mysan Skrevet 26. april 2008 Forfatter #321 Del Skrevet 26. april 2008 Noen ganger tror jeg det er å stenge døren som er måten å få dem til åpne øynene på. Behandlerne oppfordrer jo gjerne til dette. Når det er sagt så er det jo kun rundt 5% av de som får hjelp som faktisk klarer seg og blir rusfrie og holder seg rusfrie, så at den oppskriften pluss alle andre "lure" idéer behandlingsapparatet har, ikke nødvendigvis funker veldig godt, er jo greit å ha i bakhodet. Jeg kunne ikke stengt døren for Liten. Da ville hun gått rett vest. Om den dagen kommer at hun blir kronisk misbruker, og lever livet sitt på den måten, så revurderer jeg, men i dag hvor hun har en sprekk hver 12. uke ca, og ellers er den gamle gode jenta mi, så kan jeg jo ikke det. Du kjenner henne jo og vet hvem hun er. Hadde du hatt hjerte til å låse døren for henne? Hun sprekker på dop langt sjeldnere enn mannen i gata tar seg en fyll, for å si det sånn I dag var jeg litt tidlig oppe, og fikk den første kaffekoppen helt uten propellselskap. Nå har jeg imidlertid hentet ham ut av buret, han har vært ute og bæsjet en liten bæsj og tisset en lang tiss, og når jeg har spist havregrøten min om litt, skal vi ut i skogen. Vi kan like godt gå sterkt ut, så kanskje han er rolig resten av dagen Pus er lei av kokt sei, og spiser heller tørrfór om dagen. Jeg kjøpte to kilo lever i går som jeg skal koke/steke i dag, så han får litt variasjon. Kanskje blir det levergryte til middag på oss tobente også. I går hadde vi forresten sprengt torsk, med smør med baconterninger i, masse grønnsaker og de beste potetene. Den fisken var utrolig god. Så fast og hvit, og grov i kjøttet. Var nok ingen småtorsk mens han levde, han der nei Nei, nå er det mat i magen, og så får jeg komme meg ut i geografien. Hej så lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 26. april 2008 #322 Del Skrevet 26. april 2008 Nei, jeg ville ikke gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 26. april 2008 Forfatter #323 Del Skrevet 26. april 2008 (endret) Kompis og jeg har vært på halvannen times tur i skogen i dag, før det ble vått og kaldt ute. Sol og deilig var det faktisk. Her er et bilde jeg tok av ham under en liten pause vi hadde: Vakker gutt, vel? Jeg tok også dette bildet for å vise hvor utrolig masse hvitveis det er!! Er det ikke vakkert? Synd solskinnet ikke kommer frem på bildene, men.. sånn er det bare. Mobilkamera... Og dette bildet... Kompis har vært sliten resten av dagen. Når jeg gikk 7060 skritt så gikk vel han fire ganger så mange, antar jeg.. Jeg har hatt på meg skrittelleren resten av dagen, og har kommet opp i 9223 skritt inkl en liten tur ut med propellen nå på kvelden igjen. Ikke dårlig hva? Bilringer skal smeltes før t-skjortesesongen, og dette må være måten og gjøre det på. Atpåtil er det koselig og morsomt og gå med ham. Han er jo bare verdens søteste lille personlighet. Ha en fortsatt hyggelig aften og god helg, alle sammen. Jeg burde tenke på mat snart... Endret 26. april 2008 av mysan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 27. april 2008 Forfatter #324 Del Skrevet 27. april 2008 Kompis og meg er innmari flinke. I dag har vi vært i skogen i nesten to timer. Det ble litt i underkant av 7000 skritt for min del, både fordi vi ikke løp rundt mellom trærne som i går, og fordi vi stoppet veldig mange ganger på vei hjem i håp om at propellen skal lære at det ikke lønner seg å dra hvis han vil hjem. Han drar - jeg stopper, og der står jeg til han kommer tilbake til meg, og det kan ta tid På vei ut i skogen er han alltid veldig flink og venter på meg helt av seg selv, men når vi skal hjem så vil han hjem. Jeg gikk på tom