Gå til innhold

Mitt liv i grafikk...


Gjest Problematique

Anbefalte innlegg

Jeg får en følelse av ektehet (er det et ord) når du beskriver dere. Det har en slags beroligende effekt, og gir meg visshet om at det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er absolutt mulig :) Jeg er usedvanlig heldig, for jeg har virkelig funnet min soulmate <3 Han er ikke som "alle andre" gutter, mange har vel tvil om at han er gutt i det hele tatt med en gang de møter ham... Liten og tynn, som regel i jentebukser og klær, fordi gutteklær passer ham verken i størrelse eller stil. Småfeminint hår med lang skrålugg og kortere bak. Og sminke. Og masse kjeder og dilldall. Jeg elsker ham, jeg elsker hvordan han ser ut, hvordan han er, hvordan han tenker, alt.

Forholdet vårt er et eventyr, på en måte. Den 26. desember er det ett år siden vi forlova oss, da hadde vi vært sammen litt over fem måneder. Mange vil nok si vi har forhastet oss, men det kjennes så riktig. Jeg kan virkelig ikke tenke meg å leve uten ham, jeg er så vant til å ha ham rundt meg hele tiden, jeg kan ikke tenke meg hvordan det kan være å være aleine igjen. Men jeg vet jeg også at jeg aldri kommer til å bli... This is it, the real thing, true love :)

Og selvfølgelig rister de fleste på hodet av oss, for de forstår ikke hvordan vi greier å bo sammen, gå på samme skole sammen, være sammen nesten hvert eneste sekund i døgnet uten å bli gale. Men han er bestevennen min, vi har alltid noe å snakke om, og om vi har ikke det, så gjør det ikke noe. Da kiler vi hverandre og fniser og tuller og er kjempebarnslige. Ti minutter senere har vi en heftig diskusjon om politikk, samfunnet eller andre ting.

Når hodet mitt tar ferie så er han alltid der, aldri går han eller ignorerer meg, han er alltid der for å prøve å få meg til å snakke med ham.

Vi krangler aldri om huslige ting, jeg lager mat og han vasker opp. Han lager mat av og til og, men sjeldent kompliserte ting, sånne enkle greie. Og jeg får alltid klapp på skuldern når jeg har laget noe godt.

Sukk, I could go on forever... :P Jeg viser bare til signaturen min, jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt mulig :) Jeg er usedvanlig heldig, for jeg har virkelig funnet min soulmate <3

Og selvfølgelig rister de fleste på hodet av oss, for de forstår ikke hvordan vi greier å bo sammen, gå på samme skole sammen, være sammen nesten hvert eneste sekund i døgnet uten å bli gale. Men han er bestevennen min, vi har alltid noe å snakke om, og om vi har ikke det, så gjør det ikke noe. Da kiler vi hverandre og fniser og tuller og er kjempebarnslige. Ti minutter senere har vi en heftig diskusjon om politikk, samfunnet eller andre ting.

Når hodet mitt tar ferie så er han alltid der, aldri går han eller ignorerer meg, han er alltid der for å prøve å få meg til å snakke med ham.

Vi krangler aldri om huslige ting, jeg lager mat og han vasker opp. Han lager mat av og til og, men sjeldent kompliserte ting, sånne enkle greie. Og jeg får alltid klapp på skuldern når jeg har laget noe godt.

Sukk, I could go on forever... :P Jeg viser bare til signaturen min, jeg :P

Jeg kan faktisk skjønne deg jeg. Jeg fant også min soulmate, vi bodde sammen, gikk på skole sammen, gjorde så og si alt sammen. Nå gikk det dessverre galt mellom oss, men den tiden vi hadde sammen var fantastisk. Vi leste hverandres tanker, visste hva den andre skulle si før den sa det, vi fullførte hverandres setninger og var nærmest skremmende samkjørte. Folk sa stadig til oss at vi kom til å bli sprø av hverandre, men det var ikke det som til slutt splittet oss.

Mitt råd er å gjøre som du gjør nå, ignorer dem. De vet ikke hvordan det er, dessuten er vi jo alle forskjellige. Bare fordi noen trenger "frihet" og ikke orker å gå oppå kjæresten sin hele tida betyr ikke at andre ikke kan synes det er det deiligste i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat slik du forteller. Ofte sier en av oss en ting, og så hadde den andre akkurat tenkt å si det.

