Gå til innhold

Oppskrifter på konfekt/julegodter


Gjest nextlife

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hvor lenge er baileyskuler holdbare..?

Tenkte å gi det i julegaver, men det var kanskje ikke en særlig god ide?

Jeg har pleid å oppbevare de litt kjølig (på gulvet i et kjølig kott, mulig de holder seg enda lenger i kjøleskap), men har ikke fått testet om de holder seg lenger enn et par uker :fnise: De blir jo "forseglet" av sjokoladelaget rundt. Tror du kan gi de i julegave så lenge du informere om at de bør stå litt kjølig? Altså, det er vel begrenset hvor lang tid det tar før man spiser de opp uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen snille og flinke damer her inne som har en oppskrift på lakris fudge? Har veldig lyst til å lage god lakris i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I lufttett boks i kjøleskap held dei seg i minst ein månad.

Har kjøpt cellofan jeg tenkte å lage poser av og legge de i. Det går ikke bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig ikke lage noe som helst i år, men så kom jeg over en superenkel oppskrift, som visstnok også skal være kjempegodt, nemlig knekkebrød dyppet i sjokolade. Blir omtrent som kjekssjokolade, men mye bedre (iflg. bloggerne).

11545268-11545290.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor man får tak i konfektformer?

Hvis du mener engangsformer, så kjøpte jeg mine på Søstrene Grene for sikkert 20 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal lage peppermint bark i år.

Mørk sjokolade smeltes over vannbad

Hvit sjokolade smeltes over vannbad (ca halve mengden av den mørke)

Peppermybtestenger knuses grovt.

Hell den mørke sjokoladen ut på bakepapir, og spre det utover til ett flak. Drissle over den hvite sjokoladen slik at det blir mønster. Til sist strøs grovhakkete peppermyntestenger over. Når dette har stivnet bryter jeg sjokoladen opp i passe biter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor man får tak i konfektformer?

Engangsformer får du mange steder. Flere matbutikker, Søstrene Grene, Ikea og Jernia har slike. Konfektformer i plast eller silikon får du i "kjøkkenbutikker", mener de har det på Åhlens, Søstrene Grene, Jernia og TGR(?) hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest student1993

Hvis du mener engangsformer, så kjøpte jeg mine på Søstrene Grene for sikkert 20 kr.

Mener egentlig sånt "brett" men har sjekket både Åhlens, Jernia, Søstrene Grene, Kitch´n og ikke funnet noe :/ Men på jernia var de utsolgt, så kan hende de får det inn igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener egentlig sånt "brett" men har sjekket både Åhlens, Jernia, Søstrene Grene, Kitch´n og ikke funnet noe :/ Men på jernia var de utsolgt, så kan hende de får det inn igjen :)

De har mange forskjellige på ebay, hvis det er et alternativ! Ellers har de ett brett på kompletthome, men det var kanskje litt dyrt? De har en del på cacas.no også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener egentlig sånt "brett" men har sjekket både Åhlens, Jernia, Søstrene Grene, Kitch´n og ikke funnet noe :/ Men på jernia var de utsolgt, så kan hende de får det inn igjen :)

Jeg har kjøpt noen isbitbrett på IKEA. Koster heller ikke særlig mye, og jeg synes de funker ypperlig til å lage diverse konfekt oppi :) Jeg kjøpte sånne brett med hjerteformer, men husker de hadde andre typer også.

Edit: http://m.ikea.com/no/no/catalog/products/art/60138113/ og http://m.ikea.com/no/no/catalog/products/art/60146194/

Endret av Silkepote
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har kjøpt noen isbitbrett på IKEA. Koster heller ikke særlig mye, og jeg synes de funker ypperlig til å lage diverse konfekt oppi :) Jeg kjøpte sånne brett med hjerteformer, men husker de hadde andre typer også.

Hvis man bruker isbitformer blir sjokoladen matt, og ikke blank som den blir i sjokoladeformer. Hvis man ikke bryr seg om dette fungerer de fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man bruker isbitformer blir sjokoladen matt, og ikke blank som den blir i sjokoladeformer. Hvis man ikke bryr seg om dette fungerer de fint.

Det har jeg ikke tenkt over! :) Men så lenge jeg bare gir bort konfekt til familie eller spiser den selv, så bruker jeg det jeg har. De får ta til takke med matt konfekt, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke tenkt over! :) Men så lenge jeg bare gir bort konfekt til familie eller spiser den selv, så bruker jeg det jeg har. De får ta til takke med matt konfekt, haha.

Ja, og er det ikke smaken som er det viktigste? De blir jo fortsatt fine, bare ikke så blanke :) Jeg lager også noen i isbitformer, men het hender jeg ringler over litt hvit sjokolade etterpå, for ved siden av de som er laget i konfektformer ser de litt kjedeligere ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og er det ikke smaken som er det viktigste? De blir jo fortsatt fine, bare ikke så blanke :) Jeg lager også noen i isbitformer, men het hender jeg ringler over litt hvit sjokolade etterpå, for ved siden av de som er laget i konfektformer ser de litt kjedeligere ut.

Jo, smaken er det viktigste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...