mage i dag, det er ikke lurt. Jeg er ikke en av dem som utøver fysisk aktivitet helt fint uten næring i kroppen. Jeg blir så sliten og matt av det, og med null energi, så jeg hang ikke helt sammen på vei hjem kan man vel si. Vi møtte vel verdens søteste lille Jack Russel terrier der ute, jeg tror i hvert fall det var det. Hvis ikke var det en rase som var veldig lik. Han var ti uker og bitte bitte liten, og så nuuuudelig. Kompis syntes også han var innmari søt, mye mer interessant enn den voksne de hadde med.. Nå har jeg spist meg opp litt, så skal jeg bare vegetere litt med kaffekoppen min, og så må jeg begynne på leveren jeg tinte i går. Noe til oss selv, og noe til pusekatter og sikkert litt til propellen også. Ha en strålende søndag, alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 27. april 2008 #325 Del Skrevet 27. april 2008 Og jeg kom 5500 skritt - uten propell. *stolt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 27. april 2008 Forfatter #326 Del Skrevet 27. april 2008 Veldig bra, Cata Hvordan er været hos deg i dag? Her er det grått og fuktig, men 10 grader, så det er supert å gå i. Dette er middagen i dag: Man varmer opp 2-3 spiseskjeer med matolje, og hiver oppi 1-2 ts karri, gurkemeie, hvitløkpulver, salt, chilipulver og 2 ss ingefær. Ingefæren skulle vært fersk, men who cares? Dette skal frese i 30 sekunder, så hiver man oppi 400g røde linser og 1/2 liter vann.. + + etter hvert som man ser det trengs. 1 helt blomkålhode i buketter slippes oppi, sammen med en halv purreløk, en halv boks mais med kraft, en gul paprika, et halvt "brett" med sånne grønne, lange bønnebelger eller hva de er og lar det koke til man synes blomkålen er tyggbar. Sterkt, men innmari godt. Det skulle vært lever med kålstuing i dag, men jeg hadde jo ikke poteter, og ris nytter ikke til sånn mat. Propellen er helt utslått fremdeles, og ligger i sofaen sammen med Liten. Det gjør seg å ta ham med på lang skogtur tidlig på dagen. Da slipper man en masete hund som omtrent river ned veggene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 27. april 2008 #327 Del Skrevet 27. april 2008 Ikkeno kjøtt i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 27. april 2008 Forfatter #328 Del Skrevet 27. april 2008 Ikkeno kjøtt i Ikke buljong eller noe... Nå har propellen og jeg vært i skogen igjen. Det totale antall skritt for i dag ble 9846. Nå er det TV. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 28. april 2008 #329 Del Skrevet 28. april 2008 Du så flink du er til å gå. Beundrer det veldig. Er visst i det late hjørnet om dagen, jeg. Null trening og lite bevegelse. Kanskje på tide å ta meg selv i nakken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 29. april 2008 Forfatter #330 Del Skrevet 29. april 2008 Jeg hadde ikke vært så flink om det ikke hadde vært for lille propellen vet du, Bettie. Jeg MÅ simpelthen slite ham litt ut, ellers sliter han meg ut , og bonusen er trim sjøl også. I dag ble det forøvrig ikke så lang tur. En drøy time og 3000 skritt. Pus ville være med nemlig, og disse pusene kommer liksom bare luntene i makelig tempo litt bak, så vi blir gående og subbe litt, og stående vente her og der. Jeg tør ikke gå fra puser i skogen, for det er så mye grevling her. Her er Kompis og Pus på dagens utflukt. Pus ser nesten selvlysende hvit ut på dette bildet, men jeg tok et annet bilde av ham også. Her: Selveste Pus Tre andre bilder av pus ble han også helt selvlysende på, og med en stor, hvit aura rundt, mens Kompis ser ut som han gjør IRL. Pus er en skikkelig engel, men allikevel da . Da vi var på vei hjem igjen, kom Mims også og tok følge med oss de siste par hundre