Å være uten ham nå, tror jeg hadde vært som å bli lam fra halsen og ned. Eller miste armene. Eller havne alene på en øde øy. Eller noe slikt. Jeg kan ikke se for meg en hverdag uten ham, han er en like naturlig del av meg som hendene mine. Når vi er fra hverandre savner jeg ham fryktelig, selv om det bare er for en time eller to, fordi jeg savner tonen vår, samspillet vårt. Det er som en dans bare vi kjenner trinnene til, og den går ikke ann å danse alene.

Skalvise, nok av klisset ;) Dagen idag! Har ikke vært så veldig spennende, men fin likevel. Og helt sinnsykt kald!

Vi begynte dagen med å rydde i stua. Får jo som nevnt middagsbesøk på lørdag, og etter eksamensperioden så leiligheten mildt sagt bomba ut. Begynner å bedre seg nå, mangler bare å rydde soverommet, og vaske gulvet i stua. Det er så deilig når det blir ryddig og pent, spesielt når det så så ille ut som det gjorde. Det er egentlig aller gøyest å rydde da, ta en skikkelig sjau, fordi da ser man så mye bedre forskjellen!

Så dro vi til byen. Sambo skulle egentlig på jobb, men ringte inn syk... Han jobber som telefonintervjuer, så de er ikke sinnsykt avhenginge av ham, akkurat. Bare enda en maur i tua. Hvertfall, han hadde et par julegaver igjen og skulle på bilbioteket en tur, mens jeg skulle på legevakta for å høre om de kunne sette p-sprøyta på meg. Det kunne de ikke, de henviste meg videre til kontoret for seksuell opplysning, eller noe slikt, på grûnerløkka. Ålreit det, gratis var det, og ikke lange ventetida heller. Så da er jeg safe for tre nye måneder!

Og så fant jeg verdens mest fantastiske sko etterpå. Akkurat slike støvler som jeg har vært på leiting etter kjempelenge. Slik ser de ut Kjempedeilig å ha på, og kan brukes både til hverdag og til fest, og hele året. Hurra! Prisen var fin og, 330kr. Så nå er jeg glad ^^

...Og ellers er det vel ikke så mye å si idag, egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulike mennesker ønsker og trenger ulike ting. Jeg levde i et eventyr av et forhold, der det i stor grad vare bare oss - tjuefire timer i døgnet. For meg var det helt feil, og hovedårsaken til at det skar seg var mangel på individualisme i forholdet. Likevel, jeg tror at for noen er det riktig, og det virker som dere har et nydelig forhold Grafica, og det er det viktigste. Det spiller ingen rolle hva andre sier, eller mener - det er jo dere det handler om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greier virkelig å rote til alt.

I morgen, eller rettere sagt idag, er bursdagen min. Jeg og sambo forsov oss grundig idag, vi skulle opp ni og våknet tolv... Noe som da satte meg tre timer etter tidsskjema. Vi skulle handle, og rydde og vaske soverommet, og vaske stua, bare idag. I tillegg skulle jeg lage julegaven til onkel og mannen hans (min egen spaghettisaus ;) ) og lage kake til i morgen. Alt gikk helt på trynet. Kaka ble ikke riktig, og dermed begynte hodet mitt med et anfall... Jeg trodde jeg hadde greid å bryte det ganske tidlig, helt til sambo lugget meg ved et uhell (lente seg på håret mitt på sofakanten uten å mene det). Dermed brøt helvete løs. Så lite skal det til for å få meg til å klikke når jeg er litt ustabil.

Nå er klokka ti over halv fire, og jeg har endelig jagd sambo i seng. Jeg sitter og ser utover en kaotisk stue; alt er flyttet tilside fordi jeg begynte å tørrmoppe gulvet, men jeg greier det ikke aleine, det er så mye ledninger og sånt, jeg greier ikke både holde de oppe og moppe samtidig, jeg trenger hjelp. Og jeg kan ikke gå og vekke sambo igjen nå. Men jeg sa jeg skulle være ferdig før jeg la meg, og det skal jeg. Men... Pokker og, vi har alt for mye å gjøre i morgen før de kommer, ovnen og kjøkkenbenken må vaskes, stua må gjøres ferdig, soverommet gjøres ferdig, vi må rekke å kjøpe ved, dusje, og tusen andre småting. Og jeg er så trøtt, jeg vil bare legge meg, men jeg kan ikke, nå må jeg bli ferdig... For min egen del. Men jeg greier det ikke, jeg vil bare sette meg ned og begynne å gråte igjen. Jeg er så sliten, fysisk og mentalt, bare det å flytte en stol krever all styrken jeg har, alt er ti ganger så vanskelig nå. Hodet mitt er bare.... grøt.

