enklere-da-romaner i Norge. Men det er ingen grunn til å skrive akkurat det samme og bruke de samme metaforene om og om igjen gjennom hele den altfor tjukke boka. Jeg ble skuffa fordi boka hadde fått mange gode kritikker, blant annet for språket, så jeg hadde forventa noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt enig...

jeg ble veldig skuffet over denne boken av Henning Mankell: Den femte kvinnen

Den var kjedelig og tung å lese, det skjedde for lite

Den synes jeg var så spennende! Bra at vi er forskjellige. :)

Har faktisk ikke opplevd noen store skuffelser egentlig.

Mvh Yvonne :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bienes hemmelige liv" av Sue Monk Kidd. Hadde jo hørt så mye bra om den, og lest at den hadde fått gode kritikker. Så selv om jeg var skeptisk etter å ha lest bakpå den selv, så ble jeg overbevist om at det ligger vel noe i hva "alle" sier...

Men historien var jo både fryktelig kjedelig og treg, og språket var elendig. Etter min mening ;) Leste gjennom hele på trass, men angret etterpå!

Å, den boken likte jeg godt. Mest av alt likte jeg vel omtanken og omsorgen de viste hverandre. Det var rett og slett en god bok å lese. :)

(Men smaken er selvfølgelig forskjellig :) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hjem" av Anne Karin Elstad, "Menn som hater kvinner" av Stieg Larsson og "Halvbroren" av Saabye Christensen er de jeg kommer på i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers lurer jeg på om jeg noen gang kommer til å forstå hvorfor Prosessen av Kafka ble kåret til forrige århundres roman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...