meterne. Pusekatter er like rare som vovver, men på en annen måte. Når Pus synes jeg går for fort, så mjauer han på meg, da må jeg vente, og da mjauer han og smiler på katters vis, helt til han har tatt meg igjen. Og så må det koses litt før vi kan gå videre. Kompis, som lærte i går at dersom jeg stopper når han drar, så må han komme tilbake til meg før vi kan gå videre, fikk noen ekstrarunder mens jeg ventet på Pus, og det endte et par ganger med at hvis vi ikke kom videre ved at han kom til meg, så gikk han til Pus også, som for å si til ham også; se nå har jeg kommet, nå kan vi gå. Dyra er søte, og utrolig morsomme. Jeg har forresten gått av meg skrittelleren min i løpet av de siste par-tre hundre meterne tror jeg, for jeg finner den ikke her hjemme. Jeg oppdaget da jeg dro på meg buksa etter en liten dotur da jeg kom hjem, at den ikke satt i linningen lenger, men langt unna kan den ikke være. Tror jeg... jeg har vel forresten egentlig ikke sett på den etter at vi snudde og satte nesen hjemover igjen på ca 1500 skritt. Håper jeg finner den igjen i morgen. Jeg får gjøre som Kompis og gå med snuten i bakken. Natta, alle - det er sent! :søvn: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 29. april 2008 #331 Del Skrevet 29. april 2008 Nydelige dyr du har, mysan. Pus var bare vakker. Kompis ser morsom og søt ut. Lillepus oppfører seg litt på samme måte. Hun skal være med meg i postkassa. Går jeg for fort, nimjauer hun fortvilet og setter seg ned. Så må jeg vente til hun kommer med halen i været - litt kos - og så videre. Rare dyr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #332 Del Skrevet 1. mai 2008 Merkelig at pusene går så sakte, synes du ikke? De lunter liksom avgårde som gamle, slitne hester. I dag har jeg gjort ingen ting. Klokken er halv fire og jeg sitter fremdeles i pysj. Jeg skal ta med propellen ut en tur, og sitter og lader opp, men energien er liksom ikke helt på topp i dag. Propellen har kapitulert tror jeg, han ligger som en sokk i sofaen med hodet godt plassert litt midt i mellom to sofaputer. Han har drept villsvinet sitt i dag, som han fikk for en ukes tid siden. Nå er det null lyd i villsvinet, og vatten ligger strødd utover gulvet. Det var en hundeleke, og den har holdt en stund. Problemet er vel kanskje at vi har lekt dra-lek med den. Der gikk nok grensen for hva den skulle tåle. Jeg må få kjøpt meg gummistøvler som er gode og gå i til vær som dette. Jeg kjøpte forresten goretex sko tidligere i vinter, men dem finner jeg ikke igjen etter flyttinga. Litt merkelig vel. Jeg finner alle andre sko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 1. mai 2008 #333 Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) Men sånn er det når man flytter. Det er en ting eller to som forsvinner, man skjønner ikke hvordan det har gått an, og ser det aldri igjen. Endret 1. mai 2008 av Pax Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 1. mai 2008 #334 Del Skrevet 1. mai 2008 *burp* Jeg er småkvalm. Tok visst en overdose med kaffe utover formiddagen. Burde nok stoppet etter 2 kopper. Værgudene er litt kranglete, -smått pøser det ned og smått er det oppholds så jeg tør liksom ikke helt ta med ipod ut heller. Elektrodings + vann = u-lurt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 1. mai 2008 #335 Del Skrevet 1. mai 2008 Værgudene er litt kranglete, -smått pøser det ned og smått er det oppholds så jeg tør liksom ikke helt ta med ipod ut heller. Elektrodings + vann = u-lurt Venninna mi, som bor i Bergen, gjør alltid det, men hun tar en gjennomsiktig plastpose over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #336 Del Skrevet 1. mai 2008 Hei