I tillegg datt hele jævla gardinstanga i stua ned idag, mens sambo vaska vinduet. Gardinene hang her når vi flytta inn, det er sånne... Vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Gardinene er hektet på massevis av småting som igjen er kilt fast inni en stang. Hele stanga datt ut, med skruer og det hele. Hurra, blir gøy å forklare det til huseiern i morra.

Worst. Birthday. Ever. Jeg vil bare avlyse hele middagen i morgen, hele bursdagen min, jeg orker ikke, jeg vil bare sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, det er ikke alltid greit :(

Kjenner igjen det der med å ligge etter tidskjema, noe jeg iværtfall har gjort denne uka hvor F er bortreist og det er ingen som kan hjelpe med å sette meg igang. Men hvis du får sovet litt og innbiller deg at du har dårlig tid til en ting du må gjøre så går resten av seg selv om du bare får ryddet fort nok til at du blir ferdig før du går lei ;) Det pleier ofte å funke sånn halvveis.

Gratulerer med dagen :klem: :blåse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Tweek :)

Nå gikk alt i vasken likevel, onkel og samboeren hans har fått omgangssyken, så vi sitter her med mat til fire personer, og ingen anelse om hvordan vi skal få spist alt sammen, og ingen andre vi kan invitere. Alle som betyr noe er for langt unna. Dette blir den merkeligste bursdagen noengang. Og det er jo litt surt, siden man fyller jo bare 20 en gang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit at det skulle bli sånn akkurat på fødselsdagen din da, men ironisk nok er det ofte på sånne litt spesielle dager at alt absolutt må gå skeis. Håper dere får en hyggelig kveld likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat tid til å lage middag og spise idag; vi fant nemlig ut at vi skulle på kino og se the golden compass. Har fått masse koselige gratulasjoner på facebook og nesten hele familien huska meg (et par tanter måtte minnes på det, men :P). Så det gikk nå bra til slutt.

Filmen var virkelig fantastisk. Jeg "kjenner", eller kjenner til, hun ene som har vært med på å designe "looken" på filmen (husker ikke tittelen akkurat nå), og det var så gøy å se hvordan filmen virkelig lyste av hennes hånd. Nydelig. Skuespillet var fryktelig bra, meget god rollebesettning (jeg elsker nicole kidman), og morsomt at sir ian mckellen var stemmen til en isbjørn ^^ Håper virkelig de lager oppfølgerne også! For jeg er helt hekta nå. Så denne anbefales på det varmeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOD JUL ALLE SAMMEN!

Dagen startet med sambo og meg i morgenkåper, med hver vår kopp te, som åpner julegaver. Vi gikk litt bananas når vi kjøpte til hverandre, brukte vel rundt 1500 kr hver. Fikk mye kjempefint!

Av sambo fikk jeg:

Genser med hello kitty på (iiih hello kitty, love lovelove!!!)

Bamse av Herman and (fra reservatet, søteste herman)

Terry Pratchett bok ^^

Neil Gaiman bok, "The day I swapped my dad for two goldfish)

Sminkesett som heter "Hot makeup", masse forskjellige øyenskygger i nyyydelige farger

The Sims 2 Seasons

BH og truse

Av pappa fikk vi masse bøker, og bilder av lillebrødrene mine, og av onkel fikk vi et par lekre kopper, og håndkler og en puteting.

Nå er det Tre nøtter til Askepott, det rekker vi kanskje akkurat å se ferdig før vi må dra... Skal ta bussen klokka to hjem til foreldrene til sambo, to og en halv times busstur... Og i morgen skal vi til mamma og ferie vår jul på engelsk vis ;)

Så vi sees om et par dager, folkens! Nyt jula ^^

Endret av Grafica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grafica

Takker for både jule og nyttårshilsen!

