Gå til innhold

Mitt liv i grafikk...


Gjest Problematique

Anbefalte innlegg

Gjest Grafica

Jepp prosjekteksamen starter mandag ikke nå til uka, men neste. Klienten vår er en grafisk designer! Hun jobber med "redaksjonellt design", såvidt jeg forstår er det for magasiner og slikt. Vi skal i møte med henne på mandag nå :)

Intervjuet mitt gikk veldig bra, tror jeg! Hun hadde mottat 70 søknader, og bare invitert FIRE til intervju! Wohooo! Og så spurte hun om jeg var interessert i å jobbe i noen av de andre butikkene deres, dersom hun valgte å ikke ansette meg. Jeg hører fra henne på mandag uansett hva :) :) :) Spennende! Krysser fingre ^^

Idag er det Sweeney Todd på kino! Jippi ^^ Gleda meg LEEENGE til den as.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Grafica

GI MEG EN NY KROPP NÅ!!!!!!! *gråte en liten skvett i fortvilelse*

Gi meg en kropp som veier 15 kg mindre, slik den egentlig skal, en kropp som ikke har kronisk hodepine uten grunn, en kropp uten tenner fulle av hull som jeg ikke har penger til å reparere, en kropp uten ekle strekkmerker og ekkelt dissefett, en kropp uten rygg som er en eneste stor muskenknute, en kropp jeg kan bli glad i og være stolt av!!!!

På et år har jeg greid å gå opp 15 kilo uten noen god grunn, og greier ikke gå ned igjen. Jeg føler meg feit, tjukk, ekkel, dissete, svær og jævlig. Jeg hater å handle klær, spesielt bukser. Jeg hater å kle på meg om morgenen, og vite at uansett hva jeg tar på, så ser jeg feit ut.

I tillegg har jeg masse plager om jeg ikke blir kvitt med det første. Jeg har en kronisk hodepine som legen min ikke har noe annet råd mot enn å ta noe smertestillende når det er for ille. Smertestillende hjelper ikke. Ryggen min er kun en eneste stor muskelknute, og ¨bevege skuldrene og nakken er smertehelvete. Jeg har minst fire-fem hull i tennene, men tannlegeskrekk og det at jeg er immun mot lokalbedøvelse, sammen med det at vi ikke akkurat har så mye penger, gjør at jeg har gått sånn i et års tid nå. Jeg kan ikke spise sjokolade, må være forsiktig med andre typer godteri, kan ikke spise ketchup, og må være veldig forsiktig med veldig kalde og veldig varme drikker. Kommer nok ikke til å få fiksa de i løpet av året heller; det får vente... =/

Jeg er lei av å se meg selv i speilet og ikke kjenne megselv igjen; jeg ser en fremmed ekkel kropp, hvor blei det av min kropp? Jeg er lei av å ikke kjenne igjen hvordan kroppen min kjennes ut, alltid noe som gjør vondt eller som ikke fungerer eller som er merkelig på en eller annen måte. Magen er ofte problematisk. Særlig nå. Men det tror jeg kan ha noe med å gjøre at jeg ble så sint på den istad fordi den er feit og ekkel, så jeg slo knyttneven i den et par ganger... Det var rimelig dumt gjort. Men pokker, jeg orker ikke dette mer, jeg var endelig blitt 110% med kroppen min, og så kom fettet og alle plagene... Åååååååh! :gråte:

Beklager overemosjonelt og tåpelig og greier, men jeg måtte få det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være godt å få det ut av og til, og det er vel derfor du har dagbok også? For å lette litt i sjel og sinn. Du skal i allefall ikke beklage for at du "har en dårlig" dag. Det er lov, det har vi alle. :klem:

Det er trist at du ikke er komfortabel med kroppen din, det er en vond følelse. Og det er nesten verre at du sliter med sånne ting som man ikke får gjort så mye med (i allefall ikke sånn fort). Men i forhold til det med tennene dine, få enten tannlegen din eller legen din til å søke deg inn til behandling i narkose. Da regnes som vanlig sykehusinnleggelse, så for det første så betaler du ikke for det (annet enn for kanskje en egenandel), og for det andre så kan de gjøre "alt på en gang". Kanskje du har sjekket det før? Jeg har i allefall hatt det noen ganger, fordi jeg har veldig, veldig tannlegeskrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Jeg må få tatt kontakt med et tannlegekontor så de kan hjelpe meg med å finne ut hva som kan gjøres, hvertfall. Første skritt er en konsultasjon, med røgnten og slikt, sånn at de kn finne ut hvor ille det er.