Pax, Hei Cata Jeg har også en tendens til å overdrive kaffeinntaket fra tid til annen, men det er utrolig hvor fort man vänjer sig, og dosen som var for høy i forrige måned er helt på sin plass i dag... skummelt. Det ender nemlig for min del med at vannet må vike plassen for kaffen, og det er ingen heldig utvikling. Jeg savner en ting til etter flyttingen, enda både yme og jeg er sikre på at vi har sett at den ble med, og det er den stanga som hører til treningsapparatet, den som stikker igjennom alle vektskivene og har hull oppover hele stammen som man stikker den lille pluggen igjennom for å få riktig antall kiloer... Weey, det var en lang setning Jeg VIL finne den, for jeg VIL begynne med vekttrening, og jeg gidder ikke melde meg inn på Spenst. Det koster for mye og blir for mye tiltak og skulle reise ut med bilen for å få trent. Når jeg vil trene så vil jeg det NÅ - ikke etter at jeg har kledd på meg, plassert vovsen i bilen, gredd meg og kjørt et kvarter. Ja jeg vet, men sånn er jeg faktisk. Ellers har Tompisen og jeg vært i skogen igjen i dag. Halvannen time enda vi gikk litt lenger enn vanlig. Jeg prøvde å finne ut hvor denne lysløypa egentlig ender, men fant ut at den delen av den hvor jeg ikke har vært tidligere, egner seg dårlig uten godt snøføre og ski. Makan til ugjennomtrengelig gjørmeløype skal man lete lenge etter. Og plutselig gikk den lukt ned i helvete så det ut som... bratt bratt bratt rett ned i mørket i dypet av skogen. Lyktestolpene gikk den veien, så løypa må ha gått ned der også... æsj, Schmoopis og jeg gikk hjem igjen vi, og heretter går vi der vi pleier å gå, så får vi heller gå endesløyfa et par ganger ekstra dersom vi synes halvannen time blir litt lite. Den sløyfa er nok et par kilometer rundt. Nå har jeg forresten meldt oss på grunnkurs, så vi kan lære å gå pent, bli sittende og bli liggende, også selv om det er andre mennesker og hunder tilstede, og masse annet som er fint for små vovser og kunne. Da blir vi akkurat ferdige til vi skal kjøre nordover sammen med lillebroren min. Fint å dra på tur med veloppdragen liten boms. Innen den tid er han ikke liten lenger heller, men ser ut slik som staffer ser ut, og da er det greit at han ikke skremmer vannet av folk med uregjerlig fremferd. Eh.. det hørtes ut som om jeg mente at det er folk som har uregjerlig fremferd, men dere skjønner... Nå er det natta, er det ikke? :søvn: God natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #337 Del Skrevet 2. mai 2008 Herremin så elendig batterikapasitet det er på disse bærbare maskinene. Jeg skrudde på maskinen for et kvarters tid siden og nå har jeg 8 minutter igjen Liten og jeg deler ledning fordi Schmoopisen drepte min, og nå har hun ledningen på sin maskin i annen etasje. Jeg må se om jeg kan få skaffet meg en ny, om de selger sånne løst. Sov forferdelig lenge igjen i dag, - hadde skikkelig problemer med å sovne da jeg la meg i går, enda jeg var trøtt som en utvasket sokk. Det hjalp ingen ting. Nå har jeg spist frokost, drukket to krus kaffe og en halv liter vann, og nå tenkte jeg at skulle få på meg klær og komme meg ut i skogen med propellen. Han kjeder seg ut av sitt gode skinn nå, og gnager på alt han vet han ikke får lov å gnage på. Nå har jeg 5 minutter igjen så plutselig dør maskinen min, så jeg får bare avslutte. Ikke at det skjer noe spennende her heller, så det er ikke så farlig, sånn med hensyn til denne dagboken i hvert fall, men det kunne jo vært hyggelig å ta en runde i forumet da kanskje...? Ha en hyggelig fredag alle, enten dere har tatt langhelg, eller er/har vært på jobb i dag. Hej og hopp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 2. mai 