Nyttårsaften ble en rolig en, sambo og jeg hadde ingen steder å dra, så vi ble likegodt hjemme. Hadde god middag (sitronmarinert kalkunfilet), og hadde kjøpt et par flasker med musserende vin. Når det nærma seg midnatt rusla vi opp til bydelssenteret med en av vinflaskene, plastglass, stjerneskudd og sånne små tanks. Så stod vi på broa over tbanesporet og hadde fantastisk utsikt alle veier. Etterpå rusla vi hjem igjen og satt og sløva på hver vår data et par timer før det var leggetid. Kjedelig kveld vil nok noen si, men for oss var det ganske perfekt egentlig, veldig oss ;)

Idag sov vi ALT for lenge, våkna rett før to... Sukk, jeg hater å sove så lenge, hele dagen blir rar. Men men, vi begynner ikke på skolen igjen før neste mandag. Før prøve å fikse døgnrytmen vår innen da ;)

Vi holder for tida på med hårfargeeksprimentering. Jeg ville bleke ned mitt mørkbrune hår og få det rødt igjen (slik jeg har i avataren min, det var i sommer), men ach, etter bleking og farging er det vel oransje! Mest rødt, men litt for mye oransjeskjær at jeg trives. Så da er er det til emd avfarging, så ser jeg åssen det ser ut da, om jeg går tilbake til brunt eller prøver rødt igjen. Heldigvis har jeg akkurat klipt av alt det lange, slitte håret mitt, så det tåler en støyt nå.

Vel vel, da er det 2008, og jeg tror dette blir et fint hår. Har en virkelig god følelse! Halvveis med skoleåret, og jeg tror resten kommer til å bli virkelig spennende, for nå begynner vi på det jeg ikke kan noe om! Webdesign og motion graphics, skal bli gøy. Og hva som skjer til høsten, vel... Enten så starter noroff opp andreåret i Oslo, eller så blir det satt på vent, mens jeg tar et år på make-up artist skolen, og sambo vurderer å ta et westerdahlskurs eller jobbe. Vi er unge, akkurat nå kan vi gjøre akkurat hva vi vil! Og det er deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en veldig fin nyttåraften. :) Godt nyttår.

Jenter med rødt hår har alltid vært min store svakhet ;) Har alltid "drømt" om rødt hår selv også, men jeg er ikke typen, og har ikke hud til det heller. Fikk du hårfargen fin igjen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Fortsatt work in progress, hehe! Tok avfarging igår, og nå er jeg fin og gul :fnis: Tenkte jeg skulle bleke det litt til, ikke helt ned i røttene, men dra litt bleking gjennom håret for å prøve å få det så lyst som mulig. Det ser helt grusomt ut nå, så stort verre kan det ikke bli! :P Og håret mitt kjennes helt fint ut selv om det har vært gjennom en bleking og en avfarging på en uke, så det skal nok gå bra.

Akkurat nå har jeg tre alternativer til hva jeg skal gjøre:

-Prøve meg på å farge det rødt, og risikere krise igjen. Særlig siden den fargen jeg har pleid å bruke virker som ikke blir solgt mer (jeg brukte en helt ny farge nå...)

-Farge det brunsort igjen

-Eller være eksprimentell: Farge det til min naturlige farge sånn ca (litt mørkblond) og ta masse, masse lyse og mørke striper.

Heller mest mot den siste faktisk, da blir det annerledes og smårocka, men fortsatt anonymt nok til å ikke være en hindring når jeg skal søke jobber igjen. Og da kan jeg gå en stund før jeg gjør noe mer med håret også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Grafica

Det har jeg! Vi har ikke gjort så mye, bare surret litt og slappet av litt og gjort ferdig hårfargingsprosjektet vårt. Jeg endte opp med mørkblond med lyse og mørke striper, pus er kobberfarga, nydelig ble det på han!

Idag er det første skoledag etter ferien, og jeg er hjemme. Våkna i natt med skikkelig, skikkelig vondt i magen og var kjempekvalm. Når det ble ståopptid så var jeg litt bedre, men ikke bra nok til å dra på skolen... Så jeg endte med å sove til halv ett, og nå føler jeg meg veldig mye bedre. Ikke helt på topp, men nesten. Kroppen min har en tendens til å sove seg frisk, av og til er det veldig greit, av og til ikke. Men men.

Og så alle planene mine for idag, da. Jeg skulle skaffe meg studentkort, og så nytt tbanekort, og kjøpe slike oppbevaringsting til badet... Sukk, det får bli i morgen.

Nå tror jeg at jeg må spise litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...