Idag hadde vi presentasjon av fotoprosjektet vårt, og det gikk ganske rett i dass. Vi følte vi hadde fått til noe skikkelig bra, men... Tydeligvis ikke. Hun ene læreren vår er veldig god på konstruktiv kritikk, mens han andre er mye mer svevende og skal si så mye når han begynner å snakke. Han holdt på i en ti minutters tid, og kom egentlig med ingenting konstruktivt, bare piss. Jeg var så lei meg etterpå, fordi jeg trodde på forhånd at vi hadde fått til noe skikkelig bra. Jeg kan ta imot konstruktiv kritikk på strak arm, men når P setter igang og bable sånn som det, så blir jeg bare lei meg og irritert, særlig siden han var kjempekonstruktiv mot de andre gruppene =/ Æsj! Av og til tror jeg at han har noe imot meg, fordi jeg føler ofte at han snakker veldig nedlatende til meg. Men av og til er han kjempehyggelig igjen.

Også er Sondre syk idag, feber. Bekymret for vakreste nydelige min. Han er omtrent aldri syk (jeg har hatt både kyssesyken og skarlagensfeber mens vi har vært sammen, og han ble ikke smittet av noen av delene). Det har vært litt sykdom i klassen, type feber og spysyk, håper ikke det er det han har fått!

Idag skal jeg slappe av. Og imorgen begynner lesning til skriftlig eksamen på mandag.

Jeg har ikke hørt noe fra den stedet jeg var på jobbintervju enda, selv om hun sa at hun skulle ringe uansett... Og hun skulle ringe på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milkyway

Kjipt med han sure læreren :( Du skulle bare bedt han dra til helvete for han hakke peiling! :ler:

Også ønske sondremann god bedring!

Har også opplevd sånt intervjukluss. De sier de skal ringe den og den dagen, men en uke senere får jeg en feig sms om at stillingen ble gitt til noen andre. :klaske: Irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit med den oppgaven :klem: Jeg er helt enig med deg, forresten, konstruktiv er helt greit - det er jo slik man lærer og utvikler seg, men folk som skal prate sånn bare for å prate og "være bedre" irriterer vettet av meg.

God bedring til kjæresten, du duller vel litt med han slik at han raskt blir frisk og fin igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grafica

Steller bra med ham ha, nekta han å dra på jobb idag, selv om han ikke har kjempehøy feber. Men FY FAEN! Han skulle ringe legen sin (som er tre og en halv time unna...) for å få sykemelding til jobben (siden han ikke har flere egenmeldinger), fikk beskjed der om å dra på legevakta, han forklarer at man får ikke sykmelding på legevakta, dama nekter å hjelpe han og er ikke behjelpelig i det hele tatt. Grr! Ikke vær sånn mot min syke pus <3

Hans kommentar når han la på: "nå skal jeg finne meg ny fastlege, nå er jeg lei."

Lærer P er en fryktelig god lærer og en fryktelig god person, men av og til når han setter igang å snakke så gjør han det helt feil. Har skjedd flere ganger i klasserommet når han har prøvd å gi oss "peptalks", men han bommer totalt, roter seg bort og ender opp med at klassen sitter der totalt demotivert istedetfor... Det er mange i klassen som er lei og det kommer til å bli tatt opp med en gang tillitseleven vår er tilbake (hun er hjemme med virusinfeksjon, stakar. Hun er på gruppa mi, men vi greide oss fint uten henne, hun hadde ordre om å holde senga og bli frisk!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Jeg fikk ikke den jobben, nei... Sukk.

I morgen har Sondre bursdag, jeg har kjøpt fiiiiine gaver til ham (men kan ikke si hva enda, i tilfelle han snoker her). Og så skal jeg lage god middag til ham, og skjemme ham skikkelig bort <3 Jeg elsker å kunne skjemme ham bort :)

Og så burde jeg kanskje lese litt til skriftlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Grafica

Ferie <3 <3 <3

Til nå i ferien har vi gjort ingenting og masse. Slappet av hjemme, shoppet litt, møtt søte mennesker (jørgen søte <3), og bare hatt det fint og avslappet! I morgen er det Iconoclastic, danse danse, sammen med homobestis, det blir så kos <3 Selv om det er kaldt og surt og kjipt ute, greier ikke det ødelegge smilet mitt nå :D

Og selv om vi er på etterskudd med prosjekteksamen veit jeg at vi greier å dra det inn igjen!

Lalalala, god påske folkens, nå skal jeg spise freia påskeegg og kooooose meg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Greit, nå er jeg i klagehumør.

For det første: FY FAEN det snør som bare pokker, det har lagt seg over ti cm siden i går kveld! Og vi som skal ut idag. Jeg trodde våren endelig var kommet for fullt, men neida! Grr.

For det andre: Jeg glemte at jeg skulle sette p-sprøyta denne uka. Det kom jeg på onsdag kveld, som da var 19, altså datoen jeg skulle satt den. Jeg er usikker på om jeg skal fortsette på sprøyta (grunnet klage nr. 3) eller bytte til p-piller. Men uansett hva jeg gjør, så må jeg vente til tirsdag, og det betyr ingen sex på ganske lenge, fordi jeg har gått over "safetida" til sprøyta. Hadde en blødning igår som har gitt seg igjen, slik det pleier å være på slutten av en tremånedersperiode. Jeg har ikke hatt ordentlig mensen på over et år. Men jeg tør ikke risikere noe, jeg greier aldri helt å skjønne hvordan dette med syklusen fungerer >.<

Klage nr. 3: På ca et år har jeg gått opp nesten 20 kilo, tilsynelatende uten grunn. Jeg trodde det var pga stoffskifte, siden jeg har hatt så mange andre symptomer, men siden jeg ikke har hørt noe fra legen etter at de tok et dusin blodprøver fra meg for en måned siden... Jeg føler meg feit, jeg veier nesten 85kg og er 170 høy, og er overvektig ifølge BMIen min. Jeg finner ikke bukser som passer, jeg hater å kle på meg hver dag, jeg hater å gå ut. Jeg ser megselv i speilet og jeg kjenner ikke igjen min egen kropp. Jeg har fått stygge strekkmerker på puppene og lårene. Når jeg ser gamle bilder vil jeg bare begynne å grine, fordi jeg vet at jeg aldri kommer til å se sånn ut igjen. Det ligger til familien på begge sider, at når man først går opp i vekt, kommer man ikke ned igjen... Jeg kommer selvfølgelig til å prøve, med en gang eksamen er ferdig er det hard diett og trening (type gå turer, jeg hater treningssenter og har litt for mye svake ledd til å kunne trene på andre måter, hurra).

Æsj. Ekkelt, ekkelt, ekkelt, jeg vil ikke ta på meg selv, jeg vil ikke at Sondre skal ta på meg, jeg vil ikke at noen skal se meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milkyway

Men jeg så deg nok på facebook, på et bilde du la ut for 2 måneder sida, og der var du fiiin, tror ikke du blir svinaktig fæl av å legge på deg 100 kg til engang!

Dette er IKKE oppsjekking, bare ærlige kvinne-til-kvinne-ord! :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest Grafica

Og det er fra helldorado, ti kilo siden :P Pernille sitt bilde.

Ååååååh FINE KVELDEN! Vi var på iconoclastic på The Villa, sondre skulle ta noen bilder derfra til en skoleoppgave. Bestehomoen min var der, han bor i england nå, har ikke sett ham siden i sommer. Fantastisk å se ham igjen, han er så god, jeg blir superglad av å være rundt ham :D Bare godhumør igjen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Grafica

Jeg er så DUM, og ubrukelig, og idiotisk, og teit, at det skulle ikke vært lov! Jeg kommer til å kjøre hele gruppa i grøfta, vi kommer til å drite oss totalt ut, vi kommer til å stryke, og alt kommer til å være min feil. Jeg får det ikke TIL! Ingenting jeg gjør ser bra ut, jeg greier det ikke, jeg har alltid visst at jeg suger men å faktisk få det slengt i trynet sånn er likevel helt jævlig. Hva er det jeg tror jeg driver med?! Jeg kan jo ingenting, jeg duger ikke til noenting. Ni og en halv time til jeg må være på skolen. JEg må greie å få til noe. Herregud, hva har jeg gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milkyway
:klem: Alle kan "gå på en smell" iblant, men kjipt er det! Var greia at du har drøyd en oppgave for lenge?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...