2008 #338 Del Skrevet 2. mai 2008 Grunkurs er kjekt å ha, for det er greit å ha en veloppdragen hund - særlig når den blir stor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 4. mai 2008 Forfatter #339 Del Skrevet 4. mai 2008 Helt klart, Bettie, og min lille "bebbi" blir fryktelig sterk. Da er det greit å ha litt kustus. Han har jo allerede i en alder av 6mdr nesten dratt skulderen min ut av ledd, når han plutselig løper ut flexibåndet og jeg står stille og ikke følger med, og det er VONDT!r I går fikk jeg boken "Du er sjefen" i posten. Jeg var på Nordenstam sine sider og snoket, etter et tips fra Tabris i en annen tråd, og der står det at Flexibånd er for de makelige... og det er meg Jeg skal på nytt kurs med Schmoopisen nå i mai, og så får jeg se da hva som skjer i etterkant. De har mange års hundekunnskap, trenerne der også, selv om de opererer på litt andre måter enn Nordenstam. Men får jeg ikke skikk på ham i forhold til ønsket resultat, så tar jeg en helg i Trysil med Nordenstam etter sommeren. Det virker som om den mannen og hans opplegg gjør mirakler med vovver. Kaffen er klar! :kaffe: Man drømmer så rare ting noen ganger. I natt fant jeg en søt og hyggelig mann, som bare helt spontant ble kjæresten min. Det sa bare klikk liksom. Han minnet veldig mye om han som jeg møtte i skogen i går, som kom med sine lille rufsevalp og som jeg ble stående og prate litt med, mens valpene fikk herje og hoppe litt på valpers vis. Nå er jo min valp nesten for en okse å regne i forhold til hans lille rufsetufs, ikke så mye i størrelse, men i fremferd. Nuvel, han var i hvert fall plutselig kjæresten min... en stund. Like plutselig var han gamlekjæresten til en venninne av meg, fra tretti år tilbake, og vi fikk tvillinger. Her gikk det unna nemlig. Like etter at tvillingene var født, fant han seg en ny kjæreste, men han beholdt tvillingene. Og hele tiden stod han bak meg og en venninne i køen. Ja, for vi befant oss plutselig i en lang kø, og det var helt naturlig. Vi var i Sverige og skulle med ferja (drømte om ferje forrige natt også jeg :klø over til ett eller annet annet sted, Danmark, Tyskland, Norge... aner ikke... og i køen var vi dessuten plutselig i kø på systembolaget, fordi det skulle være stor fest om kvelden. Min venninne som jeg stod der sammen med, er fra barneskolen, og det er svært sjeldent jeg snakker med henne nå for tiden, men der var hun altså. Langt bak i hodet, tror jeg det var flere fra klassen tilstede, samt folk fra ungdommen min som ikke hadde noe med skoletiden å gjøre. Plutselig kom venninnen min, hun som var gamlekjæresten til han som var faren til tvillingene også. Hun var sur på meg, så hun gadd knapt å hilse. Alle andre fikk klem Hvorfor drømmer man sånne merkelige ting? Det har jo ingen mening eller sammenheng med noe som helst. Men moro er det Lurer på hva det betyr å drømme om ferjer/store skip. Det har jeg gjort to netter på rappen nå. I går drømte jeg at jeg var ombord på en ferje igjen nemlig.. og der møtte jeg eldstemann, han hadde fått jobb der. Og han jobbet sammen med Jerry Stiller, dere vet Arthur fra The King of Queens Han var så glad for å ha fått jobb, og selv om det var slitsomt å måtte opp ved 5-6 tiden om morgenen, så var det helt greit Nå har vovsen våknet hører jeg, så jeg får gå opp og slippe han ut av buret, så han kommer seg ut og får tisset litt. Ha en strålende søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 4. mai 2008 #340 Del Skrevet 4. mai 2008 Drømmer er rare greier. Det finnes jo de som tyder drømmer, men jeg kan ikke det. Så mine drømmer blir bare rare nestenminner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå